• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójne dokowanie w stoczni Nauta

Robert Kiewlicz
28 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jednostki armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group, jednego z największych tego typu operatorów na świecie, zostały wprowadzone w suchy dok SDII. Jednostki armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group, jednego z największych tego typu operatorów na świecie, zostały wprowadzone w suchy dok SDII.

Do Stoczni Remontowej Nauta wpłynęły dwa statki ro-ro: m/v Finnfellow oraz m/v Finnpartner. Jednostki zostały wprowadzone do suchego doku SD II, dzierżawionego od firmy Crist. Umożliwiło to przeprowadzenie precyzyjnej operacji jednoczesnego zadokowania obu statków w tym samym dniu.



Finnpartner obsługuje szybkie połączenia ze Szwecji do Niemiec. Finnfellow to statek pływający na krótkich trasach pomiędzy Szwecją a Finlandią oraz Szwecją a Niemcami. 

- Na jednostkach przeprowadzone będą prace stalowe - wymiana kilkudziesięciu ton stali, wymiana sterów strumieniowych, prace konserwacyjno-malarskie oraz prace na systemach ogólnostatkowych - informuje Jarosław Staluszka, commercial manager w Stoczni Remontowej Nauta.

Duży suchy dok w Gdyni (SD II) zbudowano w 1976 roku. Dok ma 380 metrów długości i 70 metrów szerokości. Przystosowany został do budowy statków o nośności do 400 tys. ton. Wyposażony jest w suwnicę bramową o udźwigu 1,1 tys. ton. W 2010 roku Crist kupił go na licytacji za 175 mln zł.

Finnlines to wiodący operator żeglugowy serwisów ro-ro i pasażerskich na Morzu Bałtyckim oraz Morzu Północnym. Armator notowany na giełdzie NASDAQ Omx Helsinki jest częścią Grimaldi Group z Włoch, jednego z największych na świecie operatorów statków ro-ro oraz największego operatora autostrad morskich w Europie, zarówno dla pasażerów, jak i przewozów frachtowych.

Do Grupy Grimaldi należą Grimaldi Lines, Atlantic Container Line (Szwecja), Minoan Lines (Grecja) oraz Malta Motorways of the Sea (Malta). Finnlines oferuje na trasach Travemünde-Helsinki, Travemünde-Malmö, Gdynia-Helsinki, Gdynia-Rostock, Helsinki-Rostock, Lübeck-Ventspils-St.Petersburg jak też Kapellskär-Naantali przeprawy towarowe i pasażerskie. Finnlines posiada spółki zależne w Belgi, Danii, Niemczech, Polsce, Rosji, Szwecji oraz w Wielkiej Brytanii.

W 2011 roku, w dużym doku SD II zainstalowana została gródź o wadze ok. 350 ton. Pomysł, który powstał jeszcze w latach 70. XX wieku został zrealizowany dopiero po upadku i prywatyzacji Stoczni Gdynia.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu - bilanse, analizy, prognozy sygnowane nie przez zawodowych audytorów, lecz dziennikarzy. Zyski i koszty pomorskich inwestycji, ruch w interesie przygranicznym, dla kogo praca i za ile, w nowy rok z umiarkowanym optymizmem.

Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk dziś o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17:15.

Miejsca

Opinie (31)

  • U nich robota idzie jak w Rzymie, jeden spawa, drugi trzymie.

    • 6 0

  • a co na to Activ ?

    Hehe

    • 0 2

  • zdjęcie z photoshopu?? (1)

    dok sd 2 należy do stoczni crist a nie nauta

    • 3 10

    • Czytać ze zrozumieniem!!!!

      "Do Stoczni Remontowej Nauta wpłynęły dwa statki ro-ro: m/v Finnfellow oraz m/v Finnpartner. Jednostki zostały wprowadzone do suchego doku SD II, dzierżawionego od firmy Crist."

      Zanim skomentujesz to przeczytaj. Uchroni cie to przed wyjściem na kompletnego głupka.

      • 8 1

  • Kto będzie przeprowadzał prace konserwacyjno malarskie? (1)

    • 1 0

    • zależy bo w artykule jest bład

      jeśli w naucie tak jak pisze redaktor to pewnie Prom i inny badziew a jak wynika ze zdjęcia to w criscie a tam główną firmą jest fast bardzo ok firma jak na polskie warunki

      • 2 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane