• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom hybrydowy ze stoczni Crist dla armatora z Islandii

VIK
3 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Statek jest wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Prom pomieści od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim.
  • Prom będzie obsługiwany przez dziesięcioosobową załogę.
  • Prom ma 71,78 m długości i 15,10 m szerokości.
  • Prom będzie obsługiwał trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana.

Stocznia Crist przekaże w pełni wyposażony, hybrydowy prom pasażersko-samochodowy islandzkiemu armatorowi Vegagerðinowi. Jednostka ma obsługiwać wymagające kursy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana.



Prom NB 70 "Herjólfur" będzie obsługiwał trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana. Vestmannaeyjar znane jest jako urokliwe, powulkaniczne miejsce wycieczek oraz ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu jednostki zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek jest wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.

- Po "Elektrze" dla armatora z Finlandii oraz uczestnictwie w projekcie "Color Hybrid" dla Norwegów, to kolejny prom hybrydowy, który powstał w naszej stoczni. Mamy nadzieję na podtrzymanie tego trendu w przyszłości i wzmocnienie naszej pozycji na rynku europejskim, jako producent innowacyjnych jednostek pasażerskich - podsumowuje Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
Prom o długości 71,78 m i szerokości 15,10 m będzie obsługiwany przez dziesięcioosobową załogę, pomieści także od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim. Różnica wynika z posiadanego zewnętrznego tarasu, niemożliwego zazwyczaj do wykorzystania w zimie. Termin ostatecznego przekazania jednostki uległ przesunięciu w związku z występującymi między stocznią Crist a Vegagerðin różnicami w sprawie ostatecznego rozliczenia promu.

- Przekazujemy w pełni wyposażoną, gotową jednostkę o napędzie hybrydowym, która jest większa i lepiej wyposażona od pierwotnie zamawianego przez stronę islandzką promu. Cieszymy się, że pomimo początkowych różnic co do kwoty ostatecznego rozliczenia jednostki, obie strony doszły do finalnego, kompromisowego porozumienia, które satysfakcjonuje zarówno Crist, jak i Vegagerðin - podkreśla Wrzask.
Całość prac projektowych, od dokumentacji klasyfikacyjnej po dokumentację roboczą powstała w Polsce i jest kontraktową odpowiedzialnością Crist. Zamawiającym jest Vegagerðin - Islandzki Urząd Transportu Drogowego. Zarządza on blisko 13 000 km dróg krajowych Islandii. Wśród typowych zadań urzędu, takich jak planowanie, projektowanie czy też utrzymanie dróg, Vegagerðin zajmuje się także nadzorowaniem firm świadczących usługi transportu promowego.
VIK

Miejsca

Opinie (22)

  • jea

    super wiadomosc

    • 16 0

  • Super, Bravo Crist

    • 13 3

  • Szkoda ze u nas takie na Hel nie pływają w wersji pasażerskiej (1)

    mógłby jesienią pływać ....

    • 31 0

    • my jesteśmy 100 lat za murzynami, nadal węgiel w użyciu a nie jakies hybrydy.

      • 14 3

  • Czyli dogadali się jednak finansowo z Islandczykami? (1)

    • 30 1

    • Super.

      Dobrze, że się dogadali.

      • 7 0

  • ładne cacko.

    • 11 1

  • O to Islandczycy zapłacą w końcu. Czyli Crist zapłaci nam! Może jeszcze w tym roku.

    • 25 1

  • Cały Crist (9)

    A pracownicy zamiast etatów ,dalej przymuszani do jednoosobowej działalności gospodarczej .

    • 29 10

    • Takie koszty wstawania z kolan (1)

      I odbudowy przemysłu stoczniowego - za poprzednich i obecnych rządów.

      • 6 6

      • Matołusz mówił, że już odbudował przemysł stoczniowy. Pierwszą stocznie też budował.

        • 2 1

    • I słusznie... (2)

      Gdyby były etaty, zaraz zaczęłyby się związki zawodowe, socjalne bzdury, żądania leniwych Januszy. Szef Cristu już dawno powiedział, że firma daje miejsca pracy, a nie posady. Nie ma powrotu do Stoczni Gdynia, w której pracowały tysiące ludzi, z czego 1/4 nie bardzo wiedziała, co ma tam robić...

      • 20 10

      • (1)

        Nie wiedziały co robić to panie w pentagonie, a od produkcji byłej stoczni się odwal i tak dobrze, że ludzie pracowali często gęsto w obszarpanych ciuchach bo na nowe nie było, nic w tej zas.anej stoczni nie było, rękawice rozwalone klejone taśmą klejącą. Takiemu jak Ty życzę pracy w takich warunkach, potem mógłbyś swoje mądrości wylewać i mógłbyś nawet nazwać się nierobem.

        • 9 6

        • A może było tak źle właśnie z powodu przerostu zatrudnienia?

          • 8 1

    • obecnie opłaca się iść na działalność przy 7 8 tysiącach brutto (3)

      zresztą jak ktoś jest młody i ma wydatki to dobrze skorzystać, że tego przywileju małego zus.

      Każdy kto ma trochę oleju w głowie nie wierzy w emerytury. Zresztą ktoś kto np chce kupić mieszkanie lub się urządzić potrzebuje kasy teraz.

      dla mogłaby być emerytura od 70 lat. wolę mieć niższe podatki i sobie oszczędzić, niż żeby kaczyński mną się opiekował.

      • 2 7

      • To ja wole miec te 6500 brutto na etacie z socjalem i ze wszystkimi innymi przywilejami.

        • 3 1

      • a za 40 lat - Kapitan Państwo dej mnie emeryture+

        bo mnie na leki nie starcza, całe życiem żem oszukiwał na zusach a tera ni mom
        #DEJ bo mnie siem należy!1!

        • 5 2

      • Jak się ma olej zamiast mózgu, wypisuje się właśnie takie brednie.
        Rozumiem że już założyłeś swoją emeryturę pod mostem...

        • 1 0

  • Ćwir świr (2)

    A Szkuner już czeka na ewakuację

    • 8 1

    • nie rozumiem ???

      Jaki Szkuner ? stocznia Szkuner ? czy to jakaś ksywa ?
      Jeśli stocznia to na jaką ewakuację ?

      • 3 0

    • Najlepsza stocznia na świecie.

      • 0 0

  • super

    kiedy my będziemy mieli takie cudeńka ,w końcu PKB to prawie 5% bogaty kraj .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane