• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów

VIK
26 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości.

Dziś podpisano umowę na budowę nowych promów ro-pax dla spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska. W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu.



- Będą to nowoczesne, proekologiczne, niskoemisyjne jednostki napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda), zasilane skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, co znakomicie usprawni manewrowanie w portach - czytamy w komunikacie.
Czytaj też:

Premier Morawiecki z wizytą w "Remontowej"



Promy typu ro-pax dla polskich armatorów



Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.

We wrześniu poinformowano, że powstaną trzy jednostki z opcją czwartej. Dwie z nich (pierwsza i trzecia) będą pływać w barwach spółki promowej Unity Line należącej do PŻM - podano w komunikacie. Dla kogo budowany będzie prom numer dwa i ewentualny numer cztery - nie napisano. Wszystko jednak na to wskazuje, że dla PŻB.

Kwoty kontraktu nie podano. Podczas ostatniej wizyty premiera Mateusza Morawieckiego w GSR padło, że "finansowanie na te promy zostało już zaalokowane i że jest to finansowanie w kwocie mniej więcej miliarda złotych".

- Osoby, które były zaangażowane w specjalny montaż finansowo-kredytowy pod realizację tego projektu inwestycyjnego, wiedzą, że to nie było łatwe zadanie, ale wykonaliśmy je, a od tego się zaczyna każda przygoda gospodarcza, zwłaszcza tak duża - powiedział premier Morawiecki.
Jednak jak twierdzą eksperci, kwota, którą podał premier, to zdecydowanie za mało.

Czytaj też:

PŻB ma stępkę, a PŻM zamówi promy. Czy powstaną w Gdańsku?



Gdańska Stocznia Remontowa podpisała kontrakt



Wykonawcą jednostek będzie Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego. To największa spółka polskiej grupy stoczniowej Remontowa Holding, mającej bogate doświadczenie w projektowaniu, budowie, przebudowie i wyposażaniu niskoemisyjnych jednostek różnych typów, o napędach gazowych i elektrycznych. Od 2009 r. Grupa dostarczyła armatorom z Norwegii, Danii, Kanady i Szwecji łącznie 19 nowych statków, wykorzystujących LNG do zasilania napędu głównego, w tym 15 promów. W ciągu kilku ostatnich lat przebudowała także trzy duże promy ro-pax dla armatorów z Kanady i Szwecji, wymieniając ich systemy napędowe na nowe, zasilane LNG, a także metanolem.

Już w czerwcu informowaliśmy, że budowa promów zostanie powierzona właśnie Gdańskiej Stoczni Remontowa, która ma być stroną w tym projekcie. Oba zakłady, czyli GSR (stocznia remontowa) i Remontowa Shipbuilding (stocznia produkcyjna), należą do jednej grupy, czyli Remontowa Holding.
VIK

Miejsca

Opinie (285) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Stocznia GSR

    Czytam tylko same negatywne wypowiedzi Ja w tej stoczni pracowałem 20 lat i mam bardzo pozytywne wspomnienia dobra atmosfera normalni brygadziści i kierownictwo Szkoda że mój wydział się rozpadł W-10 ale stocznia chociaż mnie już to nie interesuje nie zginie

    • 0 0

  • Experci (2)

    Skąd bierzecie tych ekspertow ?
    Być może od ryżego ?!
    Jeżeli 4 mld PLN to za mało na 3 lub 4 promy jak piszecie . A może to szczur będzie budował promy kosmiczne w Kosakowie hahaha.
    Proszę przed wydaniem zapoznać się ze szczegółami lub lepiej dobierać ekspertów ,
    Pozdrawiam

    • 7 3

    • gosciu te 4 mld

      to pójdzie na tarcze do szlifowania hahaha tam panuje autyzm pod wzgledem szlifierki i freza

      • 0 0

    • "Kreowanie polityki" - partia tylko kreuje... a suweren jak ty sie cieszy.

      Wiceminister rozwoju i technologii Olga Semeniuk została wybrana na przewodniczącą Rady Polskiej Agencji Kosmicznej - poinformował resort. Priorytetami dla przewodniczącej będą: kreowanie polityki kosmicznej, realizacja zadań wynikających z Polskiej Strategii Kosmicznej przyjętej przez rząd w 2017 r. i przygotowanie Krajowego Programu Kosmicznego.

      • 3 1

  • W lidlu

    Na magazynie sie wiecej zarabia niz tam czym to wybuduja tam jest jeden wielki nieład artystyczny

    • 0 0

  • Nowa Ostrołęka (1)

    Trzeba być niewiarygodnie głupim i naiwnym jak remontowy hunwejbin, wierząc, że te promy zostaną wybudowane. Stocznia jest fatalnie zarządzana bo ma fatalne wyniki finansowe, gorsze jak wszystkie parodie państwowe razem wzięte. Co z tego, że ludzie pracuję jak można dług zrobić jednym podpisem pod opcjami na 1,5 miliarda. Euro poszło w górę, więc rata za opcje też, a międzynarodowa finansjera to nie przygłupi i naiwny polski podwykonawca i się nie pierd..li. So gaci zwindykuje. Tu chodzi tylko żeby wydoić państwową kasę, potem zwalić na PIS czy PO. To firma koszerna, zarządzana przez koszernych. Ludzie mają być poganiani na pokaz i harować, żeby był powód do tego, żeby przekazywać im za darmo majątek państwowe w tzw, "dobre ręce" czy "dobre zarządzanie" . Teatr. Później ten majątek jest zadłużany przez koszernych u koszernych, bo to już prywatne i potem do podatników o przepłacone polskie zlecenia. Wszystkie wyniki dla zagranicznych klientów to tragedia. Poza tym Remontowa to jest stoczniowy mistrz Polski. Ale tak jak w piłce nożnej. Mistrz Polski nic nie znaczy w Europie i w Lidze Mistrzów nikt ich nie zna. W przemyśle stoczniowym jest to samo. Budowa promów to nie remonty. Poza tym kto będzie remontował statki, co jest opanowane i bardzo dochodowe, jak wszyscy będą budować prom, gdzie za pół roku rząd powie że skoczyło się finansowanie :-) i trzeba czekać :-) . Nie ma tylu ludzi, a zachodnie wyspecjalizowane firmy podwykonawcze nie będą pracować jak polscy frajerzy podwykonawczy z Nauty za "Pan Piotr patrzy na Ciebie z góry" (czyli 40 PLN z czego płaci się 30 %, rozłożone na 15 lat bez wskaźnika inflacji :-) :-) :-) :-) ) tylko 35 Euro na godzinę to minimum i płatność w 7 dni, gwarancję bankowe i zagraniczne arbitraże. Przekręt w Naucie dobiegł końca. Geszefty zarobiły. Czas rozpocząć nowy przekręt "PROM". Przecież firmy i to prywatne ze Szczecina i 3 miasta 5 lat go projektują i do tej pory efekt jest taki, że zginęło tylko 12 milionów państwowych pieniędzy.

    • 3 0

    • Co za brednie

      • 0 0

  • Wycinki z postów hunwejbinów remontowych

    Forza Remontowa !!! Pan Piotr patrzy na nas z góry ! Albowiem daliśmy rodzinie przyrzeczenie ! Państwo ma się nie wtrącać w prywatne, bo prywatny poradzi lepiej sobie sam bez Państwa :-) :-) :-) Psy szczekają karawan(a) jedzie dalej ! :-) :-) :+). P.S. A ten się śmieje leżąc na leżaczku z drinkiem pod palemką na Hawajach i ryczy ze śmiechu z wydumanych frajerów. :-) :-) :-) :-).

    • 1 0

  • Już zaczęli budować w Szczecinie i nawet Stępka już leży parę lat

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    pięć lat opóźnienia (4)

    Kolejny sukces władzy nie można było tak od początku?

    • 103 28

    • Ile lat opòźnienia zafundowała kaolicja PO- PSL .Jak opòźniali budowę Terminalu LPG I Baltic pipe?Za zablokowanie propozycji L.Kaczyńskiego w 2006 Cimoch I Maynard dostali się do parlamentu UE z list POKOmańskich.

      • 0 1

    • 5 lat temu to dla polferiss miał być prom (1)

      • 7 0

      • stępka w krzakach leży tylko farba z trawy zeszła

        • 3 0

    • Czy to sukces ?

      Mocno się zastanawiam czy to nie będzie gwóźdź do trumny dla remontowej. Płatnikiem jest Skarb Państwa ! Już nie jedna firma się przez to wyłożyła a Pisowcy to już specjaliści w tej dziedzinie

      • 4 5

  • Zaorają stocznię... potem Orlen przejmie. (3)

    Będzie wesoło narodowo.

    PRL, new edition

    • 9 6

    • OBatek

      Lepszy Orlen jak koszerny. Choć Obatek też koszrny. Wystarczy spojrzeć i prześledzić działalnośc :-) .

      • 0 0

    • (1)

      I co polski Orlen ma się dobrze? Ma się dobrze więc o co biega....a tak....problemem totalnej opozycji i obcych krajów jest to że właśnie ma się dobrze...

      • 0 0

      • Popatrz ile ma długu

        poza tym energia, gaz i ropa w jednej firmie w razie krachu grozi czym?

        • 0 0

  • Gryfia już zaorana (1)

    Nauta też praktycznie, PGZ wiadomo dramat. Stocznia Gdańska nie istnieje w praktyce.
    Teraz będzie strategia jak z Cristem gdzie ARP ma 51% udziałów. Remontowa drażni rząd PiS od dawna, teraz jest dobry moment żeby ją przejąć.
    Skąd niby rząd weźmie kasę na te promy? Drukarki już nadrukowały miliardy kasy bez pokrycia.

    • 0 0

    • Co robi prokuratura ?

      To ludzie z tzw. "pseudoprywatnych" te firmy zadłużyli. Oni rządzili w tych firmach w/g zasady "co państwowe to niczyje", biorąc jednak 20 - 35 tys. /mc pensji. Co robi prokuratura ???

      • 1 0

  • Tak tak, za PO pieniędzy nie było Nima i nie bedzie (4)

    • 4 2

    • Podasz dlug panstwa ? (2)

      I jak na razie jest 0, tylko obietnice gnid partyjnych.... nic pozatym
      Takze luzuj szelki

      • 1 2

      • (1)

        Tyle wynosi zadłużenie w 2021 roku: 1 401 619,6 mln zł

        • 0 0

        • Brawo PiS

          • 0 0

    • Odpusc sobie pislamisto

      Po mmaeriale , nie rezimowej TV

      "Zbulwersowała mnie wypowiedź ministerstwa zdrowia , że nie ma pieniędzy na leczenie tych dzieci, bo roczne leczenie 500 dzieci kosztuje 500 mln. zł.! No to jak to jest? Rząd Polski jest za ochroną życia poczętego, lekarze powołują się na klauzulę sumienia w sprawie życia poczętego a ruchy Pro live składają kolejne projekty obywatelskie o zaostrzenie prawa aborcyjnego ,a potem , gdy matka urodzi dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni, to zostaje sama i patrzy jak jej dziecko umiera ,bo jej Państwo ,które chroniło jej nienarodzone dziecko, teraz jej mówi ,że nie ma pieniędzy! "

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane