• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Hale Targowe cierpią przez płatne parkowanie"

Wojciech
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia

- Handel na gdyńskich Halach TargowychMapka w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek. Klientów odstrasza po pierwsze opłata za parkowanie, a po drugie jej wysokość - pisze pan Wojciech. - Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają mniej czasu na halach, ale jest ich więcej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy.



Czy podwyżki opłat za parkowanie w Gdyni zmieniły twoje przyzwyczajenia zakupowe?

Przypomnijmy:
  1. Od 1 lipca obowiązują nowe strefy parkowania w Gdyni.
  2. Podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Płacić trzeba również na dziewięciu parkingach poza strefą śródmiejską.
  4. Opłaty od lipca wprowadziła też Galeria Klif.

Płatne parkowanie w Gdyni: strefy, ceny, opłaty, abonamenty, opinie, komentarze

Nowe zasady parkowania nadal wywołują wśród mieszkańców Gdyni spore emocje. Pisaliśmy m.in. o tym, jak opłaty wpłynęły na kupców w Orłowie. Tym razem oddajemy głos klientowi Hal Targowych, panu Wojciechowi, który napisał do nas list w sprawie skutków płatnego parkowania przy Halach Targowych w Gdyni. Twierdzi, że miasto powinno pomyśleć o nowej polityce parkingowej w okolicach hali.

Oto jego przemyślenia:

Mieszkam od ponad 10 lat w sąsiedztwie Hali Targowej w Gdyni. W tym okresie często zaparkowanie w obrębie mojego domu w piątki było utrudnione, a i w soboty często graniczyło to z cudem. Cała okolica hali w soboty od samego rana była oblegana przez tłum ludzi i aut. Czasem nawet właściciele aut czekali wewnątrz, zastawiając inne auta, do czasu, aż zwolniło się jakieś miejsce w okolicy hali.

Obecnie jest inaczej... Od lipca 2021 r., czyli od wprowadzenia opłat za parkowanie (także w weekendy), chodniki i miejsca parkingowe w okolicy hali jakby opustoszały. W soboty brak większych tłumów. Handel w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek.

Odbicie po pandemii, gorzej od 1 lipca



Najpierw nie zastanawiałem się nad powodem, aż do momentu, gdy w trakcie sobotnich zakupów na hali nadmieniłem w rozmowie ze sprzedawcą, że "strasznie pusto i mały ruch". Wspomniałem, że od jakiegoś czasu wyraźnie dostrzegalny jest brak kolejek, nawet przy dawniej najbardziej obleganych stoiskach.

Usłyszałem od sprzedawcy, że po najtrudniejszym okresie pandemii, wiosną i wczesnym latem, w handlu na hali było jak dawniej, aż do fatalnej decyzji włodarzy miasta w sprawie parkowania.

Po pierwsze opłata w sobotę, a po drugie wysokie stawki skutecznie zniechęcają klientów z innych części miasta do robienia zakupów i tym samym wspierania lokalnych sprzedawców w tym kultowym miejscu.

Kupcy z hal: "Lepiej już było"



Zauważyłem zrezygnowanie w tonie głosu i postawie sprzedawców w trakcie moich rozmów na kilku stoiskach. Mówili, że "lepiej to już było", że kiedyś prezydent Wojciech Szczurek wspierał to historyczne miejsce. Dokonano remontu hali łukowej, zaplanowano remont okolicy. Wydawało się, że to miejsce będzie się rozwijało i tradycyjny lokalny handel (zwłaszcza świeżymi produktami spożywczymi) będzie miał się dobrze.

  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
Niestety wprowadzono nowe regulacje parkingowe, co nie pomaga funkcjonować sprzedawcom, którzy na hali są nawet od kilku lub kilkunastu lat. Wielu stałych klientów, którzy zawsze przyjeżdżali autem na halę po duże zakupy, teraz są zniechęceni. Paliwo drożeje, opłaty za parkowanie wzrosły i alternatywą jest teoretycznie transport zbiorowy. Jednak jeśli klienci przyjadą autobusem, to nie zrobią tak obfitych zakupów jak dawniej - z oczywistych względów.

Dla mnie jako mieszkańca Gdyni to zdecydowanie przykry widok, gdy patrzy się na miejsce, które jeszcze kilka miesięcy temu (przed lipcem 2021 r.) za sprawą tłumów klientów tętniło życiem i przetrwało nawet największą falę epidemii, a teraz może umrzeć z powodu decyzji administracyjnej.

Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem. Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem.

Niespójna polityka miasta



Rozumiem promowanie ruchu rowerowego i innych ekologicznych alternatyw dla spalinowych samochodów, bo sam bardzo dużo jeżdżę po centrum rowerem. Jednak ciężko mi patrzeć, jak niespójna polityka miasta niszczy to tradycyjne zabytkowe miejsce.

Sam nie wiem, czy może to nie celowe działanie władz miasta, aby wprost ograniczyć tam handel, a w hali łukowej zrobić muzeum lub inne miejsce tego typu...

Warto, by prezydent rozważył zmianę polityki w sprawie parkowania w obrębie Hal Targowych. Proszę o to w imieniu kupców i klientów gdyńskiej hali.

Targowiska w Trójmieście



Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

To list bardzo emocjonalny i w słusznej sprawie. Hale Targowe to jeden z symboli Gdyni. Jednak trzymajmy się faktów. Miejsca bezpośrednio przy hali, czyli te na ul. 3 Maja i na ul. Jana z Kolna, są nadal bezpłatne, tutaj nic się nie zmieniło.

Płatne są miejsca w pasach drogowych ulic: Wójta Radtkego, gdzie klienci zwykle nie parkowali, ponieważ te miejsca zajmowane są przez kupców, 3 Maja po przeciwnej stronie hali oraz Jana z Kolna, czyli w większej odległości od hali.

Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają może mniej czasu na halach, ale za to jest ich więcej.

W ostatnim czasie lepiej dostosowaliśmy też usytuowanie przystanków autobusowych w pobliżu hali. Przeprowadziliśmy również bardzo dokładne badania preferencji transportowych w tym rejonie. Wbrew opinii Czytelnika, który porusza się po mieście samochodem, klienci Hal Targowych to w dużej mierze pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jako ciekawostkę dodam, że podczas luzowania obostrzeń pandemicznych urywały się telefony w Zarządzie Komunikacji Miejskiej z prośbami, by pozostawić co drugie miejsce w autobusie wolne, bo w ten sposób bardzo wygodnie przewoziło się zakupy z hali...
Quiz Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz? Średni wynik 51%

Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz?

Rozpocznij quiz
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (535) ponad 10 zablokowanych

  • Skąd handlarz ma wiedzieć co dla niego lepsze? Urzędnik wie lepiej.

    Choć nawet ankieta pokazuje że powinno się to całe urzędnicze towarzystwo zaorać.

    • 0 0

  • Gdynia, umiera (43)

    Wprowadzenie tak dużych podwyżek opłat za parkowanie przez cały tydzień powoduje zamykanie sklepów, restauracji oraz pinktów usługowych a także wyprowadzkę biur. Zobaczycie że do wiosny będzie pustoPrzejedzcie się w sobotę lub niedzielę do Gdańska, Sopotu a później przyjedzcie do Gdyni. Smutny widok, umierającego miasta.

    • 544 59

    • Niedzielny obiad w Gdyni. (25)

      Ostatnio umówiłliśmy się ze znajomymi na niedzielny obiad w Gdyni. Posiedzieliśmy, pogadaliśmy i zapłaciliśmy za parking po 50 zł. Dziękujemy, więcej nie przyjedziemy.

      • 217 30

      • (7)

        To ile godzin trwał ten obiad?

        • 17 12

        • ile godzin trwał ten obiad?

          Wychodzi ponad 8 godzin

          • 0 0

        • (2)

          Nie prawda, ja w niedziele chodzę do szkoły na uczelnie, za parkowanie około 4-5h wychodzi koszt około 50 zł w weekend. Mogli pójść na obiad, spacer po mieście itp. Ja w tym miesiącu dodatkowo na parking w Gdyni w SkyCash mam dopłatę 250 zł a naprawdę moje auto nie stoi godzinami na parkingu. To jest dramat...

          • 15 1

          • (1)

            Po pierwsze ustalmy, czy chodzisz do szkoły, czy na uczelnię, bo to nie to samo. Po pisowni mogę się domyślać, że raczej do szkoły, bo nad pisownią i matematyką trzeba jeszcze popracować.
            Po drugie jeśli chodzisz, to chyba nie płacisz za parking?
            Po trzecie, 5h parkowania w śródmieściu to 31, a nie 50 zł.
            Czyli wychodzi na to, że po prostu kłamiesz.

            • 5 16

            • Bełkot

              • 1 0

        • Jemu się pomyliło. Zapłacili łącznie 50 zł :) (2)

          • 16 16

          • (1)

            nic się nie pomyliło. stoi jasno napisane - razem przyjechali w jedno miejsce, razem zjedli i zapłacili 50 dych za parkowanie. czego nie rozumiesz??

            • 23 12

            • no jak każdy musiał swoim wrakiem przyjechac

              • 6 54

      • 9 godzin siedzieliście na obiedzie? (2)

        Czy tirem przyjechaliście?

        • 15 38

        • A co kogo obchodzi, ile godzin ktoś coś robi w mieście? (1)

          W 1989 wywalczyliśmy wolność, w 1993 zaatakowały nas kucyki. Wpierw papa, później syn

          • 13 2

          • jaką wolność jak w głowie komuna że wszystko za darmo?

            • 0 0

      • Bardzo się cieszę, mieszkam w centrum i napływy rodzin z wrzeszczącymi dziećmi

        były bardzo uciążliwe, nie wracajcie;)

        • 0 3

      • Co za pomyłka (3)

        A ja myślałem, że w niedzielę parking miejski jest bez opłat.

        • 18 47

        • (1)

          Niestety nie jest!

          • 72 5

          • Czyli

            Działa nielegalnie.

            • 3 0

        • To coś nie tak z twoim myśleniem.

          Zdalne nauczanie daje o sobie znać.

          • 14 24

      • Co to za obiad który je się 8 godzin? (3)

        Bo 50zl.to opłata za 8h postoju

        • 10 22

        • (2)

          Jak byli w trzy samochody to może tak wyjść. Lepiej do Mulka było jechać.

          • 5 5

          • Napisał "po 50 zł", czyli 50 zł każdy, nie razem. Czytanie ze zrozumieniem...

            • 3 0

          • Mulk ma średnie jedzenie

            • 3 1

      • 50 zł ale bzdury piszesz, może 7-8 zł ale nie 50!!! (1)

        • 1 27

        • Za 3 godz postoju jest 20 zl

          To nadal o 10 zł za duzo i o wiele za duzo jak na taką zaniedbaną wiochę jak Gdynia.

          • 22 2

      • To ile trwał ten obiad? Dobę?

        • 6 9

      • (1)

        Daliście się oszukać to pewnie wynika z nieumiejętności czytania ze zrozumieniem. Na rachunku za jedzenie też was wkręcili?

        • 19 45

        • Zaparkuj w takim razie na cały weekend. Zapłacisz z 240 zł.

          • 37 8

    • Zarówno w Gdańsku jak i w Sopocie również jest płatne parkowanie. (7)

      Gdynia umiera przez jakąś chorą miłość Gdynian do samochodów.

      • 11 39

      • (6)

        Sam jesteś chory. Jedź z Wiczlina z rodzina na obiad so centrum autobusem w niedziele. Good luck

        • 36 4

        • (3)

          Z Wiczlina można do centrum dojechać bezpośrednio autobusem 147, w niedzielę jeździ co 15-20 minut, podróż z Filipkowskiego trwa ok. 0,5 h. Prawdziwy dramat!

          • 2 11

          • (2)

            Za bilety autobusowe dla rodziny 4-5 osobowej tam i z powrotem też trzeba wydać trochę

            • 1 0

            • Rodzina 5-osobowa jeździ za darmo, także argument nietrafiony. W rodzinie 4-os. z dwójka dzieci płaca tylko rodzice. Także ten...

              • 0 0

            • na pewno nie pięć dych

              Dzieci mają za darmo, chyba że meldowane w Barczewie

              Niecałe 15 zyka, tyle kosztuje ten wyjazd autobusem. W obozie Amazonu płacą więcej za godzinę.

              • 1 1

        • Pewnie ze 8 godzin jedziesz w jedną strone , ze 6 godzin jesz obiad i kolejne 8 godzin wracasz do domu , toć to prawdziwy dramat

          • 0 1

        • ale że nie zmieścicie się do przegubowca?

          czy może sprawdzenie rozkładu autobusu jeżdżącego co 20 minut przerasta możliwości intelektualne?

          • 2 4

    • Pijawki

      Też wolę wyskoczyć w łykend do Sopotu lub Gdańska. Mam spacerek z zoną bez haraczu. Te gdyńskie opłaty to zwykłe złodziejstwo, bo jak przy hali można mówić o rotacji, to po czorta płatne parkingi do 20-stej przez cały tydzień? Nawet w centrum o 18-stej są już pustki i tak było wcześniej. Kiedyś chwaliłem się moim miastem, dziś już nie za bardzo... bo takich opłat zdzierskich nie ma w nawet w Gdańsku. A w gdyńskim magistracie mają na swoje podwyżki pensji. Pijawki.

      • 4 0

    • zmień dilera (2)

      jaki _konkretnie_ sklep, biuro i restauracja zbankrutowały przez wprowadzenie opłat parkingowych?

      • 15 35

      • Pójdź na halę na tzw. poziom -1. Piwnice te jeszcze niedawno były pełne stoisk, teraz jedno, może dwa. Zanim coś napiszesz, zastanów się. Czy może z urzędu (z UM) piszesz?

        • 7 1

      • Biuro wlewania oleju do głowy. Wszyscy bez aut są tacy mądrzy

        Dopoki auta nie kupią.

        • 9 3

    • Wycofałem się z centrum Gdyni, zmieniłemm bank, piekarnię, szewca,halę na biedrę lub polo.

      • 9 0

    • opinia

      jak sie takich ludzi wybiera to trzeba juz uruchomic dzwon

      • 2 0

    • Kłamiesz!

      W Gdyni, w centrum ciągle pełno ludzi, kolejki pod knajpami. Prezes kazał ci pisać takie bzdury? Ile dostajesz za negatywne komentarze o tym co dzieje się w Gdyni?

      • 1 31

    • Gdynia umierała dużo, dużo wcześniej dla ścisłości.

      • 12 1

    • Ale czego się można było spodziewać, skoro w 3/4 to mieszkania do wynajęcia. Gdynia zrobiła świetny interes sobie, ponieważ mieszkańców prawie nie ma, a zarobi się na turystach. To tak samo, jak z zamianą parkingów ma miejsca dla turystów, a w najładniejszym miejscu do spacerowania dodali zieloną komorę i nazwali je kinem 7 szamb.

      • 40 3

  • ...i jeszcze jakby tak stosować się do prawa o ruchu drogowym

    Parkometry i opłaty to jedno, temat dyskusyjny.
    Ale może warto by zaprosić odpowiednie służby, które by sprawdziły czy można parkować na lewym pasie, na ulicy Radtkego? Bo wydaje mi się, że karze się tylko za brak biletu, a inni mają chyba jakieś extra przywileje.

    • 1 0

  • cwaniacy by chcieli za darmo parkowac,a zakupy by robiligdzie indziej

    • 0 0

  • Szkoda Gdyni (21)

    Jeszcze nie tak dawno bardzo lubiłem pojechać do Gdyni : pospacerować ,zrobić zakupy,pójść do kina, restauracji.Przy obecnych stawkach za parkowanie przestałem jeździć do Gdyni. Uważam, ze taka polityka UM doprowadzi do upadku finansowego miasta. Gdynia zamiast zachęcać do odwiedzania miasta , skutecznie od tego odstrasza - szkoda. Pazerny traci dwa razy.

    • 407 47

    • (16)

      Przecież komunikacja funkcjonuje

      • 11 54

      • komunikacja nie działa

        Spróbuj dostać się komunikacją miejską z Przymorza na bulwar w Gdyni. Dla czterech osób taniej wychodzi taksówka. W parkomacie płaci się z góry za określony czas postoju i potem trzeba spacerować w nerwach, z zegarkiem w ręku. My już nie jeździmy.

        • 0 0

      • (2)

        To jedz sobie sam z Gdańska do Gdyni śmierdzącą PKM - ką ! Ja wolę jeździć swoim czystym autem !

        • 22 1

        • Z Gdańska do Gdyni na halę po zakupy jedziesz? (1)

          W domu wszyscy zdrowi?

          • 3 4

          • Mam służbowe auto, bo pracuje w um

            • 2 0

      • Mam się tłuc tramwajem i skm z całą rodziną ? Lubiłam z Gdańska w weekend przyjechsc do Gdynii, polazic, zjeść obiad. Jednak po ostatniej opłacie 30 zł za parking więcej sie nie wybiorę.

        • 16 0

      • Tak, i co z tego? Mam sobie kupić 4 wózki zakupowe?! (1)

        • 7 1

        • Tak za granica jest. Mozesz sobie kupic tani wozek zakupowy i przewoeziesz zakupy do domu bezpiecznie.

          • 1 13

      • (7)

        Ale logiczne myślenie już nie za bardzo funkcjonuje. Przynajmniej u ciebie.
        Jak nie zrozumiałeś artykułu to poproś mamę aby tobie wyjaśniła.

        • 39 7

        • (6)

          Zaatakowałeś mnie, a mój komentarz to odpowiedź na inną opinię - nie dotyczył artykułu, logiku matczyny

          • 5 19

          • (5)

            Potrafisz połączyć kropki ? Naprawdę uważasz ,że im droższe jest parkowanie tym więcej jest klientów w konkretnym miejscu ?
            To może od razu wprowadźmy całkowity zakaz wjazdu samochodami do miast , wtedy wg. twojej logiki miasto i biznes powinny rozwijać się w zawrotnym tępie.
            Wiesz jak nazywa się kraj , w którym panuje taki model społeczny ?
            Jest to KRLD , tam prywatnych samochodów prawie w ogóle nie ma ... ba, tam nie ma prawie nic co jest prywatne .
            Kraj marzenie dla takich jak ty.

            • 36 5

            • (4)

              Podam bliższy przykład: Kopenhaga, rowerów więcej niż aut.

              • 7 36

              • Gdynia

                Gdynia:barany i krowy na rowerach i hulajnogach, którzy jeżdżą po chodnikach zamiast po ścieżkach rowerowych i ulicach. Strach na zakupy wyjść po porąby na w dwukolkach mają pieszych za nic!!

                • 18 1

              • (2)

                Bardzo dobry przykład. A teraz zerknij na PKB Danii za ostatnie 20 lat wg. danych Eurostatu.
                Nadal masz jakieś konkretne propozycje dot. wolności gospodarczej ?

                • 23 2

              • (1)

                Dziękuje za poparcie mojego zdania :)

                • 2 1

              • No tak . Eurostat i PKB to czarna magia , ty znasz się jedynie na bezmyślnym skakaniu na ulicy .

                • 3 0

      • No ale coś kiepsko funkcjonuje ta komunikacja miejska

        • 15 3

    • Ja pier.... (1)

      Na kino Cię stać, na zakupy, na szamanie fastfood, a na parking 20 ziko nie masz?

      • 2 20

      • Mam ale wole wydać na cos innego

        Jezdzilam do centrum z dzieckiem na spacer zeby pospacerować na bulwarze i po parku koło UM i za każdym razem płacąc 20-30 zł, zniechęciłam się i to pół godziny klikania w automat, wpisywanie rejestracji, kolejki do parkometru są irytujące. Poza tym uważam ze dla mieszkańców powinny być zniżki. Zreszta Gdynia jest słaba z tym skwerem z budami Ala Władek, może czas pojsc do przodu?

        • 8 1

    • (1)

      Jeśli jak piszesz robiłeś tam zakupy szedłeś do restauracji i kina to chyba na te kilka złotychteż stać ciebie. chyba że ściemniasz. Robiłeś zakupy w sklepie za 5 zł lub w lumpeksie których tam jest teraz na każdym kroku, restauracja to hotdog z żabki. A gdzie tam masz kino?

      • 13 12

      • Robil. Wydawal kase. Posrednio zasilal budzet Gdyni. Poczul sie ukarany. Zmienil miejsce odpoczynku na inne. Jak wiele osob.

        • 28 1

  • A ja się cieszę. (8)

    Przyjeżdżam na Starowiejską lub Jana z Kolna i o każdej godzinie jest gdzie zaparkować. Janusze i dusigrosze niech parkują na Oksywiu lub Obłużu.

    • 32 100

    • Odwal się od Obłuża, to najlepsza dzielnica

      • 0 1

    • zobaczymy jak zabraknie ci kasy......co powiesz

      • 0 0

    • To nie jest prawdą!

      • 0 0

    • Niedlugo..

      Niedlugo nie bedziesz tamtędy jeździł, bo nic tam nie będzie. Chyba że zacznie budowac jakis deweloper mieszkania

      • 1 1

    • Nie fantazjuj!

      • 2 0

    • Dokładnie!

      • 1 3

    • Uwaga hejt (1)

      • 9 3

      • Chyba twój.

        • 3 7

  • Cała komunikacja jest bez głowy

    Rozumiem, że Gdynia chce być ekologiczna.
    Stąd wzrost opłat za parkowanie i rozszerzenie strefy płatnego parkowania.
    Ale czy na pewno?
    Kiedyś mieszkałem w Gdyni i pewnie wtedy bardzo by mi to nie przeszkadzało.
    Ale zmienił mi się punkt widzenia, bo przeprowadziłem się na wieś.
    Takich ludzi jest sporo i nie wszystkich stać na wykupienie abonamentu na parkowanie.
    Nie sądzę też, żeby ich samochody były dla miasta problemem ekologicznym.
    Problemem są auta jeżdżące, a nie stojące na parkingu. Tacy jak ja jeżdżą po mieście 20 minut dziennie. To jest tylko wjazd i wyjazd.
    Rozumiem, że Gdynia by chciała, żebym zostawił samochód i jechał komunikacją miejską.
    Ok, dam radę. Ale autobusy z mojej wsi kursują co godzinę, a po południu co półtorej.
    Problem jest z powrotem, bo wystarczy, że autobus z pracy na pętlę spóźni się pół minuty i muszę czekać półtorej godziny.
    Zostaje dojazd do pętli samochodem. Ale na jakiej pętli jest parking dla setek samochodów?
    Teraz popatrzmy na dzieci. To już szkoła średnia. Takich szkół na wsi nie ma. Muszę dojechać do Gdyni.
    Takich dzieciaków są zapewne setki jak nie tysiące. I większość jest do szkoły dowożona, bo nie ma rozsądnej komunikacji miejskiej.
    Pomijając fakt, że z powodu budowy S6 nie da się ze wsi dojechać do pętli w rozsądnym czasie, to znów pozostaje ten powrót i możliwość spóźnienia się pół minuty. A lekcje nie kończą się tak, jakby dziecko chciało jechać tylko o konkretnej godzinie.
    I jest półtorej godziny czekania.
    Gdyby córka chciała dojechać na lekcje na 7.30 jak ma w planie, to wstać musiałaby o 4.30
    Powrót zapewne około 19-tej.
    Właśnie dlatego Gdynia nie pozostawia ludziom alternatywy dla samochodu.
    Powiedzmy sobie szczerze: jak Gdynia chce być w aglomeracji z sąsiednimi gminami?
    Przecież Gdynia ma sąsiadów w nosie. A nawet gorzej.
    Śmieszne jest to, że to sama Gdynia robi sobie smog zmuszając ludzi do jeżdżenia po mieście.
    Ale jednocześnie będzie ich kosić za parkingi w centrum.

    • 1 0

  • Skutki płatnego parkowani w centrum Gdyni przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 do 20

    Wprowadzenie płatnego parkowania w Centrum Gdyni przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 do 20 to kolejny cios dla rozwoju Miasta . Hala Targowa to ulubione miejsce zakupu świeżych ryb, owoców, warzyw i innych produktów dla klientów przez 6 dni w tygodniu . Należy wprowadzić dla klientów zmotoryzowanych bezpłatne parkowanie do 1 godziny na zrobienie zakupów od poniedziałku do piątku a w weekendy parkowanie bezpłatne . Mieszkańcy Gdyni ( świadczą o tym samochody z tablicami rejestracyjnymi z Gdyni) w weekendy wypoczywają w Sopocie , gdzie nie płaci się za parkowanie w weekendy i Miasto Sopot żyje . Gdynianie i turyści w weekendy będą spędzać czas wolny z rodzinami w Centrum Gdyni jeśli zostaną zniesione opłaty za parkowanie

    • 0 0

  • (8)

    Nie tylko,tam jest tak staroświecko i drogo że już teraz połowa sklepów pusta...Przykład parówki berlinki Biedra 5,4zł...hala 7zł,seler Biedra 2,5-hala 5 zł.A parkowanie,cóż Gdynia widać lubi płacić.

    • 145 23

    • Z Biedry robicie jakąś świętość

      Jak mały sklep, czy nawet niewielka siec sklepów ma konkurować z Biedrą. Zastanów się. Tzn. konkuruje, ale nie we wszystkim może.

      • 0 0

    • Akurat parówki są najlepsze na hali, ale tylko w jednym stoisku (1)

      Nie są tanie, ale wtajemniczeni wiedzą, że są to jedyne serdelki w Polsce, które smakują jak te sprzed wojny". Pozostałe strach jeść.

      • 1 1

      • To nie kwestia wtajemniczenia tylko wieku. Aby pamiętać jak smakują parówki z przed wojny to trzeba mieć 90-100 lat. Fakt - nieliczni wiedzą :-)

        • 1 0

    • Biedra to syf i ty jesz ten syf z tego syfu (4)

      • 29 26

      • a na hali z tego samego źródła czyli giełdy (2)

        • 28 1

        • (1)

          biedra ma warzywa i owoce z giełdy? :D

          • 6 3

          • Nie śmiej się bo od tego samego producenta czyli tego samego rolnika. Myślidsz że ile to osób produkuje marchewke , buraki i seler. A może słyszałęś otym że nikt od rolnika niechciał kupic nietypowych buraków i jak myślisz kto je kupił (LIDL) i taniej sprzedał od tych co na hali sprzedają. Nie bądz frajerem i włącz myślenie

            • 18 2

      • A kto mówi że jem?Warzywa mam ze swojego Rodos,mięso od rolnika.

        • 10 13

  • Nadmiar samochodów szkodzi nie tylko halom targowym

    szkodzi bardzo wielu mieszkańcom, również tym, którzy uważają, że "muszą" korzystać z samochodów (nawet na małe odległości).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów (Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiki Produkcji ) pracował jako robotnik, następnie w działach finansowo-księgowych kilku trójmiejskich firm. W 1989 roku związał się z jedną z najbardziej cenionych polskich firm konsultingowych - Doradca. Przeszedł w niej od pozycji młodszego konsultanta do partnera, członka zarządu i współwłaściciela. Był odpowiedzialny za duże projekty doradcze, wymagające tworzenia...

Najczęściej czytane