• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozebrano ogromny magazyn. Gruzy będą wywożone do grudnia

Rafał Borowski
16 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Pozostałości ogromnego magazynu przy ul. Oliwskiej w Nowym Porcie.
  • Pozostałości ogromnego magazynu przy ul. Oliwskiej w Nowym Porcie.
  • Pozostałości ogromnego magazynu przy ul. Oliwskiej w Nowym Porcie.
  • Pozostałości ogromnego magazynu przy ul. Oliwskiej w Nowym Porcie.
  • Pozostałości ogromnego magazynu przy ul. Oliwskiej w Nowym Porcie.

Z krajobrazu Nowego Portu zniknął właśnie potężny magazyn stojący dotychczas przy ul. Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska. Wywózka pozostałych po nim setek ton gruzu zakończy się w połowie grudnia. Działka po magazynie będzie tymczasowo służyć jako plac składowy. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, do którego należał budynek, jeszcze nie zdecydował, co powstanie w jego miejscu.



Gdybyś mógł wybrać, to co wybudowałbyś na miejscu zburzonego magazynu?

Na terenie Morskiego Portu Gdańsk trwają obecnie roboty rozbiórkowe. Z krajobrazu Nowego Portu znika ogromny budynek, który stał przy ul. Oliwskiej. Zakrojone na szeroką skalę prace zainteresowały wielu naszych czytelników.

- Mieszkam w Nowym Porcie i zauważyłam, że przez ostatnie tygodnie trwają prace przy ul. Oliwskiej, polegające na wyburzaniu starej, olbrzymiej hali znajdującej się na terenie portu Gdańsk. Nic nie mogę znaleźć w internecie na ten temat. Jest to temat dla mnie i dla mieszkańców naszej ulicy bardzo ważny. Czy macie Państwo jakiekolwiek informacje na ten temat? - napisała do nas pani Dorota.
Przestarzały magazyn Hortexu

Owszem, mamy. Wyburzany budynek to stary magazyn. Dwupoziomowa, betonowa konstrukcja o powierzchni aż 17 tys. m kw. wraz z przylegającą do niej częścią biurową o powierzchni 1,4 tys. m kw. została zbudowana w 1971 roku. Obiekt przez wiele lat był użytkowany przez firmę Hortex, składowano tutaj głównie mrożonki oraz inne produkty spożywcze.

Po wyprowadzce dotychczasowego gospodarza, czyli od ok. dwóch lat, magazyn stał pusty. Właściciel nieruchomości, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, stwierdził, że szanse znalezienia kolejnego najemcy są równe zeru, a remont kompletnie nieopłacalny. W związku z tym podjęto decyzję o rozbiórce ogromnego budynku.

- To przestarzały budynek, w ogóle nie przystający do potrzeb rynku. Dzisiejsze magazyny to lekkie konstrukcje naszpikowane elektroniką, tzw. inteligentne magazyny. Remont tego budynku był bezcelowy. Polityka Portu Gdańsk zakłada pozbywanie się nieużytkowanych budynków, które generują wyłącznie niepotrzebne koszty, np. obciążenia podatkowe. Decyzja o jego rozbiórce była w pełni uzasadniona - wyjaśnia Monika Wszeborowska, Dyrektor Biura Marketingu Portu Gdańsk.
Tymczasowo plac składowy. Co później?

Rozbiórka gigantycznej konstrukcji rozpoczęła się 2 września i zakończy się 15 grudnia. Prace idą zgodnie z harmonogramem. Kilka dni temu zakończyło się wyburzanie budynku, obecnie trwa wywóz setek ton żelbetowego gruzu. Co powstanie na zwolnionej działce?

- Zarząd Morskiego Portu Gdańsk nie znalazł dotychczas inwestora, który byłby zainteresowany wykorzystaniem działki. W związku z tym miejsce po wyburzonym magazynie będzie tymczasowo użytkowane jako plac składowy - dodaje Wszeborowska.
Działka po starym magazynie znajduje się w świetnie skomunikowanej lokalizacji, tuż przy wylocie kanału portowego. Należy przypuszczać, że plac składowy będzie rozwiązaniem wyłącznie krótkoterminowym.

Miejsca

Opinie (63) 1 zablokowana

  • Zbudować lidla !!!!

    • 2 0

  • (3)

    Nowy Port zawsze mi się kojarzył z bojkami i damami lekkich obyczajów.Dobre miejsce na dom publiczny.

    • 1 7

    • (2)

      Moze za ściana masz burdel i nawet o tym nie wiesz. Zmykaj do swojego sterylnego świata, a od NP odpie.....prz sie

      • 1 0

      • (1)

        He ,he a pamiętasz restaurację Viking.Znają ją wszyscy marynarze którzy kiedykolwiek zawinęli do Gdańska.

        • 0 0

        • a pamiętasz jak Marek Citko było napastnikiem reprezentacji Polski? porównanie na tej samej zasadzie...

          • 1 0

  • (11)

    tymczasowo............ a potem sprzedadzą deweloperowi na apartamenty

    • 57 32

    • Apartamenty w Nowym Porcie a to dobre (4)

      nawet warszawka słyszała o takich ekskluzywnych dzielnicach jak Nowy Port Strzyża Żabianka czy Przymorze i Orunia.

      • 5 10

      • Piszesz z "nowoczesnego" getta ogrodzonego płotem?

        Wracaj do siebie na wieś

        • 2 0

      • słyszała (2)

        a w kamienicach Magellana mieszka nawet córka premier Kopacz, więc skończ już z tymi stereotypami

        • 9 1

        • to ile ona ma lat? (1)

          sześc? kto normalny w wieku dojrzałym chce mieszkać w kamienicy :D

          • 0 5

          • zalezy jakiej i gdzie

            • 2 0

    • w takim miejscu apartamenty :D taaa (3)

      • 14 9

      • (2)

        zamknie się port i po sprawie, będą apartamentowce

        • 6 10

        • to nie Gdynia (1)

          • 9 4

          • Ojojoj zaraz się zlecą piekące pośladki

            • 1 0

    • Normalnie deweloperzy tak przebierają jogami żeby budować w Nowym Porcie ;) (1)

      • 5 2

      • Chcieliby ale tam ma być port i miejsca pracy i bardzo dobrze

        • 6 1

  • w ankiecie wybrałabym: zielony skwer dla mieszkańców (4)

    • 23 10

    • slabe miejsce na skwer

      czy wy nie rozumiecie, ze nie kazdt kawalek zieleni w miescie jest dobry dla miasta.

      Park nie moze byc zdala od wszystkiego, bo zaczyna byc niebezpieczny. Paki i skwery musza byc integralna czescia miasta, czyms blisko ludzi. Nie chodzi o to, aby 50% miasta to byla zielen, bo wtedy nie ma miasta. Chodzi o to, ay utrzymac dobre proporcje i dobra jakosc zieleni miejskiej (Odpowiednio utrzymane + odpowiednie lokalizacje).

      • 4 0

    • raczej dla piwoszy (1)

      browarnia pod hmórkom

      • 8 0

      • Doker lubi wypić po pracy.

        • 4 0

    • Może..."zielona wyspa"

      • 4 2

  • przyszły mieszkaniec

    Nowy port...... Moje miejsce

    • 5 1

  • kolejny bezcenny zabytek

    zniszczony w bezmyślny sposób przez chciwych kapitalistów !
    a można było go odremontować i stałby się kolejna atrakcja turystyczna Trujmiasta, jak to robi się na zachodzie !

    • 2 6

  • Kolej na Port Serwis (4)

    Teraz kolej na rozwalenie Port Serwisu. Przestanie truć Gdańsk. Do dzieła !!!

    • 16 3

    • Chyba sie troche nawdychałeś czegoś,bo szybciej Budyń zamieni sie w kisiel niż zniknie Port-Service (3)

      Nie na darmo idzie tam ciężka kasa żeby nie truć ludzi..

      • 1 3

      • (2)

        Kasa już nie idzie, bo myślą o przeprowadzce. Palą cały ten chłam na umór, bo nikt im nie podskoczy. Sorry takie mamy prawo.....

        • 2 1

        • Jakie prawo...człowieku )))) (1)

          Taka kasa poszła bokiem,że palą i będą palić do konca świata i jeden dzien dłużej
          A w Gdańsku dalej będzie największa zachorowalność na raka w Polsce.
          Takie mamy nie-rządy po-paprańców niestety.

          • 2 3

          • Brawo z czytania ze zrozumieniem :)

            • 3 0

  • Port (1)

    A może ktoś by znalazł pozytywy tego faktu zamiast pisać na temat, o którym nie maja pojęcia, a przede wszystkim o tym w jakim stanie był ten budynek. Budek jest burzony, bo przede wszystkim jego konstrukcja jest tak zniszczona, że nie nadaje się do użytku. Nikt w takim stanie nie może go wynająć i użytkować. Te obiekty, które można ratować są remontowane i to chyba widać..Koszty remontu danego obiektu są wyższe od kosztów wybudowania nowego obiektu, który sam potencjalny dzierżawca wybuduje na tym terenie w nowej technologi. Wszyscy w porcie inwestorzy tak właśnie robią. Teren jest i będzie portowy i zamiast świecić pustką i szarością , to własnie należy go uprzątnąć, aby móc stworzyć miejsce pod kolejną działalność portową. Pytanie w ankiecie portalu pozostawiam bez komentarza. Trochę wstyd.

    • 11 5

    • Zawodowi burzyciele

      Może znajdą sie winni, którzy doprowadzają budynki do takiego stanu. Burzyć każdy potrafi, a budować nieliczni, na pewno nie ma takich w porcie. Gdyby nie dzierżawcy to wszędzie rosłyby chwasty.

      • 4 4

  • może jakiś deweloper weźmie tą działkę (1)

    Ładna dzielnica w której brak nowej zabudowy i normalnych ludzi

    • 23 35

    • dopoki

      Syfy sa naprzeciwko, po drugiej stronie kanalu portowego: portservice, siarkopol, nawozy, ropa - raczej na mieszkanie tam nikt normalny sie nie skusi...
      A i jeszcze popioly z EC oraz samo EC - wspaniala lokalizacja

      • 5 4

  • PO-lska w ruinie na każdym kroku.. (8)

    Polityka wielu ostatnich zarządów portu polega na niszczeniu tego co wiele pokoleń w wielkim trudzie budowało.
    To nie pierwszy magazyn,ktory został wyburzony,bo zarząd nie ma pomysłu na pustostany wynikające z łupieżczej polityki drenowania dzierżawców którzy nie wytrzymują co chwile podnoszonych stawek najmu i sie wyprowadzają.
    Ostatnie władze to już kompletna ignorancja i improwizacja wynikająca z niekompetencji i politycznego nadania Parti Oszustów.

    • 31 63

    • Ludzie, o co wy się kłócicie. Stał niepotrzebny, niefunkcjonalny, pewnie trzeba było z to płacić podatki i właściciel wyburzył. Miał pozwolenia, jego sprawa, nie nasza. Dorabianie polityki do każdego wydarzenia nigdy nie sprawi, że ludzie będą zgodni.
      Bawcie się dobrze... Ja powoli mam tego dosyć i faktycznie chyba trzeba będzie zmienić kraj zamieszkania, bo tu ludzi się NIE DA ZMIENIĆ - ZAWIŚĆ I FANATYZM.

      • 9 3

    • Kolejny wioskowy ..... (4)

      Tak stare przestarzałe magazyny nadają się tylko do rozbiórki, bo koszt postawiona nowoczesnego wynosi 50% kosztu remontu takiego budynku.

      Obecnie Magazyny muszą być mobilne i tak stworzone aby była możliwość wykorzystywania go przez kilka firm. Zmiany wewnątrz muszą być na tyle proste, aby mogły zaistnieć w kilka dni, a nie miesięcy czy lat.

      • 15 6

      • Jak kopałeś piłke po wsi,to ja już pracowałem w porcie także nie zabieraj głosu...wioskowy (3)

        • 3 9

        • Czyli nosiłeś worki na plecach i owoce w kartonach. (2)

          Ta forma przeładunku to prehistoria. Nawet sztaplarka już odeszła do lamusa. Towary drobnicowe pakuje się do kontenerów pod klienta odbiorce. Nikt w porcie nie otwiera kontenerów, co zapobiega kradzieżą jak drzewiej bywało. Może za tymi profitami tak tęsknisz.
          Kontenery przeładowuje się w porcie zewnętrznym, bo nie są w stanie wejść do kanału portowego.
          Czyli i tego typu magazyny nie są potrzebne.

          • 7 4

          • A skoro o złodziejstwie napisałeś,to znaczy,że znasz sie na tym..

            • 7 1

          • Żenada...taką wiedze o porcie wyniosłeś z zawodówki,czy z internetu ?

            Jak byś przepracował chociaż chociaż jeden dzień w porcie nawet przy workach,to byś nie tworzył takich bzdur...wioskowy

            • 3 6

    • pis to dno (1)

      jesteś durnym wyznawcą kartofla......

      • 5 6

      • Czyżby kolejny tyfus zadżumiony tvn ?

        • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane