• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Morawiecki z wizytą w "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Wizyta w GSR była tzw. gospodarską, ale na konferencji prasowej, która odbyła się na pokładzie promu, zapytaliśmy... o promy dla polskich armatorów.
  • W lipcu tego roku okręt Albatros zwiedził prezydent Andrzej Duda.
  • Okręt Albatros ma zostać przekazany na początku 2022 roku.
  • Premier Mateusz Morawiecki z wizytą w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

W lipcu zwiedzał go prezydent Andrzej Duda, teraz premier Mateusz Morawiecki. Okręt Albatros, czyli drugi niszczyciel min budowany w Remontowa Shipbuilding, choć jeszcze nie trafił do służby, to już stał się... medialny. A promy? Jeżeli powstaną, to w Gdańsku.



Premier Mateusz Morawiecki odwiedził Gdańską Stocznię Remontowa. Najpierw zwiedził pokład okrętu Albatros, czyli drugiego niszczyciel min budowanego przez stocznię z Grupy Remontowa. Przypomnijmy: umowę na budowę pierwszego okrętu typu Kormoran II zawarto 23 września 2013 r. w Gdyni. Budowę prototypu rozpoczęto w 2014 r. Pierwszy z niszczycieli - ORP Kormoran - wszedł do służby w listopadzie 2017 r. Drugi z serii, czyli Albatros, miał trafić do służby pod koniec listopada, niestety nie udało się. Okręt ma zostać przekazany dopiero na początku 2022 r. W stoczni trwają prace na trzecim niszczycielu min, czyli Mewie.

Potem premier Morawiecki obejrzał prom budowany dla armatora BC Ferries. Jest to czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym i budowanych przez Remontowa Shipbuilding dla tego armatora.

Wizyta w GSR była tzw. gospodarską, ale na konferencji prasowej, która odbyła się na pokładzie wspomnianego promu, zapytaliśmy... o promy dla polskich armatorów. Przypomnijmy, że według zapowiedzi trwają przygotowania do podpisania kontraktu na budowę trzech promów dla spółki Polskie Promy.

O to, kiedy rozpocznie się budowa promów dla państwowych armatorów PŻM i PŻB, zapytaliśmy więc premiera.

Czytaj też:

Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?



- To, co usłyszałem i obejrzałem tutaj dziś, napawa mnie optymizmem, że można zbudować prom szybciej tam, gdzie skoncentrowane są kompetencje i umiejętności. Nie przesądzając oczywiście niczego, jestem pełen optymizmu, że w polskich stoczniach mogą być zbudowane promy. Finansowanie na te promy zostało już zaalokowane. To jest finansowanie w kwocie mniej więcej miliarda złotych. Osoby, które były zaangażowane w specjalny montaż finansowo-kredytowy pod realizację tego projektu inwestycyjnego, wiedzą, że to nie było łatwe zadanie, ale wykonaliśmy je, a od tego się zaczyna każda przygoda gospodarcza, zwłaszcza tak duża. Jestem przekonany, że ta również rozpocznie się wkrótce i zakończona zostanie sukcesem - powiedział premier Mateusz Morawiecki.
Czytaj też:

PŻB ma stępkę, a PŻM zamówi promy. Czy powstaną w Gdańsku?



Już w czerwcu informowaliśmy, że budowa promów zostanie powierzona właśnie Gdańskiej Stoczni Remontowa, która ma być stroną w tym projekcie. Oba zakłady, czyli GSR (stocznia remontowa) i Remontowa Shipbuilding (stocznia produkcyjna), należą do jednej grupy, czyli Remontowa Holding. "Remontowa" miałaby zająć się budową promów dla spółki Polskie Promy. Mówi się, że Stocznia ma już gotowy projekt koncepcyjny. Budowa miałaby potrwać trzy lata.

Decyzji spodziewano się we wrześniu, teraz mówi się o końcu tego roku. Polscy armatorzy - PŻM i PŻB - bardzo potrzebują promów, a Remontowa Shipbuilding potrzebuje tego kontraktu, bo jak wiele firm okrętowych przeżywa gorsze chwile z powodu zastoju na rynku w związku z pandemią.

Miejsca

Opinie (240) ponad 20 zablokowanych

  • Póki te promy ruszą...

    T w Stoczni RSB będzie tylko stróż !

    • 0 0

  • Nie wiem czy dogonimy niemieckie stocznie (9)

    Ale zawsze to jakis poczatek, przez lata bezsensownej polityki mamy straszne zapoznienie gospodarcze, byla by szansa dla regionu na prace i niezaleznosc

    • 71 86

    • w polskim przemyśle jachtowym (4)

      pracuje 20 tysięcy ludzi i jest to dochodowy biznes. Wielkie stocznie to studnia bez dna, coś jak kopalnie.

      • 10 12

      • (3)

        W całym przemyśle jachtowym 20 tys ludzi - w jednej Stoczni Gdańskiej (tej im. Lenina) pracowało również 20 tys ludzi, a takich stoczni było na całym Pomorzu chyba z pięć. Więc gdzie większy potencjał?
        Z całą sympatią do przemysłu jachtowego, robią dobry towar eksportowy, co prawda jeśli chodzi o segment są to jednostki zbyt drogie żeby mogły się w dużej liczbie sprzedawać, ale okej, może potrzeba upływu czasu by zrozumieli że potęgę robi się "przez miliony volkswagenów a nie kilkanaście rollsów".
        Więc bez negatywnego porównywania, małe stocznie są potrzebne tak samo jak duże stocznie.

        • 5 9

        • Taka drobna różnica, jeśli nie zauważyłeś, że małe stocznie są rentowne - rynek weryfikuje jak zarządają i jakość produktów, nikt ich nie sponsoruje. Jeśli firma źle funkcjonuje, znika z rynku. W przypadku dużych, z udzialem skarbu Państwa, wszyscy politycy się przymilają, obsadzają swoich ludzi, na ogół nieudaczników, którzy swoimi decyzjami sprowadzają na dno.

          • 1 0

        • przelicz tylko ile statków ewentualnie dolarów przypadało na jednego zatrudnionego w wielkich (1)

          socjalistycznych stoczniach a ile teraz. Na przykład taka wielka ST. im Lenina w roku wodowałaok 12-16 statków i to w większości prostych masowców i kontenerowców (najłatwiejszych w budowie ale i najtańszych). Nie mieli kapitału ani kompetencji aby budować statki zaawansowane technicznie (chemikaliowce, duże promy, nowoczesne ro-ro)

          • 7 0

          • Nie pitol, jak nie wiesz.

            Masowce budowała głównie szczecińska, w leninówce drobnicowce, semikontenerowce, bazy rybackie. Poza tym kontenerowiec to nie tak prosty w budowie statek, jak się laikowi wydaje. I były to statki, na swoje czasy, nowoczesne. Może nie wiesz, ale wówczas istniał podział specjalizacji. Nie chce mi się dłużej tłumaczyć, szkoda słów.

            • 0 0

    • Stocznie

      Dzięki p.Tuskowi jesteśmy zapóźnieni !!!

      • 3 4

    • Po co gonic cos co nie ma szansy wygranej?

      To moze jeszcze stworzmy polski program kosmiczny, bo inni go maja? No i oczywiscie tez bron atomowa. No i jeszcze wlasny Krol by sie przydal, "oczywiscie" pierwszym bedzie Pan Prezes.

      Jaki jest sens gonic za czyms co nie ma realnej szansy na powodzenie? Takie typowo na sile, wrecz radzieckie podejscie, "damy rade, bedzie nasze" i po trupach do celu. Totalna glupota. Rozkrecmy cos co ma racje bytu a nie rzucajmy sie z motyka na slonce.

      • 4 4

    • czy niemieckie

      Poza dwoma czy trzema (w tym Mayer Werf) nie ma juz stoczni niemieckich. Są na terenie Niemiec. Pozostałe znajdują sie w rękach państw azjatyckich i arabskich. Te azjatyckie byle NRDowskie to Rosjanin Pan Jusupow odsprzedał Azjatom. Właściciele arabscy to głownie z Abu Dabi

      • 8 0

    • No wlasnie

      6 lat mija.....

      • 21 7

  • stocznia (1)

    przyjechał po haracz i zapewnił GSR że od nowego roku go podwyższą o 40 procent

    • 19 9

    • Szkota że nie może GSR jest spółką przywatna

      • 0 0

  • hehe (2)

    My chcemy balcerowicza i tuska. Oni to POtrafili

    • 5 3

    • Pamiętam te mieszkania za 4000:-, 6000:- za metr

      • 1 0

    • Przytoczysz ceny i inflację za ich rządów?

      Katofaszyzm też nie był wtedy przodującą myślą.

      PiS to tragedia narodowa

      • 1 0

  • Dumny (3)

    Wielki szacun Panie Premierze. Prosze nie słuchać tych sycylijczyków, oni nie znają słowa Polska

    • 4 5

    • Niestety, pis s to slowo zeszmacil

      • 2 0

    • Banksters od ośmiorniczek po praktykach w Niemczech.... zna? (1)

      Pracował dla obcych banków, kredyty w CHF wciskał....
      Pozatym ma korzenie żydowskie... A tego psełdoprawacy nie lubią... nawet gdy sami je mają.

      • 2 0

      • Morawetz?

        "Był na stażu w Bundesbanku, pracował na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie. Za rządów Jerzego Buzka w 1998 roku pracował w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej"

        • 2 0

  • Przywiózł stępkę ze Szczecina? (4)

    Czy latający skuter wodny. A może rozdawała nowe bank-knoty 20-złotowe ze swoim podpisem?
    Mistrz kłamstwa i oszustwa....

    • 6 5

    • To miejsce już dawno zajął ryży i jego totalni bez żadnego pomysłu i planu na siebie. (3)

      • 1 4

      • Prawda... maowiecki ma plan na siebie $$$$$

        Bo kraj to raczej on i reszta kartelu maja w do opie

        • 1 0

      • Napiłeś się dzisiaj jakiejś patriotycznej gorzałki że tak prawisz ????? Pojedź do Szczecina i ta

        stępka dalej leży zardzewiała w Państwowej Stoczni

        • 5 0

      • Ty z grupy foliarzy czy szurów, a może kofederasta?

        • 2 0

  • Pinokio i jego urojenia

    "Za czasów naszych poprzedników Polska była trochę papugą Europy, naśladowaliśmy tylko. Dzisiaj wyznaczamy standardy, idee i propozycje. I te idee są kopiowane przez całą Europę"

    - Chcemy przekształcać Europę, ją z powrotem, takie moje marzenie, rechrystianizować

    • 1 2

  • Obiecywali reanimację Stoczni Gdańskiej, a tymczasem budowę okrętu zlecili solidnej, od lat prężnie działającej prywatnej (2)

    ... Gdańskiej Stoczni Remontowej. Popatrz, popatrz...

    • 123 9

    • Dlugi

      Solidnie zadłużonej GSR zlecili. 4 razy tyle długu co Gdańska. No tak ale własność koszerna więc trzeba z budżetu dokładać.

      • 0 2

    • Przecież to za PiS usadzili SG

      • 32 8

  • Morawiecki nie zna się na gospodarce. (1)

    A tak w ogóle, to on na czymś się zna?

    • 5 4

    • Z na sie na dorzynaniu gospodarki i sypaniu nasza kasa na prawo i lewo.

      • 1 0

  • xxx (3)

    chyba przyjechał załatwić sobie robotę jak hauer albo sprzątacz bo do niczego innego się nie nadaje ten pasożyt

    • 46 16

    • Nie obrażaj szlifierzy bo jak nagnoisz to my musimy ogarnąć

      • 0 0

    • Zamiast odsiadywać wyrok powinien popracować 5 lat jako hauer.... (1)

      Wtedy złodziej by zpbaczył jak wygląda ciężka niebezpieczna praca !!!!!!!!!!!!!!!

      • 14 2

      • Albo jako sprzątacz czyszczenie zbiorników

        Lub statków po piaskowaniu.Nie wytrzymał by nawet doby

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane