• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad milion euro na rozbudowę portu wewnętrznego w Gdańsku

erka
29 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Port wewnętrzny w Gdańsku może obecnie przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m. Port wewnętrzny w Gdańsku może obecnie przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

Środki z Funduszu Trans-European Transport Networks (TEN-T) na realizację samodzielnego projektu w wysokości 560 tys. euro otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Pieniądze przeznaczone zostaną na rozbudowę nabrzeży wraz z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku. Całkowita wartość projektu to 1,12 mln euro.



Na co powinny w szczególności być przeznaczane fundusze pozyskane z UE?

- Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji planowanej do współfinansowania w kolejnej perspektywie finansowej 2014-2020 - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Z Funduszu TEN-T pomoc otrzymał także projekt, w którym Polska uczestniczy wspólnie z innymi krajami: Czechami, Słowacją, Austrią, Włochami i Słowenią. Polskim beneficjentem zadania, obejmującego opracowanie dokumentacji studyjnej dotyczącej analizy rynku transportu dla Piątego Międzynarodowego Korytarza Kolejowego oraz utworzenie operacyjnych struktur organizacyjnych mogących zrealizować projekt, jest PKP PLK SA.

Port wewnętrzny usytuowany jest wzdłuż Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska. W Porcie wewnętrznym znajdują się: terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki płynnej i granulowanej, a także fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają charakter uniwersalny i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej oraz towarów masowych. Port wewnętrzny może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.

W 2008 roku zakończono modernizację wejścia do gdańskiego portu wewnętrznego. Koszt inwestycji wyniósł ok. 30 mln zł, z czego wkład UE wyniósł ok. 22 mln zł. Projekt polegał na rozbiórce starego falochronu i wybudowaniu nowego, przesuniętego w najwęższym miejscu o 30 m, co spowodował poszerzenie wejścia do portu gdańskiego i umożliwiło bezpieczne wejścia statkom o długości 220 m.
erka

Miejsca

Opinie (44) 3 zablokowane

  • szkoda ze nie w Gdyni........... (5)

    • 10 33

    • Cienka ta gdańska prowokacja...

      • 2 0

    • to właśnie w gdyni jest robionona duz przebudowa portu (2)

      i to Gdańsk znowu naśladuje Gdynię; tylko czy budyniowi kasy starczy żeby Gdynie dogonić

      • 5 22

      • nie wiem o jakim doganianiu mowisz....

        Gdańsk był i jest największym polskim portem. W 2013 przeladowano ponad 30 mln ton - rekordowy wynik.

        • 8 1

      • no już przegonił

        Bo jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Portu z ogromną gażą ,a Szczurek nie ma nic:((

        • 4 7

    • gdynia niech dalej śledziami handluje...

      • 16 6

  • GTK przymierza się do Triple E?

    He he...

    • 2 1

  • Milion euro minus pensje prezesów równa z pół bańki na realne inwestycje

    Czyli pewnie zrobię sobie remont mariny prezesów i git...

    • 3 7

  • ciekaw jestem kto dostanie to zlecenie na projekt.

    jestem projektantem i chętnie bym się podjął zadania za ponad milion Euro ... ale w tym świadku są układy i projektanci "z zewnątrz" nie mają szans.

    • 6 6

  • :-)

    Te Maerski to Radunią wpłynęły! :D

    • 4 4

  • Ponad milion euro (1)

    Co oni za to kupią? Waciki?

    • 19 9

    • kasa jest na projekt matołku

      Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji

      • 9 0

  • No i pięknie

    niech się dzieje

    • 19 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane