• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Hale Targowe cierpią przez płatne parkowanie"

Wojciech
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia

- Handel na gdyńskich Halach TargowychMapka w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek. Klientów odstrasza po pierwsze opłata za parkowanie, a po drugie jej wysokość - pisze pan Wojciech. - Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają mniej czasu na halach, ale jest ich więcej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy.



Czy podwyżki opłat za parkowanie w Gdyni zmieniły twoje przyzwyczajenia zakupowe?

Przypomnijmy:
  1. Od 1 lipca obowiązują nowe strefy parkowania w Gdyni.
  2. Podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.
  3. Płacić trzeba również na dziewięciu parkingach poza strefą śródmiejską.
  4. Opłaty od lipca wprowadziła też Galeria Klif.

Płatne parkowanie w Gdyni: strefy, ceny, opłaty, abonamenty, opinie, komentarze

Nowe zasady parkowania nadal wywołują wśród mieszkańców Gdyni spore emocje. Pisaliśmy m.in. o tym, jak opłaty wpłynęły na kupców w Orłowie. Tym razem oddajemy głos klientowi Hal Targowych, panu Wojciechowi, który napisał do nas list w sprawie skutków płatnego parkowania przy Halach Targowych w Gdyni. Twierdzi, że miasto powinno pomyśleć o nowej polityce parkingowej w okolicach hali.

Oto jego przemyślenia:

Mieszkam od ponad 10 lat w sąsiedztwie Hali Targowej w Gdyni. W tym okresie często zaparkowanie w obrębie mojego domu w piątki było utrudnione, a i w soboty często graniczyło to z cudem. Cała okolica hali w soboty od samego rana była oblegana przez tłum ludzi i aut. Czasem nawet właściciele aut czekali wewnątrz, zastawiając inne auta, do czasu, aż zwolniło się jakieś miejsce w okolicy hali.

Obecnie jest inaczej... Od lipca 2021 r., czyli od wprowadzenia opłat za parkowanie (także w weekendy), chodniki i miejsca parkingowe w okolicy hali jakby opustoszały. W soboty brak większych tłumów. Handel w sobotę wygląda jak niegdyś w poniedziałek.

Odbicie po pandemii, gorzej od 1 lipca



Najpierw nie zastanawiałem się nad powodem, aż do momentu, gdy w trakcie sobotnich zakupów na hali nadmieniłem w rozmowie ze sprzedawcą, że "strasznie pusto i mały ruch". Wspomniałem, że od jakiegoś czasu wyraźnie dostrzegalny jest brak kolejek, nawet przy dawniej najbardziej obleganych stoiskach.

Usłyszałem od sprzedawcy, że po najtrudniejszym okresie pandemii, wiosną i wczesnym latem, w handlu na hali było jak dawniej, aż do fatalnej decyzji włodarzy miasta w sprawie parkowania.

Po pierwsze opłata w sobotę, a po drugie wysokie stawki skutecznie zniechęcają klientów z innych części miasta do robienia zakupów i tym samym wspierania lokalnych sprzedawców w tym kultowym miejscu.

Kupcy z hal: "Lepiej już było"



Zauważyłem zrezygnowanie w tonie głosu i postawie sprzedawców w trakcie moich rozmów na kilku stoiskach. Mówili, że "lepiej to już było", że kiedyś prezydent Wojciech Szczurek wspierał to historyczne miejsce. Dokonano remontu hali łukowej, zaplanowano remont okolicy. Wydawało się, że to miejsce będzie się rozwijało i tradycyjny lokalny handel (zwłaszcza świeżymi produktami spożywczymi) będzie miał się dobrze.

  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
  • Samochody i miejsca parkingowe w okolicach Hal Targowych Gdynia
Niestety wprowadzono nowe regulacje parkingowe, co nie pomaga funkcjonować sprzedawcom, którzy na hali są nawet od kilku lub kilkunastu lat. Wielu stałych klientów, którzy zawsze przyjeżdżali autem na halę po duże zakupy, teraz są zniechęceni. Paliwo drożeje, opłaty za parkowanie wzrosły i alternatywą jest teoretycznie transport zbiorowy. Jednak jeśli klienci przyjadą autobusem, to nie zrobią tak obfitych zakupów jak dawniej - z oczywistych względów.

