- 1 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (71 opinii)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (70 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 4 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (62 opinie)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
Południowokoreański armator buduje statek o nazwie "Gdańsk"
Jest masowiec "Sopot", jest też "Gdynia", teraz przyszedł czas na "Gdańsk". Jednak co ciekawe, statek o tej nazwie nie będzie należał do rodzimego armatora, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej. Nazwę polskiego miasta nowej jednostce nada południowokoreański armator i będzie to rekordowo duży kontenerowiec.
W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering pod koniec kwietnia odbyła się uroczystość nadania imienia jednostce HMM Algeciras. Jest to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu rekordowo dużych statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku.
- Jeden ze statków z serii kontenerowców, określanych przez armatora i stocznię jako największe w świecie, będzie nosił imię HMM Gdańsk. Jest on już zwodowany i planowo powinien być przekazany do eksploatacji w połowie tego roku - podał portalmorski.pl.
Skąd ta nazwa? Okazuje się, że armator, czyli południowokoreańska firma HMM zdecydowała, że 12 nowych kontenerowców będzie nosiło nazwy ważnych europejskich miast portowych.
HMM Algeciras 26 kwietnia wyruszył z portu Qingdao w prowincji Shandong w swoją pierwszą podróż z ładunkiem. W Azji odwiedzi jeszcze Busan, Ningbo i Szanghaj, potem popłynie do Europy, gdzie zawinie m.in. do Rotterdamu i Hamburga.
To nie pierwszy statek noszący nazwę trójmiejskiego miasta. We flocie Polskiej Żeglugi Morskiej jest już masowiec "Sopot", który trafił do armatora pod koniec ubiegłego roku, jest też masowiec "Gdynia".
Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton został zbudowany przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia. Wcześniej do floty PŻM wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
Opinie (252) ponad 20 zablokowanych
-
2020-05-03 01:30
O jeny, to już kilka tygodni temu ogłosił HMM.
- 3 0
-
2020-05-02 22:45
Ryzykowna nazwa (1)
Jak statek zatonie to w świat pójdzie info że miasto jest pod wodą...
- 6 1
-
2020-05-03 01:00
Dlaczego usunęliście wpis z Deutschlandem/Hipperem???
Co to za jakaś dziwna cenzura?- 1 1
-
2020-05-02 14:10
statki Trójmiasta (1)
Nazwę SOPOT do niedawna nosił statek floty SMT. Był też krakow i nadal jest warsaw. kraków i Warsaw operowały w okolicach Trinidadu. Pływa też port gdynia, wilson gdynia... gdansków też kilka pływa. Można sprawdzić sobie na Marine Traffic.
- 6 0
-
2020-05-03 00:27
Gdansk tez jest w smt
- 0 0
-
2020-05-03 00:11
Nie ma w Polsce stoczni?
Jest duzo pracy w tym co mamy, idzcje pracowac na stocznie to bedziecie je wspierac a nie narzekac gdy 70% to ukraina tam pracuje bo wam sie nie chce a kasa jest spora, po 40 zl na h i chetnych brak...malo? Zachod i polnoc 20 euro.malo? Widac ze tak.
Redakcjo, nie pisze sie buson lecz PUSAN,
O Gdansku tez piszecie Danzing?- 9 4
-
2020-05-02 23:33
Co to przepraszam daje mojej miastu?
To jakieś profity z tego będą?
Czy bedirmy dalej żyli tym co było, wspomnieniami, pomnikami, historia a do przodu się nie ruszymy? Ten Kraj jest jedną wielką farsą. Mam już dosyć. Nic się nie polepsza od 1990 roku. Zawsze krzyk i bitwy polityczne. Tylko żeby tym u koryta dobrze było.- 4 10
-
2020-05-02 23:29
W POcie czola pracowalismy
PO 24 godziny na dobę aby wszystko wyprzedać i udało się .
Nie PO to tak ciężko pracowaliśmy aby teraz nam PiS wszystko zepsuł- 7 10
-
2020-05-02 23:28
I POmyśleć , że
ci którzy rozmontowali PLO , wyprzedali kilkuletnie statki o tych samych nazwach za bezcen. Osobiście spotkałem w porcie sródziemno morskim , statek o nazwie "Gdańsk" który w POcie czoła zarabiał pieniądze dla Włochów , POszedł za 3 mln $ a wart był w tamtym czasie 10 mln $. POd POzorem nieopłacalności POstkomuniści zatopili przedsiębiorstwo liczące w czasach swej świetności 200 jednostek , i co najważniejsze posiadające stałe linie . Brał w tym procederze słynny "prywatyzator" obecnie na"banicji " w Brukseli- 9 9
-
2020-05-02 22:56
Totalny...
... powinni dodać, gdańsk bastion totalnych
- 9 8
-
2020-05-02 22:43
Polskie stocznie
PZPR i PO w pocie czoła likwidowało polskie stocznie w Szczecinie, Gdyni, Gdańsku.
Oczywiscie takze przemysł kopperujacy przy budowie statkow., Pan Tusk klamał mowiac o 'inwestorach z Kataru'.- 16 10
-
2020-05-02 21:58
Sopot
Pływałem na m/s "Sopot" w PLO
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.