• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Hale Targowe cierpią przez płatne parkowanie"

Wojciech
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia

- Handel na gdyńskich Halach TargowychMapka w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek. Klientów odstrasza po pierwsze opłata za parkowanie, a po drugie jej wysokość - pisze pan Wojciech. - Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają mniej czasu na halach, ale jest ich więcej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy.



Czy podwyżki opłat za parkowanie w Gdyni zmieniły twoje przyzwyczajenia zakupowe?

Przypomnijmy:
  1. Od 1 lipca obowiązują nowe strefy parkowania w Gdyni.
  2. Podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Płacić trzeba również na dziewięciu parkingach poza strefą śródmiejską.
  4. Opłaty od lipca wprowadziła też Galeria Klif.

Płatne parkowanie w Gdyni: strefy, ceny, opłaty, abonamenty, opinie, komentarze

Nowe zasady parkowania nadal wywołują wśród mieszkańców Gdyni spore emocje. Pisaliśmy m.in. o tym, jak opłaty wpłynęły na kupców w Orłowie. Tym razem oddajemy głos klientowi Hal Targowych, panu Wojciechowi, który napisał do nas list w sprawie skutków płatnego parkowania przy Halach Targowych w Gdyni. Twierdzi, że miasto powinno pomyśleć o nowej polityce parkingowej w okolicach hali.

Oto jego przemyślenia:

Mieszkam od ponad 10 lat w sąsiedztwie Hali Targowej w Gdyni. W tym okresie często zaparkowanie w obrębie mojego domu w piątki było utrudnione, a i w soboty często graniczyło to z cudem. Cała okolica hali w soboty od samego rana była oblegana przez tłum ludzi i aut. Czasem nawet właściciele aut czekali wewnątrz, zastawiając inne auta, do czasu, aż zwolniło się jakieś miejsce w okolicy hali.

Obecnie jest inaczej... Od lipca 2021 r., czyli od wprowadzenia opłat za parkowanie (także w weekendy), chodniki i miejsca parkingowe w okolicy hali jakby opustoszały. W soboty brak większych tłumów. Handel w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek.

Odbicie po pandemii, gorzej od 1 lipca



Najpierw nie zastanawiałem się nad powodem, aż do momentu, gdy w trakcie sobotnich zakupów na hali nadmieniłem w rozmowie ze sprzedawcą, że "strasznie pusto i mały ruch". Wspomniałem, że od jakiegoś czasu wyraźnie dostrzegalny jest brak kolejek, nawet przy dawniej najbardziej obleganych stoiskach.

Usłyszałem od sprzedawcy, że po najtrudniejszym okresie pandemii, wiosną i wczesnym latem, w handlu na hali było jak dawniej, aż do fatalnej decyzji włodarzy miasta w sprawie parkowania.

Po pierwsze opłata w sobotę, a po drugie wysokie stawki skutecznie zniechęcają klientów z innych części miasta do robienia zakupów i tym samym wspierania lokalnych sprzedawców w tym kultowym miejscu.

Kupcy z hal: "Lepiej już było"



Zauważyłem zrezygnowanie w tonie głosu i postawie sprzedawców w trakcie moich rozmów na kilku stoiskach. Mówili, że "lepiej to już było", że kiedyś prezydent Wojciech Szczurek wspierał to historyczne miejsce. Dokonano remontu hali łukowej, zaplanowano remont okolicy. Wydawało się, że to miejsce będzie się rozwijało i tradycyjny lokalny handel (zwłaszcza świeżymi produktami spożywczymi) będzie miał się dobrze.

  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
Niestety wprowadzono nowe regulacje parkingowe, co nie pomaga funkcjonować sprzedawcom, którzy na hali są nawet od kilku lub kilkunastu lat. Wielu stałych klientów, którzy zawsze przyjeżdżali autem na halę po duże zakupy, teraz są zniechęceni. Paliwo drożeje, opłaty za parkowanie wzrosły i alternatywą jest teoretycznie transport zbiorowy. Jednak jeśli klienci przyjadą autobusem, to nie zrobią tak obfitych zakupów jak dawniej - z oczywistych względów.

Dla mnie jako mieszkańca Gdyni to zdecydowanie przykry widok, gdy patrzy się na miejsce, które jeszcze kilka miesięcy temu (przed lipcem 2021 r.) za sprawą tłumów klientów tętniło życiem i przetrwało nawet największą falę epidemii, a teraz może umrzeć z powodu decyzji administracyjnej.

Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem. Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem.

Niespójna polityka miasta



Rozumiem promowanie ruchu rowerowego i innych ekologicznych alternatyw dla spalinowych samochodów, bo sam bardzo dużo jeżdżę po centrum rowerem. Jednak ciężko mi patrzeć, jak niespójna polityka miasta niszczy to tradycyjne zabytkowe miejsce.

Sam nie wiem, czy może to nie celowe działanie władz miasta, aby wprost ograniczyć tam handel, a w hali łukowej zrobić muzeum lub inne miejsce tego typu...

Warto, by prezydent rozważył zmianę polityki w sprawie parkowania w obrębie Hal Targowych. Proszę o to w imieniu kupców i klientów gdyńskiej hali.

Targowiska w Trójmieście



Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

To list bardzo emocjonalny i w słusznej sprawie. Hale Targowe to jeden z symboli Gdyni. Jednak trzymajmy się faktów. Miejsca bezpośrednio przy hali, czyli te na ul. 3 Maja i na ul. Jana z Kolna, są nadal bezpłatne, tutaj nic się nie zmieniło.

Płatne są miejsca w pasach drogowych ulic: Wójta Radtkego, gdzie klienci zwykle nie parkowali, ponieważ te miejsca zajmowane są przez kupców, 3 Maja po przeciwnej stronie hali oraz Jana z Kolna, czyli w większej odległości od hali.

Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają może mniej czasu na halach, ale za to jest ich więcej.

W ostatnim czasie lepiej dostosowaliśmy też usytuowanie przystanków autobusowych w pobliżu hali. Przeprowadziliśmy również bardzo dokładne badania preferencji transportowych w tym rejonie. Wbrew opinii Czytelnika, który porusza się po mieście samochodem, klienci Hal Targowych to w dużej mierze pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jako ciekawostkę dodam, że podczas luzowania obostrzeń pandemicznych urywały się telefony w Zarządzie Komunikacji Miejskiej z prośbami, by pozostawić co drugie miejsce w autobusie wolne, bo w ten sposób bardzo wygodnie przewoziło się zakupy z hali...
Quiz Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz? Średni wynik 51%

Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz?

Rozpocznij quiz
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (535) ponad 10 zablokowanych

  • to samo jest w Gdańsku, hala targowa umiera

    Obecnie jest wystawiona na sprzedaż, szukają chętnego.
    Do tego doprowadziła pazerność obecnych włodarzy tych miast.
    Ale na inne głupoty mają pieniądze! Na Zdrowelove, na wsparcie LGBT, itp głupoty są pieniądze!
    Patrząc na rosnące przychody tych miast w ostatnich latach widać , że pieniądze idą na co innego - na jakieś głupoty, więc zdzierają z kierowców bo w kasie braki...

    • 61 15

  • Hala w Gdyni już od dawna podupadła i nie ma to nic wspólnego z parkowaniem (2)

    Poza tym przecież większość miejsc parkingowych była stale zajęta przez właścicieli boxów, jedynie te z tyłu mogły służyć klientom.

    Ale i tak tam mało kto przyjeżdżał na zakupy samochodem, tak było od zawsze.

    • 24 42

    • rozumiem ze ten wysyp minusów, to grupa handlarzy z hali :O) (1)

      • 3 1

      • Hahaha, prawda, Wójta było zastawione furgonetkami.

        • 1 0

  • Nagrali czesc tych urywajacych się telefonów z prośbami o wolne miejsca dla zmęczonych siatek? Bo mowic to sobie moga wszystko co im się w głowie ulegnie

    • 22 7

  • Czyli drogo i lepiej.

    • 18 0

  • Pazerność władz miasta

    Samorządność od białej farby i podwyżek za parkingi, otwórzcie się na głos społeczeństwa przez całą kadencję a nie tylko przed wyborami, szkoda na Was czasu w komentarzach

    • 72 3

  • Proste (1)

    Porostu wstrzymać się od odwiedza al galerii przez miesiąc. Jak będzie świeciło pustkami sami zniosa opłaty, albo pójdą w plajte

    • 30 5

    • A może chodzi o plajtę?

      • 5 0

  • Namawiaj do jazdy autobusem (1)

    A sam woz się służbowym autem.

    • 88 3

    • Grupa trzymająca władzę

      • 7 0

  • A mi się nie podobało i zniechęcało wiecznie zastawione miejsca i okolice hali

    Nie sposób było tam zaparkować. Dlatego halę omijałem. Płatne parkowanie powinno tam być od zawsze.

    • 11 31

  • Omijam te 3 g*wniane miasta

    szerokim łukiem. A jak trzeba to korzystam z parkingów 1 godz free. I tak dużo płace w cenie benzy na jakies dziwne opłaty.

    • 47 5

  • (16)

    Przy hali opłaty powinny być od godziny 9.00, żeby osoby liczące się z każdym groszem ,mogły zrobić zakupy bez tego dodatkowego haraczu w postaci dużej opłaty za parkowanie.

    • 84 40

    • Ktoś kto liczy każdy grosz (5)

      Nie utrzymuje samochodu - drogie OC, drogie paliwo, drogi mechanik, drogi zakup auta.

      • 26 10

      • I tu można jeszcze dodać że kupuje w swoim sklepiku osiedlowym lub ze 50 metrów od domu a nie jedzie 10 km. i robi zakupy na hali bo to też koszty ceny paliwa lub biletu .

        • 19 4

      • (1)

        Ale jest wygodniej i zawsze można zatankować za przysłowiowe 50 zł.

        • 3 1

        • To jak ktos liczy kazdy grosz i tabkuje za 50 zeta to wzbudza litosc a jak ktos potrzebuje auta by dotrzec do pracy to najlepiej go ukrzyzowac na glownym rynku za kare bo nie jest eco.

          • 6 2

      • I wyprowadza się z Gdyni...

        • 2 0

      • To Twoja opinia. Ktoś może mieć inne zdanie.

        • 0 0

    • jak się liczysz z każdym groszem to przyjedź trajtkiem (4)

      Jak mawiał Milton Friedman: Nie ma darmowych miejsc parkingowych.

      • 15 15

      • friedman mówił o posiłkach nie miejscach parkingowych (3)

        watpie zeby byl zwolennikiem placenia haraczu za cos co i tak powstalo za nasze pieniadze i jest z nich utrzymywane.

        • 20 9

        • Podobnie jak drogi, chodniki czy zieleń (2)

          Żeby były środki na ww. miasto musi skądś wziac pieniądze! Samochody akurat niezbędne do szczęścia nie są, a podejmując decyzje o zakupie, należy tez wziac pod uwagę dodatkowe koszta, jak paliwo, ubezpieczenie czy opłaty parkingowe. Jeśli w rozrachunku wychodzi ci, ze cię nie stać, to kup skuter.

          • 9 18

          • Akurat czasy się zmieniły i samochody w pandemii są potrzebniejsze niż skuter, za parkowanie którego też musisz zapłacić.

            • 9 5

          • No Proszę Cię...

            Nie narzucaj swojej wizji świata z punktu widzenia człowieka zdrowego. Są ludzie, którzy muszą dojechać do centrum miasta, bo inaczej nie mogą się przemieszczać.

            • 2 0

    • Szkoda tylko ze większość stoisk otwiera sie o 10 przez widzimisie kupcow (1)

      Dlaczego na hali o 17 wszystko jest zamknięte? Ponieważ kupcom nie chce się siedzieć do 18 czyli do godziny zamknięcia hali. A potem jest narzekanie na mały ruch. Gdyby solidarnie wszyscy siedzieli i handlowali nie było by problemu z klientem.

      • 20 2

      • W punkt! 100%

        Kończę pracę o 16 w Sea Towers, z chęcią zrobiłabym całe zakupy na Hali i zostawiła tam i pieniądze za parking i za towary ale jak, skoro wszystko już pozamykane. Dla takich jak my, ludzi pracujących pozostały dwa warzywniaki na Obrońców i Delikatesy Adamski, tylko tam pomimo opłat ciężko zaparkować. Koniec końców pozostają sklepy na L i na B tylko jakość już nie ta. Błędne koło.

        • 13 1

    • Masz samochód masz na płatny parking

      • 9 13

    • Przy hali powinny być 2 godz za darmo jak to jest w cywilizowanych krajach ! Wtedy każdy by zdążył to co chce załatwić , ewentualnie dopłacił by 3 zł za następną godzinę !

      • 12 8

    • Od 10:00

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane