• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje arktyczne kontenerowce

Wioletta Kakowska-Mehring
8 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora. Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora.

Remontowa Shipbuilding zbuduje statki dla Grenlandii. O podpisanym właśnie kontrakcie poinformował autonomiczny grenlandzki rząd. Chodzi o pięć statków do przewozu kontenerów.



Stocznia zawarła umowę z Królewską Linią Arktyczną-RAL - podała Informacyjna Agencja Radiowa. Jest to firma mająca monopol na żeglugę handlową na wodach Grenlandii. W sumie zamówiono pięć statków.

- To bardzo ciekawy kontrakt. Chodzi o statki, które nazywamy zaopatrzeniowcami arktycznymi łączącymi cechy samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - To są statki, które muszą sobie radzić w bardzo trudnych warunkach, nawet przy temperaturze -40 stopni Celsjusza. Statki, które potrafią przebić się przez grubą krę.

Największy z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich.

- Dla Remontowa Shipbuilding jest to nowy klient, ale nie dla Grupy Remontowa. W 2005 roku GSR zbudowała dla tego armatora podobny kontenerowiec - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Jednostki mają być gotowe do połowy 2015 roku. Wartości kontraktu nie podano. Władze Grenlandii wcześniej negocjowały ten kontrakt ze stocznią niemiecką, zakład ten jednak ogłosił upadłość.

Remontowa Shipbuilding jest jedną z najbardziej cenionych stoczni budujących w pełni wyposażone statki przede wszystkim dla morskiego przemysłu wydobywczego (AHTS, PSV) oraz promów pasażersko-samochodowych. Ostatnio Remontowa Shipbuilding w konsorcjum m.in. ze Stocznią Marynarki Wojennej podpisała kontrakt z polskim rządem na zaprojektowanie i budowę nowoczesnego niszczyciela min "Kormoran II".

Miejsca

Opinie (66) 4 zablokowane

  • Remontowa Marine Design & Consulting (4)

    Szkoda, że w artykule zabrakło informacji, że projekt techniczny tych statków, jak i obliczenia ich klasy polarnej są autorstwa gdańskiego biura projektowego - Remontowa Marine Design & Consulting. Warto podkreślić, że polska myśl techniczna nie ogranicza się do odtwarzania zagranicznej dokumentacji.

    • 13 0

    • Zgadza sie ale...

      Dajcie tą dokumentacje na czas i bez błędów to będziemy chwalić polska myśl techniczna z RMDC.

      • 0 0

    • Dodajmy jeszcze że Impel będzie pilnował wszystkiego. I tego tez nie ma w artykule...

      A to jest polskie know-how w pilnowaniu.

      • 8 0

    • Projekty wszystkich jednostek zbudowanych w

      polskich stoczniach powstaly w naszych biurach konstrukcyjnych. Nie jestem pewien kilkunastu statkow ktorych kadluby zbudowane byly za granica ale calkowite wyposazenie zostalo wykonane w polskich stoczniach. Pisze o polskim przemysle okretowym od 1945 roku.

      • 1 0

    • a dalej godziny ucinają?

      a dalej godziny ucinają?

      • 0 0

  • Tylko sie cieszyc!!!! oby tak dalej (1)

    Moze jeszcze wrocimy z flota na Oceany???? kiedys????wszyscy maja......

    • 1 7

    • Chciało by sie ale raczej tak juz nie bedzie.

      Wiele flot zniknelo. Na potrzeby transportu produktów wiekszosc krajów decyduje sie wynajac przewoznika z obcego kraju. Dlatego takie popularne są Maersk Line, ZIM Container, HAPAG. Słynny przed laty NedLloyd połączyl sie z angielską P&O a potem zostali wciagnieci pod skrzydła Maerska. Nawet Stany Zjednoczone mają malenką flote handlową. Dawny Sealand został przejety takze przez Maersk. American President Lines pod nową nazwą Asia Pacific Marine Container Lines obsługuje tylko sektor Pacyfiku z Oakland w Californii. Takze Matson, Inc. operuje tylko w rejonie Pacyfiku. American Steamship Lines pod flagą których pływał niegdys słynny statek pasazerski S/S United States juz dawno nie istnieją. To z tych bardziej znanych. Tu dodam ze od momentu zaingurowania w lotnictwie wielkich samolotów jak Boeing 747 Jumbo Jet w 1970 roku znaczenie morskiej floty transportowej systematycznie spadało i bedzie spadac. Samoloty budowane jako transportowe odebrały przewazającą czesc ładunku flotom morskim. Tak juz jest i marzenia o własnej polskiej flocie z czasow kiedy Polskie Linie Oceaniczne miały chyba około 150 statkow trzeba odłozyc na półke historii.

      • 5 0

  • Psychol

    Co się stało z autorem wpisów z Moreny ma facet jaja

    • 9 0

  • Morena

    A to jaja , przypuszczałem , że to on pisze o.sobie

    • 0 0

  • Będzie ciekawie

    Oj tak będzie się działo . Coś wisi w powietrzu .

    • 4 0

  • stocznia Połnocna

    a ja 42

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre. największego centrum biznesowego i biurowego tej klasy w Polsce poza Warszawą. Ta kluczowa inwestycja na rynku Real Estate na Pomorzu, zmienia oblicze Gdańska i całej gdańskiej Metropolii. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach...

Najczęściej czytane