- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (121 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (170 opinii)
Przekop przez mierzeję ma się opłacić
Przekop przez Mierzeję Wiślaną ma sens i się opłaci - stwierdzili specjaliści, którzy przygotowali studium wykonalności inwestycji.
Jak twierdzą autorzy dokumentu z konsorcjum firm Polbud Pomorze, Geosyntex i Fundacji Naukowo-Technicznej z Gdańska, przekop sprawi, że w większym stopniu niż dotychczas wykorzystywane będą porty morskie w Elblągu, Trójmieście, w obrębie Zalewu Wiślanego i Obwodu Kalingradzkiego. To z kolei przełoży się na znaczne korzyści ekonomiczne dla całego regionu.
Specjaliści stwierdzili również, że spośród czterech lokalizacji branych pod uwagę: Przebrna, Piaski w gminie Krynica Morska oraz Nowy Świat i Skowronki w gminie Sztutowo, do lokalizacji inwestycji najbardziej nadaje się ta ostatnia.
- Jest tam najmniej ziemi do wybrania. Poza tym ta lokalizacja najbardziej skraca drogę na Bałtyk. To z kolei przekłada się na oszczędność w kosztach transportu - wymienia najważniejsze przesłanki Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. To właśnie Urząd całą inwestycję nadzoruje.
Według studium, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nie przyniesie negatywnych skutków dla środowiska, zarówno w trakcie prowadzenia prac, jak i po ich zakończeniu. Z tym akurat nie zgadzają się władze Krynicy Morskiej i ekolodzy, którzy zwracają uwagę, że budowa kanału ma przebiegać przez tereny chronione europejskim programem Natura 2000. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości do końca tego roku firma Ekokonsult przygotuje raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko naturalne.
W listopadzie ubiegłego roku rząd przyjął wieloletni program budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na lata 2008-2013. Budżet państwa przeznaczy na ten cel 417 mln zł.
Opinie (74) 7 zablokowanych
-
2008-05-15 19:26
Za Piaskami.
Kanał można wybudować na granicy w Piaskach i zostawić sowietom wyspę.
- 0 0
-
2008-05-14 16:17
50 lat za pozno (6)
lepiej pozno niz wcale. Tylko czemu za tyle lat dopiero? Hitler zbudowal autostrady po Polsce raz dwa, a to nie jego kraj!
- 2 1
-
2008-05-15 08:25
Gdzie? (1)
A gdzie Hitler te autostrady w Polsce pobudował? Pytam serio z ciekawości.
- 1 0
-
2008-05-15 16:19
np Tczew - Malbork
albo Szczecin - Berlin
- 0 1
-
2008-05-14 17:07
Nie hitler, pacanie (3)
Tylko nasi dziadkowie siłą wcieleni i zmuszeni do pracy
- 1 0
-
2008-05-15 00:39
Teraz też by można zmusić tych leni (2)
co do Irlandii uciekają, niech zapracują na kraj i wtedy mówią, że nic nie dostali w zamian.
- 0 0
-
2008-05-15 09:52
Leni?
czyżby pracownik któremu nie chciało Ci się płacić zwiał Ci za granicę? I boli bo na zmywaku zarabia więcej jak u nas w biurze.
Ludzie jadą za granicę nie z lenistwa a do pracy. Często sporo cięższej niż mieli u nas ale przynajmniej za godziwe pieniądze.
Autostrady niech pobudują Ci co z nich korzystają lub korzystać będą. Winietami, podatkiem drogowym, opłatami za tony produktów które po tych drogach chcą turlać ku swojej korzyści.- 0 0
-
2008-05-15 01:34
lenie?! - oni chociaz cos robia, szkoda tylko, ze uciekaja z polandu...
- 0 0
-
2008-05-15 12:39
Ostfront (1)
Tusk podobno odnosi takie sukcesy na froncie wschodnim (embargo żywnościowe, festiwal piosenki radzieckiej w Zielonej Górze), a Elbląg nadal zablokowany? Za poprzedniego rządu mówiło się, że to dlatego, że Fotyga za głupia-ale co powiedzieć teraz?
- 0 0
-
2008-05-15 14:20
teraz trzeba udawać, że to nowy pomysł
- 0 0
-
2008-05-15 11:11
jestem za nawet gdyby sie nie oplacal
za uniezaleznienie sie od Rosji warto zaplacic
- 0 0
-
2008-05-14 20:34
kopać w interesie turystów (1)
Dzisiaj byłam w Krynicy aby zobaczyć jak budują się tam wspaniałe "apartamenty". Rzeczywiście buduje się dużo i nabudowało już też dużo. Ja pytam, gdzie ludzie, którzy przyjeżdżają tam latem parkują? Przekop jest w gospodarczym interesie gminy Sztutowo, ale też i gminy Stegna. Część turystów nie zechce przeprawiać się do Krynicy i zostanie po tej stronie przekopu. Jest to moim zdaniem bardzo dobra perspektywa rozwoju dla gmin i miast znad Zalewu Wiślanego, Tolkmicka, Fromborka i innych mniejszych miejscowości. Dla turystów będzie więcej ładnych miejsc na odpoczynek. Może porty jachtowe i Zalew biały od żagli. Trochę może stracić Krynica, ale w dłuższej perspektywie zyskają wszyscy. Postawa Rosjan jest poniżająca i czas się od nich uwolnić i w tym zakresie. Zapraszam na Mierzeję Wiślaną.
- 0 0
-
2008-05-15 10:22
pochodzę znad Zalewu Wiślanego
Pochodzę z jednej z tych miejscowości o których mówisz. Zgadzam się z Tobą. Wszyscy sieją demagogię a ja na własnej skórze odczuwałem co oznacza brak przekopu i umierające miasta z braku pieniędzy z turystyki. Popieram Twoje zdanie z jednego jeszcze powodu. Sprawdź jaka brudna jest woda na Mierzei od strony Zalewu i przejdź w tym samym miejscu na stronę morza. Niebo a ziemia.... Jedyny dostęp z morzem po stronie Rosjan którzy trują na potęgę i brak cyrkulacji czystej wody powoduje że Zalew to jedno wielkie szambo.
- 0 0
-
2008-05-15 10:14
Ruski sie nie zastanawiał,czy ENKLAWA koło PL mu sie opłaci!
Teraz nasi durnie debatuja,zamiast NATYCHMIAST zabrać sie do roboty i UNIEZALEŻNIĆ od POzwoleń sowietów!!!
- 0 0
-
2008-05-15 10:13
Zamknąć port w wiosze gdańsk i kopać nowy
nadzieja, że ten syf w porcie gdańskim zginie na wieki - wszystkie nabrzeżą zapadają się - stocznie i fosfory tony odpadów z malowanych/konserwowanych statków i produkcji nawozów - walą do kanału i nikt tego nie sprząta, nikt nie zabezpiecza metropilii przed kurzem, pyłem, ołowiem, substancjami ropopochodnymi - Motława to szambo - woda ma kolor malowanego aktualnie statku. Jedyna alternatywa to zaorać ten syf i wybudować nowy.
- 0 0
-
2008-05-15 09:55
gratuluję polskim podatnikom!
port w Elblągu ma fatalne położenie, budowa i eksploatacja nabrzeży, dróg, placów na torfowym podłożu i pomysł, żeby po 400 latach z Elbląga zrobić port morski, i rzekomo jszcze satelitany wobec Gdyni, co miałoby uzasadniać kilkaset milionów wyrzucone na przecięcie mierzei, wykopanie torów wodnych przez Zalew, ciągłe pogłebianie, utrzymanie, zniszczenia środowiska = wszystko to tak głupkowate, że aż śmieszy. Oczywiście państwo polskie i Unia zapłacą do spólki, bo są bogate. Takie dęte plany tonami zalegają we wszelkich urzędach. Może i dobrze, skoro takie pogięte.
- 0 0
-
2008-05-15 09:51
zuse
KOPAC, wysadzac, dweastowac i jeszcze raz KOPAC...KOOOPAC !!
- 0 0
-
2008-05-15 09:24
Proszę mnie nie rozczulać bo mam zajady!
"Jak twierdzą autorzy dokumentu z konsorcjum firm Polbud Pomorze, Geosyntex i Fundacji Naukowo-Technicznej z Gdańska" - czyli gółwni potencjalni wykonawcy projektu i realizacji inwestycji (w takiej lub innej konfiguracji).
Giełda w Barniewicach do dzisiaj odbija się czkawką. A jakie studium wykonalności było! Jaki biznes plan!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.