• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia na plusie pomimo pandemii

VIK
23 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Wiele wskazuje na to, że to właśnie w Porcie Gdynia powstanie port instalacyjny dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku.

Port Gdynia zakończył ub. rok ze wzrostem przeładunków o 2,9 proc. Wynik na plusie to ważne osiągnięcie zwłaszcza w roku, w którym z powodu pandemii o dobre wyniki także w wymianie handlowej wcale nie było łatwo.



- Rok 2019 - niczym niezakłócony - był dla nas rekordowy. Rok 2020, choć nic tego nie zapowiadało, był jeszcze lepszy - podsumował Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.

- Ten wynik uwiarygadnia realizację największej inwestycji od czasów powstania portu - Portu Zewnętrznego - powiedział Adam Meller.

Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni



Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i pozwolić na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Dobre wyniki uplasowały Port Gdynia na świetnych pozycjach w zeszłorocznych rankingach. Okazuje się, że w zestawieniu dynamiki wzrostów przeładunków ogółem przygotowanym przez Actia Forum gdyński port jest na drugiej pozycji na Bałtyku i również na drugim miejscu pod względem dynamiki wzrostów przeładunków kontenerów.

W 2020 roku udało się też osiągnąć dobre wyniki finansowe.

- Przychody wyniosły 238 mln zł, a zysk 59 mln zł. Wyniki finansowe za rok 2020 potwierdzają doskonałą kondycję spółki - poinformował Maciej Bąk, wiceprezes ds. finansów Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Bez zakłóceń prowadzono też zaplanowane inwestycje. Do największych należą "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia" oraz "Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia", budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.

W planach inwestycyjnych jest również budowa Drogi Czerwonej, która będzie głównym węzłem komunikującym Port Zewnętrzny z głównymi, krajowymi szlakami: autostradą A1, drogą ekspresową S6 i drogą ekspresową S7. W ostatnim kwartale 2020 Zarząd Portu Gdynia wraz z miastem Gdynia uzgodnił ostateczny przebieg tej strategicznej arterii. Również realizowana obecnie budowa placów składowych na zapleczu portu jest elementem strategii i będzie pełnić funkcję zaplecza logistycznego dla Portu Zewnętrznego.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 1 zablokowana

  • Przepraszam, ale jak.... (13)

    Gdynia drugim największym portem kontenerowym na Bałtyku? Serio... Gdańsk czuje się dotknięty, a Petersburg umiera ze śmiechu...Sorry, ale komu się chyba liczby pomyliły.

    • 33 32

    • Coś kuleje czytanie ze zrozumieniem (2)

      • 16 7

      • Jednak nie....

        Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.

        Czytaj więcej na:
        https://biznes.trojmiasto.pl/Port-Gdynia-na-plusie-pomimo-pandemii-n154483.html#tri

        Polecam zrozumieć ten wpis

        • 11 5

      • Bo to jakiś d**il

        • 2 2

    • (1)

      Naprawdę....

      Znacząca jest dynamika wzrostu przeładunków zboża - za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.

      Chyba ktoś zbłądził

      • 9 5

      • Sam napisałeś

        Wzrost przeładunków pozycjonuje Port Gdynia na drugim miejscu. Nie ilość, a wzrost.

        • 6 2

    • (1)

      Czytaj uważnie, chodzi o przyrost rok do roku.

      • 10 6

      • Wiem o co chodzi, ale z tego nie wynika......Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów - 0,9 proc. w skali roku, co pozycjonuje Port Gdynia na drugiej pozycji wśród największych portów kontenerowych na Morzu Bałtyckim.....

        • 11 1

    • Czyli chodzi tylko o przeladunek kontenerów, a jak reszta przeladunków?

      • 1 1

    • człowieku.. (1)

      naucz sie czytać tabelki i ich opis...

      • 6 9

      • :-)
        A Ty geniuszu naucz się czytać teksty - ze zrozumieniem :-)

        • 7 6

    • nie komuś, tylko VIK-owi (1)

      • 2 0

      • ta osóbka jest od dawna stronnicza

        każdy jej artykuł wprost lub pośrednio promuje port w gdyni. Kakowska?

        • 3 3

    • Boli tyłek?

      • 0 0

  • Kontenery (2)

    Jakby nie liczyć, to kontenerowo, Gdynia jest na 3 miejscu na Bałtyku, a nie na 2.

    • 10 8

    • Kontenery

      Chwała Portowi Gdynia za wyniki. Ale jeśli chodzi o kontenery to jest na 3. miejscu na Bałtyku, a nie na 2.

      • 15 4

    • jasne, na pierwszym, a nawet na zerowym

      na bank najlepsza we wszechświecie

      • 1 3

  • (2)

    Gdańsk w tabelce na czerwono a jak był ostatnio artykuł o porcie w Gdańsku to był na zielono.
    To jest własnie magia statystyki :)
    Zawsze można ze sobą zestawić wielkości ktorych wynik będzie zielony i odwrotnie. Mało kto myśli matematycznie

    • 16 3

    • (1)

      Port portem ale na zdjeciu statek jednego z ostatnich polskich armatorów, który jest rentowny i się rozwija

      • 3 1

      • W szczególności ich strona internetowa

        Updatowana w 2000

        • 1 1

  • Gdynia nie jest drugim portem kontenerowym na bałtyku (2)

    Przestańcie robić z ludzi i**otow

    • 18 12

    • Oj tam, oj tam

      Przecież ciemny lud ma to kupić.

      • 6 6

    • A można było się nie odzywać i udawać inteligentnego...

      2 miejsce jeśli chodzi o dynamikę wzrostu przeładunków.

      • 8 5

  • Co z tego skoro w całkowitych przeładunkach jesteśmy przedostatni przed Rygą :-(

    • 8 9

  • Wszystko pięknie tylko kiedy zacznie być budowana Droga Czerwona do tego portu? (3)

    Od lat mówi się że niebawem a Estakada stoi w korkach która nie jest przystosowana do obsługi portu. To droga dla mieszkańców miasta

    • 22 1

    • No dokładnie! Droga Czerwona wraz z obwodnicą OPAT miała być budowana a dalej z Via Maris. No nie wiadomo kiedy, pisze ze niebawem :) niebawem to niebawem :) a niebawem trwa lata ale bedą musieli ją zrobić tak naprawdę czy chcą czy nie chcą

      • 6 0

    • "To droga dla mieszkańców miasta"

      "
      "Władze" miasta twierdzą coś zupełnie przeciwnego...

      - Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który spotkał się z unijnymi komisarzami i przedstawicielami portu w sprawie planowanych inwestycji wartych 12 mld zł."

      • 0 0

    • Szczurek mówi NIE dla drogi czerwonej!

      trzeba to zapamietac!

      • 3 2

  • jedni zarabiaja inni umieraja (2)

    przykre to

    • 5 3

    • jak zawsze prawo Jungli

      • 2 0

    • triuzm

      i co? To że ktoś umiera inny powinien siedzieć i klepać biedę?

      • 0 0

  • Brawo. (2)

    • 4 0

    • Gratulacje.

      • 2 0

    • I bardzo dobrze.

      • 2 0

  • Xxx

    A co ma pandemia do transportu morskiego.

    • 2 2

  • Biznes kwitnie

    I ładnie to nagłośnione. Brawo Gdynia

    • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane