- 1 Porzucony jacht wystawiony za 1/7 wartości (79 opinii)
- 2 Były prezes Lotosu w banku PKO BP (77 opinii)
- 3 Dodatkowy urlop i większy zasiłek (115 opinii)
- 4 Port Gdańsk szuka nowego prezesa (134 opinie)
- 5 Bateryjny magazyn Energi (92 opinie)
- 6 Equinor i Polenergia zakończyły badanie dna morskiego (40 opinii)
W Baltic Hub, czyli gdańskim terminalu kontenerowym (dawniej DCT), udało się w 2022 r. przeładować ponad 2 mln TEU. To dobry wynik mimo zawirowań w branży związanych ze skutkami pandemii i wojną na Ukrainie.
W 2022 r. przeładowano w Baltic Hub 2 072 727 TEU (kontenerów 20-stopowych), czyli mniej niż rok wcześniej, kiedy to przeładowano 2 092 432 TEU. Ten nieznaczny spadek to i tak dobry wynik, ponieważ z powodu wojny na Ukrainie i przerwania współpracy z portami rosyjskimi spodziewano się gorszych wyników. W sumie w 2022 r. Baltic Hub obsłużył 662 statki, w tym niemal 97 zawinięć największych kontenerowców na świecie oraz 565 statków feederowych, 6860 pociągów oraz 447 tys. ciężarówek.

- Mimo niepewności w branży i licznych wyzwań stojących przed światową logistyką, a także dzięki naszemu doskonałemu położeniu, możliwościom operacyjnym oraz naszej niezawodnej załodze osiągnęliśmy ponownie znakomity wynik, przekraczający 2 mln TEU rocznie - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Ubiegły rok obfitował w pozytywne wydarzenia dla terminalu. We wrześniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe z Czechami. Pociąg kontenerowy z czeskiej Ostrawy po raz pierwszy dotarł do Baltic Hub. Dla terminalu oznacza to możliwość przewozów towarów w efektywny kosztowo i ekologiczny sposób do, z i między Czechami, Słowacją i Węgrami.
W październiku z kolei ogłoszono zmianę nazwy spółki z DCT Gdańsk na Baltic Hub, co ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe.
Ponad miesiąc później uroczyście rozpoczęła się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego T3, która zostanie zakończona do 2025 r. Powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-06 18:37
(3)
ten terminal zarabia dla Skarbu Państwa 12-15 mld pln rocznie, przynajmniej 1 miliard powinien zasilać budżet Miasta Gdańska
- 37 16
-
2023-02-06 18:47
Na nagrody?
- 10 8
-
2023-02-06 23:21
dlaczego
???
- 2 4
-
2023-02-08 11:29
Mniej też by wystarczyło,ale konkrety,za niszczenie infrastruktury NP
- 0 0
-
2023-02-07 19:26
Dla niezorientowanych
Do działających od wielu lat dwóch terminali kontenerowych dobudowywany jest teminal trzeci. Udziałowcami są Singapurski holding PSA 40% , australijski fundusz inwestycyjny 30% i Polski Fundusz Rozwoju 30%
Pisowskim w całości jest narodowy rów z Wodą na mierzei oraz Polski Ład.
al- 7 1
-
2023-02-06 14:52
Hmm (9)
Szkoda tylko że ten terminal nie daje nic do budrzetu miasta tak jak w Rotterdamie i Hamburgu
- 28 37
-
2023-02-06 15:41
(1)
No, no...prócz podatków.
- 16 1
-
2023-02-07 18:56
Podatki to idą do centrali.
- 1 0
-
2023-02-06 16:57
(2)
A co ma miasto Gdańsk z wielkich przeładunków miału węglowego przez port?Wielki syf i zajeżdżone drogi wokół portu,oraz wielkie koszty sprzatania.Natomiast mieszkańcy Nowego Portu pylicę,jak na Sląsku.
- 6 10
-
2023-02-06 20:13
Czytałaś artykuł czy tylko tytuł? (1)
Przecież tu jest mowa o kontenerach, a nie o węglu!
- 6 1
-
2023-02-07 08:40
Jakie podatki do Gdańska z portu gdańskiego?Jak na razie to tylko obowiązki.
- 0 0
-
2023-02-06 17:34
a miasto daje do budzetu portu?! (2)
Wymienione miasta sa udzialowcami swoich portow. Nad morzem Polnocnym to wrecz regula. A to nie tylko przywileje w postaci udzialu w zyskach ale rowniez, a wrecz przede wszystkim, obowiazki.
"Na przelomie wiekow" byla proba wdrozenia takiego modelu. I co zrobily miasta?!
Jak jeden maz "gminy okradly porty"...
PoslijWymienione miasta sa udzialowcami swoich portow. Nad morzem Polnocnym to wrecz regula. A to nie tylko przywileje w postaci udzialu w zyskach ale rowniez, a wrecz przede wszystkim, obowiazki.
"Na przelomie wiekow" byla proba wdrozenia takiego modelu. I co zrobily miasta?!
Jak jeden maz "gminy okradly porty"...
Poslij to haslo wujowi Gugielowi, to podesle ci artykul na temat wyczynow naszych rajcow... Na miare "Ostrego ciecia" na kolei. Kolejowy watek tez w tym jest i dotyczy gdynskiego "miedzytorza".
I jak w tym kraju ma byc dobrze, gdy jak powierzyc urzednikowi trzy kulki od lozyska, to dwie zepsuje a trzecia zgubi...??!!!- 8 4
-
2023-02-06 19:38
(1)
nie bredź,w Gdańsku to miasto ma tylko obowiązki
- 1 2
-
2023-02-07 09:53
Masz przykład Portu Elbląg
Skomunalizowany czyli należy do samorządu. Nie ma środków na rozbudowę, nie ma wpływów z przeładunków. Cały port zapewnia ok. 40 mld zł wpływów z podatków i ceł, które idą do budżetu centralnego.
- 1 1
-
2023-02-06 21:06
Co ty za zament siejesz
Daje i to takie pieniądze że tobie się nawet nie śniły.Przestań pianoburze nie na temat.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.