- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (77 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
Zobacz, jak się zmienił Port Wewnętrzny
Port Wewnętrzny przeszedł modernizację.
Modernizacja Portu Wewnętrznego - blisko 5 km nabrzeży, ponad 7 km zmodernizowanego toru wodnego, dziewięciu generalnych wykonawców. Port Gdańsk zakończył kolejny etap projektu inwestycyjnego w Porcie Wewnętrznym. Całkowity koszt to ponad 595 mln zł, aż 85 proc. to środki z Unii Europejskiej.
Inwestycja objęła swoim zakresem nabrzeża: Oliwskie, Ziółkowskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Mew, Zbożowe, Wisłoujście, Dworzec Drzewny oraz odcinki nabrzeży: Wiślanego, Szczecińskiego, BON, o długości blisko 5 km oraz ponad 7-kilometrowy tor wodny Portu Wewnętrznego.
Port Wewnętrzny: remont nie zakłócił przeładunków
- Najtrudniejsze w tym projekcie było to, że wszystkie budowy były prowadzone podczas operacji przeładunkowych. Zachowana była ciągłość procesów i nie mieliśmy ani jednego dnia przestoju. To dzięki spółkom takim jak chociażby Avil-Logisticks, Magrol, Siark-Port, Speed, Krajowa Spółka Cukrowa Port Gdańsk rośnie w siłę. Widzimy, jak przeładunki w Porcie Wewnętrznym idą w górę - obecnie o nawet 50 proc. - powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Dzięki pogłębieniu i regulacji toru wodnego zwiększyło się dopuszczalne zanurzenie statków wchodzących do Portu Wewnętrznego. W kanale portowym mogą być już obsługiwane jednostki do 250 m długości, szerokości 35 m i zanurzeniu 10,6 m. Natomiast w Kanale Kaszubskim - statki o długości do 190 m, szerokości 25 m i zanurzeniu 9,35 m.
- Podczas prac specjalistyczne ekipy nurków wydobyły 60 obiektów niebezpiecznych. Były to granaty moździerzowe, pociski artyleryjskie, taśmy z amunicją strzelecką (wojenną). Wszystkie te znaleziska zostały zabezpieczone przez wojsko - dodaje Lech Paszkowski, dyrektor Działu Rozwoju i Inwestycji ZMPG.
Modernizacja Portu Wewnętrznego: kluczowe wsparcie z Unii Europejskiej
Dużą przemianę przeszedł tzw. Dworzec Drzewny. Dotychczas było to nabrzeże skarpowe, którego od wielu lat nie eksploatowano ze względu na zły stan techniczny. Przebudowa umożliwiła włączenie go do eksploatacji i nadanie mu charakteru nabrzeża uniwersalnego. Dziś może obsługiwać największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego. Dzierżawcą nabrzeża jest Port Gdański Eksploatacja.
Zobacz, jak się zmienił Port Wewnętrzny. Film zrealizowany w 2018 r. w trakcie trwania procesu inwestycyjnego, ale przed zakończeniem kluczowych punktów.
Port Wewnętrzny: prace na nabrzeżach
W ramach prac na Nabrzeżu Szczecińskim , które rozpoczęły się w lipcu 2017 r., odbudowane zostały istniejące umocnienia brzegowe, a część nadwodna nabrzeża została rozebrana i zmodernizowana, wraz z umocnieniem skarpowym.
Węgiel z Kolumbii, zboże z Ukrainy. Wojna wpływa także na trójmiejskie porty
Duży zakres prac objął Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej. Wbito nową ściankę szczelną na długości 328 m, wykonano nowe oczepy i umocnienie dna. Głębokość przy nabrzeżu została zwiększona do 11,2 m (dopuszczalne zanurzenie statków wynosić będzie 10,6 m). Nabrzeże zostało wydłużone do 391 m i zostało przygotowane do przyjmowania statków o długości 250 m.
Modernizacja Nabrzeża Mew objęła przebudowę na długości 230 m. Przed modernizacją nie mogły przy nim cumować jednostki. Po zakończeniu inwestycji i zmianie konstrukcji nabrzeża pełni ono funkcję postojową dla małych jednostek o zanurzeniu do 5,3 m.
Port Gdańsk jest już drugi na Bałtyku, wyprzedził w rankingu Primorsk
Przy Nabrzeżu Oliwskim z kolei wyremontowano niemal 1,2 tys. m linii przeładunkowej. Główną grupą towarową tam przeładowywaną jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Prace na nabrzeżu objęły m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. W ramach tego projektu zmiany zaszły też na Nabrzeżu Zakręt Pięciu Gwizdków i Nabrzeżu Ziółkowskiego wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB.
Miejsca
Opinie (45) 2 zablokowane
-
2022-07-06 14:25
Plaża
A co z plażą na Westerplatte?
- 2 4
-
2022-07-06 17:26
Opinia wyróżniona
Brak ławek na Nabrzeżu Zbozowym (2)
Po 3 latach modernizacji nabrzeża mieszkańcy Nowego Portu mogą w końcu spacerować wręcz po promenadzie na w/w Nabrzeżu! Port Gdańsk obiecał wyposażyć to nabrzeże do sezonu letniego w ławeczki, śmietniki i itp.elementy infrastruktury.
Szkoda że do tej pory tego nie zrobili. Nabrzeże jest przepiękne ale bardzo długie! Dla osób starszych, z nniepełnosprawnościami, matkom z dziećmi bardzo by się one przydały by chwilę posiedzieć, odpocząć i pójść dalej!
Zatem bardzo prosimy o doposażenie tego nabrzeża jeszcze w ten jeden element i będziemy już wtedy w 100% usatysfakcjonowani!- 5 3
-
2022-07-07 19:50
spacery
nie zrobili bo pan prezes zmienił kierunek spacerów z pania rzecznik i ławeczki już nie są potrzebne
- 1 1
-
2022-07-07 20:16
Bo to nabrzeze portowe a nie promenada
- 1 0
-
2022-07-06 19:33
Brawo proputinowcy! Kaczyszenko & Orban
"Entuzjazm towarzyszący zgodzie Brukseli na Krajowy Plan Obudowy zaczyna gasnąć, gdyż zawarte w nim tzw. kamienie milowe (warunkujące wypłatę środków) mogą być trudne do spełnienia. W efekcie po krótkotrwałym umocnieniu wynikającym z akceptacji KPO złoty powrócił do ścisłej i dodatniej korelacji z węgierskim forintem, którego konflikt z UE sprowadził do najsłabszych w historii poziomów. "
- 2 3
-
2022-07-06 20:47
Do Dyrekcj Portu Gdąnsk
Czy któryś z panów ruszył w świat i małymi statkami 1000 DWAT widział jak można prawie w centum Dublina czy innych irlandzkich ,francuskich ,angielskich hiszpańskich portów przycumować.Zarobić na eksporcie ze złomowca , przywieźć zboże kamienie i itp.Dlaczego na przeciwko Nabrzeża Szyprów na Litewskiej nic się nie dzieje.Za Dziesiątki milionów zostało wyremontowane nabrzeże bez dróg dojazdowych Tylko dla wędkarzy?Dla zainteresowanych w tej części Gdańska był już port przeładunkowy dla drewna spławianego Wisła ale to było niestety za czasów ludzi myślących.
- 6 2
-
2022-07-06 20:47
Film o niczym
- 4 3
-
2022-07-07 09:48
wyjscie z unii to jedyne wyjscie (2)
sztuczne pompowane pieniadze co tylko pompuja inflacje
- 1 1
-
2022-07-08 03:36
Wpuszczenie tego ciemnogrodu do UE bylo blędem
Dzis by Polska była potęgą na miarę Białorusi... a tak o.
- 0 0
-
2022-07-08 03:37
UE drukuje zlotówki czy Jastrzomp i Pinokio?
- 0 0
-
2022-07-07 19:47
hucznie brzmiące firmy!!!!!!!!!!!!!!!
brawo avil-Logisticks, Magrol, Siark-Port !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! panie prezesie ale z pana gospodarz!!!!!!!!!
- 2 1
-
2022-07-08 03:33
E tam... port w Elblągu! To dopiero będzie!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.