• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny

Wioletta Kakowska-Mehring
19 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pierwszy magazyn tworzący Pomorskie Centrum Logistyczne powstał w 2013 roku. Docelowo ten park logistyczny ma osiągnąć 500 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Pierwszy magazyn tworzący Pomorskie Centrum Logistyczne powstał w 2013 roku. Docelowo ten park logistyczny ma osiągnąć 500 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

Kolejne magazyny powstaną w sąsiedztwie gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Właściciel Pomorskiego Centrum Logistycznego, fundusz GLP Poland, zbuduje do końca tego roku obiekt o  powierzchni 39 tys. m kw.



Pomorskie Centrum Logistyczne oferuje obecnie ponad 150 tys. m kw. powierzchni magazynowej, produkcyjnej i biurowej tzw. klasy A przy ul. KontenerowejMapka w Gdańsku.

- Wciąż mamy tu miejsce na rozbudowę o kolejne obiekty spełniające najwyższe standardy funkcjonalne i ekologiczne. Planujemy budowę budynku nr 5 o powierzchni 39 tys. m kw., który dostępny będzie od IV kwartału 2021 r. - poinformowała Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP Poland.
Czytaj też:

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3



Docelowo ten park logistyczny ma osiągnąć 500 tys. m kw. i przez władze funduszu określany jest mianem flagowej inwestycji w Polsce. W sąsiedztwie (Pomorskie Centrum Inwestycyjne) ma powstać nowa fabryka systemów magazynowania energii firmy Northvolt. Fabryka o powierzchni 50 tys. m kw. powstanie w Gdańsku w dwóch etapach. Przewidywana data rozpoczęcia produkcji to 2022 r.

Centra logistyczne i magazyny w Trójmieście



Przypomnijmy, że GLP w ub. roku kupił wszystkie aktywa Goodman Group (kapitał australijski) w Europie Środkowej i Wschodniej, na które składa się 2,4 mln m kw. obiektów logistycznych, a w tym Pomorskie Centrum Logistyczne. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro. W rezultacie GLP rozbudowało swój europejski portfel do 5 mln m kw. magazynów.

Czytaj też:

Wielka inwestycja Northvolt w Gdańsku. Nowa fabryka wiceprezesa Tesli



GLP jest jedną z wiodących globalnie firm zarządzających inwestycjami w dziedzinie logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów i pokrewnych technologii. Fundusz z siedzibą w Singapurze działa w Brazylii, Chinach, Europie, Indiach, Japonii i Stanach Zjednoczonych i zarządza aktywami o wartości 89 mld dolarów w funduszach nieruchomości i funduszach private equity.

Przypomnijmy, że pierwsze informacje na temat powstania Pomorskiego Centrum Logistycznego pojawiły się w 2010 r. Wówczas w siedzibie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie podpisano umowę na budowę największej inwestycji logistycznej w północnej Polsce. W 2013 r. powstał pierwszy magazyn, w którym 3870 m kw. zajęła firma Kuehne + Nagel, a 3970 m kw. gdyńska spółka Terramar.

Miejsca

Opinie (68) 3 zablokowane

  • wyzysk

    niech jeszcze tak ochoczo napisza o zarobkach ludzi tam pracujacych

    • 0 0

  • Poprawione, ale nie do końca..

    GLP nie jest i nigdy nie był właścicielem tego terenu... Właścicielem jest spółka miejska..

    • 1 1

  • Błędy, błędy

    Przed przystąpieniem do pisania kolejnych artykułów wypadłoby zrobić większy research.
    1. GLP Poland nie jest właścicielem tych terenów.
    2. Fabryka Northvolt powstanie na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego.

    • 1 0

  • Pani Wioletka co to za park niema Allenem kwiatowych ani rabat. Za to asfalt metal.

    • 0 1

  • A gdzie parkingi zewnetrzne dla ciezarowych aut ? (1)

    Logistyki rosną jak grzyby po deszczu, a parkingów zewnetrznych dla ciężarowych aut się nie buduje. Auta ciężarowe chowają się po kątach żeby odbyć odpoczynek bez dostępu do sanitariatów .

    • 6 0

    • bo logistyki sa biznesów

      a parkingi miasta...

      • 0 0

  • To jest jakieś ogromne nieporozumienie, że w takim miejscu nad morzem powstają tak ogromne magazyny (7)

    • 31 80

    • (1)

      Port jest jednym z większych jak nie największym płatnikiem podatków. Dziwi tylko fakt, że dzielnica na której terenie leży g*wno z tego ma!

      • 3 2

      • dokładnie to ma

        Bo to tereny dawnych "pól ryżowych", na których rozlewano nieczystości Gdańska.
        Taka dawna eko-oczyszczalnia ścieków.

        • 0 0

    • Masz rację

      Przecież budują podobny port w Elblągu

      • 0 1

    • Rzeczywiście, mogłyby być mniej ogromne.

      ale dla mnie są małe, a nie ogromne.

      • 3 0

    • Porty z zapleczem musż być nad morzem. Masz dla nich jakąś inną propozycję?

      • 23 1

    • to jest port nie plaza

      wyjasnilo sie

      • 33 4

    • lepiej magazyny niż osiedla z napływowymi wiesniakami

      • 41 8

  • (2)

    dlaczego nad samym możem? to nieporozumienie!

    • 0 10

    • bo możem

      i już...

      • 1 0

    • Bądź spokojny

      To tylko oddział. Główny port i centa budują w Elblągu. Możesz się tam ubiegać o pracę. Potrzebują takich specjalistów jak ty

      • 0 0

  • (11)

    No i super. Są inwestycje, jest praca i rozwój regionu.

    • 76 18

    • Jaka praca??? (6)

      DCT buduje nowy terminal, który przechodzi w automat, gdzie za ludzi będą pracowały roboty, a stare terminale chcą przebudować też pod automaty. Więc ludzi pozwalniają. Gdzie Ty tu widzisz pracę dla ludzi z regionu?

      • 9 9

      • Nie przejmuj się automacie

        Jak jesteś dobry to cie zostawia w dct a jak nie to Pa

        • 0 0

      • A to automatów nie trzeba serwisować naprawiać i programować? (1)

        Spokojnie praca się znajdzie ale dla inżynierów. Problem w tym że oni lada moment wyjadą z kraju bo mają się dokładać do 500+. Podnoszą im podatki

        • 3 3

        • Rozumiem, że inżynierowie nie mają dzieci, i nie pobierają 500 zł. na dziecko? Przygłup z rynsztoka!

          • 2 1

      • DCT jest obok (1)

        Artykuł dotyczy Pomorskiego Centrum Logistycznego gdzie jak najbardziej pracują ludzie z krwi kości.

        • 6 0

        • Pójdą śladem DTC i wywalą wszystkich zastępując ich robotami.

          • 6 4

      • załóż ruch ludystów

        • 4 3

    • Taaak, najlepiej żeby takie centra logistyczne powstawały w Radomiu zamiast przy porcie :D

      • 2 2

    • ...a po co ci praca... (2)

      Żyj a nie trać życia na pracę. Podróżuj, odkrywaj, poznawaj...

      • 3 1

      • (1)

        Ale żyjesz powietrzem i płacisz... biedronkami?

        • 4 1

        • Choduję kurkę i świnkę

          Jem co natura daje. Jak jadę na wycieczkę to autostopem. Wiele nie potrzeba by zwiedzić świat. No chyba że chce się jeść rybę z Trzaskowskiego szamba za 140zl/kg plus frytki z oleju używanego od miesiąca

          • 5 3

  • (2)

    Jeśli centrum logistyczne to czemu fabryka pośrodku?

    I fabryka baterii kilometr od morza, niecałe 2 metry nad poziomem morza?

    • 12 20

    • A bo temu

      Że obok jest największy port na morzu bałtyckim. Idealna infrastruktura drogowa i kolejowa. Będą odbierane podzespoły i wysyłane drogą morską w cały świat. I myślę że fabryka będzie się szybko rozbudowywała.

      • 0 0

    • Dobre pytanie.

      • 2 2

  • To ile drzew tym razem wytną? (5)

    • 20 32

    • Ile? resztę

      • 0 0

    • Posadź nowe jak ci mało. (3)

      • 11 13

      • (2)

        Jakim trzeba być dzbanem aby takie głupoty pisać. Zdajesz sobie chociaż jaka jest ich rola?

        • 5 6

        • Tak, robią z nich mebelki do twojego 30metrowego apartamentu w Borkowie. (1)

          I psy na nie sikają.

          • 6 4

          • Meble już połamałem, nowy ład zrobić chcę !

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane