- 1 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 2 Magazyny wodoru w pobliżu Gdyni (39 opinii)
- 3 Świat czeka na przetarg wart 10 mld zł (170 opinii)
- 4 "Król Zanzibaru": serial jak thriller (4 opinie)
- 5 Zbożowy. Krajowa Grupa Spożywcza wchodzi do gry (28 opinii)
- 6 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (88 opinii)
Port Gdynia na plusie pomimo pandemii
Port Gdynia zakończył ub. rok ze wzrostem przeładunków o 2,9 proc. Wynik na plusie to ważne osiągnięcie zwłaszcza w roku, w którym z powodu pandemii o dobre wyniki także w wymianie handlowej wcale nie było łatwo.
- Rok 2019 - niczym niezakłócony - był dla nas rekordowy. Rok 2020, choć nic tego nie zapowiadało, był jeszcze lepszy - podsumował Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.
- Ten wynik uwiarygadnia realizację największej inwestycji od czasów powstania portu - Portu Zewnętrznego - powiedział Adam Meller.
Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni
Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i pozwolić na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
Dobre wyniki uplasowały Port Gdynia na świetnych pozycjach w zeszłorocznych rankingach. Okazuje się, że w zestawieniu dynamiki wzrostów przeładunków ogółem przygotowanym przez Actia Forum gdyński port jest na drugiej pozycji na Bałtyku i również na drugim miejscu pod względem dynamiki wzrostów przeładunków kontenerów.
W 2020 roku udało się też osiągnąć dobre wyniki finansowe.
- Przychody wyniosły 238 mln zł, a zysk 59 mln zł. Wyniki finansowe za rok 2020 potwierdzają doskonałą kondycję spółki - poinformował Maciej Bąk, wiceprezes ds. finansów Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Bez zakłóceń prowadzono też zaplanowane inwestycje. Do największych należą "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia" oraz "Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia", budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.
W planach inwestycyjnych jest również budowa Drogi Czerwonej, która będzie głównym węzłem komunikującym Port Zewnętrzny z głównymi, krajowymi szlakami: autostradą A1, drogą ekspresową S6 i drogą ekspresową S7. W ostatnim kwartale 2020 Zarząd Portu Gdynia wraz z miastem Gdynia uzgodnił ostateczny przebieg tej strategicznej arterii. Również realizowana obecnie budowa placów składowych na zapleczu portu jest elementem strategii i będzie pełnić funkcję zaplecza logistycznego dla Portu Zewnętrznego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-23 14:55
(2)
Gdańsk w tabelce na czerwono a jak był ostatnio artykuł o porcie w Gdańsku to był na zielono.
To jest własnie magia statystyki :)
Zawsze można ze sobą zestawić wielkości ktorych wynik będzie zielony i odwrotnie. Mało kto myśli matematycznie- 16 3
-
2021-03-23 16:44
(1)
Port portem ale na zdjeciu statek jednego z ostatnich polskich armatorów, który jest rentowny i się rozwija
- 3 1
-
2021-03-23 21:28
W szczególności ich strona internetowa
Updatowana w 2000
- 1 1
-
2021-03-23 20:47
Wszystko pięknie tylko kiedy zacznie być budowana Droga Czerwona do tego portu? (3)
Od lat mówi się że niebawem a Estakada stoi w korkach która nie jest przystosowana do obsługi portu. To droga dla mieszkańców miasta
- 22 1
-
2021-03-24 11:31
Szczurek mówi NIE dla drogi czerwonej!
trzeba to zapamietac!
- 3 2
-
2021-03-24 08:34
"To droga dla mieszkańców miasta"
"
"Władze" miasta twierdzą coś zupełnie przeciwnego...
- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który spotkał się z unijnymi komisarzami i przedstawicielami portu w sprawie planowanych inwestycji wartych 12 mld zł."- 0 0
-
2021-03-23 20:51
No dokładnie! Droga Czerwona wraz z obwodnicą OPAT miała być budowana a dalej z Via Maris. No nie wiadomo kiedy, pisze ze niebawem :) niebawem to niebawem :) a niebawem trwa lata ale bedą musieli ją zrobić tak naprawdę czy chcą czy nie chcą
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.