- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (225 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (177 opinii)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (76 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (68 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Remontowa Shipbuilding zbuduje promy dla Norled
Stocznia Remontowa Shipbuilding należąca do grupy Remontowa Holding podpisała kontrakt z norweskim armatorem Norled na budowę dwóch w pełni wyposażonych promów pasażersko-samochodowych o hybrydowym napędzie diesel-electric.
Będą to dwa promy o długości całkowitej 114,40 m każdy i szerokości 17,7 m. Będą to jednostki tzw. symetryczne (dwustronne) do żeglugi w norweskich fiordach. Mają obsługiwać połączenie Festøya - Solavågen. Zakontraktowane jednostki mają być dostarczone w IV kwartale 2019 roku. Obecnie w portfelu produkcyjnym Remontowa Shipbuilding jest 16 w pełni wyposażonych jednostek, w tym osiem okrętów.
Każdy ze statków budowanych dla Norled będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne oraz dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana będzie z baterii, które będą doładowywane w czasie postoju promu przy nabrzeżu poprzez wykorzystanie systemu szybkiego ładowania współpracującego z systemem automatycznego cumowania statku. Agregaty prądotwórcze, których silniki będą mogły pracować na 100-proc. paliwie bio-diesel, będą wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.
Promy będą zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH biura LMG Marin z Bergen. W stoczni Remontowa Shipbuilding zbudowano już 12 promów na bazie projektów norweskiego biura, w zakresie dokumentacji roboczej wspieranego zazwyczaj przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. Kolejne dwa, o numerze budowy B617 dla Transport for London, przeznaczone na Tamizę, także o napędzie elektrycznym, zostały już zwodowane i są obecnie w trakcie wyposażania.
Norled (dawniej Tide Sjø AS), spółka zależna w grupie DSD AS (Det Stavangerske Dampskibsselskap) to jeden z największych przewoźników promowych w Norwegii, posiadający flotę 80 promów, spośród których sześć zostało zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding. Norled to także lider wśród norweskich armatorów w dziedzinie wprowadzania "zielonej" żeglugi. W jego barwach pływa pierwszy na świecie zero-emisyjny (ZeroCat™ 120) prom o napędzie elektrycznym Ampere, zbudowany w Norwegii na kadłubie powstałym w działającej w Gdańsku firmie Aluship Technology.
Miejsca
Opinie (45) 2 zablokowane
-
2018-07-20 16:02
zostana zbudowane z opoznieniem
. .. dlatego ze pod koniec roku stany zjednoczone powiedza calemu swiatu ze sa warte 0,3% w papierach wartosciowych wiec bedzie pierwszy raz w histori swiata taka sytuacja.. potem reakcja juz tylko w ksztalcie domina . .. a na dzien dzisiejszy jesli to maja budowac ukraincy i polacy na umowach o dzielo to tez niczego dobrego nie wrozy . ... a jesli mialby byc to podwykonawca " ADARD " to wyjdzie z tego tylko statek piracki ..
- 7 0
-
2018-07-20 10:25
Czyli tak naprawdę kontrakt dla stoczni znowu przyniósł LMG Marine ? Gratuluje. (1)
- 6 3
-
2018-07-20 15:37
a co z dzielnym biurem RMDC?
i marketingiem czy warto utrzymywać w tym biurze taka kosztowne struktury zarządzajace?- 6 2
-
2018-07-20 09:32
Sytuacja jak zwykle na wyrost (3)
Pracodawca roku cały holding remontowej, a płace minimalne, nie będą mieli kim tego zbudować, wypiorą trochę kasy i tyle a sama budowa to przykrywka, tak jak to się miało przy kontenerowcach, a propos przekazali je w końcu do armatora?
- 20 5
-
2018-07-20 14:40
Kontenerowce będą wydłużone o ok. 40m i przebudowane na promy pasażerskie
- 5 3
-
2018-07-20 12:01
Nie przekazali (1)
I tak naprawdę nie wiadomo co z nimi dalej. Tymczasem armator dla którego miały one być zdążył już zamówić następne takie same statki.
- 9 0
-
2018-07-20 12:45
To byla zwykla zagrywka armatora z tymi arctic... 30 kart zmian na jedna rzecz dnv jak chodzili po pokladzie to chłopaki szlifowali spoiny praktycznie na zero pachwin to nie bylo bo tak chcieli miec wylizane wieczne opoznienia bo wszystko im sie nie zgadzalo kart zmian na jednostke przeszlo 8tysiecy wiec co tu dalej gadac
- 16 0
-
2018-07-20 12:23
Stop
Banda gdzie akcje zrobili sobie prywate
- 10 2
-
2018-07-20 11:09
Śmiechu warte
Kto je będzie budował???? Skończy się jak ral. płace w całym holdingu marne. Zarabiają tylko koledzy, którzy mają za zadanie popędzać batem plebs.
- 21 3
-
2018-07-20 09:33
Jak kto (1)
Mamy przecież nową siłę roboczą _Hindusi
- 25 4
-
2018-07-20 11:04
Turban
Wszyscy tylko nie oni.
- 7 1
-
2018-07-20 09:54
Kulus
Kulus na kierownika
- 12 0
-
2018-07-20 07:26
Buaha (1)
Ale tam nie ma stoczniowcow tylko roszczeniowi robole. W innych spolkach zamiast pracowac to pie.rza sie w oficjalnych bandach tzw zwiazkach zawodowych, nie mamy w PL przemysłu stoczniowego
- 18 28
-
2018-07-20 07:31
A ty jesteś krzykaczem na forum! Obok roszczeniowego robola nawet nie stałeś. Daleko Ci do wiedzy technicznej osob ktore tam pracują!
- 19 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.