- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (65 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (114 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Ruch w stoczniach. Aluminiowy kadłub i statek rybacki
W Aluship Technology w Gdańsku odbyło się wodowanie aluminiowego kadłuba promu ZeroCat120, a w stoczni Alkor rozpoczęła się budowa statku rybackiego dla islandzkiego armatora.
Wodowanie najnowocześniejszego oraz największego na świecie kadłuba aluminiowego przeprowadzono przy użyciu pływającego doku. Aluminiowy kadłub promu ZeroCat120 został zbudowany przez zespół Aluship Technology dla stoczni Fjellstrand AS Norway. Co ciekawe, prom zostanie zbudowany zgodnie z obowiązującymi normami IACS oraz podstawowymi zasadami osób niepełnosprawnych zgodnie z Universal Design, dlatego na prawej burcie znajduje się winda. Umożliwia ona osobom niepełnosprawnym parkowanie i dostęp do wszystkich pomieszczeń dla pasażerów bez blokowania przejazdu większym samochodom ciężarowym.
Kadłub ma 87,5 m długości, 20,8 m szerokości, waży łącznie 372 ton. Prom zasilany będzie na baterie, będzie energooszczędny i przyjazny dla środowiska. Jednostka jest przeznaczona do transportu pojazdów samochodowych oraz 296 pasażerów. Główny pokład samochodowy to otwarty pokład ro-ro z siedmioma pasami dla ruchu samochodowego, umożliwiającymi bezpieczne parkowanie z ograniczoną pomocą członków załogi. Teraz kadłub zostanie przetransportowany do Fjellstrand AS w Norwegii w celu kompletnego wyposażenia.
Z kolei w stoczni Alkor w Gdańsku odbyła się uroczystość położenia stępki pod statek rybacki (longliner) dla islandzkiego armatora Visir. Statek będzie miał 45 m długości i 10,4 m szerokości. Jednostka ma być gotowa do końca przyszłego roku. Wartość kontraktu to 7,5 mln euro. Statek, zaprojektowany przez biuro projektowe NAVÍS, zostanie wyposażony w silnik główny Caterpillar z przekładnią, wałem i śrubą oraz w dwa agregaty prądotwórcze. Za dostawy odpowiada gdański zakład.
Stocznia Alkor działa od 1989 roku. Wyremontowała i przebudowała prawie 800 statków różnych typów i bander, w tym m.in. polskie, norweskie, brytyjskie, holenderskie, niemieckie czy greckie. Zakład posiada własny dok pływający. Ma on 155 m długości, 24,7 m szerokości pomiędzy basztami, a jego udźwig wynosi 8 000 t.
Miejsca
Opinie (50) 1 zablokowana
-
2018-06-18 18:19
Wodowanie (1)
Czemu nigdy nie piszecie kiedy bedzie wodowanie a nie człowiek dowiaduje sie że było już wodowanie. Przecież tyle chetnych osób by poszło zobaczyć.
- 3 0
-
2018-06-18 19:21
Wodowanie odbyło sie dokladnie o 6 rano. Przyszedlbys?
- 1 2
-
2018-06-18 19:22
Cos z tym dźwigiem nie chalo...
- 1 0
-
2018-06-18 19:23
Cos z tym dźwigiem nie chalo... (2)
8000T....?
Nie za duzo zer?- 1 0
-
2018-06-18 21:04
Udzwigu.
Uuuuuuuu! "U" jest przed "dzwigu".
- 0 0
-
2018-07-02 23:27
chalo..chalo
mozliwe..można oszacować... nośność 8 000 ton ..jest poprawna
- 0 0
-
2018-06-18 22:05
Hehe
87 .pare metrow kpina .i dotego beznadziejny pracodawca ,ktory nie placi.Gratuluje amatorki.
- 1 0
-
2018-06-18 22:53
Napiszcie jeszcze, że w KANU w Kleszczewie
Sprzedają kajaki
- 1 0
-
2018-06-19 05:25
(2)
"Stocznia Alkor działa od 1989 roku. Wyremontowała i przebudowała prawie 800 statków"
Pierwsze słyszę, że taka stocznia w Gdańsku jest, a mieszkam tu 35 lat.- 4 1
-
2018-07-01 23:12
Dlatego działa
wszystkie stocznie o których słyszysz padają, bo łapę kładzie na nich rząd ten czy inny.
- 0 0
-
2018-07-02 23:18
to że sie nie wie
to na szczęście nie znaczy że nie istnieje..
Istnieje..Istnieje.. Troszkę wysiłku umysłowego i fizycznego i na tereny stoczniowe szukać.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.