- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (51 opinii)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (209 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (251 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (229 opinii)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (198 opinii)
Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk
Inwestycje w Porcie Gdańsk.
Zakończono inwestycję w gdańskim porcie, w skład której wchodziła budowa 10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów siedmiu obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i Lotos, parking buforowy dla aut ciężarowych. Łączna wartości inwestycji to 166 mln zł netto. Generalnym wykonawcą była sopocka firma NDI.
Prace w Porcie Gdańsk rozpoczęły się w sierpniu 2018 r. W tym czasie generalny wykonawca, pracując przy pełnej operacyjności portu i wszystkich baz przeładunkowych, wykonywał kolejne etapy prac. Zasadnicze prace konstrukcyjne udało się zakończyć jeszcze w 2020 r. Ostatnie miesiące to prace wykończeniowe oraz prace brukarskie na ulicy Kontenerowej. Na budowie w Porcie Gdańsk budowlańcy wykorzystali 40 tys. ton masy bitumicznej, 13 tys. m. sześc. betonu konstrukcyjnego, 860 ton stali zbrojeniowej i 1,2 tys. ton szyn.
- Tę inwestycję realizujemy z myślą o naszych aktualnych i przyszłych kontrahentach, aby prowadzone przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne. Chodzi tu o budowę nowych dróg i układów torowych wyprowadzanych ze stacji kolejowej PKP Port Północy do bram poszczególnych terminali. W przypadku największego z nich, czyli terminalu DCT, będą to dwa dedykowane tory. Dodatkowo zrealizowana właśnie inwestycja drogowa wyprowadzi bezkolizyjnie ruch z terminalu, dalej na południe Polski - komentuje Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Co istotne, jest to zupełnie nowy układ drogowy, który umożliwi bezkolizyjny ruch pojazdów, co jest niezwykle istotne przy tak znacznym natężeniu ruchu towarowego. Dwie dedykowane jezdnie w układzie 2 plus 2 do terminalu kontenerowego spowodują, że wyprowadzenie kontenerów będzie spełniało najwyższe europejskie standardy. Jedynym miejscem od wyjazdu z terminalu, w którym trzeba zwolnić, będą bramki na autostradzie.
Nowe ulice, wiadukty i tory w gdańskim porcie
W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanego przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane zostały ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Powstały cztery nowe wiadukty, a rozebrane zostały dwa istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, Lotos i Naftoport). Pojawił się dodatkowy tor do terminalu DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstał także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu.
- Największym wyzwaniem w trakcie tego projektu była dla nas logistyka - mówi Maciej Szymański, kierownik budowy z firmy NDI. - Niejednokrotnie prace toczyły się 24 godziny na dobę, tak aby np. przywrócić w najkrótszym możliwym czasie ruch pociągów do terminalu DCT. Roboty prowadziliśmy praktycznie we wszystkich branżach i zawsze musieliśmy zachować możliwość normalnego funkcjonowania portu.
Miejsca
Opinie (40)
-
2021-03-19 06:45
budowac budowac
a jak bedzie trzeba rozdac lopaty pasozytom miejskim. "sluzba" ma wiele do odpokutowania !
- 2 1
-
2021-03-18 19:24
Port "zapomniał" wybudować drogi wyjazdowej (1)
Ul. Wyzwolenia to ulica osiedlowa!
tu nie możecie jeździć TIRami pod oknami tysięcy mieszkańców- 17 4
-
2021-03-18 22:44
Tiry
Od pilnowania porządku na drogach są zieloni. Niestety to kierowcy tirów mają gdzieś przepisy, jeżdżą jak chcą i parkują gdzie chcą. Cała handlowa bywa zawalona tymi trupami, bo stojąc na parkingu mogli by wypaść z kolejki. Podobnie na ul. Przeteocznej i ul. Ku Ujściu. Polecam używanie klaksonu i długich świateł by "zawodowi" kierowcy nie pospali sobie za wygodnie stojąc na ulicy!
- 1 1
-
2021-03-18 21:08
Gratulacje!!!
Jeszcze raz gratulacje!
- 5 4
-
2021-03-18 12:47
Gdynia z jej wizjonerem ląduje na totalnym marginesie (2)
ostatnio perła samorządu popisała się choćby z projektem węzła Karwiny kiedy to chciał ograniczyć wywóz towarów z portu
- 27 3
-
2021-03-18 16:21
przyjedź zobacz co dzieje się w Porcie i okolicach (1)
Na marginesie już sam wylądowałeś przez to, że jedynym twoim hobby to hejtowanie Gdyni
- 2 8
-
2021-03-18 19:26
w samym porcie sporo
ale to jedynie odtwarzanie zdewastowanych i wyeksploatowanych do granic możliwości instalacji i struktur komunikacji kolejowej.
Poza odnowieniem nie ma żadnej wartości dodanej w postaci modernizacji układu komunikacyjnego Gdyni. Choć to port (lata temu) zmodernizował Wiśniewskiego i Polską
Ale Gdynia (magistrat) zapracowała sobie na takie traktowanie...- 7 1
-
2021-03-18 18:01
(1)
A gdzie parkingi dla Tirow? Stoja wszedzie
- 15 0
-
2021-03-18 18:13
jest nowy zbudowany ale nie oddany jeszcze do użytku
- 4 0
-
2021-03-18 15:06
(2)
Port ma ostatnio niezły PR na tym portalu. Zwolnijcie trochę bo aż w oczy kuje. Ponadto artykuły gloryfikujące ZMPG czytają też osoby z Portu czy mocno i dobrze poinformowane :)
- 25 11
-
2021-03-18 17:14
Robią to się chwalą (1)
Gorzej jakby nic nie robili. Jak pewnie TY, co siedzisz, dobrze poinformowany, zazdrosny że nie piszą o Twoich nieosiągnięciach, zły na świat i wylewasz dalej truciznę.
Ja taki nie jestem i jak się dzieje dobrze to kibicuję, a jak źle staram się wskazać błąd aby ktoś myślący mógł o ile chce wyciągnąć wniosek- 6 3
-
2021-03-18 18:08
człowieku chyba nie wiesz o czym mówisz, jak zwrócisz się w trakcie inwestycji i zasugerujesz to ci nawymyślają że ciągle narzekasz, fajnie jest pokazywać to co zrobili tylko część tych inwestycji jest nie do powszechnego użytku przez ludzi
- 2 3
-
2021-03-18 13:24
cło, akcyza, vat, cit - budżet centralny zaciera ręce (3)
Ile gazów cieplarnianych trafiło bezpośrednio i pośrednio do atmosfery w związku z budową tej infrastruktury?
Do jakich emisji CO2 przyczyni się wybudowana infrastruktura?
Na kiedy planowane jest dalsze zalewanie terenów zielonych (retencyjnych) betonem i asfaltem?
I wreszcie kiedy w końcu doczekamy się wycinki lasu i zabetonowania plaży? Krajobraz obszaru Natura 2000 został już zabudowany falochronem na miarę Wenezueli.- 5 43
-
2021-03-18 15:28
niedługo (2)
ten teren jest wpisany w ramach rozwoju portu od lat. Już w 2003 roku było jasne, że obecne DCT w przyszłości to wykorzysta w kolejnych etapach rozbudowy - jest 3 etap w tej chwili z 6 jakie są zaplanowane. Najśmieszniejsze, że przed wyborami budyń kłamał w oczy i wciskał kit, że nic nie będzie wycięte,, a siedział w radzie protu miał wgląd do wszystkich inwestycji na następne 30 lat do przodu
- 9 2
-
2021-03-18 15:38
Kłamał w żywe oczy DCT i Port Gdański (1)
ale to trzeba umieć czytać ze zrozumieniem.
- 1 1
-
2021-03-18 16:29
czy DCT kłamał albo Port ?
jak przeglądałem kiedyś plany ich inwestycji to nawet na mapach to było zaznaczone kilka lat temu, gdy szukali partnera biznesowego, i żeby śmieszniej widziałem te papiery jak byłem na targach w Kazachstanie i potem w w Gdyni
- 2 0
-
2021-03-18 13:16
Parking buforowy dla TIR- ów.
Jest już gotowy od pół roku i nie otwarty ...Wjazd na parking blokują betonowe barjerki!!!! Zamiast na tym parkingu to Ciężarówki stoją na ulicach otaczających DCT.
- 30 0
-
2021-03-18 12:27
Zakończono? Wczoraj jechałem do DCT-u i tiry dalej były zaparkowane na prawoskręcie do centrum logistycznego. Na przystanku autobusowym na wiadukcie. Parking już dawno był gotowy ale zamknięty. W jakim celu?
- 33 0
-
2021-03-18 12:20
(1)
Superancko.
- 20 9
-
2021-03-18 12:23
Teraz pora brać się za remonty dróg w Gdańsku, Wyzwolenia- tragedia!
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.