• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Wioletta Kakowska-Mehring
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding. Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding.

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów - podał kanadyjski armator BC Ferries. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii.


Czy przemysł stoczniowy w Polsce to jeszcze opłacalny biznes?


Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 145 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

Czytaj też: Dwie trójmiejskie stocznie walczą o wielomilionowy kontrakt

O ten kontrakt starały się jeszcze cztery inne stocznie - z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu. Decyzja ta wzbudziła emocje w Kanadzie. Zarzucono armatorowi, że nie wspiera rodzimej stoczni, tylko wybiera wariant tańszy. - Umowa będzie "karmić gospodarki" z innego kraju - powiedział George MacPherson, prezes Stoczni General Workers gazecie The Vancouver Sun. Zarzuty odpiera BC Ferries i tłumaczy, że decydujące były inne względy, m.in. jakość i terminowość.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Pod koniec 2013 roku Remontowa Shipbuilding opuścił pierwszy z serii, dwustronny prom pasażersko-samochodowy. Natomiast w połowie 2013 roku zwodowany został szósty statek z serii ekologicznych promów gazowych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Ostatnio Remontowa Shipbuilding zbudowała ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Jednostka o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • Pora na nową stocznie w Gdansku ,sa kadry techniczne są zamówienia i muszą (1)

    pojawiać się inwestorzy .Ruszmy polskie firmy i sieć kooperantów

    • 8 3

    • Co ty wiesz ...

      Jakie kadry ? Gdzie ? Gdzie zamówienia ? Nic nie wiesz o tym rynku..

      • 0 0

  • modelarz

    posmutniałem przez wasze kłótnie, w biurach ą ę a tu miotacze mięsa. plum

    • 0 0

  • kontrakt jest, kasa jest, a podwyżki ? (29)

    kiedy powyżki w RMDC ???

    • 38 17

    • Prawda jest taka ze RMDC to najlepsze biuro projektowe w kraju, jedno z najlepszych w Europie. (2)

      W Polsce to generuje zazdrość i zawiść w
      wokół. To biuro ma ogromna przyszłość przed sobą.

      Błędy popełniają wszyscy, tylko prymitywy tego nie rozumieją. W Polsce nie ma szacunku dla myśli - to pozostałość komunistyczna, której odbiciem sa wpisy na tym forum.

      • 6 2

      • (1)

        Perspektywa dla biura jest, ale tylko, jeżeli Zarząd zmieni podejście do pracowników. Obecnie to tylko wykłócanie się i rzucenie wypowiedzenia na stół powoduje, że zaczynają się zastanawiać, że może jednak warto by docenić doświadczonego, sprawdzonego pracownika. A i to nie zawsze.

        Bo w tym momencie, gdy młodzi uciekają po max pół roku, a starsi wykruszają się na emeryturę to mając nawet najlepiej podpisane kontakty firma daleko nie zajedzie - pula osób do wypożyczenia z innych biur nie jest bez dna...

        • 15 0

        • Zarząd musi odejść

          jw

          • 2 0

    • Podwyżki będę po poprawie jakości i terminowosci dostaw dokumentacji. Wszystko w waszych rękach. (19)

      • 13 3

      • terminowości dostaw dokumentacji... (12)

        Pajacu z choinki się urwałeś !?

        dopóki w rmdc nie będzie szacunku dla inz. "z góry" dopoty będzie jak jest

        • 6 1

        • (11)

          Szacunek nalezy się osobom które wykonują swoją pracę poprawnie - a nie partaczom .
          Poza tym nie tytułujcie się inżynierami - bo do nich to wam daleko w większości. Jesteście tylko poganiaczami myszek i kreślarzami . Inżynierów macie może z 10 na 200.

          • 3 7

          • :D (8)

            to powiedz kolego gdzie ci wszyscy wspaniali inzynierowie tacy jak ty pracuja? jakie projekty robia? zazdrosc cie zzera od od piet po czubek nosa, ze nie mozesz poganiac swojej myszki na takich projektach jakie robi rmdc czy z natury opluwasz wszystkich dookola?

            • 1 3

            • mmc (3)

              gdzie? w mmc ship design, gdynia - polska. portfolio bogate, kompletne projekty od technicznego do roboczego. ponad 50 jednostek zbudowanych na calym swiecie, w polnocnej w ostatnich latach kilkanascie.

              • 4 0

              • MMC

                Dokładnie - biuro w liczbie 1/10 ludzi RMDC a przerabia więcej projektów na raz z lepszym skutkiem..

                • 2 2

              • jeden psv w kilku mutacjach, plus jakięs drobiazgi, porónywanie mmc (skondinnąd dobrego biura do rmdc to jak porównywanie... (1)

                ...zresztą mniejsza z tym

                • 1 1

              • banda czubow rywalizujaca miedzy soba...

                chyba jakies zakompleksienie w waszych pustych glowach siedzi... na wzajem na forum wykazujac kto gorszy kto lepszy , jak gimbusy :-)

                • 3 3

            • Porównaj SALT i RMDC (3)

              i ich portfolio realizowanych projektów (nie mylić z projektami zrobionymi na półkę których nikt nie kupił..) .

              • 2 0

              • Porównanie kapkę nietrafione (2)

                Porównujesz biuro, które jest przybudówką norweskiej centrali (i jest u nas z racji taniości siły roboczej przy względnie dobrym wykształceniu. Zresztą kontrakty zdobywa im raczej Norwegia, a nie gdyńska filia) z biurem w polskim holdingu stoczniowym, którego pierwszym celem jest obsługa projektów stoczni z grupy, a dopiero później w miarę wolnych mocy przerobowych opracowywanie projektów na zewnątrz.

                No ale dobra, porównując realizowane projekty podawane na ich stronach internetowych. SALT ma 8 statków offshorowych (bez rozróżnienia, czy projektowanych w Gdyni, czy w Norwegii) na pierwszy rzut oka wyglądających podobnie, a różniących się pewnie tylko wyposażeniem i przeznaczeniem.
                RMDC za to ma 7 (wszystkie tworzone w Gdańsku) jednostek w szerokim wachlarzu typów - od statku wiertniczego, poprzez polarne kontenerowce różnych rozmiarów, promy z napędem gazowym, kablowiec po niszczyciel min. Na moje to lepsze portfolio ma gdańska spółka.

                • 4 2

              • Profesorze ...

                Drilship - robicie PR na podstawie obcego PT
                Kablowiec - robicie PR na podstawie obcego PT

                3 typy kontenerowców - każdy z bublami dokumentacji i opóźnieniami że nie ma sie czym chwalić

                Niszczyciel min - hmm zobaczymy efekt

                Prom SAMSO - buble buble i buble .... nie ma sie czym chwalić

                Zróbcie wreszcie jakiś skomplikowany statek od podstaw - zaczynając od konceptu i sprzedajcie go armatorowi.. Taka sztuka nie udała się wam od czasów NED.

                • 1 1

              • Wszystko fajnie

                Szkoda że nie ma to odbicia w płacach w RMDC . Wielu doświadczonych ludzi odeszło i pomnaża kapitał u norwega.

                • 5 0

          • w kazdej innej firmie sie nudziłem (1)

            tylko w ned (teraz rmdc) pracowało się uczciwie...a najbardziej to się w VIKU wynudziłem, fakt, że za niezłe pieniądze ;).

            • 3 1

            • a w konremie

              • 0 0

      • Nie wiesz o czym piszesz (4)

        Za takie godziny i ciągły wyścig za terminami ustalanymi bezsensu i od początku nierealnymi to ta dokumentacja jest i tak na bardzo wysokim poziomie. Bzdury piszesz nie wiesz właściwie jaka jest w RMDC sytuacja. Młodzi ludzie odchodzą bo nie chcą tak pracować i gdzie indziej lepiej płacą. Starymi emerytami nie da sie na dłuższą metę realizować tak wspaniałych projektów, Zgaduje że jesteś jakimś menagerem albo koordynatorem którego praca tak naprawdę nic nie wnosi do projektu poza zamieszaniem

        • 5 3

        • a wcześniej.. (1)

          .. ta połowa i jeszcze więcej pracowała w Stoczni Gdańsk za czasów świetności Polskiego przemysły okrętowego, tak więc nie podniecaj się tak Remontówką, bo 90% ludzi z branży wychowało się i nauczyło zawodu w Stoczni Gdańskiej na która tak teraz wszyscy plują....

          • 4 3

          • ...

            • 0 0

        • (1)

          Ci managerowie i koordynatorzy wiedzą więcej niż 3/4 waszych konstruktorów.
          A komentujący zapewne nie raz i nie dwa siedział z oczami spuszczonymi na buciki przed koordynatorami ..
          Zamiast komentować weźcie się do pracy u podstaw...

          • 2 5

          • Masz kompleksy człowieku i zaniżoną samoocenę Prawda jest taka że w tym kraju nikt nie docenia tych co wymyślają coś od podstaw, tylko chwali się handlowców menagerków i innych pajaców. A technologie i myśl techniczną kopiuje się tak jak mp3 filmy itd. Inżynier zarabia jak robotnik. A wszystko sprowadza się z zachodu.
            Pomyśl nad tym jak będziesz się zastanawiał czemu w polsce nikt nie projektuje samochodów sprzętu elektronicznego i dlaczego zarabiasz mniej niż na zachodzie.

            • 5 3

      • Chyba Wam się firmowy Intranet wychrzanił - przekleja wpisy na forum trojmiasto.pl. Wezwijcie informatyka.

        • 5 2

    • (5)

      Jakie podwyżki dla kogo ????
      Za zwalony projekt LNG na Samso gdzie konstruktor pomylił odlot z dolotem i połowa systemu paliwowego, zęzowego, chłodzenia praktycznie do wywalenia i na nowo do położenia.
      Na sterowanie zaworami LNG do dziś nie dostałem rysunku a system zdany na gębę DNV .... nie do pomyślenia. Kostruktor przyjdzie na statek zrobi zdjęcia i na podstawie ich zrobi 'rysunek', kompletna parodia.

      • 5 4

      • :-) (3)

        ehehhe ....ten co się nie myli odezwal:-) ... twoja opinia pokazuje rzeczywista atmosferę w stoczni, zamiast wspolpracowac i się wspierać to jeden drugiego w bambucho na kasie najlepiej by zrobil...dobrze ze się z tego cyrku dawno wyniosłem:-)

        • 4 2

        • (2)

          jaką rzeczywistą?
          gdzie biuro projektowe a gdzie zwykły szary pracownik stoczni, kompletnie ma się nijak

          tyu
          ale nie zdjęcia wykonanej już instalacji ... co jest częstą normą

          • 2 0

          • Wszyscy jedziemy na tym samym wózku. (1)

            Ten sam mityczny robiący same błędy konstruktor jest nagle wychwalany pod niebiosa, gdy trzeba ratować sytuację wymyślając i zatwierdzając u klasyfikatora rozwiązanie poprawiające coś, co błędnie wykonała produkcja. Więc nie wytykajmy sobie wzajemnie błędów, bo to ślepa uliczka, która tylko nakręca spiralę wzajemnej nieufności. Obie strony popełniają błędy i w interesie wszystkich jest, żeby je szybko i bezboleśnie poprawić, więc współpracujmy, a nie rzucamy sobie kłody pod nogi...

            • 8 1

            • Ile razy było tak że produkcja zrobi to konstruktor przyklepie aby było dobrze ...
              Zgadza się jedziemy na tym samym wózku, tylko jak się zbliżają terminy oddania systemu dla klasyfikatora / armatora to wtedy trwoga ... bo dokumentacji nie ma.

              • 2 0

      • rys

        a na podstawie czego chcesz robic rysunek jak nie insepkcji na jednostce czy dokumentacji?? jakiegos przekazu z kosmosu?

        • 2 3

  • promy (1)

    patrząc na terminy - siepien i październik 2016 oraz luty 2017 to od razu widać , że tak mozna tylko w normalnie zarzadzanej stoczni i z całą pewnością terminy będą dotrzymane. aż strach mysleć co by było gdyby budowami zajmowali się ludzie pokroju Stanisława F., Krzysztofa G., Wojciecha S. zupadłej spółki Konrem Nauta ci ludzie tak pilnie i sumiennie organizowali pracę na sejnerze B 690 ,że do dnia dzisiejszego Nauta nie oddała go armatorowi - a to ma byc jednostka nie pod klucz tylko praktycznie kadłub z niewielkim wyposażeniem, straty Nauty ida w miliony złotych i gdyby nie Nauta nie byłaby panstwowa to po tym projekcie musiałaby upasc a tu tak nie bedzie marsjanie wezma z naszej wspolnej kasy panstwowej złotówki i zasypia dziure a główny marsjanin PS bedzie w gazetach wieszczył sukces marsjanskiej stoczni tak jak opowiada o okretach podwodnych, byc moze ogladal yellow submarine i mysli ze to tak samo.

    • 9 1

    • zazdrość

      zazdrość marsjan nie byłaby naganna gdyby nie to , że korzystają oni z pieniedzy wszystkich Polaków, z pieniędzy skarbu państwa a nie ze swoich własnych. marnotrawstwo marsjan powinno byc ukrocone a winni tego powinni zostac ukarani.
      dzisiaj to trudne b o marsjanie korzystaja z róznej ochrony chociaz kelnerzy wyprowadzili ta ochronę w pole. ale przyjdzie czas - niedługo w Polsce wybory - i wtedy mam nadzieje zostana rozliczeni.

      • 4 0

  • Przemysł stoczniowy został zlikwidowany w obcym interesie (3)

    Przemysł stoczniowy został zlikwidowany w obcym interesie, Stocznia Gdynia jmogła budować masowce, Stovcznia Szczecińska była gotowa technologicznie do budowy statków do przewozu skroplonego gazu. Mogły polskie stocznie budować statki do transportu gazu z Kataru, dla Chinczyków i dla armatorów europejskich. Masowce dla PZM mogły być zbudowane w Polsce, PZM kupił ponad 20 jednostek, pewnie około 100 mln dolców za sztuke, czyli dwa miliardy dolarów czyli około 12 miliardów złotych obrotu... Kto w czasie zamykania stoczni Gdynia był komisarzem eurokołchozu ? Nelli Kroess, i stocznie holenderskie przejęły gdyński biznbes stoczniowy...

    • 30 14

    • Bez obrazy, ale masowce to akurat beznadziejny interes. (1)

      Przy naszych kosztach pracy nie da się na tym zarobić. Kierunkiem rozwoju dla stoczni w Europie, obranym również przez GSR jest okrętownictwo specjalistyczne, gdzie na szczegółach i wyposażeniu zarabia się głównie a nie konstrukcji kadłuba.

      • 0 2

      • interes stoczniowy

        prace stoczniowe są opłacalne pod jednym warumkiem , że będą organizowane i prowadzone przez ludzi majacych wiedzę o budowie okretów. w tym biznesie bardzo łatwo o porazkę przykład spółki Konrem Nauta zarządzanej przez nieudaczników z nadania partyjnego - Stach F. - kompletne zero, Krzysztof G. - poziom nogi stołowej,Wojciech S. - nawet trudno okreśłic to ludzie dyspozycyjni , którzy narazili skarb panstwa polskiego na milionowe straty.

        • 0 0

    • masowce

      100mln za sztuke??? co za bzdury, ty sie ciesz jak 30 dostaniesz

      • 4 9

  • kontrakty (5)

    jak nadłoni widać kto miał rację? rację miał pan prof. Balcerowicz jak mówił o konieczności prywatyzacji - gdanska stpocznia remontowa poszła ta drogą i stała się holdingiem prywatnych firm. pozostałe nie i szły innymi drogami chociaż Nauta z Gdyni była bliska dojścia do podobnego modelu jak GSR i gdyby nie preszkodzili ludzie z MARS to byłoby dobrze a tak dzisiaj : Nauta nie ma znaczacych kontraktów -
    projekt Kormoran przeszedł koło nosa bo robi go holding gdanskiej remontowej, ludzie z MARS opowiadają o okretach podwodnych projekt Orka tyle , że nikt w Naucie tym sie nie zajmuje tylko w wirtualnej rzeczywistości istnieje ten temat.rok 2013 zamkniety z ksiegowym zyskiem, pierwsze półrocze jak mówią straty i to są efekty działań uzdrowicieli z Mokotowa.za pare dni ma być efektowna egezekucja w Naucie ale co to da?Szkoda tylko tej stoczni o prawie 90 letniej historii.

    • 15 0

    • (1)

      Ciagle w każdym wątku sr.sz we własne gniazdo.

      • 0 11

      • jak ktos to lubi to niech robi i s...a do woli.

        • 7 0

    • Ludzie do pracy - moim zdaniem trzeba sprowadzić 10 tys. ukraińskich (2)

      spawacze z Doniecka. Chętnie tu przyjadą, a my chętnie ich przyjmiemy, sa nam potrzebni.

      • 0 12

      • ukraincy pojadą ale nie do gdanska lecz do norwegii, niemiec i anglii.

        • 7 0

      • I każdemu zapłacimy po sto tysięcy kolumbijskich pesos.

        Taką mam koncepcję!

        • 1 10

  • Pozdro dla nadgodzinowcow (7)

    i znowu nadgodziny...sobota, niedziela....kupie sobie 5 letniego volkswagena albo 8letnie audi ....heheh ..... a ja tymczasem sobote spedze na kajakach z rodzinka a niedziele na spacerze :-)

    • 16 67

    • jak jesteś na kajakach z rodzinką to co tu robi Twój wpis przecież masz wolne? (5)

      • 3 2

      • noo jestem po weekendzie ciesze sie ze sa wpisy to oznacza zainteresowanie. (4)

        noo jestem po weekendzie ciesze sie ze sa wpisy to oznacza zainteresowanie. No coz weekend udany skzoda ze krotki...czas wrocic do pracy , ale tylko do piatku a pozniej :-) znowu FUN.
        Nie widze radosci w waszych wpisach a szkoda zadnej rpzyjemnosci z nadgodzin?

        • 2 0

        • Tak się jakoś składa, że pracuję w Holdingu Remontowej i weekendy generalnie spędzam w wybrany przez siebie sposób. (3)

          Zdarza mi się, ale ostatnio w weekend pracowałem w maju. Mamy mnóstwo pracy i to jest wg mnie powód do zadowolenia, a nie składania reklamacji. Nie wiem co masz za satysfakcje ze swojego trolowania? Najwidoczniej chcesz pokazać, że masz się świetnie, a inni muszą przymusowo pracować, ale zapewniam Cię, że jest to jedynie twój Twojej wyobraźni. Pewnie robisz dla jakiegoś obcego koncernu i to Cię napawa dumą, ale wiedz, że te obce kapitały mają Ciebie za frajera, bo Ty wypracowujesz im zysk po to, żeby ich rodacy mogli pracować po 37,5 godziny w tygodniu i byli lepiej zarobieni od Ciebie, a jak przyjdą złe czasy to Cię odpalą bez zmrużenia oka, medalu nie dostaniesz. A swoim dzieciom nie pozostawisz żadnego dziedzictwa jakim jest np Holding Remontowej. Pozdrawiam Cię przeszczęśliwy.

          • 2 2

          • jakis komunista z Ciebie? medal chcesz za prace otrzymywac?? (2)

            Komunistaz Ciebie? Orderami chcesz prace wynagradzać?

            • 0 0

            • Ala choć nie chce mi się wierzyć, ale jak bym nie kombinował to zawsze wychodzi na to że Ty do mnie piszesz. (1)

              Żeby się nie rozwijać za długo, moja rada: naucz się czytać, ze zrozumieniem. Zanim coś powierz przeczytaj wpis kilkukrotnie, nikt Tobie czasu nie odmierza, później przejdź do etapu refleksja i wnioski, a następnie się nimi podziel. Chyba, że rozumienie całej treści u Ciebie jest jednoznaczne z własną interpretacją jednego zdania? Jeden argument przynajmniej na początek. Zapraszam.

              • 0 0

              • miało być "powiesz"

                • 0 0

    • Zazdrościsz czy się żalisz ?

      • 5 4

  • nowa stocznia

    ponieważ w najbliższych latach zacznie się duży ruch w budowie nowych , specjalistycznych statków to nowa stocznia jest potrzebna - mogłyby być to tereny dawnego wydziału K-3 tylko tu Skarb Państwa powinien odebrać tereny nieudacznikom marsjanskim im szybciej tym lepiej.

    • 9 1

  • no

    brawo oby wiencej

    • 7 0

  • Remontowa powinna wejść w sektor budowy małych jednostek do 30m i w tym celu stworzyć nowa stocznie, np. ze StalRemu. (6)

    Jest duży popyt na takie lodeczki

    • 25 2

    • stalrem (5)

      nie sadze by trzeba było stwarzac nową stocznię , przecież StalRem i tak dziala na terenie gdanskiej remontowki, i remontowa jest wspolnikiem tej firmy. skadinad wiem , ze ta spolka dziala bardzo dobrze. pomysl by wejsc w budowy malych jednostek jest wart rozwazenia. jak mi sie wydaje Stal Rem ma troche malo miejsca do budowy ale moze holding kupi jakies tereny w stoczni gdansk i tam mozna by przeniesc dzialalnosc tej spolki.Tu jeszcze warto zwrocic uwage , że StalRem to jest spolka o podobnym potencjale jaki miala zniszczona przez marsjan spolka z gdyni Konrem Nauta widac tu w gdansku wyraznie jak nalezy dbac o interesy no tak ale tu pracuja ludzie ktorzy maja pojecie o budowie okretów nie to co marsjanie, ktorych celem sa korzysci wlasne i wykorzystuja kase ale nie swoją tylko panstwowa.

      • 15 1

      • Lepiej osobna spółkę, gdyż specyfika budowy takich łódek jest inna od (1)

        większych jednostek. Np. dobwodowania nie potrzeba pochylni, wystarczy dźwig , a wiec można budować na terenie np dawnej Radunii. StalRem ma bardzo dobry zarząd, potrzebuje tylko marketingu z prawdziwego zdarzenia. Mam nawet nazwę: Remontowa Boatbuilding

        • 10 0

        • może weźmiecie buca zwanego nieukiem z konrem nauty na prezesa ? - to żart oczywiście, gdyby tak było to jedyne co zostało to wziąc linke i do lasu bo już sam pomysł zwrócenia się do tego ....... to straty. a co do zmian w stalremie to musi przemyslec sam zarzad spolki moim zdaniem sa szanse.

          • 5 4

      • (2)

        dokładnie tak, może niedługo polikwidują wydziały na rzecz spółek, będzie mały myk ?

        • 7 8

        • (1)

          a czy to zle bedzie? mysle ze nie. tak zrobiono w latach 90 w stoczni Nauta i wszystko bylo dobrze do czasu gdy zamiast skarbu panstwa pojawili sie ARP i MARS (to tez Skarb Panstwa ale dla swoich) i od tego cvzasu Nauta zaczela miec klopoty. rozpoczelo się niszczenie spolek bo zaczeto wprowadzac do zarzadow kolesi w rodzaju Stach F., Wojciech S., Krzysztof G. i innych szkodników a efekty znane są. mysle, że w remontowce tak nie bedzie bo to jest firma prywatna.

          • 13 1

          • najlepiej jak ci nieudacznicy , szkodnicy pojda sobie precz. Stach F. niech pije swoja ulubiona wode mineralna ze starogradzkiej wytworni, Wojciech S. niech spoziera przez peryskop, a Krzysztof G. razem z braciakami niech zacznie sie uczyc roboty stoczniowej no i zbierac kase na odszkodowania za straty jakie wspolnie ze swym kolega Stachem F. narobił a jest tego prawie 21 milionów złotych .

            • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre. największego centrum biznesowego i biurowego tej klasy w Polsce poza Warszawą. Ta kluczowa inwestycja na rynku Real Estate na Pomorzu, zmienia oblicze Gdańska i całej gdańskiej Metropolii. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach...

Najczęściej czytane