• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rafineria Gdańska będzie miała nowe logo

Robert Kiewlicz
13 września 2023, godz. 08:10 
Opinie (191)
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.
  • Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku.

Rafineria Gdańska szuka agencji, która zaprojektuje jej nowe logo i stworzy kompleksową identyfikację wizualną spółki. Początki gdańskiego zakładu, który jeszcze do niedawna był częścią Grupy Lotos, sięgają 1971 r., kiedy podjęto decyzję o budowie rafinerii ropy naftowej w Gdańsku. Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA.



Postępowanie dotyczące projektu nowego logo oraz identyfikacji wizualnej ruszyło na początku września 2023 r. Prowadzone jest w formie zapytania ofertowego.



Najnowocześniejsza na świecie rafineria powstała w Gdańsku



W połowie lat 70. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym. Była to pierwsza inwestycja w PRL-u oparta na zachodnich technologiach. W latach 1998-2020 doszło do kolejnych wielkich inwestycji. W tym czasie rafineria już jako część Grupy Lotos czterokrotnie zwiększyła produkcję i z regionalnej rafinerii stała się ogólnopolskim koncernem paliwowym, który zintegrował południowe rafinerie i rozwinął działalność wydobywczą w Polsce i za granicą.

  • W połowie lat 70. XX w. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym.
  • Dawne logo Rafinerii Gdańskiej.
  • W połowie lat 70. XX w. powstała w Gdańsku niezwykle nowoczesna rafineria, o której pisano, że jest najnowocześniejsza na świecie i z największym w Europie Blokiem Olejowym.

Przedsiębiorstwo rozpoczynało działalność jako Rafineria Nafty Gdańsk w Budowie, a w 1976 r. zmieniono nazwę na Gdańskie Zakłady Rafineryjne. Nazwa ta utrzymała się do września 1991 r., gdy powstała Rafineria Gdańska SA. Od czerwca 2003 r. przemianowana na Grupę Lotos SA, do której zostały przyłączone rafinerie południowe: Czechowice, Jasło i Glimar (w Gorlicach) oraz Petrobaltic - spółka zajmująca się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej. Natomiast na początku 2018 r. rozpoczął się proces fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.



Rafineria Gdańska zmieni logo



8 grudnia 1975 r. rafineria w Gdańsku rozpoczęła przerób ropy naftowej. Blok Olejowy ruszył w lipcu 1977 r., a w październiku zaczęła produkcja olejów silnikowych. W 1978 r. przerobiono w Gdańsku 2,5 mln ton ropy, lecz w następnych latach przerób był zwykle niższy. Awarie były wtedy codziennością. Obecnie zdarzają się bardzo rzadko.

Do 1981 r. rafineria przerabiała ropy z Bliskiego Wschodu i Libii. Potem produkcję uzupełniano tańszą rosyjską ropą rurociągową, której sprowadzenie wymagało odwrócenie kierunku w rurociągu pomorskim, transportującym ropę i paliwa do rafinerii w Płocku.

Miejsca

Opinie (191) ponad 20 zablokowanych

  • W logotypie Stutan na wielbłądzie

    Sprzedali co było Polskie..

    • 2 4

  • Gospodarne działanie warunkiem postępu

    sasinienko aka 70 baniek

    • 2 2

  • W TVP chyba nie przypominają o tym....

    Kaczyński mówił: "Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny. Ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności"

    • 3 3

  • Dla tych co PiSzą nigdy wiącej peło... i zdelegalizować. Ma być 1 partia, jedne media jeden pierwszy sekretarz KC! (3)

    Jak w kluczowym głosowaniu zachowali sią ci, którzy dziś najgłośniej krytykują prywatyzację... jak zawsze Tuska.

    "Za ustawą o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych przyjętą 8 września 2000 r. głosował Jarosław Kaczyński z całym swoim klubem ROP-PC. Ciekawostka: SLD i PSL głosowały przeciw. Ustawę poparł też ówczesny rząd w którym ministrem sprawiedliwości był Lech Kaczyński"

    • 3 4

    • Jo, głosowali ale się nie cieszyli

      • 1 0

    • Ty chyba wyhodowany na TVN i GW (1)

      • 0 2

      • Niewygodna prawda dla ofiar TVPiS

        • 0 0

  • (1)

    a co, krzyże z herbu Gdańska przeszkadzają arabom?

    • 1 2

    • Herb Gdańska przeszkadza pislamistom, jak i Gdańsk sam w sobie

      • 2 2

  • Logo powinno zawierać orła, najlepiej z 2 głowami (1)

    • 2 2

    • Rusek z kotem lubi to

      • 1 1

  • LOTOS

    to jedyne logo jakie chciałabym widzieć. Nie mogę patrzeć na logo orlenu na budynku głównym. Tylko, że czasu i głupich decyzji pispartaczy nie da się cofnąć. Trudna do zniesienia jest bezsilność wobec głupoty elektoratu pis. Przekonamy się w październiku, czy społeczeństwo choć trochę zmądrzało.

    • 3 2

  • Wstawić znaczek Orlenu i po sprawie, w końcu 70% należy do Orlenu. (4)

    Wszyscy od razu beda wiedzieli, że to ta jedna z największych spółek w Europie i to prosto z Polski.

    • 3 2

    • Ze ten Jaszczomp niby ... znak takiej potegi... co?

      • 2 2

    • No... czuc ten rozmiar... najbardziej na rachunkach

      Za Tuska wszystko bylo mniejsze... nawet rachunki. Nie to co teraz.

      • 2 2

    • Też jedna z największych spółek w Europie i to prosto z Polski. (1)

      Wiceminister MSZ Piotr Wawrzyk z rządu PiS, pomagał swoim współpracownikom stworzyć nielegalny kanał przerzutu imigrantów z Azji i Afryki przez Europę

      • 2 1

      • Referendum by się przydało. Co Polacy myślą o takich społkach rządowych.

        • 2 1

  • Peło zawsze było, jest i będzie przeciw obywatelom,teraz chcą żeby ludzie pracowali w hipermarketach w Niedzielę! Czemu się (2)

    Pelo zawsze było, jest i będzie przeciw obywatelom, teraz chcą żeby ludzie pracowali w hipermarketach w Niedzielę! Czemu się niedomaga od Niemców żeby pracowali w Niedzielę

    • 2 3

    • Albo od Szwedów

      A nie moment, pracują.

      • 1 0

    • PiS zawsze było, jest i będzie przeciw obywatelom, chcą żeby ludzie pracowali w Niedzielę!

      Na stacjach pismajtka nawet. Restauracjach, Żabkach, Aptekach, szpitalach, w komunikacji itd.

      Okropne co wyprawiają

      • 1 1

  • Peło obca agentura (1)

    Chciała sprzedać Lotos ruskim, tylko Ryżemu unia zabroniła.

    • 3 2

    • Za to rusek z kotem sprzedał

      Mordazdradziecki swego czasu Tuska namawiał ale ten się nie zgodził.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane