stat

Prom hybrydowy ze stoczni Crist dla armatora z Islandii


Stocznia Crist przekaże w pełni wyposażony, hybrydowy prom pasażersko-samochodowy islandzkiemu armatorowi Vegagerðinowi. Jednostka ma obsługiwać wymagające kursy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana.



Prom NB 70 "Herjólfur" będzie obsługiwał trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana. Vestmannaeyjar znane jest jako urokliwe, powulkaniczne miejsce wycieczek oraz ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu jednostki zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek jest wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.

- Po "Elektrze" dla armatora z Finlandii oraz uczestnictwie w projekcie "Color Hybrid" dla Norwegów, to kolejny prom hybrydowy, który powstał w naszej stoczni. Mamy nadzieję na podtrzymanie tego trendu w przyszłości i wzmocnienie naszej pozycji na rynku europejskim, jako producent innowacyjnych jednostek pasażerskich - podsumowuje Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
Prom o długości 71,78 m i szerokości 15,10 m będzie obsługiwany przez dziesięcioosobową załogę, pomieści także od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim. Różnica wynika z posiadanego zewnętrznego tarasu, niemożliwego zazwyczaj do wykorzystania w zimie. Termin ostatecznego przekazania jednostki uległ przesunięciu w związku z występującymi między stocznią Crist a Vegagerðin różnicami w sprawie ostatecznego rozliczenia promu.

- Przekazujemy w pełni wyposażoną, gotową jednostkę o napędzie hybrydowym, która jest większa i lepiej wyposażona od pierwotnie zamawianego przez stronę islandzką promu. Cieszymy się, że pomimo początkowych różnic co do kwoty ostatecznego rozliczenia jednostki, obie strony doszły do finalnego, kompromisowego porozumienia, które satysfakcjonuje zarówno Crist, jak i Vegagerðin - podkreśla Wrzask.
Całość prac projektowych, od dokumentacji klasyfikacyjnej po dokumentację roboczą powstała w Polsce i jest kontraktową odpowiedzialnością Crist. Zamawiającym jest Vegagerðin - Islandzki Urząd Transportu Drogowego. Zarządza on blisko 13 000 km dróg krajowych Islandii. Wśród typowych zadań urzędu, takich jak planowanie, projektowanie czy też utrzymanie dróg, Vegagerðin zajmuje się także nadzorowaniem firm świadczących usługi transportu promowego.

Opinie (22)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Włodzimierz Ziółkowski

W latach 1988-98 piastował stanowisko prezesa zarządu i dyrektora w spółce Morskie Domy Składowe...