• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni

erka
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (72)
Najnowszy artykuł na ten temat Więcej ropy popłynie Rurociągiem Pomorskim
Do zadań bazy w Dębogórze należy rozładunek paliw z tankowców i załadunek na tankowce (przy wykorzystaniu stanowiska przeładunkowego w Porcie Gdynia),
rozładunek paliw dostarczonych transportem kolejowym oraz spedycja paliw transportem kolejowym oraz cysternami drogowymi. Do zadań bazy w Dębogórze należy rozładunek paliw z tankowców i załadunek na tankowce (przy wykorzystaniu stanowiska przeładunkowego w Porcie Gdynia),
rozładunek paliw dostarczonych transportem kolejowym oraz spedycja paliw transportem kolejowym oraz cysternami drogowymi.

Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.



Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku

Rozbudowa infrastruktury do przeładunku paliw:

Od 2016 r. PERN rozwija swój nadmorski hub paliwowy, dzięki czemu stał się on kluczowym ogniwem dystrybucji produktów naftowych sprowadzanych do Polski drogą morską. Jego znaczenie wzrasta w związku z embargo na produkty naftowe z Rosji, które właśnie zaczęło obowiązywać.

Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni



Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.



- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.

Transport, logistyka i spedycja morska



Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (na zdjęciu) przyłączonych rurociągami do bazy magazynowej PERN w Dębogórzu. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (na zdjęciu) przyłączonych rurociągami do bazy magazynowej PERN w Dębogórzu.

Zwiększanie możliwości transportu koleją



W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.

Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r. Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.

Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
erka

Miejsca

Opinie (72) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • przypomnę, że w dębogurzu dzwięk z kawern utrudniają życie mieszkańcom (3)

    • 5 30

    • Niech się cieszą ze tankowce tam nie wpływają.

      • 3 3

    • Demboguże (1)

      W "dembogużó"! Naucz się pisac!

      • 1 0

      • Jak już to Dãbògòrzé

        • 1 0

  • ktoś pomyślał co byłoby gdyby to wszystko wybuchło? jak wpływ na ludzi, przyrodę i klimat? (5)

    Po co nam to skoro jest taka infrastruktura w Niemczech i moglibyśmy z tego korzystać

    • 10 49

    • Przecież ta baza tam stoi że 40 lat. Kiedy słyszałeś o jakiejś płonącej bazie w Polsce?

      • 17 2

    • Albo w Radomiu (3)

      • 2 5

      • Niemiec przeniósł dowództwo marynarki z Gdyni do Warszawy (2)

        • 7 2

        • Macieruski, ten co demontował armię, marynarkę, lotnictwo

          MON znalazł siedzibę dla Stoczni Marynarki Wojennej. Będzie nią Radom

          • 2 3

        • A nie do Berlina?

          TVP

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)

    Unia dba o planetę

    • 17 11

    • To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!

      • 10 4

    • Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.

      • 15 3

    • Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale

      dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną

      • 0 0

  • To wszystko dzieki PiS (4)

    • 19 28

    • Troll

      • 2 5

    • Przed PiS nic nie było! (2)

      • 3 1

      • Nie no, coś tam było np. bezrobocie. (1)

        • 3 1

        • A co mieli robić gdy nic nie było?

          Nawet pisflacji nie było.

          • 1 2

  • Ile miasto Gdynia na tym zarabia? (6)

    • 2 13

    • A co ma Gdynia do Dębogórza?

      • 13 2

    • nic

      władze w Gdyni zerwaly zwiazek z Portem- to upadajace miasto , pełne dziur i kwietnków-koszmarków-łódeczek
      oraz pomnika w stanie wzwodu..

      • 10 5

    • Opinia wyróżniona

      Ma podatki od nieruchomości z portu (2)

      A Dębogórze to jest za granicą Gdyni czyli gmina Kosakowo,ktore powinno być przyłączone do Gdyni jako jej północna dzielnica, amen.

      • 7 6

      • jako mieszkaniec Kosakowa nie chcę być pod szczurem

        • 12 5

      • Dlaczego źle życzysz mieszkańcom gminy Kosakowo?

        • 5 2

    • masz na myśli gdynian czy urzedników z um gdynia?

      gdynianie zarabiaja na porcie niezle, a urzednicy radza sobie. na zmianach planow zagospodarowania z magazynow na mieskzaniowke. zarobi i developer i zaprzyjazniona firma morska i urzednik wysokiego szczebla.

      • 4 0

  • Czy ktoś wie... (2)

    ... którędy dokładnie biegnie ten rurociąg łączący stanowisko rozładunku w porcie z bazą w Dębogórzu?

    Czy jest głęboko?

    • 8 21

    • Jest ochrona i są fotopułapki. Nie próbuj.

      • 24 2

    • dokładnie pod Twoim domem :)

      • 6 1

  • To dobra wiadomość . (3)

    Oddaliśmy już całe uzbrojenie i jedyne co jeszcze możemy dać Ukraińcom to paliwo . A jak i to się skończy .....

    • 10 26

    • Jeszcze pozostaje mięso armatnie .

      • 6 3

    • Boli ruska d...? (1)

      • 8 6

      • Mykoła , a ciebie nie boli ?

        • 2 2

  • A jak tam przeładunki w Elblągu? (6)

    Ile statków skorzystało z tego strategicznego rowu?

    • 24 12

    • A to Polski statek na zdjęciu?

      PiS miał reaktywować flotę, z kolan wstawać!



      A tu 8 lat i nawet promu nie ma

      • 6 9

    • (4)

      Czy w Elblągu jest baza paliwowa?

      • 7 0

      • Czy w Elblągu jest Port? (3)

        • 2 1

        • (1)

          Port morski Elbląg.

          Powierzchnia portu: 470 ha
          Zdolność przeładunkowa: 1 mln ton
          Liczba nabrzeży: 5
          Długość nabrzeży: 2,5 km
          Maksymalna głębokość: 2,5 m
          Dopuszczalne zanurzenie: 2 m

          W porcie znajduje się 5 basenów, stocznia remontowa, suwnica o udźwigu 150 ton, obrotnica statków o długości 120 metrów, bocznica kolejowa oraz terminale przeładunkowy i pasażerski.

          Największy historyczny obrót towarowy portu odnotowano w 1936 roku - pół miliona ton w wyniku poprawy koniunktury w III Rzeszy. Po drugiej wojnie światowej i po przejęciu Elbląga przez Polskę, ze względu na uwarunkowania polityczne port nie wrócił już do swej dawnej roli portu morskiego.

          Na Wikipedii doczytaj - Obroty ładunkowe i ruch pasażerski w porcie Elbląg.

          • 1 0

          • Potężny ten port i te 2m zanurzenia.

            Ten kaczy rów kanał Panamski przyćmi :)

            • 2 1

        • jest

          • 0 0

  • Brawo PiS, Polska rośnie w oczach. (2)

    Patrzcie i płaczcie. :)

    • 16 17

    • Uwaga troll

      • 2 6

    • Spuchły ci oczy? Wszyjodajcu

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane