- 1 Kolos w Porcie Gdynia. Największy w tym sezonie (64 opinie)
- 2 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (136 opinii)
- 3 Energa szacuje, że straci 350 mln zł (132 opinie)
- 4 Magazyny wodoru w pobliżu Gdyni (93 opinie)
- 5 Amerykański dźwigowiec w Porcie Gdańsk (55 opinii)
- 6 Świat czeka na przetarg wart 10 mld zł (211 opinii)
Port Gdynia na plusie pomimo pandemii
Port Gdynia zakończył ub. rok ze wzrostem przeładunków o 2,9 proc. Wynik na plusie to ważne osiągnięcie zwłaszcza w roku, w którym z powodu pandemii o dobre wyniki także w wymianie handlowej wcale nie było łatwo.
- Rok 2019 - niczym niezakłócony - był dla nas rekordowy. Rok 2020, choć nic tego nie zapowiadało, był jeszcze lepszy - podsumował Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.
- Ten wynik uwiarygadnia realizację największej inwestycji od czasów powstania portu - Portu Zewnętrznego - powiedział Adam Meller.
Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni
Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i pozwolić na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
Dobre wyniki uplasowały Port Gdynia na świetnych pozycjach w zeszłorocznych rankingach. Okazuje się, że w zestawieniu dynamiki wzrostów przeładunków ogółem przygotowanym przez Actia Forum gdyński port jest na drugiej pozycji na Bałtyku i również na drugim miejscu pod względem dynamiki wzrostów przeładunków kontenerów.
W 2020 roku udało się też osiągnąć dobre wyniki finansowe.
- Przychody wyniosły 238 mln zł, a zysk 59 mln zł. Wyniki finansowe za rok 2020 potwierdzają doskonałą kondycję spółki - poinformował Maciej Bąk, wiceprezes ds. finansów Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Bez zakłóceń prowadzono też zaplanowane inwestycje. Do największych należą "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia" oraz "Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia", budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.
W planach inwestycyjnych jest również budowa Drogi Czerwonej, która będzie głównym węzłem komunikującym Port Zewnętrzny z głównymi, krajowymi szlakami: autostradą A1, drogą ekspresową S6 i drogą ekspresową S7. W ostatnim kwartale 2020 Zarząd Portu Gdynia wraz z miastem Gdynia uzgodnił ostateczny przebieg tej strategicznej arterii. Również realizowana obecnie budowa placów składowych na zapleczu portu jest elementem strategii i będzie pełnić funkcję zaplecza logistycznego dla Portu Zewnętrznego.
Miejsca
Opinie (38) 1 zablokowana
-
2021-03-23 13:42
Przepraszam, ale jak.... (13)
Gdynia drugim największym portem kontenerowym na Bałtyku? Serio... Gdańsk czuje się dotknięty, a Petersburg umiera ze śmiechu...Sorry, ale komu się chyba liczby pomyliły.
- 33 32
-
2021-03-23 13:54
Coś kuleje czytanie ze zrozumieniem (2)
- 16 7
-
2021-03-23 13:57
Jednak nie....
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.
Czytaj więcej na:
https://biznes.trojmiasto.pl/Port-Gdynia-na-plusie-pomimo-pandemii-n154483.html#tri
Polecam zrozumieć ten wpis- 11 5
-
2021-03-23 14:08
Bo to jakiś d**il
- 2 2
-
2021-03-23 13:58
(1)
Naprawdę....
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.
Chyba ktoś zbłądził- 9 5
-
2021-03-23 20:52
Sam napisałeś
Wzrost przeładunków pozycjonuje Port Gdynia na drugim miejscu. Nie ilość, a wzrost.
- 6 2
-
2021-03-23 14:07
(1)
Czytaj uważnie, chodzi o przyrost rok do roku.
- 10 6
-
2021-03-23 14:09
Wiem o co chodzi, ale z tego nie wynika......Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.....
- 11 1
-
2021-03-23 14:17
Czyli chodzi tylko o przeladunek kontenerów, a jak reszta przeladunków?
- 1 1
-
2021-03-23 14:24
człowieku.. (1)
naucz sie czytać tabelki i ich opis...
