- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (48 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (24 opinie)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (67 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (284 opinie)
Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni
Stena Estelle - pierwszy z dwóch nowych promów Stena Line już jest w Trójmieście. Na razie w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Na trasę Gdynia-Karlskrona z pasażerami z Publicznego Terminalu Pasażerskiego w Porcie Gdynia wyruszy już 4 września o godz. 21.
Stena Estelle, bo tak na imię ma nowa jednostka, trafi do eksploatacji na trasie Gdynia-Karlskrona z chińskiej stoczni. Jak widać, nie obędzie się jednak bez wizyty w polskiej stoczni, gdzie prom przejdzie ostatnie przygotowania do rozpoczęcia pierwszej regularnej podróży. Wizyta w gdańskim zakładzie ma potrwać ok. dwóch tygodni.
Stena Estelle - wymiary i konstrukcja
Mając długość 240 m, Stena Estelle jest o 36 m dłuższa od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Nowy prom ma pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewnia miejsce dla 1,2 tys. osób. Stena Estelle, mając 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin - może zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line obecnie pływające z Gdyni mają tylko 186 m dł (Stena Vision, Stena Sprint, Stena Nordica).
Terminal promowy w Gdyni. Może czas poszukać innego armatora?
Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.
Kiedy pierwsze wypłynięcie promu Stena Estelle?
- Planowane wejście nowego promu na linię Gdynia - Karlskrona to niedziela, 4 września, o godz. 21 wypłynięcie z Gdyni. Rejsy Stena Estelle są już dostępne w naszym systemie rezerwacyjnym - poinformowała nas Agnieszka Zembrzycka w imieniu Stena Line Polska.
To nie koniec. Kolejny ze statków, czyli Stena Ebba, która jest jeszcze w stoczni w Chinach, trafi do Polski jeszcze w tym roku.
- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Estelle wraz z siostrzanym statkiem Stena Ebba wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, jak również zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Wśród cech wyróżniających E-Flexery od innych jednostek znajdą się m.in:
- Sprawny załadunek i rozładunek dzięki rampom przejazdowym na dwóch poziomach.
- Do 30 proc. większa wydajność energetyczna w porównaniu ze statkami we flocie, dzięki optymalnej konstrukcji kadłubów, śrub napędowych, gruszek dziobowych i sterów.
- Wszystkie pięć statków jest przystosowanych do zasilania gazem, co pozwala na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
- Dwa najnowsze statki będą wyposażone tak, aby podczas zawinięć do portów mogły korzystać z zasilania z lądu, co pozwoli na ograniczenie emisji. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi również w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.
Nowy prom Steny Line już w Gdyni (28 opinii)
Miejsca
Opinie (109) 1 zablokowana
-
2022-08-17 19:41
Jak jest w stoczni remontowej to szybko z niej nie wypłynie
- 1 0
-
2022-08-16 16:55
240-186=36 !!! (3)
prosto z chińskiej stoczni ... Remontowej?
- 0 8
-
2022-08-17 11:43
Liczyć może nauczyli, ale czytać już nie. Promy pływające z Gdyni te o długości 186, to nie promy E-Flexer, do których porównano Stena Estelle.
- 0 0
-
2022-08-16 17:39
Z Polskiej stoczni wyszedł tylko pinokio i ekipa TVPutin (1)
- 5 1
-
2022-08-16 18:39
A nieprawda. Z polskich stoczni wychodzi całkiem sporo... mydelniczek. Nie tylko żaglowych, także dla brzuchatych leni.
- 1 0
-
2022-08-17 10:17
szkoda, że nie ze stoczni europejskiej
- 0 1
-
2022-08-16 18:47
(3)
Przecież ten prom nie jest fabrycznie nowy bo w eksploatacji jest od 2020 roku. Jeśli płynie prosto z Chin z prędkością 22-23 węzły to trochę długo mu to idzie. Ale ładny jest, to fakt.
- 6 17
-
2022-08-17 10:11
Węgiel pinokio płynie od marca.
- 4 3
-
2022-08-16 23:52
Cygnus
Czy to znaczy, że od dwóch lat płynie do nas z prędkością 21 węzłów?!
- 5 0
-
2022-08-16 23:13
To bardzo ciekawe bo wyszedł z doku kilka miesięcy temu...
- 3 0
-
2022-08-16 15:33
Titanic. (3)
Jak uciekać z kraju to z klasą! Oby tylko przed przymrozkami.
- 19 12
-
2022-08-17 10:09
Na Titanicu pinokio by stanął na rufie i odwalił pierdo lolo
Że jest ok! Idziemy do góry
- 0 0
-
2022-08-16 18:04
(1)
Nie no w Szwecji całym rok plus dwadzieścia i samo słońce...
- 4 0
-
2022-08-16 20:45
Też węgla brak od wielu lat !
- 0 0
-
2022-08-17 07:44
A cóż tam, panie Gróbarczyk, z naszą flotą promów pasażerskich budowanych w państwowych stoczniach powstałych z kolan?
Czy można sformułować przysłowie; zobaczysz, jak polskie promy?
- 2 0
-
2022-08-16 21:28
(1)
Zbudowany w Chinach. Bardzo dobrze. Zamknąć resztę stoczni w Polsce. Przy okazji zamknąć kopalnie elektrownie huty cały przemysł. Jaki naród taka władza. Tępa
- 4 1
-
2022-08-16 21:58
Brutalna ekonomia, Niemców stać na dotacje dla stoczni
I nas stocznie tworzą świetne łodzie i jachty. Polacy chętnie noszą chińską odzież....
- 1 0
-
2022-08-16 19:11
Co z tego że więcej kabin jak są podwójne (2)
Co z tego że więcej kabin jak są podwójnie żeby być samemu trzeba zapłacić 20 euro ️
- 0 8
-
2022-08-16 19:39
Ja123 (1)
Wszystkie i na wszystkich promach są podwójne lub poczwórne i nic więcej się nie dopłaca za to żeby być samemu pływam ta linią od 11lat co miesiąc więc nie opowiadaj głupot
- 3 0
-
2022-08-16 20:23
jojojo ty wiesz najwięcej
- 0 2
-
2022-08-16 16:03
(1)
Ile aquaparków jest na pokładzie?
- 3 2
-
2022-08-16 20:22
żandygo
- 0 0
-
2022-08-16 18:42
Prom budowany od 2018 do eksploatacji wszedł w 2020 roku. Więc jeśli płynie prosto z Chin z prędkością 22-23 węzły to coś długo mu to idzie. A z oknami to Stena Line miała problemy już na budowanych w Polsce promach 40 lat temu.
- 0 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.