- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (49 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (205 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania prawdopodobnie przygotuje projekt elektryfikacji linii PKM oraz budowy nowego przystanku Firoga . Dokumentacja techniczna, która będzie gotowa za rok, ma kosztować nieco ponad 2,5 mln zł. Natomiast sama realizacja powinna zakończyć się w 2023 roku.
Od 2,5 do 6 mln zł
Zainteresowane kontraktem były cztery biura. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Ich oferta cenowa opiewała na kwotę 2,565 mln zł. Druga propozycja od firmy Multiconsult Polska wynosiła nieco ponad 3,6 mln zł, a najdrożej swoje usługi wyceniła spółka BBF z poznania - ponad 6 mln zł.
Spółka PKM była skłonna przeznaczyć na kontrakt 2,7 mln zł.
Z dokumentacji zawartej w przetargu wynika, że współpraca biura projektowego ze spółką samorządową PKM powinna zakończyć się w 2023 roku. Wtedy najpóźniej linia z Wrzeszcza do Osowy powinna zostać zelektryfikowana i oddana do użytku.
Warto tutaj przypomnieć, że linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia - Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.
Przystanek Firoga 6@
Przy okazji elektryfikacji wrócił także pomysł budowy dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga , pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego przystanku PKM.
Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej, która dominuje w sąsiedztwie tego przystanku. Również numeracja tego przystanku dodatkowo podkreśli jego związek z branżą IT.
W związku z tym, że stałym elementem grafik na przystankach PKM w Gdańsku jest numeracja (od 1 - Gdańsk Strzyża do 8 - Gdańsk Rębiechowo), a przystanek Gdańsk Firoga powstaje pomiędzy nr 6 (Matarnia) i numerem 7 (Port Lotniczy) będzie miał on numer 6@ - dzięki czemu idealnie wkomponuje się on w gdańską "Dolinę Krzemową" - jak nazywana jest ta okolica.
PLK zainwestuje 1,25 mld zł
Obok elektryfikacji linii PKM ma być realizowana jednocześnie przebudowa linii zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe z Gdyni do Kościerzyny. W ramach inwestycji PLK wybuduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz zelektryfikuje 88 km linii. Trasa z Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa - obecnie jedziemy tam po jednym torze. Wymienionych zostanie także 86 km toru i 88 rozjazdów.
Koszt tej operacji, wraz z rozbudową linii w kierunku Bydgoszczy, to ponad 1,25 mld zł.
Powodem rozbudowy alternatywnej trasy kolejowej pozwalającej wyjechać i wjechać do Trójmiasta (przez Kościerzynę) są rosnące potrzeby transportowe, wynikające z ruchu pasażerskiego oraz towarowego z portu w Gdyni. Obecnie odbywa się on głównie linią E65 do Warszawy i prowadzi przez środek Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (186) 5 zablokowanych
-
2018-11-16 16:19
(1)
Nie przystanek Firoga jest potrzebny, a Zaspa !
- 10 8
-
2018-11-16 17:00
a po co? możesz sobie podjechać do Wrzeszcza autobusem i stamtąd wsiąść. Mieszkańcy Gdyni Karwin i Gdańska Osowy też muszą się przesiadać aby dojechać bezpośrednio do Kartuz i Kościerzyny. Nie wiedzieć czemu puszczają składy z Gdyni Głównej do Kościerzyny przez Sopot.
- 4 1
-
2018-11-16 15:21
(1)
6(at) czy (at)6 ?
- 4 0
-
2018-11-16 16:29
PKM 6 małp
- 2 0
-
2018-11-16 16:27
komunizm=władza rad+elektryfikacja
tak jak by dziś kukiś mlaskał
JOWy minus elektryfikacja = skm- 6 2
-
2018-11-16 15:45
Na Karczemkach albo Kokoszkach przydałby się przystanek na linii PKM
Łącznie 10 tyś mieszkańców, docelowo mają być nowe osiedla, a przystanek Kiełpinek jest za daleko..A na tej trasie objazdowej pociąg będzie jechać góra raz na godzinę z Kartuz
- 10 7
-
2018-11-16 15:07
kolejny przystanek w polu/lesie..a co z dzielnicami które go już teraz potrzebują??? (1)
- 15 7
-
2018-11-16 15:19
trzeba bylo myslec
zanim kupilo sie mieszkanie w polu
- 7 5
-
2018-11-16 14:58
Powinno być i6 i pieniadze na budowe powinien wylozyc Intel
- 7 4
-
2018-11-16 14:20
(1)
Przydałby się też przystanek na Małym Kacku oraz na Kokoszkach/Karczemkach. Ponadto wiadomo, północ Gdyni to powinien być priorytet!
- 21 3
-
2018-11-16 14:39
Wojtek ma inne zdanie
A konkretnie nie da się.
- 3 1
-
2018-11-16 14:17
Matkoboskaczestochoska 2,5mln za projekt? (1)
To ile wybudowanie??? toż to tylko trochę żelbetu, wiata i parę wyświetlaczy
- 14 16
-
2018-11-16 14:39
No, ile byś Starogardzkiej i Viceroyów ze starym kupiła!
- 3 2
-
2018-11-16 14:30
Super się czyta posty fachowców z tego forum...
Dziwi mnie to, że sami nie założycie firmy budowlanej i nie wystartujecie w przetargu, żeby to zrobić za połowę ceny...
- 23 6
-
2018-11-16 14:25
Super się rozwija trójmiasto! Oby tak dalej.
- 10 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.