- 6 9
-
2021-03-23 14:35
:-)
A Ty geniuszu naucz się czytać teksty - ze zrozumieniem :-)- 7 6
-
2021-03-23 22:51
nie komuś, tylko VIK-owi (1)
- 2 0
-
2021-03-23 22:56
ta osóbka jest od dawna stronnicza
każdy jej artykuł wprost lub pośrednio promuje port w gdyni. Kakowska?
- 3 3
-
2021-03-24 08:13
Boli tyłek?
- 0 0
-
2021-03-23 14:38
Kontenery (2)
Jakby nie liczyć, to kontenerowo, Gdynia jest na 3 miejscu na Bałtyku, a nie na 2.
- 10 8
-
2021-03-23 14:40
Kontenery
Chwała Portowi Gdynia za wyniki. Ale jeśli chodzi o kontenery to jest na 3. miejscu na Bałtyku, a nie na 2.
- 15 4
-
2021-03-23 22:56
jasne, na pierwszym, a nawet na zerowym
na bank najlepsza we wszechświecie
- 1 3
-
2021-03-23 14:55
(2)
Gdańsk w tabelce na czerwono a jak był ostatnio artykuł o porcie w Gdańsku to był na zielono.
To jest własnie magia statystyki :)
Zawsze można ze sobą zestawić wielkości ktorych wynik będzie zielony i odwrotnie. Mało kto myśli matematycznie- 16 3
-
2021-03-23 16:44
(1)
Port portem ale na zdjeciu statek jednego z ostatnich polskich armatorów, który jest rentowny i się rozwija
- 3 1
-
2021-03-23 21:28
W szczególności ich strona internetowa
Updatowana w 2000
- 1 1
-
2021-03-23 18:12
Gdynia nie jest drugim portem kontenerowym na bałtyku (2)
Przestańcie robić z ludzi i**otow
- 18 12
-
2021-03-23 20:00
Oj tam, oj tam
Przecież ciemny lud ma to kupić.
- 6 6
-
2021-03-23 20:50
A można było się nie odzywać i udawać inteligentnego...
2 miejsce jeśli chodzi o dynamikę wzrostu przeładunków.
- 8 5
-
2021-03-23 18:36
Co z tego skoro w całkowitych przeładunkach jesteśmy przedostatni przed Rygą :-(
- 8 9
-
2021-03-23 20:47
Wszystko pięknie tylko kiedy zacznie być budowana Droga Czerwona do tego portu? (3)
Od lat mówi się że niebawem a Estakada stoi w korkach która nie jest przystosowana do obsługi portu. To droga dla mieszkańców miasta
- 22 1
-
2021-03-23 20:51
No dokładnie! Droga Czerwona wraz z obwodnicą OPAT miała być budowana a dalej z Via Maris. No nie wiadomo kiedy, pisze ze niebawem :) niebawem to niebawem :) a niebawem trwa lata ale bedą musieli ją zrobić tak naprawdę czy chcą czy nie chcą
- 6 0
-
2021-03-24 08:34
"To droga dla mieszkańców miasta"
"
"Władze" miasta twierdzą coś zupełnie przeciwnego...
- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który spotkał się z unijnymi komisarzami i przedstawicielami portu w sprawie planowanych inwestycji wartych 12 mld zł."- 0 0
-
2021-03-24 11:31
Szczurek mówi NIE dla drogi czerwonej!
trzeba to zapamietac!
- 3 2
-
2021-03-23 20:52
jedni zarabiaja inni umieraja (2)
przykre to
- 5 3
-
2021-03-23 23:31
jak zawsze prawo Jungli
- 2 0
-
2021-04-09 07:49
triuzm
i co? To że ktoś umiera inny powinien siedzieć i klepać biedę?
- 0 0
-
2021-03-24 09:58
Brawo. (2)
- 4 0
-
2021-03-24 09:59
Gratulacje.
- 2 0
-
2021-03-24 10:07
I bardzo dobrze.
- 2 0
-
2021-03-24 15:28
Xxx
A co ma pandemia do transportu morskiego.
- 2 2
-
2021-03-24 21:53
Biznes kwitnie
I ładnie to nagłośnione. Brawo Gdynia
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.