• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy terminalu DCT znów protestują

VIK
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

"Ciężko pracujemy, czy do końca zmiany przeżyjemy?", "Swoich ganicie, a cudzych chwalicie?" - pod takimi hasłami pikietowali pod siedzibą terminala pracownicy DCT wsparci przez "Solidarność".



Osią związkowego sporu z zarządem Deepwater Container Terminal Gdańsk jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Kolejną sprawą podnoszoną przez związkowców są kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja tego roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.

W 2017 roku załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem.

Czekamy na komentarz Deepwater Container Terminal Gdańsk.

Pikieta Solidarności i załogi DCT

VIK

Miejsca

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

    (16)

    Ale dno... to pokazuje jak w PL ciezko robic biznes.. znam DCT od srodka i jesli Ci pseudopracownicy narzekaja na BHP w DCT to z portami maja tyle wspolnego co z kreatywnoscia do tworzenia tych zalosnych hasel na bannerach.

    • 46 114

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Juz sie biuro odpaliło.... (4)

      Zapraszam na plac do pracy....to zrozumiesz o co chodzi...

      • 55 8

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        Dokładnie, wypowiadają się ludzie którzy za biurka nosa nie wystawiają..

        • 50 4

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        ale po co? u mnie w biurze cieplutko, więc kawa lepiej smakuje ... (2)

        • 9 10

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

          (1)

          To się zamknij...

          • 8 8

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

            wzajemnie. Bierz kask, kamizelkę i zmykaj na plac

            robota czeka...

            • 14 15

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Ja za to znam DCT z perspektywy firmy spedycyjnej, która musi korzystać z usług tego terminala.

      I daleko tu do ideału, bo panuje bałagan i wieczne problemy z opóźnieniami, zawalonymi placami składowymi, itd. Radzę więc kadrze zza biurek zabrać się za robotę, bo jest sporo rzeczy do poprawy.

      • 48 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      (5)

      I twierdzisz ze w Dct jest bhp..... jesli mozna za to uznac setki betonowych bloczkow ograniczajacych manewrowanie, sprzet ktory pozostawia WIELE do zyczenia pod wzgledem sprawnosci , czystosci itp. Czy zgodnie z przepisami bhp jest to aby przy usterce mozna pracwac? Pod haslem BHP kryje sie rowniez higiena pracy wiec czystosc jak rowniez ergonomia pracy a wiec mozliwosc jak najbardziej zniwelowania szkodliwych czynnikow dzialajacych na organizm podczas pracy np. Mozliwosc dostosowanai wysokosci i pochylenia fotela, podlokietnikow itp co na wiekszosci niby sprawnego sprzetu jest niemozliwe. Czy przy niezidentyfikowanej usterce dopuszenie sprzetu i instruowanie o wolniejszej pracy itp. jest bezpieczne? Dopuszczanie pracownikow firm zewnetrzych nieograniczajac im czasu pracy czesto 5,6 zmian pod rzad na sprzecie..... mozna.jeszcze wiele wyliczas.no ale co chcecie najwazniejszy pasek od kasku i przepalona zarowka a znajomosc jezyka po co to komu . Kontener bedzie spadal powiesz uciekaj a uslyszysz dziekuju . Takie to jest bhp w dct

      • 51 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        (3)

        A czyja jest wina, że nie jest czysto? No chyba tych którzy tam pracują. Przecież nikt inny raczej brudu nie podrzuca.

        • 6 6

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

          cześć sprzętu ma 12 lat i prania tapicerki nigdy nie było, (1)

          a po za tym kiedy jak nigdy nie ma czasu, już pomijając fakt że nie można się doprosić aby szyby umyto z podnośnika w kabinie na suwnicy, zaznaczę tylko że jeśli chodzi o szyby w biurowcu, myte są kilka razy do roku tak samo jak prezesi mają myte auta przez firmy zewnętrzne

          • 18 0

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

            tak z ciekawości -

            jakie auta mają obecnie prezesi/dyrektorzy?
            Kiedyś jak tam pracowałam były Lexusy. Czy coś się zmieniło?

            Ciekawska

            • 1 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

          Ja nie mowie o papierkach czy okruszkach bo tego sa znikome ilosci ale o brudnych szybach na.zewnatrz suwnicy do ktorych nie masz.dostepu o wysiedzianych i przepoconych fotelach itp ale najwazniejsze aby szyby w biurach byly czyste i autka odkurzone.....

          • 15 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        Dct

        Chcialem podjąć prace w dct ale skutecznie ten komentarz mnie wyleczylnz tej mysli dziękuję

        • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Ach biurowi....

      Prawda jest taka że gdyby nie związki to byśmy zapier...li za miskę ryżu!!! Taki mamy kochany zarząd w kolorowym DCT

      • 28 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      zapraszam na plac

      Zejdź Łukasz ze stolka przyjdź popracować na plac i spróbuj się porozumieć z niektórymi Iwanami, Saszami, Anatolijami lub zapytaj koleżanek z wieży jakie to czasem trudne a potem się wypowiadaj! !!!Przypomnij sobie jaka była znajomość języka polskiego kierowcy busa który miał wypadek na terminalu !!!!

      • 19 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Bhp

      No bhp jest przestrzegane najbardziej przez Amerykanów w mokasynach dżinsach i adidasach

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Dno

      Dno to reprezentuje zarząd. Myślicie ze kto bije te wasze śmieszne rekordziki ?? Wy w biurach ?? W koszulach i spodenkach w kancik ?? Czy my na placu ?? Ale po takich komentarzach osób ograniczonych widać kto pracuje w zarządzie i biurach.i kto tu jest pseudo pracownikiem ?? Dno

      • 0 0

  • ehhh...

    i oczywiście wszystko odbije się na braku okienek w ebramie a co za tym idzie na biednych kierowcach ....

    • 21 6

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Chodzi o Agencję Pracy Tymczasowej, kierują do Portu pracowników bez znajomości języka polskiego. Nie inwestują w ubiór tych pracowników. Pracują często ponad 300 godzin. Dochodzi do wypadków z przemęczenia. Nikt tego nie chce widzieć. Ani PIP ani ministerstwo ani Zarząd DCT.

    • 111 4

    • Prawdopodobnie

      Przykre jest to że pieniądz, jest ważniejszy od człowieka.

      • 25 2

    • no ale przecież teraz to prawie państwowa firma,

      więc co na to miłościwie nam panujący?

      • 13 5

    • A gdzie ich szkolenia ?? Brak słów

      • 10 1

    • !

      Nie można patrzeć w takich kategoriach że są porty gdzie jest jeszcze gorzej, po to jest wolność słowa aby walczyć o dobro człowieka.
      Wydaje mi się że nie chodzi tylko o pracowników DCT którzy się obawiają o siebie a również o pracowników firm zewnętrznych.
      Jeśli przywiązywano by większą uwagę do szkolenia osób z firm zewnętrznych również wpłynęło by to pozytywnie na ich samopoczucie i jakość pracy.
      Jesteśmy ludźmi którzy powinni czuć się bezpiecznie. Nikt nie powinien mieć przyzwolenia na przepracowanie takich ilości godzin, obojętnie jakiej jest narodowości.

      • 19 1

    • Renata C (3)

      A jak Renata położyła kontener na ciężarówkę to też z przemęczenia? Każdemu może się przytrafić wypadek w pracy nie tylko Ukrainie. Najpierw płakała, a później gdy nie poniosła żadnej kary to mówiła że jej nic nie mogą zrobić bo się boją... żal

      • 13 17

      • Żal to tylko taki ,że tutaj możesz sobie jedynie pogadać. Poprawka, obgadać hahaha

        • 12 2

      • !

        Nie powinno się na forum pisać o innych osobach w dodatku posługując się imieniem i inicjałem, jest to bardzo nietaktowne.
        Nie można również porównywać osoby która pracuję w normalnym systemie godzinowym do osoby która ma przepracowane w miesiącu 300h, jak to już inni czytelnicy przytoczyli.
        Błąd Renaty mógł być spowodowany różnymi czynnikami i jeżeli nie mamy szczegółowych informacji nie powinniśmy się wypowiadać.
        Ale jedno jest wiadome, że błędy pracowników firm zewnętrznych są spowodowane przemęczeniem, jest to bardzo widoczne.

        • 12 6

      • na ciężarówkę?

        w sensie że na kabinę? kierowca był w środku? przeżył?

        • 0 0

    • To ci odpowiem. Tak jest we wszystkich agencjach

      Ludzie nie maja badan. Szkolen bhp. Badan sanepid. Ubioru bhp... Tak dziala prawo w pl! Znam taka firme co ma z 400ludzi i nikt nie ma wymaganych na uop badan a pracuja z jedzenie.

      • 10 0

    • Taxi, wykonczeniowka, itp. (2)

      Co drugi operator ma drugi etat, dorabia w jakiś sposób, więc proponuję odpuścić temat przepracowania u pracowników z zewnętrznych firm, bo tak samo przepracowni są pracownicy dct.

      • 9 12

      • Totalne bzdury opowiadasz.

        • 5 4

      • Nieistotne

        Inne warunki pracy dodatkowej, nie ma porównania.

        • 1 2

    • śmieciówki

      z pipem to jest tak,że jak jest śmieciówką to mają temat zamknięty tzn nic nie zrobią wiem, bo byłam świadkiem takiej sytuacji i ciężko jest wygrać walka z wiatrakami póki to jest akceptowane tak będzie w Polsce

      • 0 0

  • Norma Europejska ?

    Zapraszamy do byłych Stoczni tu jest takie zatrudnienie normą od dziesięciu lat takie zakłady są fabrykami inwalidów . Kadra na umowach o pracę a reszta ,,murzynów ,, na działalnościach a jak dojdzie do wypadku to rączki czyste mają !

    • 63 3

  • (4)

    Ja się pytam, dlaczego Karol jeszcze nie jest prezesem?

    • 25 4

    • (1)

      Karol wizjoner? Mikro przestuj

      • 7 1

      • Jedyny w swoim rodzaju

        • 0 0

    • bo czekją na mój powrót na białym koniu...

      Boris

      • 3 1

    • Ja ?

      • 2 1

  • kto Wam te banery przygotował!? (9)

    wszystkie z błędami...
    Wstyd!

    • 13 23

    • Myślisz? (1)

      Wstyd to kraść.
      Banery miały być przekazem dla ludzi a nie testem.

      • 7 3

      • Naprawdę?

        "Wstyd to kraść" - to zwróć się z tym przekazem do obecnie panujących poprzez Waszą centralę tzw. 'Solidarności'

        • 9 10

    • Zdanie zaczyna się od wielkiej litery. (6)

      Ty natomiast, zacząłeś od drugiego wyrazu. Jeżeli chcesz kogoś pouczać, zacznij najpierw od siebie.

      • 4 4

      • Profesorze! (5)

        Obraziłeś mnie, jestem kobietą! Poprawnie powinno być napisane 'zaczęłaś'.

        Pracownica drugiego piętra

        • 5 9

        • Co mówi.?

          • 2 0

        • To proszę następnym razem pisać w formie osobowej. (2)

          Założyłem, że rozmawiam z mężczyzną, bo nigdy bym nie przypuszczał, że z ust kobiety może wylewać się tyle jadu.

          • 7 2

          • Ja poproszę abyś nie zabierał głosu w nie swojej sprawie (1)

            Upośledzeni nie wiedzą co to znaczy priorytet

            • 1 3

            • Ależ to jest moja sprawa.

              Będę zabierał głos, bo takie jest moje konstytucyjne prawo i nikt nie będzie mi mówił co mam robić, a w szczególności "pracownicy z drugiego piętra".

              • 7 1

        • Dct

          Renia to ty?

          • 6 0

  • Ale fajny film (1)

    Same lewary:) aż miło popatrzeć.

    • 22 24

    • eee tam...

      brakuje jeszcze efektów specjalnych i tego specjalisty od palenia opon.
      Ale przecież on teraz zajęty jest kampanią wyborczą...

      • 8 3

  • Złote kaczki

    Złote kaczki odbierają bo na szkoleniach oszczędzają?

    • 14 2

  • . (5)

    Szanowni Państwo którzy pracują w biurze. Państwo dalej nie rozumiecie istoty sprawy. Nie wiem czy wiecie ale pracujemy w zespołach roboczych i tak bezpieczeństwo operatora sts zależy od ckr, lukowego, kierowcy i na odwrót. Bezpieczeństwo operatora RTG czy wózka zależy od kierowcy i na odwrót. Nie wiem może państwo nie zdaja sobie sprawy ale pracując w zespołach roboczych posługujemy się radiem i powinno być tak aby wszyscy wzajemnie się rozumieli co znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy natomiast zbudowano tu współczesna wieże Babel i tego się obawiamy. Nikt tu nie broni obcokrajowcom pracować ale dobrze by było gdyby nauczyli się naszego języka tak aby nie stwarzać zagrożenia.

    • 80 2

    • (4)

      To może warto by bylo, by przedstawiciel związku był podczas egzaminu na kierowcę i sprawdzenia umiejętności posługiwania się językiem polskim ??

      • 10 0

      • (2)

        A może warto by było aby kierowca po prostu zdał egzamin na poziomie B1 i uzyskal certyfikat? Po co w to związek mieszać.

        • 13 1

        • (1)

          B1 to by niektórzy Polacy nie zdali

          • 6 1

          • Prosiłbym aby nie obrażać swoich pracowników. Serdecznie Ciebie pozdrawiam.

            • 2 0

      • Taka prawda

        Polacy nie chcą pracować to biorą tych co chcą, tak jest wszędzie.

        • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

    Adanow (3)

    Niech sobie jeszcze jedną konsole PlayStation podłącza.

    • 9 19

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Dyskutuj z d.... to Ciebie os.... a. Co ma jakaś konsola do bezpieczeństwa?

      • 4 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Śmiech

      Zapewne Pracownicy byli by skłonni do oddania konsoli o której wspominasz, aby tylko zmieniła się sytuacja z firmą zewnętrzną.
      Chwytanie się drobnostek co właśnie robisz nie wnosi nic sensownego do forum, ośmieszasz tylko i wyłącznie siebie a w dodatku przed samym sobą. :)

      • 9 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      nie zapominaj o dodatkowych fotelach do masażu

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane