• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad tysiąc sprzedanych biletów na rejsy na przekop Mierzei Wiślanej

Aleksandra Nietopiel
1 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (224)
Najwięcej sprzedanych biletów na jeden rejs to 243, najmniej - 32. Najwięcej sprzedanych biletów na jeden rejs to 243, najmniej - 32.

- Nie zakładaliśmy sukcesu, badaliśmy rynek - ale i tak można mówić o sporym zainteresowaniu. Żegluga Gdańska podsumowała pierwszy sezon rejsów z Trójmiasta na przekop Mierzei Wiślanej. Choć lato się skończyło, a wraz z nim planowe rejsy, ŻG nie wyklucza czarterów na przekop. W przyszłym roku będzie można popłynąć także z Gdańska.



Czy miałe(a)ś okazję płynąć na przekop Mierzei?

26 sierpnia Żegluga Gdańska zakończyła wakacyjne, rozkładowe kursy z Trójmiasta na przekop mierzei.

Od 17 czerwca w każdą sobotę statek zabierał pasażerów z Gdyni i przez trzy godziny płynął w kierunku nowego kanału.

W pierwszym rejsie uczestniczyło 100 osób. Średnia pasażerów przez lipiec i sierpień była niewiele niższa.

Rozpoznanie rynku



Nowy kierunek rejsów wykonywanych przez Żeglugę Gdańską od samego początku wzbudzał spore zainteresowanie - także wśród naszych czytelników. Organizator wycieczek nie liczył na sukces, ale chyba można mówić o powodzeniu przedsięwzięcia.

- Nie zakładaliśmy sukcesu, ale typowe rozpoznanie nowego rynku i zapoznanie się z nim. Tak się też stało. Mamy pierwsze doświadczenia i informacje, które wykorzystamy w przyszłości do naszych działań na nowo powstałym rynku przewozów. Wymaga on jednak pewnych zabiegów, które mają szanse przerodzić się w sukces - mówi Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej.

Sprzedano ponad tysiąc biletów



Jak informuje Żegluga Gdańska, z Gdyni do przekopu Mierzei Wiślanej zostało wykupionych łącznie 1020 biletów. Opcję rejsu wraz z możliwością zabrania ze sobą roweru na pokład wybrało ok. 30 proc. pasażerów uczestniczących w sobotnich rejsach.



Najlepszym dniem pod względem frekwencji była sobota, 5.08.2023 r. - liczba pasażerów wyniosła wówczas 243 osoby, natomiast najgorszym rejsem pod względem frekwencji był ten z 1.07.2023 r. Liczba pasażerów tego dnia wyniosła 31 osób. Na jeden rejs przypadały średnio 93 osoby.

Od przyszłego roku planowane są też rejsy z Gdańska. Od przyszłego roku planowane są też rejsy z Gdańska.

Będzie kontynuacja, ale i zmiany



- Za rok planujemy kontynuację i rozszerzenie kursów. Oczywiście wykorzystamy nasze tegoroczne doświadczenia do działań w przyszłym roku. Planujemy rozkładowe połączenia z Gdyni i Gdańska w systemie Bike & Boat, tj. rowery bez dodatkowych opłat, aby umożliwić zwolennikom wycieczek rowerowych odbywanie ich po pięknych zakątkach Mierzei Wiślanej - dodaje Latała.

Lubisz wędkować? Sprawdź ofertę rejsów



Ostatni rozkładowy rejs nie kończy tegorocznych morskich podróży w kierunku Mierzei. Żegluga Gdańska przewiduje też czartery dla polskich i zagranicznych grup z biur podróży, które znacząco - jak zaznacza organizator - zwiększają zainteresowanie tą relacją i będą umożliwiać też zwiedzenie budowy hydrotechnicznej.

Jak wyglądały w tym roku same rejsy?



Droga w jedną stronę to 3 godziny, a odległość do pokonania to 30 mil morskich. Między Gdynią a przekopem kursował katamaran "Agat". Po przybyciu na mierzeję statek cumował na miejscu 2 godziny. Całodniowy rejs zaczynał się o 9:00 i kończył o 17:00. Bilet dla jednej osoby z rowerem kosztował 250 zł, a ulgowy - 200 zł. Rejsy z Gdyni odbywały się co sobotę.

Miejsca

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda tej przyrody

    Tak dużo mamy potrzeb ludzie wożeni są karetką od szpitala do szpitala brak lekarzy specjalistów a kasa idzie na pokaźnie się ciu ciu ależ inwestycja

    • 22 17

  • cud, kolejny cud (3)

    Wychodzi że 1020 pasażerów po 200zł daje 204 000,00 zł
    204 000,00 podzielić przez 11 kursów od czerwca do sierpnia daje 18 545,00 zł no niech było nawet 20 000,00 bo jeszcze sprzedali kawę i paluszki w barze na statku.
    To niech mi ktoś powie ile taka załoga statku (kapitan, mechanik, elektryk, kto w kiosku, ktoś do cum = min. 5 osób) plus paliwo zakładam że lekko spali lekko 50 litrów w godzinę)
    50litrów/h *4,0zł/l*6h= 1200 zł, ludzie 5os.*5000=25000zł co daje 26200,00, jeśli nie 30 tys.
    jak 30 tys kosztów ma się do 18,5 tys. z biletów? gdzie tu sukces????
    no chyba, że są jeszcze tańce na rurze po 5000 od osoby???

    • 41 10

    • Podział kosztów

      Przecież statek pływa jeszcze w pozostałe dni a ty wyliczasz wszystkie koszty, ale nie wszystkie wpływy. obciążasz kosztami z dlugiego okresu kilka dni rejsów w miesiącu. A statek pływa częściej, praktycznie w sezonie codziennie.?

      • 6 11

    • 25000 zł zarobków dziennie (1)

      Niezłą masz korbę. Z Twoich wyliczeń wychodzi, że CAŁA załoga w 1 dzień roboczy zarabia ok 1.250 zł. Do tego koszt paliwa i masz prosty wynik, że 90% kasy idzie do kabzy prezesa.

      • 1 8

      • faktycznie cud

        masz rację paliwo plus ludzie 2300,00 czyli jednak sukces 16 200,00 zysku
        tylko podajcie mi jeszcze gdzie i ile judzi w miesiącu przewiózł statek AGAT

        • 7 1

  • Jak widać inwestycja juz się zwraca! (1)

    Pofstaje nowy cel masowych pielgrzymek. Nie dość że na otwarciu przemawiał Pan Prezydęt Ojczyzny to jeszcze Zbawca Narodu i Naczelnik wbił łopatę. Są powody aby karzdy patrjota podziękował krutką modlitfą za ih trut i usunieńcie tego szkodnika z Sopotu co umjał budować tylko autostrady, orliki, stadiony, drogi lokalne, gazoport, Lotos i inne niepszydatne żeczy

    • 33 15

    • No to się kłapouchy napociłeś ! Do budy!

      • 0 0

  • Podziwiam ludzi którzy wsiadają na te zdezelowane i wiekowe stateczki (7)

    Tyle kasy za rejs starą łajbą, która ledwo utrzymuje się na wodzie. Nie zaryzykowałbym.

    • 81 38

    • (6)

      bez sensu piszesz. Statki tego rodzaju są wieczne. Nie podlegają takim przeciiążeniom jak te na morzach, bo na dużych falach nie pływają, a nic innego w zasadzie ich nie niszczy.

      • 11 17

      • Ciekawe czy kulawy tchórz też popłynął ? (4)

        • 9 9

        • Na pewno rudy tchórz klamca nie popłynął. (3)

          Myśli o zasypaniu przekopu.

          • 9 10

          • Po co zasypywać coś, co się samo zamula i trzeba systematycznie pogłębiać?

            • 6 2

          • Tak ci Danka Koreanka z TVPutin wmawia?

            • 6 2

          • Moradziecki już przepisał Okęcie na żonę?

            • 3 2

      • Do czasu, kiedy wydarzy się nietypowa sytuacja...

        ...i okaże się, że, poza silnikiem i zardzewiałym sterem, nic na takiej krypie nie zadziała tak jak powinno.

        Pijani flisacy na Dunajcu też nikomu nie przeszkadzali - do czasu.
        Hala stoczni też była OK - do czasu.

        • 11 3

  • (3)

    Indie wylądowały na Księżycu. Cały projekt kosztował nieco ponad 300 mln PLN. W Polsce wykopanie niepotrzebnego rowu kosztowało 2 mld PLN. Coście z tym krajem zrobili...

    • 38 17

    • (1)

      i hindusi znani sa z tego ze podrozuja po calym swiecie, tacy sa zamozni...

      niska cena ich lotu w kosmos wynika z niskich zarobkow. jezeli ich inzynier lotow kosmicznych zarabia tyle co czlowiek przy lopacie u nas to nic dziwnego ze maja male koszty.

      do tego ich gospodarka nie musi spelniac unijnych norm ekologicznych, maja dzieki temu tansze materialy bo nie obciazone podatkami ekologicznymi

      • 8 12

      • Oczywiścia. Unia. Wina Tuska, że Indie na księżyc poleciały.

        • 4 1

    • Może i wylądowali na księżycu, ale czy mogą się pochwalić rowem Kaczyńskiego?

      • 7 1

  • Dla dzieci

    Dla mnie to żadna atrakcja !!!

    • 20 5

  • Rządowa atrakcja turystyczna za 2,5 miliarda (2)

    Zwróci się za 666 lat

    • 36 18

    • Nie zwróci się nigdy, bo trzeba ją systematycznie pogłębiać. (1)

      • 11 5

      • Ja tam zwracam za każdym razem jak pomyślę to skali głupoty, która zrodziła ten pomysł.

        • 7 4

  • a czemu rejs nie kończył się w elblągu? (5)

    czyżby ten przekop prowadził tylko do przekopu?

    • 40 9

    • Za płytko - jeszcze by utknął na mieliźnie.

      Tam tylko jachty mogą pływać i małe łódki. Dla nowobogackich wybudowano te przeprawę.

      • 13 7

    • Prezydent Elbląga blokuje udrożnienie drogi wodnej do Elbląga. (2)

      Tak na złość PiSowi to robi. Przy okazji szkodzi mieszkańcom Elbląga.

      • 10 17

      • Po co kłamiesz?

        PiS chciał zapłacić za infrastrukturę portu w Elblągu, w zamian żądając większości udziałów w tym porcie. To tak, jakbym ci zapłacił za remont auta i potem sam bym nim jeździł. Wymyślili sobie rów Kaczyńskiego, to niech zapłacą za infrastrukturę portu bez żadnych kombinacji.

        • 12 5

      • Ty wypisując kłamstwa szkodzisz wszystkim, ale widocznie ci to nie przeszkadza.

        • 6 0

    • Statek wycieczkowy powinien cumować we Fromborku.

      Tam jest co oglądać.

      • 2 0

  • Kpina

    Po to PiS wydał miliardy,no geniusze biznesu

    • 25 12

  • (1)

    wszytko rozbije sie o cene. jezeli cenniki beda tak oderwane od sufitu jak rejsy na hel to podziekuje, wybiore klimatyzowany samochod - bedzie taniej z rodzina i rowerami

    • 10 6

    • Ja tam jeździłem na rowery wcześniej. Teraz jest nikomu niepotrzebny most nad rowem Kaczyńskiego i rozwalone drogi.

      Pojadę znowu jak naprawią drogi rozwalone podczas budowy. Poczytaj co o rowie kaczyńskiego myślą mieszkańcy, którzy stracili mniej więcej połowę turystów. W dłuższej perspektywie rów kaczyńskiego zarośnie jak sadzawka i z powrotem przykryje ją piasek. 2,5 miliarda pójdzie/poszło w Pis...

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane