- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (48 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (17 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (65 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni
Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.
Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku
Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni
Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.
- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.
Transport, logistyka i spedycja morska
Zwiększanie możliwości transportu koleją
W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.
Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.
Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
Miejsca
Opinie (72) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-10 08:34
Opinia wyróżniona
Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)
Unia dba o planetę
- 17 11
-
2023-08-25 15:35
Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale
dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną
- 0 0
-
2023-02-10 09:31
Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.
- 15 3
-
2023-02-10 09:27
To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!
- 10 4
-
2023-02-11 09:38
Opinia wyróżniona
Żeby tylko poprawili wysyłkę koleją.
Ciągle są spóźnieni z nalewem i ekspedycje. I celnicy nie pracują całą dobę. Mają przerwy kilkugodzinne
- 9 1
-
2023-02-10 15:09
A tym czasem ponad 40 procent ropy jest tłoczone rurociągiem "Drużba" (2)
Do gospodarstwa wójta z Pcimia w Płcku i jeszcze Orban z tego korzysta bo Mateusz "wynegocjował" w Bruxeli.
Ile paliwa w Dębogórzu przypływa z Rosji przez Bałtyk - tego nikt nie wie.- 10 26
-
2023-02-10 15:29
Opinia wyróżniona
nie ta rura
Dębogórze nie ma połączenia z rurociągiem "Przyjazn". Tylko z portem w Gdyni. Ale kiedyś tankowce przerzucały ruską ropę z Gdańska . Taniej wodą
- 12 2
-
2023-02-10 15:30
kolejny nawiedzony widz tvnu
- 10 10
-
2023-02-10 09:10
Ile miasto Gdynia na tym zarabia? (6)
- 2 13
Wszystkie opinie
-
2023-02-10 08:34
Opinia wyróżniona
Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)
Unia dba o planetę
- 17 11
-
2023-08-25 15:35
Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale
dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną
- 0 0
-
2023-02-10 09:31
Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.
- 15 3
-
2023-02-10 09:27
To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!
- 10 4
-
2023-02-17 21:39
na wypadek wojny to będzie pierwsze miejsce które zapłonie
- 0 0
-
2023-02-14 09:02
Przekop im Żywca (1)
A co słychać w porcie elbląskim ? Ile tankowców już tam zawinęło ?
- 2 0
-
2023-02-14 09:09
2 kajaki
- 1 0
-
2023-02-13 22:44
Rekordowe?
A jak nastroje pracowników? Dają radę, czy zatrudniono dodatkowych?
- 0 0
-
2023-02-12 08:39
Ropa
Źródełko z Rosji zostało częściowo odcięte więc trzeba brać ropę z innych krajów. A tymaczasem zapasy gazu topnieją w magazynach.
- 0 0
-
2023-02-10 10:59
A jak tam przeładunki w Elblągu? (5)
Ile statków skorzystało z tego strategicznego rowu?
- 24 12
-
2023-02-10 14:07
(4)
Czy w Elblągu jest baza paliwowa?
- 7 0
-
2023-02-10 16:10
Czy w Elblągu jest Port? (3)
- 2 1
-
2023-02-11 09:21
(1)
Port morski Elbląg.
Powierzchnia portu: 470 ha
Zdolność przeładunkowa: 1 mln ton
Liczba nabrzeży: 5
Długość nabrzeży: 2,5 km
Maksymalna głębokość: 2,5 m
Dopuszczalne zanurzenie: 2 m
W porcie znajduje się 5 basenów, stocznia remontowa, suwnica o udźwigu 150 ton, obrotnica statków o długości 120 metrów, bocznica kolejowa oraz terminale przeładunkowy i pasażerski.
Największy historyczny obrót towarowy portu odnotowano w 1936 roku - pół miliona ton w wyniku poprawy koniunktury w III Rzeszy. Po drugiej wojnie światowej i po przejęciu Elbląga przez Polskę, ze względu na uwarunkowania polityczne port nie wrócił już do swej dawnej roli portu morskiego.
Na Wikipedii doczytaj - Obroty ładunkowe i ruch pasażerski w porcie Elbląg.- 1 0
-
2023-02-11 19:37
Potężny ten port i te 2m zanurzenia.
Ten kaczy rów kanał Panamski przyćmi :)
- 2 1
-
2023-02-11 15:18
jest
- 0 0
-
2023-02-10 17:08
Czas przyłączyć tereny (4)
Dębogórza i Kosakowa do Gdyni.
- 19 30
-
2023-02-11 13:18
Tak żeby wszystkie podatki płynęły do Gdyni???? :(
- 1 0
-
2023-02-11 09:28
Gdynia niech się odpitoli od Kosakowa i Dębogórza.
- 3 0
-
2023-02-11 09:26
chyba odwrotnie
Gdynie to można pod władze Kosakowa oddać
- 4 0
-
2023-02-10 18:25
Byle po odejściu ucyka
- 4 1
-
2023-02-11 13:07
Czy przypłynęło paliwo do Niemieckich limuzyn
Ultranacjonalistycznego rządu zkolanwstaniętej?
- 1 0
-
2023-02-11 09:38
Opinia wyróżniona
Żeby tylko poprawili wysyłkę koleją.
Ciągle są spóźnieni z nalewem i ekspedycje. I celnicy nie pracują całą dobę. Mają przerwy kilkugodzinne
- 9 1
-
2023-02-10 13:41
Jak tak dalej pójdzie to nie wygramy. (3)
Donald.
- 8 4
-
2023-02-10 17:09
Nie wygracie, mam wyniki wyborów (2)
Sasin
- 3 3
-
2023-02-10 20:02
Wiemy, że nie wygracie. (1)
Polacy
- 2 0
-
2023-02-11 09:22
Pislamista to nie Polak
Kaczystan to nie Polska
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.