• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Hale Targowe cierpią przez płatne parkowanie"

Wojciech
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia

- Handel na gdyńskich Halach TargowychMapka w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek. Klientów odstrasza po pierwsze opłata za parkowanie, a po drugie jej wysokość - pisze pan Wojciech. - Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają mniej czasu na halach, ale jest ich więcej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy.



Czy podwyżki opłat za parkowanie w Gdyni zmieniły twoje przyzwyczajenia zakupowe?

Przypomnijmy:
  1. Od 1 lipca obowiązują nowe strefy parkowania w Gdyni.
  2. Podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Płacić trzeba również na dziewięciu parkingach poza strefą śródmiejską.
  4. Opłaty od lipca wprowadziła też Galeria Klif.

Płatne parkowanie w Gdyni: strefy, ceny, opłaty, abonamenty, opinie, komentarze

Nowe zasady parkowania nadal wywołują wśród mieszkańców Gdyni spore emocje. Pisaliśmy m.in. o tym, jak opłaty wpłynęły na kupców w Orłowie. Tym razem oddajemy głos klientowi Hal Targowych, panu Wojciechowi, który napisał do nas list w sprawie skutków płatnego parkowania przy Halach Targowych w Gdyni. Twierdzi, że miasto powinno pomyśleć o nowej polityce parkingowej w okolicach hali.

Oto jego przemyślenia:

Mieszkam od ponad 10 lat w sąsiedztwie Hali Targowej w Gdyni. W tym okresie często zaparkowanie w obrębie mojego domu w piątki było utrudnione, a i w soboty często graniczyło to z cudem. Cała okolica hali w soboty od samego rana była oblegana przez tłum ludzi i aut. Czasem nawet właściciele aut czekali wewnątrz, zastawiając inne auta, do czasu, aż zwolniło się jakieś miejsce w okolicy hali.

Obecnie jest inaczej... Od lipca 2021 r., czyli od wprowadzenia opłat za parkowanie (także w weekendy), chodniki i miejsca parkingowe w okolicy hali jakby opustoszały. W soboty brak większych tłumów. Handel w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek.

Odbicie po pandemii, gorzej od 1 lipca



Najpierw nie zastanawiałem się nad powodem, aż do momentu, gdy w trakcie sobotnich zakupów na hali nadmieniłem w rozmowie ze sprzedawcą, że "strasznie pusto i mały ruch". Wspomniałem, że od jakiegoś czasu wyraźnie dostrzegalny jest brak kolejek, nawet przy dawniej najbardziej obleganych stoiskach.

Usłyszałem od sprzedawcy, że po najtrudniejszym okresie pandemii, wiosną i wczesnym latem, w handlu na hali było jak dawniej, aż do fatalnej decyzji włodarzy miasta w sprawie parkowania.

Po pierwsze opłata w sobotę, a po drugie wysokie stawki skutecznie zniechęcają klientów z innych części miasta do robienia zakupów i tym samym wspierania lokalnych sprzedawców w tym kultowym miejscu.

Kupcy z hal: "Lepiej już było"



Zauważyłem zrezygnowanie w tonie głosu i postawie sprzedawców w trakcie moich rozmów na kilku stoiskach. Mówili, że "lepiej to już było", że kiedyś prezydent Wojciech Szczurek wspierał to historyczne miejsce. Dokonano remontu hali łukowej, zaplanowano remont okolicy. Wydawało się, że to miejsce będzie się rozwijało i tradycyjny lokalny handel (zwłaszcza świeżymi produktami spożywczymi) będzie miał się dobrze.

  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
Niestety wprowadzono nowe regulacje parkingowe, co nie pomaga funkcjonować sprzedawcom, którzy na hali są nawet od kilku lub kilkunastu lat. Wielu stałych klientów, którzy zawsze przyjeżdżali autem na halę po duże zakupy, teraz są zniechęceni. Paliwo drożeje, opłaty za parkowanie wzrosły i alternatywą jest teoretycznie transport zbiorowy. Jednak jeśli klienci przyjadą autobusem, to nie zrobią tak obfitych zakupów jak dawniej - z oczywistych względów.

Dla mnie jako mieszkańca Gdyni to zdecydowanie przykry widok, gdy patrzy się na miejsce, które jeszcze kilka miesięcy temu (przed lipcem 2021 r.) za sprawą tłumów klientów tętniło życiem i przetrwało nawet największą falę epidemii, a teraz może umrzeć z powodu decyzji administracyjnej.

Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem. Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem.

Niespójna polityka miasta



Rozumiem promowanie ruchu rowerowego i innych ekologicznych alternatyw dla spalinowych samochodów, bo sam bardzo dużo jeżdżę po centrum rowerem. Jednak ciężko mi patrzeć, jak niespójna polityka miasta niszczy to tradycyjne zabytkowe miejsce.

Sam nie wiem, czy może to nie celowe działanie władz miasta, aby wprost ograniczyć tam handel, a w hali łukowej zrobić muzeum lub inne miejsce tego typu...

Warto, by prezydent rozważył zmianę polityki w sprawie parkowania w obrębie Hal Targowych. Proszę o to w imieniu kupców i klientów gdyńskiej hali.

Targowiska w Trójmieście



Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

To list bardzo emocjonalny i w słusznej sprawie. Hale Targowe to jeden z symboli Gdyni. Jednak trzymajmy się faktów. Miejsca bezpośrednio przy hali, czyli te na ul. 3 Maja i na ul. Jana z Kolna, są nadal bezpłatne, tutaj nic się nie zmieniło.

Płatne są miejsca w pasach drogowych ulic: Wójta Radtkego, gdzie klienci zwykle nie parkowali, ponieważ te miejsca zajmowane są przez kupców, 3 Maja po przeciwnej stronie hali oraz Jana z Kolna, czyli w większej odległości od hali.

Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają może mniej czasu na halach, ale za to jest ich więcej.

W ostatnim czasie lepiej dostosowaliśmy też usytuowanie przystanków autobusowych w pobliżu hali. Przeprowadziliśmy również bardzo dokładne badania preferencji transportowych w tym rejonie. Wbrew opinii Czytelnika, który porusza się po mieście samochodem, klienci Hal Targowych to w dużej mierze pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jako ciekawostkę dodam, że podczas luzowania obostrzeń pandemicznych urywały się telefony w Zarządzie Komunikacji Miejskiej z prośbami, by pozostawić co drugie miejsce w autobusie wolne, bo w ten sposób bardzo wygodnie przewoziło się zakupy z hali...
Quiz Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz? Średni wynik 51%

Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz?

Rozpocznij quiz
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (535) ponad 10 zablokowanych

  • nie jezdze do centrum

    Obecnie od podwyzek i zmian straf do tych miejsc w ogole nie jezdze. nie znajduje zadnego uzusadnienia dla tak wysokich oplat. a zbiorkom niestety z miejsca gdzie mieszkam jedzi rzadki i albo z przesiadkami co rowniez jest nieoplacalne, bo musialbym kupic 4 biltey zeby tam pojechac i wrocic. bezsens totalny

    • 1 0

  • Handel na Śwìętojańskiej już zabity, teraz pora na hale,Abrahama i Starowiejską. (10)

    Do tego 1mld długu ... UM powinien siedzieć.

    • 294 16

    • Dodaj jeszcze 10-go Lutego - likwidacja miejsc do parkowania ... jakby tam tłumy chodziły chodnikami.

      Teraz nie ma tam żadnego miejsca do zaparkowania.
      Władza działa przeciwko obywatelom. I właścicielom biznesów, i ich klientom. Kto zatem na tym zyskuje ???

      • 0 0

    • Ale Riviera żyje

      • 0 0

    • ale zabity, bo czynsze zbyt wysokie (3)

      do tego tam nigdy nie było ciekawych sklepów, owszem w PRLu były butiki, ale PRL już dawno minał

      poza tym teraz jest coraz więcej kawiarni, wiec po prostu charakter ulicy się zmienił

      • 3 3

      • Klienci z pieniędzmi nie bedą chodzili piechotą. Kto (2)

        Tego nie rozumie powinien zostać prezydentem wsi maks. 4 ulice i 200 mieszkanców.

        • 9 1

        • Nawet na wsi liczą pieniądze. Na emeryturę!

          • 0 0

        • szlchta po marchewkę podjeżdża Bentleyem

          • 2 1

    • (3)

      @Miasto parkometrów i słupków a co ma miasto czy urzędnicy do handlu . Tu raczej trzeba się dopatrywać winy właścicieli budynków którzy narzucają ceny wynajmu lokali na parterze , a podrugie to my jako klient decydujemy gdzie co kupimy. A jeżeli na hali np. marchewke mamy za 4 zł , a ja na drugiej stronie na swoim osiedłu też ją mam za 4 zl to wole kupić u siebie a nie jechać na hale targową bo taniej wyjdzie

      • 10 11

      • A to ma,że jak nie ma gdzie parkowac do jedzie sìę (2)

        Do riviery. Proste a nie wymyśliłeś, albo moze pracujesz w UM ?

        • 10 1

        • On zapomniał...

          • 1 0

        • Mówisz do Riviery , czy Kaufland , Tesco , Port Rumia to też są koszty dojazdu i czasu . Czyli pojechanie tylko po dwie rzeczy które kosztują niby tanie ,a na drugiej troskę może drożej, ale jesteś szybciej w domu i tu cię taniej wyjdzie. Trza sobie wziąć karteczkę zapisać ceny i trochę matematyki ruszyć i policzyć co gdzie kupić i ile .

          • 2 5

  • Pani Agato, jedno pytanie.

    Skoro jest tak super, to czemu jest tak źle?

    Może przestańcie wreszcie uszczęśliwiać mieszkańców na siłę.
    Bo te Wasze badania są jedynie drogie, ale nic nie wnoszące.

    Pewnie ankiety przeprowadzane w taki sam sposób, jak w przypadku remontu ul. Necla.
    Są wyniki badań, ale nie ma osób które w tych badaniach i ankietach uczestniczyły.
    Przypadek?

    • 0 0

  • Róbcie tak dalej stawiając parkometry, za chwilę wam podziękują wyborcy za to że robicie getta.

    • 0 0

  • Miasto ma potężne długi i skupiło się na zebraniu "skądś" pieniędzy, a najlepiej jest je zebrać od ludzi w postaci podatków za dzierżawę gruntów o 350% lub postawić parkometry. Może jest układ na zbycie parkometrów, tym trzeba się zainteresować, czy tam nie ma kolesiostwa.
    mieszkanka

    • 0 0

  • dlaczego w sondzie nie ma odpowiedzi: w ogóle przestałem jeździć do centrum ?

    • 1 0

  • Kucyki i Szczury - podziękujemy Wam za to przy urnie!

    • 0 0

  • Ceny na hali targowej w Gdyni są -generalnie- wyższe niż w innych sklepach (Biedronka.Lidl)

    Gdyby parkingi były darmowe, nigdy nie można by było zaparkować pod halą

    • 0 0

  • Gdynia nie ma strategi rozwoju (8)

    Niestety, Gdansk z wyspą spichrzów odjechał lata świetlne , Sopot z nowym Dworcem poszedł do przodu a w Gdyni w tym czasie odmalowali trochę białych lini.
    Potrzebne są pomysły rozwojowe np kładka miedzy muzeum emigracji a pogorzem - to nagle otworzyłoby nowe kierunki rozwoju ale do tego trzeba mieć odwagę.

    • 166 6

    • Gdynia ma dokument pt. "plan zrównoważonej mobilności miejskiej"

      ale on niestety nie zawiera planu budowy (zwodzonej) kładki pieszo - rowerowej między muzeum emigracji a pogórzem. Warto ten pomysł wreszcie poważnie rozważyć i go zrealizować.

      • 1 0

    • Niezłą kładkę nam szykujesz. Z Pogórza do muzeum, brawo

      • 0 0

    • Ta wyspa spichrzów

      gdzie większość mieszkań jest na wynajem, a ludzi z Gdańska tam mieszkających jak na lekarstwo. Już na to wołają wyspa duchów albo wyspa booking.com. Dzięki za taki interes.

      • 10 4

    • tak tak

      Centra handlowe są potrzebne na każdej ulicy.

      • 1 4

    • Sopot z tym dworcem wygląda bardzo źle

      przez kilka lat nie byłam w Sopocie. W zeszłym roku pojechałam tam i sie rozczarowałam. Okropny dworzec, szary, betonowy, nie pasuje do charakteru miasta. Monciak wygląda jak alejka w supermarkecie - miasto straciło swój urok, niestety.

      • 11 12

    • Prezydentem rozwoju jest kucyk.Rozwija platne parkowanie i delfinki (1)

      • 35 1

      • Na arkę potrzeba 7 mln

        • 19 2

    • Szczurek wykończył Gdynię

      • 34 0

  • Hala

    Nie cierpię kupować "na hali". Kiedyś nie było innej możliwości ale teraz jest wiele sklepów. Nie chcę płacić więcej i patrzeć na ręce czy mi czegoś nie podkładają. Idę do innych sklepów i sam wybieram.
    Parkingi pod hala winny być tylko dla inwalidów. Z każdej dzielnicy można dojechać tam komunikacją miejską.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane