• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje dla Urzędów Morskich

VIK
5 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch statków wielozadaniowych dla Urzędów Morskich. Nowoczesne, uniwersalne jednostki budowane z finansowym wsparciem Unii Europejskiej mają zastąpić wysłużone, 35-letnie statki obecnie eksploatowane. Jednostki mają być przekazane do czerwca 2020 roku.



W Szczecinie podpisano kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie. Zbuduje je stocznia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding, według projektu opracowanego przez Remontowa Marine Design & Consulting. Kontrakt podpisali Piotr Dowżenko, prezes zarządu oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu ze strony stoczni Remontowa Shipbuilding SA, a w imieniu Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz, jego dyrektor.

Od nawigacji po lodołamanie



Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.

Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Statki posłużą do utrzymania i aktualizacji oznakowania nawigacyjnego szlaków morskich i śródlądowych dróg wodnych, a więc głównie do transportu, obsługi, wymiany oraz kontroli pław (boi), również w warunkach zalodzenia akwenów. Ich konstrukcja umożliwi, należące do ich głównych zadań w okresie zimowym, lodołamanie. Będą również wyposażone w urządzenia niezbędne do realizacji zadań hydrograficznych. Jednostki wielozadaniowe, w przypadku wystąpienia katastrofy morskiej, będą mogły wspomagać i prowadzić ważne dla bezpieczeństwa na morzu działania ratownictwa morskiego (SAR), przeciwpożarowe i ratownictwa technicznego, takie, jak holowanie jednostek pływających, zwalczanie rozlewów olejowych, gaszenie pożarów, podejmowanie rozbitków i inne funkcje ratownicze.

Doświadczenie pomogło w zdobyciu kontraktu



Biuro projektowo-konsultingowe Remontowa Marine Design & Consulting ma duże doświadczenie w projektowaniu jednostek typu OSV dla globalnych liderów w tej dziedzinie - projektując m.in. serię 23 bardzo udanych jednostek AHTS, a także jednostek z klasą lodową i arktyczną (Polar Class) które były projektowane dla duńskiego armatora. Z kolei Remontowa Shipbuilding SA (jeszcze pod poprzednią nazwą - Stocznia Północna) budowała już zaawansowane statki wielozadaniowe z główną funkcją obsługi oznakowania nawigacyjnego dróg wodnych i hydrograficzną, i to dla wymagających armatorów z Wielkiej Brytanii. Były to większe jednostki Pharos i Galatea (o długości ok. 84 m), przekazane do eksploatacji w 2007 roku oraz znacznie mniejszy, ale szybszy statek interwencyjny (także do obsługi oznakowania nawigacyjnego) - Alert z 2006 roku (39 m długości). Dwie większe z tych trzech jednostek, co do zakresu funkcjonalności, były podobne do oczekiwanych przez Urzędy Morskie. Poza tym liczne statki innego rodzaju zbudowane na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat w gdańskiej stoczni miały pojedyncze funkcje pokrywające się z niektórych zadań, jakie mają realizować statki dla Urzędów Morskich lub były podobnie wyposażone.

Statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie zostaną zbudowane w ramach realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie projektu nr POIS.03.02.00-00-0008/17, pn. "Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających". Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Instytucją pośredniczącą jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).
VIK

Miejsca

Opinie (88) 2 zablokowane

  • (1)

    Jakim to trzeba być umysłowym retardem, żeby kwiczeć w necie, chgw komu, że pracodawca za mało płaci. Zamiast powiedzieć to pracodawcy (ewentualnie "wyzyskiwaczowi" / "oszustowi" / "ch...i") albo się po prostu zwolnić, to smęty w necie. Łańcuchami was przykuli? Pod bronią trzymają? Czy po prostu jesteście zbyt leniwi żeby znaleźć coś innego? Ale PO****dolić wieczorem na necie, pijąc Perlenbachera kupionego w Lidlu po drodze z kołchozu, to już siła jest.

    • 10 2

    • Kierownik projektu

      A kierownik projektu niech sie wezmie za prace a nie przeglada portal
      Cwaniacy pensja 10000 mc na lape i 30% premi zarobkow rocznych za zdanie statku.
      Nie zapominaj czyimi rekami sa robione te statki napewno nie twoimi !

      • 0 0

  • Nie mogę zrozumieć dlaczego ten kontrakt nie trafił do Niemiec?? (6)

    Niech Tusk wróci i zrobi porządek z pisiorami !!

    • 27 53

    • Boś jest buc.

      • 0 0

    • Wszystkie polskie stocznie powinny być zamknięte niezależnie czy dochodowe czy nie

      Kontrakty powinni przyjąć Niemcy, wprowadzone powinno być Euro, przyjęci imigranci, kupione Caracale, przeproszony powinien być Izrael za holokaust, zwiększone podatki, podwyższony wiek emerytalny, Platforma powinna wrócić, pis zostać zlikwidowany a Kaczyński zabity !!

      • 2 1

    • A co ma Tusk do tego? (3)

      Od kiedy wyjechał, w Polskiej polityce tylko pisowski syf pozostał

      • 12 14

      • (2)

        Syf to w Twojej głowie został PO niedokończonym programowaniu.

        • 11 13

        • (1)

          stocznia funkcjonuje jeszcze w miarę dobrze głównie dzięki temu ze nie weszli tu z butami pisuary.

          • 5 3

          • A było by jeszcze lepiej

            Po wyrzuceniu za bramę darmozjadów spod szyldu związków zawodowych

            • 0 0

  • Gratulacje! Remontowa Shipbuilding to "debeściak" wśród polskich stoczni!! (2)

    Jeszcze w końcówce lat 90-tych stocznia ta zagrożona była upadłością. No, ale nie grzebał przy niej Skarb Państwa, lecz stała się w 100% prywatną firmą, której nikt nie udziela sterowanych zamówień wojskowych, pożyczek od Agencji Rozwoju Przemysłu itp., a jest obecnie w stanie podjąć się budowy najbardziej skomplikowanych jednostek. A nie częściowo wyposażonych kadłubów...

    • 7 3

    • Ta stocznia dzieki stolarzowi wrocila do lat 90 tych

      Jest nawet gorzej, bo wtedy bylo tam jeszcze kilku fachowcow od ktorych mozna sie bylo czegos nauczyc. Dzisiaj nie ma od kogo ...

      • 0 0

    • masz racje

      Jaki to debeściak to zobacz efekty. Dwa statki z których zrezygnował armator z powodu opóźnień w ich przekazaniu stoją przy kei do dzisiaj. Zobacz jak wygląda debeściak Kormoran. Kadłub jest wizytówką umiejętności miejscowych spawaczy. Takich sukcesów jest więcej. Płacą podwykonawcom w terminie? Debeściaki są w białych koszulach. Jak wykiwać podwykonawcę z wynagrodzenia.

      • 2 2

  • Dziob (1)

    Po co wymyslili jakis taki bajer na dziobie w ksztalcie V ??? Nie lepiej zrobic pelba nadbudowke X-bow
    Anie to praktyczne ani specjalnie ladne Bez sensu

    • 2 5

    • Albo bow albo nadbudowka ekspercie

      Nadbudowka xbow to tak mniej wiecej jak fryzura na guziki

      • 0 0

  • (4)

    W takiej stoczni powinno się zarabiać min.4000na ręke za 8h.oczywiscie powinna być to najniża np..dla magazynów o ile takie są A 5000 pracownik stoczniowy-monter,ślusarz itp.a nie 2600 na ręke.Bieda panie,bieda.

    • 17 0

    • (3)

      Nierealne tyle mam z 54 nadgodzinami za luty ...

      • 3 0

      • (2)

        Taa dadza na dziendobry 21 brutto (w zaleznosci od wydzialu) to jakies 14 na reke w miesiacu bez nadgodzin wyjdzie ci srednio 2600-2700. Wymagania europejskie a pensja jakby z Korei północnej

        • 4 0

        • Nie byles w Korei synku

          • 0 0

        • Co łykent w domu i sióstka z psiodu

          • 3 1

  • A co ten statek ma tyle niepotrzebnej stali na dziobie? W celach ozdobnych ? (6)

    Pytam z życzliwej ciekawosci.

    • 8 11

    • To jest tzw orgazm RMDC

      • 1 2

    • Hahaha (1)

      To żeby ochronić dziób i wszystko co na nim jest czyli windy wciągarki no i pracowników którzy też muszą tam czasem zajęć :) przed falami w trudnych warunkach. No i pokład nie jest lodem pokryty

      • 1 0

      • Ale te ozdobniki nic nie oslaniaja

        • 1 0

    • Dla ozdoby mogli powiesić chorągiewki, są lżejsze.

      Wozić niepotrzebnie tyle ton stali w celu.... no właśnie jakim ?

      • 1 2

    • Na czyms trzeba wieszac lapki na wodowanie

      • 0 3

    • Tez mnie to zaciekawilo

      Sa jeszcze dwa wyjscia: albo to taran albo sie vessel nie trymuje :)

      • 0 1

  • skoro robi to Remontowa to jest nadzieja że zrobią i będzie działać. (5)

    • 48 8

    • Taaa (4)

      Tak jak te cztery dla Duńczyka,które stoją i czekają bóg wie na co.

      • 6 12

      • (3)

        Dwa nie cztery.

        • 4 1

        • (2)

          a ja widzę codziennie cztery kadłuby nieodebrane przez armatora ze względu na niezwykły kunszt wykonania i terminowość. No powaliło chłopa na kolana i wstać nie może do bankomatu, żeby wypłacić siano za statki. :D Ile tam trzeba było za nie oddać? 80mln?

          • 5 8

          • (1)

            To byla zagrywka armatora sam robilem na jednym z tych statkow wiecznie zle nie dobrze od armatora chodzili i patrzyli o co sie przykleic... chlopaki gitarami jechali spoiny pachwinowe na gladko... 20 razy wypalalismy i zaslepialismy flore... no prosze bez przesady

            • 13 0

            • Od mniej problem pozostaje.

              • 0 0

  • (1)

    Pomoże to nie tylko przemysł stoczniowy.Więc nie wiem po co ta wylewność o małych zarobkach.No chyba że tych co nigdzie indziej się nie nadają.

    • 0 1

    • Kto pomoże, komu?

      Aaa pomorze...

      • 0 0

  • WKM

    Lekkie uzbrojenie było by wskazane. Tak jak ma Coast Guard.

    • 0 0

  • (6)

    Panowie z zarządu moze powinniście podniesc troche stawki niech prezes Pomierski weźmie Torbę i zasuwa na statek bo 20zl nadgodzinę to rozboj w biały dzien.

    • 28 1

    • Tak sie wlasnie dolny szczebel utozsamia z pracodawca w klopocie

      • 3 0

    • (2)

      Slyszalem o kierowniku jednego z wydzialow ze gadal swoim pracownikom ze potrzeba ludzi ale takich z powolania i tu pada z jego ust przyklad takiego charytatywnego pracownika "kierowniku nie wazne ile dostane na godzine ale bede dumny jak bede pracowal na remontowej" takie sciemy wciskaja pracownikom

      • 6 0

      • A ja z kierownikiem jestem na ty (1)

        • 4 0

        • Jest z twojej rodziny tak ? xD

          • 0 0

    • Oj tam...

      Jak umiesz poszukiwać i kontraktować budowę i remonty statków, to poproś pana Sojkę o włączenie Ciebie do składu zarządu. Jak znam realia, jeżeli będziesz w tym dobry, to się załapiesz. A jak nie, to pozostaje jednak torba.....

      • 7 2

    • Pieniądze szczęścia nie dają. Ważne, że jest robota. :)

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane