• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rafineria Gdańska będzie miała nowe logo

Robert Kiewlicz
13 września 2023, godz. 08:10 
Opinie (191)
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.

Rafineria Gdańska szuka agencji, która zaprojektuje jej nowe logo i stworzy kompleksową identyfikację wizualną spółki. Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku. Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA.



Postępowanie dotyczące projektu nowego logo oraz identyfikacji wizualnej ruszyło na początku września 2023 r. Prowadzone jest w formie zapytania ofertowego.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



W połowie lat 70. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym. Była to pierwsza inwestycja w PRL-u oparta na zachodnich technologiach. W latach 1998-2020 doszło do kolejnych wielkich inwestycji. W tym czasie rafineria już jako część Grupy Lotos czterokrotnie zwiększyła produkcję i z regionalnej rafinerii stała się ogólnopolskim koncernem paliwowym, który zintegrował południowe rafinerie i rozwinął działalność wydobywczą w Polsce i za granicą.

  • W połowie lat 70. XX w. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym.
  • Dawne logo Rafinerii Gdańskiej.
  • W połowie lat 70. XX w. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym.

Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.



Rafineria Gdańska zmieni logo



8 grudnia 1975 r. rafineria w Gdańsku rozpoczęła przerób ropy naftowej. Blok Olejowy ruszył w lipcu 1977 r., a w październiku zaczęła produkcja olejów silnikowych. W 1978 r. przerobiono w Gdańsku 2,5 mln ton ropy, lecz w następnych latach przerób był zwykle niższy. Awarie były wtedy codziennością. Obecnie zdarzają się bardzo rzadko.

Do 1981 r. rafineria przerabiała ropy z Bliskiego Wschodu i Libii. Potem produkcję uzupełniano tańszą rosyjską ropą rurociągową, której sprowadzenie wymagało odwrócenie kierunku w rurociągu pomorskim, transportującym ropę i paliwa do rafinerii w Płocku.

Miejsca

Opinie (191) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Proponuję Obajtka w turbanie (2)

    • 51 17

    • Eeeetam.

      Pis bolszewia sprowadzila ten nieszczęsny kraj do nieboszczki komuny wiec proponuję powrót do CPN, wzor logo tez opracuje,najlepiej taki jaki był....10 mln sie nalezy,dziekuje

      • 11 4

    • Wielbłąd w herbie

      • 7 3

  • mam nadzieję, że jak opozycja dojdzie do władzy, to sprzedadzą wszystkie te Orleny, Enegrę, Lasy itd (24)

    Orlen mógłby być Niemiecki a Lotos ruski. "Nie ma żadnej ideologicznej przesłanki, by mówić kategorycznie "nie" inwestorom z jakiegokolwiek kraju, także z Rosji"

    • 19 69

    • No widzisz, mógł być ruski i mielibyśmy pieniądze (17)

      A teraz jest arabski i hajsu nima

      • 4 12

      • Lotos połączył się z Orlenem (15)

        • 7 10

        • Chyba kolega zapomniał o MOLu i Saudi Aramco (13)

          Ale skąd masz wiedzieć jak w TVP nie mówili

          • 13 9

          • Bzdury mówia o wszystkim w przeciwienstwie do kłamst TVN ruski trolu

            • 7 14

          • SA ma tylko 30 procent udziałów (7)

            rządy rudego się skończyły. On sprzedał nawet kolejkę na Kasprowy

            • 9 16

            • 30% które może decydować o pozostałych 70% (1)

              Prawdziwy geniusz to wykombinował

              • 10 7

              • Kochana unia to wyombinowała

                • 1 1

            • I (4)

              wybudował Ostrołękę i nie chce rozmawiać z kaczystą Jarosławem.

              • 5 5

              • Rudy wybudował elektrownie atomową (3)

                • 7 5

              • (1)

                Chyży ruj to niech domki z piasku lepiej buduje na plaży w Sopocie. Razem z kolegą Putinem.

                • 8 7

              • Poluzuj, bo żyłka pęknie i pójdziesz do piachu, rachu ciachu..

                • 3 4

              • A Pinokiuo prom, 100 tys mieszkan i milion aut elektrycznych

                • 1 1

          • (3)

            lotos wyprzedany przez PiS pachołkom Putina

            • 9 7

            • Lotos połączył się z Orlenem (2)

              • 3 6

              • a daniel miał do szkoły pod górkę

                • 4 5

              • I sprzedany ruskim jak i arabom

                • 3 1

        • Śpij dalej

          • 0 1

      • No hajs musi zgadzać. Bez hajsu to ino lipa.

        • 0 0

    • (5)

      Plan Merkel i Putina, a co za tym idzie Tuska był następujący. Niemcy kupują tani gaz od Rosji i sprzedają go o wiele drożej państwom UE, uzależniając je w ten sposób od Niemiec. Dlatego powstał Nord Stream 2, który omijał Polskę. Dlatego również tak bardzo przeszkadza Niemcom polski węgiel, który jest przepotwornie nieekologiczny. Merkel i jej kapciowy są współodpowiedzialni za eskalacje konfliktu na Ukrainie. Nie jestem w stanie zrozumieć tylko, dlaczego Putin zdecydował się na atak na Ukrainę jeszcze przed otwarciem Nord Stream 2?

      • 9 12

      • (3)

        Putin i jego kapciowy Mateusz dziękują ci za ten wPiS

        • 6 7

        • Rudy człowiek Moskwy w Warszawie (2)

          • 7 4

          • mateusz, członek proputinowskiej bojówki orban-le pen-moradziecki przefarbował sie na rudo?

            • 5 6

          • Kacapczyński nie jest rudy

            • 1 0

      • Gz

        Ludwiczek ty się lecz.

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Jak budowali Rafinerie to mój ojciec tam jeździł wywrotką z Transbudu. Opowidał jakie ilości bursztynu tam były wykopywane. Szkoda,że nigdzie nie ma zdjęć terenu sprzed budowy. 50 lat temu to było wygwizdowie a obecnie kawałek od śródmieścia.

    • 99 6

    • dylatacja czasu...

      I przestrzeni...

      • 1 1

    • Rok 2070 Jak robili przekop mierzeji mój ojciec tam jeździł koparką. Opowiadał jakie ilości bursztynu tam były wydobyte przez (1)

      rząd dojnej zmiany. Wtedy to było wygwizdowo teraz jest ruina.

      • 24 27

      • Świetnie. Pisz na Elbląskie.peel i nie drwij z wpisu o Rafinerii.

        • 17 5

    • to juz wtedy byla,,deweloperki i betonoza"?.

      • 4 1

    • Pracowałem (3)

      Przy budowie 1972,do1974 przedsiębiorstwo hydrogeologiczne Gdańsk odwiert i odwodnienia dużo było bursztynu

      • 13 0

      • (2)

        Stalem z ojcem przy karuzeli w lunaparku na placu zebran ludowych w 1978roku.Kim byl ten facet sprzedajacy bilety to nie wiem do dzis....Acha,bylbym zapomnial-pelno tam bylo bursztynu.

        • 8 9

        • (1)

          Nie wiesz kim był bileter bo co chwila podnosiłeś kapsel po Kaperku tatki.

          • 9 2

          • Kaperek był dobry.

            • 4 0

  • Już nie wiem w czyich rękach jest teraz ta rafineria... (2)

    jakoś nie doczytałem w artykule.

    • 18 8

    • (1)

      węgiersko-rosyjskich i arabsko-rosyjskich. Daniel, Mateusz i Władimir lubią to!

      • 18 5

      • ciekawe kto ma więcej działek obsr*jtek czy Pinokio

        • 10 5

  • (1)

    Mateusz z Danielem wstawią sierp i młot?

    • 40 15

    • Nie nie nie

      Za komuny już by te łachudry wisieli, wstyd i hańba dla wyborców PIS, ale co głupiemu tłumaczyć

      • 2 1

  • zolto niebieskie? ;) (1)

    Ale potwarz...
    ;) :)

    To pewnie ktos z Plocka lub Warszawy projektowal. Z Trojmiasta tylko SKMke zapamietal...

    • 12 5

    • Albo był wizjonerem...

      • 1 1

  • (4)

    Gdyby nie Towarzysz Gierek to ch... byśmy mieli w Gdańsku. Rafineria i Port Północny, dwie najważniejsze inwestycje lat 70, które teraz przynoszą kolosalne zyski i profity.

    • 49 9

    • w rfn, gb, szwajcarii nie było Gierka (1)

      Rozumiem, że tam jest trzeci świat

      • 4 4

      • obecnie w Polsce też go nie ma

        i raczej w kierunku trzeciego świata się przesuwamy...
        Raz wolniej, raz szybciej ale konsekwentnie...

        I pomyśleć, że Gierkowi udało się to w pięć lat...

        • 6 2

    • (1)

      Tyle że ten Gierek zrobił z Polski bankruta a za jego rządów zarabiałiśmy 20 $. Dziś idziemy w podobnym kierunku zadłużając się po uszy , drukując pieniądze bez pokrycia i uwłaszczając się przez nomenklaturę na majątku publicznym . Kalka z Gierka

      • 5 7

      • No i nadal ch.. mamy. Prócz tych dwóch.

        • 3 4

  • Obajtkowi blizej do Szwejka niz do szejka, ale dziadowska transakcje uskutecznij.

    • 31 13

  • (5)

    Rafinerie PiS sprzedał putinowcom, GPEC Niemcom, SAur Neptun Francuzom, Stocznie Gdańska Ukraincom. Ciekawe co w Gdańsku jeszcze PiS planuje sprzedać?

    • 35 18

    • (1)

      PiS sprzedał Lotos współpracownikom Putina. Mateusz jest zadowolony. Przypadek?

      • 15 6

      • Dla miniaturowego dyktatorka z Żoliborza

        jego przyjaciel - tow. Putin to idol :D tylko dla pospólstwa zasuwającego za miskę ryżu i dla wyznawców stroi się w piórka anty-ruska. A jak przyjdzie co do czego to i ruskim sprzeda pół Polski!

        • 8 6

    • most wantowy i tunel

      • 1 4

    • Chyba ci się dekady pomyliły

      • 1 0

    • ku wyjaśnieniu

      Jakoś nie przypominam sobie żeby poprzez ostatnie 20-kilka lat Gdańsku rządził PIS, który według ciebie te wszystkie firmy posprzedawał. W tym Polskim Palermo o ile mnie pamięć nie nie zawodzi to rządził taki jeden cwaniak adamowicz a teraz jego przydupnica dulkiewicz a to chyba przedstawiciele ale raczej nie PIS-u, a GPEC i Saur Neptun to podobnie jak bank PeKaO, Lotosowy transport paliw,
      kolejową energetyka to raczej PIS poodkupował od tych, którym złodziejska lewica te firmy za bez cen sprzedała. Na szczęście tusek i jego świta nie zdążyła sprzedać jeszcze Lotosu, PKP Intercity czy LOT-u.

      • 0 0

  • Gospodarne działanie warunkiem postępu

    Wracają stare dobre czasy.
    Znowu któś zarobi na zmianie logo
    a my , kierowcy , uzyskamy ewidentne korzyści w postaci tańszego paliwa.

    • 16 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane