• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuliding buduje dla Londynu

VIK
5 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa promy pasażersko-samochodowe o napędzie hybrydowym dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London.



Promy, które powstaną w gdańskiej stoczni będą obsługiwały przeprawę przez Tamizę, łączącą dzielnice Woolwich i North Woolwich - podał portalmorski.pl. Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin. Dla promów projektu 60-DEH zamówiono już nowoczesny napęd hybrydowy (połączenie dwóch rodzajów napędu). Dostarczy go firma Norwegian Electric Systems (NES), która już podpisała ze stocznią Remontowa Shipbuilding kontrakt na dostawę. Sama stocznia nie ujawnia szczegółów kontraktu.

Serwis transportu publicznego na Tamizie, bezpłatny dla pasażerów pieszych i kierowców, działa od roku 1889 i przewozi ostatnio każdego roku około 20 000 pojazdów oraz 2,6 mln pasażerów. Obecnie przeprawa promowa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy "Ernest Bevin", "James Newman" i "John Burns", nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków.

Zazwyczaj, w normalnych warunkach, w dni powszednie, kursują dwa z trzech promów, z odejściami co dziewięć minut z każdej strony, a w czasie weekendów zatrudniony jest jeden prom z odejściami co 16 minut. Przeprawa zapewnia ważną alternatywę szczególnie dla ciężarówek zbyt wysokich, by skorzystać z pobliskiego tunelu Blackwall Tunnel - podaje portalmorski.pl.
VIK

Miejsca

Opinie (61)

  • (3)

    Jak tam Stocznia Gdańska na którą towarzysz Rydzyk zbierał pieniądze? Guzikiewicz nadal klęczy?

    • 18 2

    • guzik jęczy a jaworski klęczy

      • 2 0

    • To nie jest już stocznia

      to jest fabryka słupów do wiatraków bo nawet nie wiatraków.
      No i jeszcze trochę konstrukcji stalowej od czasu do czasu dla jakiejś stoczni.

      • 6 1

    • poprawnie

      " Jak tam Stocznia Gdańska" co najwyżej Stocznia Gdańsk.

      • 0 1

  • Pracowałem w Remontówce-GSR 1967-1975. DKT,W-1,W-3,Baza Zdawcza.Super miejsce pracy. (1)

    ,,Załapałem się jeszcze na remont parowców,chyba B-10.Z gdyńskiego Dalmoru miały nazwy polskich rzek,a ze szczecińskiej Odry nazwy polskich jezior.A i Rosjanie podstawiali do remontu swoje trawlery B-10, jeden po remoncie i oddaniu radzieckiej załodze spłonął na morzu za Rozewiem. Były przetwórnie B-15, były słynne ,,lesowozy"(drewnowce o specjalnej,wzmocnionej konstrukcji kadłuba i potężnym SG.Przeróżnej maści statki zachodnich armatorów,nasz flagowiec Batory,przy jego dokowaniu w doku pływającym Nr1 korzystano z pontonów wypornościowych PRO.Dopiero zbudowanie przez GSR(na własne potrzeby i Z2) dużego doku pływającego,rozwiązało ten problem.Super majstrowie,ludzie pracujący tu już przed 2WW.Dziadek Wilkowski,Kacza Łapa,Siekierko,Stary Paul na W1,Pomidor na kotlarni,Gruby bosman Chmiel na Bazie Zdawczej,słynny budowniczy Dominik. ,,Koleś"kierownik W1,,,Kotuś" kierownik DKT i inni.Dzięki Wam za współpracę,Cześć Waszej Pamięci ,pozdrawiam Żyjących i pracujących w Stoczniach.,,to se ne wrati".Tomek z DKT GSR

    • 16 0

    • Komuna była zła, bo nie było Lewisów,
      teraz jest lepiej, bo są i IPhony też są :-)

      • 2 0

  • A czemu

    A czemu projekt nie jest ze znakomitego biura RMDC ????

    • 3 0

  • Kłamstwo!! (1)

    W Polsce nie ma żadnych stoczni, przemysł stoczniowy przecież zniszczyli, rozprzedali Tusk i jego POplecznicy!!

    Tak było!!

    • 4 2

    • jaki ty jesteś głupi

      • 1 3

  • (1)

    Stocznia gdańsk swoją pierwszą upadłość ogłosiła w latach 80 a ty pieprzysz o przemyśle styczniowym głupi to ty jestes

    • 1 1

    • I gdyby nie gsr to stocznia północna była by jak gdańsk wybudowali by tam osiedle lemingi od pis

      • 2 0

  • polnocna po zmianach na gorze (4)

    gdy dobrzi odeszli do nauty, maja samych specjalistow od niczego, nie potrafia nagonic kontaktow. mal tego, cena ropy spadla i wstrzymane kontrakty. jak wyzej ktos napisal, stocznia ma ostatnie sztuki do budowania, nie ma nic w portwelu.

    • 4 4

    • (3)

      A wymień tych dobrych co odeszli do Nauty, bo jakoś nie kojarzę

      • 1 2

      • (2)

        A.Wojtkiewicz; T. Piotrowski. D. Warembier , ,,gratulacje" dla Nauty

        • 1 0

        • (1)

          Z tej trójki to tylko Dominik nadaje się do pracy ...

          • 0 2

          • Bo był od roboty a pozostali od zarządzania.

            • 0 0

  • Na przełomie maja i czerwca (7)

    Północna ogłosi upadłość. Remontowka już nie chce pompować kasę w Północną

    • 5 1

    • (2)

      A skad masz takie informacje?

      • 0 0

      • Jakbym Ci powiedział (1)

        to i tak byś nie uwierzył.... Powiedzmy że jestem pracownikiem stoczni

        • 0 0

        • Dlaczego mam nie uwierzyc jezeli to prawda to szkoda firmy i ludzi tam pracujacych

          • 0 0

    • (2)

      Północnej już nie ma od ponad 4-rech lat a RSB jak na razie , pomimo pewnych trudności nie zamierza się poddawać. Prom do Kanady sprzedany, Siem sprzedany, prom dla Tallina odchodzi za tydzień, Ral duży do końca roku, Kormoran gotowy tylko Mar.Wojce się nie śpieszy, promy dla Londynu startuje produkcja, żaglowiec się rozwija itd. roboty jest dużo gdyby nie ,, dziwne " umowy ze spółkami szczególnie preferowanymi przez ,,stolarza" to nie było by tak źle.

      • 0 1

      • A o tym, ze dwa kolejne Siemy stoją na kaszubskim, bo armator odłożył ich wykańczanie to nie wspomnisz?

        • 1 0

      • Nie wiele wiesz gościu.
        Wszystko co się kończy jest z potężną stratą finansową.
        Dwa promiki dla Londynu to absolutna żenada a nie kontrakt.
        Armatorzy nie chcą już gadać z RSB bo opinia fatalna a ceny z kosmosu.
        Właściciel was sprzeda w połowie roku do PGZ i tyle.

        • 0 0

    • To bardzo prawdopodobne.

      Chyba że PS znajdzie wspólnika albo sprzeda całość.
      Tak się mówi w branży.
      Postawił na czele fachowców od zamykania bo ci od budowania zostali wywaleni.
      Całą Remontową rządzi ekipa która zamknęła Gdynię, prawie zamknęła Gdańską, Maliniak kupił złom dla Petro a teraz zamykają Północną.
      panie Soyka weź się pan zreflektuj człowieku bo na starość wszystko ci odbiorą !!!!!

      • 2 0

  • Super

    • 1 0

  • Tak tak roboty duzo ale czy kasy starczy na kary za opoznienia i splaty zaciagnietych kredytow

    • 1 0

  • A czy Rsb to jak stary samochod tak sobie mozna sprzedac a PGZ ja kupi na pniu?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane