• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia na plusie pomimo pandemii

VIK
23 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Wiele wskazuje na to, że to właśnie w Porcie Gdynia powstanie port instalacyjny dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku.

Port Gdynia zakończył ub. rok ze wzrostem przeładunków o 2,9 proc. Wynik na plusie to ważne osiągnięcie zwłaszcza w roku, w którym z powodu pandemii o dobre wyniki także w wymianie handlowej wcale nie było łatwo.



- Rok 2019 - niczym niezakłócony - był dla nas rekordowy. Rok 2020, choć nic tego nie zapowiadało, był jeszcze lepszy - podsumował Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.

- Ten wynik uwiarygadnia realizację największej inwestycji od czasów powstania portu - Portu Zewnętrznego - powiedział Adam Meller.

Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni



Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i pozwolić na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Dobre wyniki uplasowały Port Gdynia na świetnych pozycjach w zeszłorocznych rankingach. Okazuje się, że w zestawieniu dynamiki wzrostów przeładunków ogółem przygotowanym przez Actia Forum gdyński port jest na drugiej pozycji na Bałtyku i również na drugim miejscu pod względem dynamiki wzrostów przeładunków kontenerów.

W 2020 roku udało się też osiągnąć dobre wyniki finansowe.

- Przychody wyniosły 238 mln zł, a zysk 59 mln zł. Wyniki finansowe za rok 2020 potwierdzają doskonałą kondycję spółki - poinformował Maciej Bąk, wiceprezes ds. finansów Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Bez zakłóceń prowadzono też zaplanowane inwestycje. Do największych należą "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia" oraz "Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia", budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.

W planach inwestycyjnych jest również budowa Drogi Czerwonej, która będzie głównym węzłem komunikującym Port Zewnętrzny z głównymi, krajowymi szlakami: autostradą A1, drogą ekspresową S6 i drogą ekspresową S7. W ostatnim kwartale 2020 Zarząd Portu Gdynia wraz z miastem Gdynia uzgodnił ostateczny przebieg tej strategicznej arterii. Również realizowana obecnie budowa placów składowych na zapleczu portu jest elementem strategii i będzie pełnić funkcję zaplecza logistycznego dla Portu Zewnętrznego.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (38)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane