- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (77 opinii)
Recepcjonista z legendarnego hotelu najlepszy na świecie
Jędrzej Król, pracownik Sofitel Grand Sopot, został najlepszym recepcjonistą na świecie w konkursie organizowanym przez międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych - AICR International. To już kolejny laur dla sopockiego hotelu, w ub. roku zdobyli trzecie miejsce.
AICR International zrzesza ponad 1 tys. członków z 18 państw. Podczas corocznych kongresów wyłaniani są laureaci konkursu World's Best Receptionist 2024. W tym roku spotkanie odbyło się na Lazurowym Wybrzeżu w Nicei, czyli w miejscu, gdzie przed 60 laty kierownicy recepcji reprezentujący najbardziej luksusowe hotele południowej Europy założyli Stowarzyszenie mające za główny cel podniesienie prestiżu pracy hotelarza oraz ich międzynarodowej integracji.
Recepcjoniści zakwalifikowani do finału z 17 państw świata - z Azji, Australii, Afryki, Europy - rywalizowali przez jeden dzień, przechodząc przez urozmaicone etapy zawodów (Front of House & Back of House Tasks).
EuroSkills 2023. 13 medali dla Polski
Finał został podzielony na dwie 10-minutowe scenki rodzajowe z aktorami. Jednak aby nie było zbyt łatwo, chodziło o... obsługę wymagającego gościa. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję. Kolejne zadanie służyło ocenie kompetencji Assessment Centre (przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych). Były też zadania pisemne, czyli tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku, potwierdzenia rezerwacji, odpowiedź na skargi czy opinie gości.
Zmagania obserwowało i oceniało 30 ekspertów branżowych z całego świata.
Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie
W tym toku najlepszym w tej rywalizacji okazał się reprezentant Polski. Jędrzej Król na co dzień jest pracownikiem Sofitel Grand Sopot. Drugie miejsce zajął reprezentant Francji - Titouan Rolland z Chateau Du Berne, a trzecie recepcjonista z Nowej Zelandii - Maica Horigue z The Hotel Britomart.
Jędrzej Król jest już 7. reprezentantem polskiej sekcji w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłym roku na podium stanął również pracownik Sofitel Grand Sopot. Krzysztof Studziński zajął wówczas trzecie miejsce.
Stowarzyszenie AICR Polska zrzesza 20 hoteli m.in. z Mazowsza, Pomorza, Śląska czy Wielkopolski. Na jego czele stoi Marcin Gałązka, dyrektor warszawskiego Sound Garden Hotel, pasjonat branży, hotelarz z wieloletnim doświadczeniem zdobytym na polskim oraz zagranicznym rynku.
Miejsca
Opinie (67) 10 zablokowanych
-
2024-03-05 10:27
W całym świecie
Polacy wiodą prym, w każdej dziedzinie są najlepsi, czego nie można powiedzieć o obecnym rządzie, który jest odwrotny do wyżej wymienionych zalet.
- 2 1
-
2024-03-05 12:33
Wspaniale!
Gratuluję! Jest Pan naszą dumą.
- 0 0
-
2024-03-18 17:36
Jeśli rozglądasz się za pracą hostessy, to zajrzyj na https://hostessy-agencja.pl/praca/. Sama tam pracowałam i mogę polecić. Fajni ludzie i dobra atmosfera
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.