• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Morawiecki z wizytą w "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Wizyta w GSR była tzw. gospodarską, ale na konferencji prasowej, która odbyła się na pokładzie promu, zapytaliśmy... o promy dla polskich armatorów.
  • W lipcu tego roku okręt Albatros zwiedził prezydent Andrzej Duda.
  • Okręt Albatros ma zostać przekazany na początku 2022 roku.
  • Premier Mateusz Morawiecki z wizytą w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

W lipcu zwiedzał go prezydent Andrzej Duda, teraz premier Mateusz Morawiecki. Okręt Albatros, czyli drugi niszczyciel min budowany w Remontowa Shipbuilding, choć jeszcze nie trafił do służby, to już stał się... medialny. A promy? Jeżeli powstaną, to w Gdańsku.



Premier Mateusz Morawiecki odwiedził Gdańską Stocznię Remontowa. Najpierw zwiedził pokład okrętu Albatros, czyli drugiego niszczyciel min budowanego przez stocznię z Grupy Remontowa. Przypomnijmy: umowę na budowę pierwszego okrętu typu Kormoran II zawarto 23 września 2013 r. w Gdyni. Budowę prototypu rozpoczęto w 2014 r. Pierwszy z niszczycieli - ORP Kormoran - wszedł do służby w listopadzie 2017 r. Drugi z serii, czyli Albatros, miał trafić do służby pod koniec listopada, niestety nie udało się. Okręt ma zostać przekazany dopiero na początku 2022 r. W stoczni trwają prace na trzecim niszczycielu min, czyli Mewie.

Potem premier Morawiecki obejrzał prom budowany dla armatora BC Ferries. Jest to czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym i budowanych przez Remontowa Shipbuilding dla tego armatora.

Wizyta w GSR była tzw. gospodarską, ale na konferencji prasowej, która odbyła się na pokładzie wspomnianego promu, zapytaliśmy... o promy dla polskich armatorów. Przypomnijmy, że według zapowiedzi trwają przygotowania do podpisania kontraktu na budowę trzech promów dla spółki Polskie Promy.

O to, kiedy rozpocznie się budowa promów dla państwowych armatorów PŻM i PŻB, zapytaliśmy więc premiera.

Czytaj też:

Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?



- To, co usłyszałem i obejrzałem tutaj dziś, napawa mnie optymizmem, że można zbudować prom szybciej tam, gdzie skoncentrowane są kompetencje i umiejętności. Nie przesądzając oczywiście niczego, jestem pełen optymizmu, że w polskich stoczniach mogą być zbudowane promy. Finansowanie na te promy zostało już zaalokowane. To jest finansowanie w kwocie mniej więcej miliarda złotych. Osoby, które były zaangażowane w specjalny montaż finansowo-kredytowy pod realizację tego projektu inwestycyjnego, wiedzą, że to nie było łatwe zadanie, ale wykonaliśmy je, a od tego się zaczyna każda przygoda gospodarcza, zwłaszcza tak duża. Jestem przekonany, że ta również rozpocznie się wkrótce i zakończona zostanie sukcesem - powiedział premier Mateusz Morawiecki.
Czytaj też:

PŻB ma stępkę, a PŻM zamówi promy. Czy powstaną w Gdańsku?



Już w czerwcu informowaliśmy, że budowa promów zostanie powierzona właśnie Gdańskiej Stoczni Remontowa, która ma być stroną w tym projekcie. Oba zakłady, czyli GSR (stocznia remontowa) i Remontowa Shipbuilding (stocznia produkcyjna), należą do jednej grupy, czyli Remontowa Holding. "Remontowa" miałaby zająć się budową promów dla spółki Polskie Promy. Mówi się, że Stocznia ma już gotowy projekt koncepcyjny. Budowa miałaby potrwać trzy lata.

Decyzji spodziewano się we wrześniu, teraz mówi się o końcu tego roku. Polscy armatorzy - PŻM i PŻB - bardzo potrzebują promów, a Remontowa Shipbuilding potrzebuje tego kontraktu, bo jak wiele firm okrętowych przeżywa gorsze chwile z powodu zastoju na rynku w związku z pandemią.

Miejsca

Opinie (240) ponad 20 zablokowanych

  • Tak naprawdę to po co Pinokio (2)

    przyjechał do Trójmiasta?

    • 62 16

    • (1)

      Żebyś zobaczył jak zachowuje się poważny polityk, bo ci totalni z Trójmiasta to tylko pajacowanie...

      • 1 7

      • Ty tak na serio..?

        Mówimy o tym samym polityku, którego według wyroku sądowego, można nazywać kłamcą? Tego, co posłał emerytów na śmierć, byle tylko poszli głosować na Dudę? Tego co nie wybudował promu? Tego co obiecał 100 tys elektrycznych aut i milion mieszkań? To jest dopiero pajacowanie i robienie wała z ciemnego luda!!!

        • 0 0

  • xxx (3)

    chyba przyjechał załatwić sobie robotę jak hauer albo sprzątacz bo do niczego innego się nie nadaje ten pasożyt

    • 46 16

    • Zamiast odsiadywać wyrok powinien popracować 5 lat jako hauer.... (1)

      Wtedy złodziej by zpbaczył jak wygląda ciężka niebezpieczna praca !!!!!!!!!!!!!!!

      • 14 2

      • Albo jako sprzątacz czyszczenie zbiorników

        Lub statków po piaskowaniu.Nie wytrzymał by nawet doby

        • 3 0

    • Nie obrażaj szlifierzy bo jak nagnoisz to my musimy ogarnąć

      • 0 0

  • Uprzejmie prosimy chyżo się oddalić i nie powracać tu nigdy. Never. Nikagda.

    • 53 14

  • (1)

    Lubię czasem poczytać co Pinokio mówi . Nawijanie makaronu na uszy ma opanowane do perfekcji . Jego wypowiedzi są długie i tak mętne że głowa mała . Miłego wieczoru :)

    • 63 13

    • Podziwiam twoje hobby. Ja po pierwszym, niekończącym się zdaniu Pinokia daję za wygraną bo boje się, że utonę w wodzie, którą on leje.

      • 18 7

  • stocznia (1)

    przyjechał po haracz i zapewnił GSR że od nowego roku go podwyższą o 40 procent

    • 19 9

    • Szkota że nie może GSR jest spółką przywatna

      • 0 0

  • (2)

    totalna informuje,ze jej szef ksywa pirat drogowy tez sie interesowal stoczniami jezdzil tam i zakladal klodki na bramach

    • 18 65

    • (1)

      a czym ty sie mozesz pochwalic wyznawco kaczora - tylu piratow co w pisie nie bylo od czasow Mieszka I

      • 23 10

      • Nie gadaj, tylko czyść buty, bo kolejka się ustawiła.

        • 2 4

  • Po wizycie Pinokia w Vistalu firma padła

    Remontowa ryzykuje

    • 64 12

  • Wizyta (1)

    Pewnie chce już na czymś łapę położyć albo coś sobie przypisać. Chyba że przyjechał odebrać paczki z ryżem które obiecal

    • 38 11

    • A co ma do niego ryży...

      • 1 2

  • Never forget (7)

    Psy szczekają a karawana idzie dalej. Przypomne że do upadku przemysłu stoczniowego doprowadził Rudy Lis i jego banda.

    • 26 82

    • A nie było to przypadkiem dziełem socjalistów z pod znaku kaczki podwójnej?

      • 26 6

    • Proponuję dokładnie się dowiedzieć a potem pisać. Już za czasów lewicy było wiadomo że będą stocznie zamykać.

      • 19 3

    • to Jaworski był w bandzie Rudego?

      • 30 4

    • Przypomnienie

      Jakoś ten rudy złodziej nigdy w stoczni się nie pojawił, strachliwy to on jest. Na złodzieju czapka gore

      • 7 17

    • Cała prawda

      Ja coś się pisze na PO to wszystko blokują. Widać że onet jest polski

      • 8 14

    • nieprawda (1)

      do upadku stoczni zawsze doprowadza jej zarząd. politycy maja prawo odmawiać wsparcia zle rokującej stoczni bo od tego sa banki. Stena Line operujący na Bałtyku, prywatny armator zakupił nowe promy na gaz w Chinach i nawet nie informował o tym szwedzkiego premiera. U nas rząd szuka rozwiązań finansowania zakupu promów na gaz i słabo to wrozy bo oznacza ze armatorowi żaden bank nie udzieli kredytu. Cena zakupu w Remontowej musi być o min 35% wyzsza o Chinskiej by zwiazac koniec z końcem. To dodatkowy problem dla operatora PZM. Po drugie Remontowa w moze nie wyrobic w trzy lata co w efekcie moze byc gwozdziem do........ dla Remontowej.

      • 3 2

      • Pamiętamy inwestorów z Kataru już lada dzień lada moment będą...następnego dnia donald lizał się już w Brukseli a o stoczniach nie można mówić aż do dzisiaj.

        • 1 1

  • Przykro patrzeć (1)

    Współczuję tak tkwić w bagnie Panie Morawiecki.
    Premier to osobowość nie marionetka.

    • 36 19

    • Nie ma co mu współczuć. Finansowo jest ustawiony do końca życia, jego dzieci też. W dodatku on najwyraźniej lubi to. Lubi stawać w blasku fleszy i nawijać makaron na uszy.

      • 14 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane