- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni
Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni
Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.
- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.
Transport, logistyka i spedycja morska
Zwiększanie możliwości transportu koleją
W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.
Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.
Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
Miejsca
Opinie (72) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-11 09:38
Opinia wyróżniona
Żeby tylko poprawili wysyłkę koleją.
Ciągle są spóźnieni z nalewem i ekspedycje. I celnicy nie pracują całą dobę. Mają przerwy kilkugodzinne
- 9 1
-
2023-02-11 13:07
Czy przypłynęło paliwo do Niemieckich limuzyn
Ultranacjonalistycznego rządu zkolanwstaniętej?
- 1 0
-
2023-02-12 08:39
Ropa
Źródełko z Rosji zostało częściowo odcięte więc trzeba brać ropę z innych krajów. A tymaczasem zapasy gazu topnieją w magazynach.
- 0 0
-
2023-02-13 22:44
Rekordowe?
A jak nastroje pracowników? Dają radę, czy zatrudniono dodatkowych?
- 0 0
-
2023-02-14 09:02
Przekop im Żywca (1)
A co słychać w porcie elbląskim ? Ile tankowców już tam zawinęło ?
- 2 0
-
2023-02-14 09:09
2 kajaki
- 1 0
-
2023-02-17 21:39
na wypadek wojny to będzie pierwsze miejsce które zapłonie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.