Dla mnie jako mieszkańca Gdyni to zdecydowanie przykry widok, gdy patrzy się na miejsce, które jeszcze kilka miesięcy temu (przed lipcem 2021 r.) za sprawą tłumów klientów tętniło życiem i przetrwało nawet największą falę epidemii, a teraz może umrzeć z powodu decyzji administracyjnej.

Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem. Hale Targowe w Gdyni zawsze tętniły życiem.

Niespójna polityka miasta



Rozumiem promowanie ruchu rowerowego i innych ekologicznych alternatyw dla spalinowych samochodów, bo sam bardzo dużo jeżdżę po centrum rowerem. Jednak ciężko mi patrzeć, jak niespójna polityka miasta niszczy to tradycyjne zabytkowe miejsce.

Sam nie wiem, czy może to nie celowe działanie władz miasta, aby wprost ograniczyć tam handel, a w hali łukowej zrobić muzeum lub inne miejsce tego typu...

Warto, by prezydent rozważył zmianę polityki w sprawie parkowania w obrębie Hal Targowych. Proszę o to w imieniu kupców i klientów gdyńskiej hali.

Targowiska w Trójmieście



Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

To list bardzo emocjonalny i w słusznej sprawie. Hale Targowe to jeden z symboli Gdyni. Jednak trzymajmy się faktów. Miejsca bezpośrednio przy hali, czyli te na ul. 3 Maja i na ul. Jana z Kolna, są nadal bezpłatne, tutaj nic się nie zmieniło.

Płatne są miejsca w pasach drogowych ulic: Wójta Radtkego, gdzie klienci zwykle nie parkowali, ponieważ te miejsca zajmowane są przez kupców, 3 Maja po przeciwnej stronie hali oraz Jana z Kolna, czyli w większej odległości od hali.

Na miejscach, gdzie parkowanie stało się droższe i płatne, w weekendy znacznie zwiększyła się rotacja pojazdów. A więc osoby tam parkujące spędzają może mniej czasu na halach, ale za to jest ich więcej.

W ostatnim czasie lepiej dostosowaliśmy też usytuowanie przystanków autobusowych w pobliżu hali. Przeprowadziliśmy również bardzo dokładne badania preferencji transportowych w tym rejonie. Wbrew opinii Czytelnika, który porusza się po mieście samochodem, klienci Hal Targowych to w dużej mierze pasażerowie komunikacji miejskiej.

Jako ciekawostkę dodam, że podczas luzowania obostrzeń pandemicznych urywały się telefony w Zarządzie Komunikacji Miejskiej z prośbami, by pozostawić co drugie miejsce w autobusie wolne, bo w ten sposób bardzo wygodnie przewoziło się zakupy z hali...
Quiz Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz? Średni wynik 51%

Sentymentalne Trójmiasto: lata 80. i 90. Sprawdź, czy pamiętasz?

Rozpocznij quiz
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (535) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia to Białoruś

    Nikt nie ruszy synka sędziego z PRL oraz jego kolegów.

    • 46 5

  • Pani Grzegorczyk - rzecznik prasowy UM gdynia. Uśmiech ze zdjecia (1)

    Proporcjonalny do prawdomownosci o klientach hali

    • 47 0

    • co może ta pani rzecznik, nic

      wystawiają dziewczynę do syf tematów ale jak ławkę pomalują Łucyk chętnie wyjaśnia. To miasto to kompromitacja władzy. Wstyd panie Szczurek

      • 5 0

  • Bardzo dobrze. Celowo omijajcie centrum. Niech kupcy i restayratorzy sami zabiora sie za um

    Mniej klientow mniej wplywu z podatkow. Udlawcie sie ta kasa z SPP

    • 39 2

  • Samo zło (1)

    Miliard złotych zadłużenia Gdyni przez prezydenta miasta pana Szurka. Czy coś jeszcze w temacie?
    tragedia dla mieszkańców

    • 61 1

    • Nasza władza

      Grupa trzymająca władzę

      • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    Hala targowa w Gdyni musi sie zmienic. Usunac badziewie, chinskie garnitury, torebki, mydlo i powidlo i skoncentrowac sie na swiezych owocach, rybach i zywnosci eko. Mysle ze wszystko powinno sie zmiescic w hali lukowej ewentualnie czesc straganow warzywnych na zewnatrz. Reszte zaorac, zrobic teren zielony i np. fontanne. W Budapeszcie ktory jest 8 razy wiekszy od Gdyni jest jedna hala. Wspaniale warzywa owoce, przyprawy, alkohole regionalne - pamiatki. Wyglada to fajnie. Niech Gdynia wezmie przyklad

    • 104 60

    • To wykup box i zacznij (1)

      Pokaz jak się robi biznes, bo widać kupcy nie wiedzą...

      • 37 2

      • Jak badano preferencje? Wsiadł ankieter do autobusu i spytał: czy przyjechała Pani autem

        • 1 0

    • tylko... (1)

      W Polsce nic się nie opłaca, szczególnie rolnicy ogrodnicy. Więc skąd brać ten świeży asortyment.

      • 9 2

      • od Chińczyków

        • 2 1

    • (3)

      Można też brać przykład z La Boqueria marketu w samym centrum barcelony na ulicy rambla czyli najbardziej znanej i turystycznej ulicy tego miasta.

      • 6 3

      • (2)

        tylko że na końcu ulicy w Barcelonie n.p. stoi pomnik Krzysztofa Kolumba, a w Gdyni... Teatr Muzyczny?

        • 9 1

        • Kolumb to ten slynny astronom z Torunia (1)

          • 3 0

          • To był Kulomb:)

            • 0 0

    • klimat

      na Węgrzech jest trochę inny klimat i wegetacja roślin przebiega inaczej - Węgrzy wykorzystali swoją mocną stronę

      • 10 1

    • Hala ma być taka jak jest. Nie ma potrzeby zmian. Jest piękna w swojej brzydocie, brudzie, zapachu, śmieciach i wnętrzu sprzed epoki, której już nigdzie nie ma. To jest know how i duma, że nie wszystko trzeba zmieniać w złoto.

      • 14 1

    • to jedż do Budapesztu (1)

      no

      • 4 4

      • Już byłem

        • 1 0

    • Ble ble

      Tak tak i podwyższyć ceny !

      • 1 0

    • deweloper to napisal??? jasne zaorac i odsprzedac, hahaha, juz dawno mowilem ostatni zgasi swiatlo

      • 8 0

    • Prosze najpierw sprawdzic metki tegi chinskiego badziewia i potem sie wypowiadać

      • 0 1

    • to kto bedzie kupował??

      wg mnie urzad miasta ,ale u licha idzmy na wybory i zmieńmy samorzadowcow na lepszy dla ludzi

      • 4 0

  • Może przestaniecie już '' reklamować '' że Gdynia jest przyjaznym miastem.....

    Mieszkam tu od urodzenia .Samochodem jeżdzę już prawie 50 lat. Teraz widzę że Gdynia to nie miasto dla gdynian .

    • 68 4

  • Tak jak na zchodzie tak i tu centrum miasta nie jest dla ludzi (2)

    Centrum jest dla korporacji i inwestorów z zagranicy w nieruchomości w których nikt nie mieszka. I władza robi wszystko żeby mieszkańców nie było stać na życie i zakupy w centrum. Biedaki mają żyć u kupować gdzie indziej.

    • 41 2

    • Układ zamknięty

      I dla grupy trzymającej władzę.

      • 3 0

    • Jakich inwestorów? Chłopaków z UM?

      • 2 0

  • Gdynia umiera

    Gdynia umiera. Biznes umiera. Tylko deweloperzy żyją. Dziękujemy Panie prezydencie że doprowadziłeś miasto do upadku.

    • 69 2

  • wygra ten kto ma wielki plac pod miastem (3)

    ściągnie zakupowiczów i handlowców. Coś jak giełda w Pruszczu.

    • 32 1

    • i dlatego gielda w pruszczu padla? (1)

      • 5 0

      • Wojsko wywaliło giełdę

        Ale coś się odradza w innym miejscu

        • 1 0

    • Dlatego.giełda na.Dąbrowie padla

      • 1 0

  • (1)

    Nie jeżdżę tam gdzie mnie nie chcą.
    Takim miejscem jest Gdynia.

    • 66 2

    • I dobrze !!!!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane