• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polferries zwleka z przeprowadzką do Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
15 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (131)
Jak widać, PŻB nie chce rezygnować z Gdańska, ale nie może też z Gdyni. Jak widać, PŻB nie chce rezygnować z Gdańska, ale nie może też z Gdyni.

Nie ma wyznaczonego ani nawet przybliżonego terminu przeniesienia działalności Polferries do Portu w Gdyni - przyznał rzecznik PŻB. W tej sytuacji tylko Stena Line będzie korzystać z nowego terminalu. Problem w tym, że we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano na budowę terminalu, zapisano, że z obiektu będzie korzystało dwóch armatorów.



Publiczny Terminal PromowyMapka w Gdyni rozpoczął działalność 17 czerwca, kiedy to odprawił pierwszy prom Stena Line z pasażerami na pokładzie. Na początku września szwedzki armator wprowadził na tę linię jeden ze swoich najnowszych promów - Stena Estelle. Drugi, czyli Stena Ebba, wejdzie w grafik rejsów już 2 stycznia.

Nowa Stena Ebba. Najpierw do Remontowej, a od stycznia na trasę Nowa Stena Ebba. Najpierw do Remontowej, a od stycznia na trasę

Zgodnie z założeniami nowy terminal w Gdyni miał jednak na stałe przyjąć dwóch operatorów. Takie były założenia zapisane we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano. Drugim miał być państwowy armator, czyli Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries. Niestety ten wciąż nie przeprowadził się do Gdyni i nadal pływa z Terminalu Promowego WesterplatteMapka w Porcie Gdańsk.

Nova Star Polferries cumuje w Porcie Gdynia Nova Star Polferries cumuje w Porcie Gdynia

W lipcu 2021 r. testowano nawet cumowanie promu Nova Star w gdyńskim terminalu, a przez ostatni rok padały różne deklaracje w sprawie przeprowadzki. Na konferencji w styczniu tego roku mówiono, że do wakacji, potem, że na jesieni. A jaka jest wersja na dziś?

- Nie ma wyznaczonego ani nawet przybliżonego terminu przeniesienia działalności Polferries do Portu w Gdyni. Prowadzone są rozmowy z Zarządami Portów Gdynia i Gdańsk w przedmiotowej sprawie - poinformował nas Michał Arciszewski, rzecznik PŻB.
Jak widać, narodowy armator nie chce rezygnować z Gdańska, ale nie może też z Gdyni. Być może chodzi o zapisy dotyczące unijnego dofinansowania budowy terminalu. Co ciekawe, Andrzej Madejski, prezes PŻB, w wywiadzie dla portalu wnp.pl przyznał wręcz, że Gdańsk jest atrakcyjniejszy.

Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym

- Muszę tu jednak przyznać, że cały czas rozważam zasadność przeprowadzki z tą flotą, którą dysponujemy. Chciałbym utrzymać Gdańsk w ofercie. Przeliczyliśmy to. Co ważne: jesteśmy tam jedynym operatorem. Zaletą terminala w Gdańsku jest jego dostępność. Błyskawiczny zjazd z autostrady daje dużą przewagę - powiedział prezes Andrzej Madejski.
Władze Portu Gdynia liczyły, że sprawa wyjaśni się do końca tego roku - jak widać, tak się nie stanie.

- Zainteresowanie korzystaniem z naszego portu, w tym z nowego terminalu promowego przez linie promowe i ro-ro, w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Zatem nie należy się martwić o wykorzystanie infrastruktury, która została wybudowana w porcie do obsługi promów - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdyni w sierpniu tego roku.
Na uroczystości oddania terminalu we wrześniu 2021 r. obecna była liczna delegacja z ambasady Finlandii i z portu w Turku. Ich zainteresowanie gdyński terminalem potwierdził Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Mówił też, że o współpracy z Gdynią dalej myśli niemiecki armator TT-Line.

Miejsca

Opinie (131) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Niekonsekwecja Gdyni (9)

    Z jednej strony mówią i piszą, że z terminala w Gdyni ma korzystać dwóch armatorów, a z drugiej budują tylko jedną rampę i jeden rękaw.

    • 41 22

    • Mówi ci coś termin grafik cumowań ? Geniuszu , przecież promy nie dobijają i nie odbijają od nabrzeża jednocześnie !!! (2)

      Nie ma potrzeby budowy dwóch ramp i rękawów .

      • 26 6

      • No właśnie - grafik (1)

        Grafik czyli walka o dobre godziny przy kei.
        Czy wiesz, że teraz taki Polferries może sobie ustalać dowolny rozkład rejsów? Bez walki z innymi armatorami. To samo Stena Line. Po za tym przy dłuższym postoju, konieczne byłby przecumowania. To nie jest w interesie żadnego z armatorów.

        • 13 8

        • Obecnie 90% czasu nabrzeże przy terminalu stoi puste nie wykorzystane . O jakiej walce piszesz ? Nie wiesz o czym piszesz !!!

          • 14 13

    • łomatko, a w Gdańsku jaka niekonsekwencja (1)

      tylko jeden pas startowy! :/

      • 17 4

      • Słuszna uwaga - w myśl wpisu powyżej każde linie lotnicze powinny mieć swój...

        • 3 0

    • A co ma do tego Gdynia? (1)

      Terminal należy do Portu Gdynia (czyt. PiS).

      • 8 3

      • Rządowe PŻB zablokowało wejście nowego armatora.

        Rządowy port zwróci dotację. Tak rządzi PiS.

        • 1 0

    • A co to ma do rzeczy? Przecież prom Polferries już nawet próbnie tam cumował.

      • 1 0

    • I większość plusów pod takim wpisem... Chyba tylko dlatego, że tytuł był Gdyni niechętny.

      • 1 0

  • Będzie powtórka z rozrywki jak z lotniskiem i zwrot dofinansowania? (4)

    Wpisali dwóch armatorów, a ciekawe jakie mieli gwarancje:) Zadecydowała o tym tylko żyłka hazardzisty urzędnika?

    • 34 11

    • (1)

      Czyli państwowy Port Gdynia nie dogadał się z państwową PŻB? Hmm, pretensje do Sasina!

      • 9 0

      • Dogadali się

        ale PŻB nie chciało przechodzić, udawali tylko zainteresowanie, żeby przeszedł wniosek o dofinansowanie.

        • 0 4

    • Lotnisko nie miało dofinansowania z unii , w kółko powtarzane są te same kłamstwa , to jak zwykle rozgrywki polityczne

      • 3 0

    • Państwowy Polferries zablokował wejście nowego armatora.

      Państwowy port zwróci dotację. Taka polityka PiSowskiego rządu. Zrobią wszystko aby państwowy moloch PŻB utrzymać.

      • 1 0

  • Gdynia (16)

    Gdynia to piękne miasto ale stocznia już zlikwidowana a zobaczcie po ile są zwykłe mieszkania !??? - to kpina z młodych ludzi. Dużo poprostu gdzieś wyjeżdża.

    • 58 45

    • Do Kębłowa (8)

      Tam są tańsze mieszkania. A tak na poważnie, w Gdyni i tak są tańsze niż w Gdańsku. Gdynia stała się po prostu sypialnią Gdańska.

      • 23 13

      • niestety muszę się zgodzić (2)

        zobacz co się dzieje po 15.00 na obwodnicy do Gdańska normalnie do Gdyni wszystko stoi - ludzie wracają z pracy do domu

        • 8 6

        • Do Gdyni też stoi. Niech żyje wybiórcze dopasowywanie/dorabianie faktów do z góry założonych tez...

          I, ciekawostka, popołudniami w Sopocie nawet gorzej prezentują się powroty do Gdańska - regulaminowy zator od Malczewskiego czasami po Orłowo. Po prostu Trójmiasto jest generalnie zakorkowane.

          • 6 1

        • Kolega z Gdańska, który codziennie jeździ do pracy w Gdyni, skarży się na potworne korki - i rano, i popołudniem, niezależnie od trasy (obwodnica bądź przez Sopot). Komu wierzyć?

          Generalnie na obwodnicy nie jest normalnie w żadną stronę, czasami bardziej przytyka się w jedną, innym razem w drugą. Ogólnie to droga wewnętrzna Trójmiasta - na dodatek w Gdyni tylko udaje ekspresówkę (2 pasy za wyjątkiem świeżo wybudowanego węzła w Karwinach, ograniczenia prędkości).

          • 2 0

      • Nie, nie jest. Ciekawostka, w ostatnich notowaniach cen mieszkań na rynku pierwotnym (miasta wojewódzkie + Gdynia jako największe niewojewódzkie), Gdynia jest druga za Warszawą; poza tym Gdańsk, Kraków, Wrocław - i długo nic (tzn. dalej poniżej 10 tys. za metr kw.). Tylko czy to powód do radości?

        Poza tym, jeżeli inwestycje regionalne/centralne nadal będą realizowane zgodnie z ideą "wszystko dla Gdańska", to pewnie uda się z Gdyni zrobić ową sypialnię. Ale przynajmniej ładnie zlokalizowaną...

        • 6 3

      • (3)

        W Gdyni juz od jakiegoś czasu są droższe niż w Gdańsku, gdzie jest szerszy wybór i większa rozpiętość cenowa, stąd procentowo jest wiele mieszkań tańszych niż w Gdyni gdzie mało się buduje bo nie ma już w zasadzie miejsca oprócz Chwarzna Wiczlina

        • 2 5

        • (2)

          Przezabawna argumentacja - ze względu na umiejętność elastycznego dostosowania się do okoliczności. Pogratulować.

          Do tej pory obowiązywała wersja, że Gdańsk jest droższy, bo oczywiście jest lepszy pod każdym względem a Gdynia to "miasto upadłe", "sypialnia Gdańska", "stan umysłu", itp., itd. - zgodnie ze standardowym słowniczkiem hejtu choćby w tym wątku.

          Teraz mamy jednak zmianę - skoro Gdynia przeskoczyła cenami Gdańsk, to wynika z "szerszego wyboru i rozpiętości cenowej", tudzież "w Gdyni mało się buduje".

          W rzeczywistości, oczywiście w Gdańsku wybór jest większy, ale w Gdyni wcale mało się nie buduje; co więcej, ostatnio buduje się sporo w samym centrum - a to nowość, bo tutaj przez lata niewiele się działo - i zapewne ten fakt ma istotne znaczenie dla wzrostu cen. Pomijam, że peryferyjne Chwarzno-Wiczlino nie podbiłoby średniej, raczej ją zaniża.

          Osobna sprawa, że Gdynia nie jest droższa "już od jakiegoś czasu" - to zupełnie świeża sprawa; przez wiele lat ceny mieszkań (znaczy drożej w Gdańsku) rozjeżdżały się coraz bardziej, ale ta różnica stopniała przez ostatnie 2-3 lata.

          Ogólniej, te ceny w Gdańsku i Gdyni są bardzo zbliżone - a że drożej jest tylko w Warszawie, to dowód, jak dobrze się mieszka i żyje w Trójmieście.

          Na marginesie - w tych statystykach nie uwzględniono Sopotu, który przebija tak Gdańsk jak i Gdynię...

          • 4 0

          • (1)

            No w Jelitkowie Kamiennej Górze i Orłowie ceny już niejednokrotnie przebijają te w Dolnym Sopocie, jakiś czas temu już to było, ogłoszono że najdroższa nieruchomość w Polsce znajduje się w Orłowie. Te nowe inwestycje biurowo mieszkalne w Gdyni w Śródmieściu czy Redlowie to raczej w małej skali pojedyncze budynki wciskane na przekształcane i sprzedawane miejskie działki, nie jakaś większa skala zabudowa osiedli jak w Gdańsku, w Gdyni niemal nie ma już wolnych terenów, ceny gruntów są wyższe niż w Gdańsku cała ekspansja i exodus mieszkańców idzie głównie w kierunku nowych osiedli w Redze Rumii które w praktyce sa sypialniami Gdyni i w kierunku północnym, wieś Pogórze w granicach Kosakowa

            • 0 4

            • A Portova? A drugi, świeżo wybudowany wysokościowiec obok? Sąsiedztwo Sea Towers, gdzie buduje się budynek za budynkiem? Plac Unii? Nie wspominając już o 5 wieżowcach Międzytorza, gdzie jest mnóstwo miejsca pod zabudowę - a wszystko obok czy właściwie w centrum. I to nie są żadne "powciskane małe pojedyncze budynki" (o takich nawet nie wspominam - a też ich trochę jest) i wszystkie wymienione to inwestycje mieszkalne, bo biurowe są bardziej na Wzgórzu/Redłowie. W tym względzie też sporo się ostatnio dzieje: nowe duże biurowce przy Górskiego, K2 (gdzie przeprowadził się choćby Hartwig), czy 3 nowe mniejsze biurowce w górnej części Władysława IV/Świętojańskiej (Wzgórze).

              Akurat Gdynia ma właśnie całkiem sporo przestrzeni bardzo blisko centrum/morza - przede wszystkim wzmiankowane Międzytorze, gdzie ROBYG ma działkę zaledwie ok. 2,5 hektara a całość Międzytorza to ok. 60 hektarów. Na marginesie, w Gdańsku blisko historycznego centrum też jest mnóstwo miejsca pod zabudowę - tutaj dla odmiany przyciąga bliskość zachowanej części starego Gdańska, co skutkuje zabudową hotelowo-apartamentową (z minusami typu brak stałych mieszkańców), bo to lokalizacje bardzo atrakcyjne turystycznie.

              Tak czy owak: niewiele miast w Polsce ma taki potencjał jak Gdańsk i Gdynia - lokalizacja nad morzem połączona z możliwością zabudowy w centrach miast; i stąd od Trójmiasta droższa jest tylko Warszawa.

              Na Kamiennej Górze, to raczej rynek wtórny - a w tym względzie wciąż droższy jest Gdańsk.

              Z Twojego wpisu wynika, że Gdynię znasz raczej z hejterskich opinii na tym portalu...

              • 2 0

    • Przemysł stoczniowy nadal istnieje ale statków juz się nie buduje tylko raczej remontuje.

      • 18 3

    • Idź do stoczni i zobacz czy jest zlikwidowana . W tej chwili w której piszę pracują tam tysiące ludzi .

      Różnica jest taka że stocznia nie korzysta już z dofinansowania publicznego . Prywatny właściciel wprowadził opłacalność produkcji .

      • 24 6

    • Gdynia zostanie miastem upadlym. (2)

      Tu sie nic nie robi dla mieszkancow. Miato zarzadzane jest w katastrofalny sposob. Na moje szczescie tez opuszczam to miasto :)

      • 12 16

      • Upadły to ty jesteś. Gdynia według rankingów to jedno z nielicznych Polskich miast w których żyje się bardzo dobrze. Piszę to będąc mieszkańcem Sopotu.

        • 14 9

      • I dlatego ceny mieszkań na rynku pierwotnym w Gdyni właśnie przeskoczyły Gdańsk - drugie miejsce za Warszawą.

        Tak więc z pewnością łatwo sprzedasz mieszkanie (o ile faktycznie mieszkasz w Gdyni, bo większość hejterów w Gdyni nie bywa).

        • 7 2

    • (1)

      gdynia piękne miasto........................?

      • 2 9

      • Tak, niebrzydkie. I przepięknie położone.

        • 9 2

  • Stena Line - do Gdańska (4)

    Może Stena Line przeniesie się do Gdańska

    • 24 18

    • Jest to możliwe ale... (1)

      Terminal w Gdańsku (w odróżnieniu od Gdyni) ma trzy rampy. Ale niestety obrotnica przy terminalu jest zbyt mała i Stena Estelle i Ebba nie byłyby się w stanie obrócić. A płynięcie na dużą obrotnicę w głębi portu, to strata czasu.

      • 9 5

      • Trzy rampy?

        Może jeszcze dwupoziomowe jak w Gdyni? Celowo kłamiesz (płatne trolowanie) czy jesteś poprostu upośledzony?

        • 2 0

    • no raczej na tym starym terminalu to statki Stena Line się nie zmieszczą

      • 5 2

    • Przez tyle lat nie chciała, to chyba nie zechce.

      To gdański terminal przez lata stał pusty.

      • 2 0

  • Zapytajcie o ten stan rzeczy ministra Sasina , to on jest zwierzchnikiem spółek państwowych .Pan Horała dumnie się prężył . (2)

    We wrześniu 2021 r. wiceministrowie infrastruktury Marcin Horała i Grzegorz Witkowski (obaj PiS) przecinali wstęgę na uroczyści otwarcia nowego terminalu promowego w porcie Gdynia. Inwestycja kosztowała 292 mln zł, w tym 117 mln zł pochodziło ze środków Unii Europejskiej.

    • 18 6

    • właśnie przeciąć wstęgę to pierwszy, a potem niech się wali

      • 3 0

    • Jak nie bedzie 2och jak w warunkach

      Dofinansowania to beda musieli oddac..

      • 1 1

  • Nie prawda (6)

    Najpiekniejszym miastem jest Wejherowo gdynia się chowa .w Wejherowie mamy piekny park Majkowskiego, amfiteatr , kalwarie , piekne duże lasy pełen grzybów. A w centrum Gdyni dziki ryjace trawniki. Tak ze zapraszam do wejherowa .

    • 44 38

    • Naprawdę niewiele trzeba by wygrać "rywalizację" z Gdynią (1)

      Gdynia to obecnie stan umysłu..

      • 9 10

      • O, kolejny standardowy wpis.

        Sądząc po tej zaciekłej nienawiści do Gdyni, to jednak Gdańsk jest stanem umysłu...

        • 3 0

    • Yop, niedługo Sebixy z Wejherowa będą uciekać do Gdyni

      • 2 1

    • Nie pij więcej!

      • 3 1

    • A czy w Wejherowie nosi sie plaszcze w spodniach?? (1)

      • 4 1

      • W Wejherowie

        Chłopaki i dziewczęta chodzą w lecie w skarpetach i sandałach

        • 0 1

  • Oj ta Gdynia (3)

    Gdynia chciała konkurować z Gdańskiem w sprawie lotniska, wyszło źle dla Gdyni, teraz kombinują z PŻB, po prostu mają kompleks , Gdańsk to jednak Gdańsk i tyle w temacie.

    • 35 25

    • O, wybitny psychoanalityk z Freie Stadt Danzig się odezwał! (2)

      Opowiedz nam o gdańskich kompleksach - wszystko musi być w Gdańsku i tylko w Gdańsku, bo inaczej wpadacie w histerię. O lotnisko w Gdyni się zapluwaliście i polecieliście na skargę do unii, teraz się ciskacie o terminal promowy w Gdyni... Wy się chyba dalej uważacie za Ubermenschów, historia zobowiązuje.

      • 10 5

      • (1)

        odpowiedź w stylu ludzi prezydenta Szczurka

        • 3 5

        • Oczywiście. Bo o Gdańsku tylko dobrze, a o Gdyni tylko źle - naczelna zasada. A jak nie, to jesteś "człowiekiem Szczurka".

          A co Gdynia ma do "kombinowania z PŻB"?

          Pomijam, że Gdynia ma także udziały w gdańskim lotnisku.

          Dostrzegam wyłącznie kompleksy w Gdańsku - to bezustanne porównywanie się z Gdynią. Bardzo wygodnie. A może sensowniej porównywać Gdańsk z jakimś innym miastem wojewódzkim - np. z Krakowem, Wrocławiem? Tylko wtedy już wnioski nie są już tak budujące dla Gdańska.

          • 4 1

  • Naprawdę ktoś podjął decyzję o budowie dla dwóch armatorów (11)

    nie mając gwarancji pojawienia drugiego, wiedząc, że warunkiem dofinansowania jest właśnie dwóch? No gratulacje...

    • 31 8

    • Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries to spółka państwowa . (10)

      Wystarczy jedna decyzja Sasina , i Gdynia ma wymaganych we wniosku o dofinansowanie dwóch armatorów .

      • 10 1

      • (8)

        Jeżeli firma, której celem jest zarabiać (zysk!) faktycznie będzie podlegała takim odgórnym, zewnętrznym poleceniom, to źle wróży firmie. Szczególnie, że prezes wymienił, dlaczego lokalizacja Gdanska jest bardziej atrakcyjna i uzasadniona. Ale co tam. Nie pierwsza będzie to decyzja "polityczna".

        • 7 4

        • Napisz mi co stoi na przeszkodzie żeby promy pod szyldem Polferries obsługiwały i Gdańsk i Gdynię ? (5)

          • 7 5

          • (4)

            Nawet chciałbym, aby tak było, jeżeli powodem tej decyzji będzie wynik finansowy. Bo ktoś wyżej zasugerował możliwość interwencji odgórnej...

            • 1 1

            • Opłacalność widzi niemiecki armator TT-Line , również Finlandii i z portu w Turku , a nie widzi Polski Polferries ? (3)

              • 10 0

              • Klasa lodowa (1)

                W bardzo dużym skrócie żeby pływać do Finlandii promy muszą posiadać odpowiednią klasę lodową, być przystosowane do żeglugi w takim obszarze. Jej brak w "kwitach" powoduje znaczne ograniczenia operowania w tamtym rejonie.

                • 0 1

              • A jaki to ma związek z wyborem portu w Trójmieście?

                • 0 0

              • Port Turku i Port Gdynia to mogą co najwyżej podpisywać listy intencyjne o współpracy ,itp. TT-Line nie będzie konkurował ze Stena Line. Od samego początku nie było żadnej przesłanki do przejścia PŻB z Gda do Gdy. Tylko naiwni mogli w te deklaracje wierzyć. Nie pierwsze i zapewne nie ostatnie kłamstwo ze strony rządzących szeroko rozumianych.

                • 2 2

        • (1)

          To po co startował w konkursie i pchał się do Gdyni?

          Owo "uzasadnienie" padło rok później. Zmienił zdanie? Bo "powody" owej atrakcyjności Gdańska się przez ten czas nie zmieniły.

          • 2 0

          • Jak to po co?

            Tylko po to aby zablokować wejście innego armatora do Gdyni. Boi się PŻB konkurencji.

            • 1 0

      • Tak, tylko jemu jeszcze nic nie wyszło

        • 4 0

  • (4)

    A nie może Polferries obsługiwać promów i w Gdańsku i w Gdyni?

    • 17 9

    • (3)

      Nie, bo to kompletnie bez sensu.

      Poza tym niech Polferries zostanie w Gdańsku a do Gdyni wejdzie inny armator - z korzyścią dla całego Trójmiasta.

      Tylko po co startowali w konkursie? Prezes Polferries dopiero rok później doszedł do tych błyskotliwych wniosków o rzekomej wyższości Gdańska?

      • 4 0

      • Nie ten sam Prezes (2)

        Decyzję podejmował inny prezes, a teraz jest inny prezes i tyle w temacie :)

        • 3 4

        • No tak, prezes - i wszystko jasne.

          Obecny jest już blisko 2 lata.

          • 3 0

        • Przecież i jeden i drugi przyjmują polecenia

          od nadprezesa z rządu.

          • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Olać Polferries, inni chętni czekają w kolejce

    • 52 38

    • kto konkretnie czeka w kolejce? (2)

      • 22 2

      • Na końcu artykułu jest podany zainteresowany armator.

        • 5 4

      • choćby TT-Line

        • 2 1

    • (5)

      Michał Arciszewski ... a posłanka Arciszewska prezesem PLO ?? ciekawe , a podobno PO zatrudniało niekompetentnych pociotków , a pis mówił że walczy z kumoterstwem i kolesiostwem ... zatrudniając całę rodziny , sprzątaczki , krawcowe , i sołtysowe od dojenia krów

      • 26 3

      • towarzysz Korolewski w porcie Gdynia przebiera w ofertach!.

        • 12 1

      • PO to się ludzie pchają do polityki

        • 1 8

      • Temat dla uwagi :) (2)

        Zgłoś to do TVN!

        • 12 3

        • Kariera (1)

          tego pana jest ściśle związana z rekomendacjami pani A

          • 9 0

          • Słyszałem

            że to jej syn - wierząc twitterowym wpisom

            • 0 6

    • Przecież Polferries zaklepał Gdynię

      tylko po to aby zablokować wejście innego armatora. Konkurencji się boi.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane