• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowe obroty bazy paliw w Dębogórzu. Rekordowe przeładunki w Gdyni

erka
10 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (72)
Najnowszy artykuł na ten temat Więcej ropy popłynie Rurociągiem Pomorskim
Do zadań bazy w Dębogórze należy rozładunek paliw z tankowców i załadunek na tankowce (przy wykorzystaniu stanowiska przeładunkowego w Porcie Gdynia),
rozładunek paliw dostarczonych transportem kolejowym oraz spedycja paliw transportem kolejowym oraz cysternami drogowymi. Do zadań bazy w Dębogórze należy rozładunek paliw z tankowców i załadunek na tankowce (przy wykorzystaniu stanowiska przeładunkowego w Porcie Gdynia),
rozładunek paliw dostarczonych transportem kolejowym oraz spedycja paliw transportem kolejowym oraz cysternami drogowymi.

Baza paliw PERN w Dębogórzu w styczniu 2023 r. zanotowała rekordowe obroty, rozładowując aż o dwie trzecie paliw więcej niż w styczniu 2022 r. Jednostka rozładowała prawie 350 tys. m sześc. paliw, czyli więcej niż jej obecna nominalna pojemność. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia przyłączonych rurociągami do magazynów PERN w Dębogórzu.



Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku Rusza rozbudowa Naftoportu. Największe zbiornikowce w Gdańsku

Rozbudowa infrastruktury do przeładunku paliw:

Od 2016 r. PERN rozwija swój nadmorski hub paliwowy, dzięki czemu stał się on kluczowym ogniwem dystrybucji produktów naftowych sprowadzanych do Polski drogą morską. Jego znaczenie wzrasta w związku z embargo na produkty naftowe z Rosji, które właśnie zaczęło obowiązywać.

Rozbudowa bazy PERN i stanowiska do rozładunku w Gdyni



Do tej pory PERN wybudował już w Dębogórzu trzy nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. m sześc. każdy. Dwa podobne trafią do użytku już w 2023 r. PERN jest także w trakcie procesu budowy kolejnych trzech zbiorników - tym razem o pojemności 50 tys. m sześc. każdy.



- Budowa nowych zbiorników wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów PERN na import oleju napędowego transportem morskim. Dlatego pojemności magazynowe w bazie w Dębogórzu sukcesywnie przekwalifikowaliśmy na usługę obrotu, ograniczając do minimum usługę magazynowania zapasów obowiązkowych. Zapotrzebowanie jest jednak coraz większe, stąd realizujemy kolejne inwestycje - mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.

Transport, logistyka i spedycja morska



Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (na zdjęciu) przyłączonych rurociągami do bazy magazynowej PERN w Dębogórzu. Baza jest zaopatrywana w surowiec z wykorzystaniem instalacji oraz urządzeń do przeładunku paliw na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (na zdjęciu) przyłączonych rurociągami do bazy magazynowej PERN w Dębogórzu.

Zwiększanie możliwości transportu koleją



W Dębogórzu PERN poza rozbudową pojemności niezbędnej do przyjęcia paliw z tankowców zwiększa też możliwości załadunkowe na transport kolejowy. W ramach dostosowania bocznicy do zwiększenia dopuszczalnego nacisku na oś wagonu do 22,5 ton trwa modernizacja toru dojazdowego, torów zdawczo-odbiorczych oraz torowisk w obrębie nalewni kolejowej. Dodatkowo firma dostosowuje infrastrukturę nalewni bramowej do realizacji załadunków składów kolejowych o zwiększonej liczbie wagonów. PERN zamierza także rozbudować nalewnię kolejową o dodatkową - czwartą kabinę załadunkową, co znacznie zwiększy możliwości ekspedycyjne i wzmocni bezpieczeństwo operacyjne, gwarantując ciągłość procesu.

Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r. Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.

Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu w Gdyni rozpoczął projekt rozbudowy istniejącego Stanowiska SPPP w Porcie Gdynia w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. DWT.
erka

Miejsca

Opinie (72) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Ciekawe jakie będą przeładunki jak po 2035 nie będzie już można rejestrować aut z spalinowych (3)

    Unia dba o planetę

    • 17 11

    • Nowych aut będą mniej rejestrować(bo już są wyjątki w ustawie), ale

      dotychczas zarejestrowane auta, żegluga morska, rzeczna i powietrzna, agregaty, wojskowe pojazdy oraz częściowo kolej jeszcze długo na ropie pociągną

      • 0 0

    • Podobne. Ropa to nie tylko paliwa. To asfalt. Plastiki. Oleje smarne. Parafina. Czysta siarka. I wiele innych.

      • 15 3

    • To proste. Przerzucą się na przeładunki prądu!

      • 10 4

  • na wypadek wojny to będzie pierwsze miejsce które zapłonie

    • 0 0

  • Przekop im Żywca (1)

    A co słychać w porcie elbląskim ? Ile tankowców już tam zawinęło ?

    • 2 0

    • 2 kajaki

      • 1 0

  • Rekordowe?

    A jak nastroje pracowników? Dają radę, czy zatrudniono dodatkowych?

    • 0 0

  • Ropa

    Źródełko z Rosji zostało częściowo odcięte więc trzeba brać ropę z innych krajów. A tymaczasem zapasy gazu topnieją w magazynach.

    • 0 0

  • A jak tam przeładunki w Elblągu? (5)

    Ile statków skorzystało z tego strategicznego rowu?

    • 24 12

    • (4)

      Czy w Elblągu jest baza paliwowa?

      • 7 0

      • Czy w Elblągu jest Port? (3)

        • 2 1

        • (1)

          Port morski Elbląg.

          Powierzchnia portu: 470 ha
          Zdolność przeładunkowa: 1 mln ton
          Liczba nabrzeży: 5
          Długość nabrzeży: 2,5 km
          Maksymalna głębokość: 2,5 m
          Dopuszczalne zanurzenie: 2 m

          W porcie znajduje się 5 basenów, stocznia remontowa, suwnica o udźwigu 150 ton, obrotnica statków o długości 120 metrów, bocznica kolejowa oraz terminale przeładunkowy i pasażerski.

          Największy historyczny obrót towarowy portu odnotowano w 1936 roku - pół miliona ton w wyniku poprawy koniunktury w III Rzeszy. Po drugiej wojnie światowej i po przejęciu Elbląga przez Polskę, ze względu na uwarunkowania polityczne port nie wrócił już do swej dawnej roli portu morskiego.

          Na Wikipedii doczytaj - Obroty ładunkowe i ruch pasażerski w porcie Elbląg.

          • 1 0

          • Potężny ten port i te 2m zanurzenia.

            Ten kaczy rów kanał Panamski przyćmi :)

            • 2 1

        • jest

          • 0 0

  • Czas przyłączyć tereny (4)

    Dębogórza i Kosakowa do Gdyni.

    • 19 30

    • Tak żeby wszystkie podatki płynęły do Gdyni???? :(

      • 1 0

    • Gdynia niech się odpitoli od Kosakowa i Dębogórza.

      • 3 0

    • chyba odwrotnie

      Gdynie to można pod władze Kosakowa oddać

      • 4 0

    • Byle po odejściu ucyka

      • 4 1

  • Czy przypłynęło paliwo do Niemieckich limuzyn

    Ultranacjonalistycznego rządu zkolanwstaniętej?

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Żeby tylko poprawili wysyłkę koleją.

    Ciągle są spóźnieni z nalewem i ekspedycje. I celnicy nie pracują całą dobę. Mają przerwy kilkugodzinne

    • 9 1

  • Jak tak dalej pójdzie to nie wygramy. (3)

    Donald.

    • 8 4

    • Nie wygracie, mam wyniki wyborów (2)

      Sasin

      • 3 3

      • Wiemy, że nie wygracie. (1)

        Polacy

        • 2 0

        • Pislamista to nie Polak

          Kaczystan to nie Polska

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane