- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (87 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Rusza przebudowa nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia
Projekt pogłębienia kanału portowego wchodzi w fazę realizacji. Przebudowa nabrzeża Słowackiego to pierwszy i jednocześnie kluczowy element inwestycji, dzięki której Port w Gdyni będzie mógł obsługiwać jednostki głębokowodne.
Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186 m nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze.
Zadanie to wykona firma Strabag. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe, polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.
Termin realizacji przebudowy nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 mln zł brutto.
- Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek - komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego portu Gdynia.
Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego programu POIiŚ 2014-2020 - "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - etapy II i III".
Miejsca
Opinie (43)
-
2018-11-26 14:40
wykonawca (4)
To się strabag wpakował na minę. Musi mieć dobrych pracowników i kadrę kierowniczą przy tych robotach, bo inaczej to dopłaci do interesu, a i tak dopłaci.
- 16 9
-
2018-11-26 14:59
a i tak Gdynia nie będzie obsługiwać żadnych kolosów (3)
- 9 18
-
2018-11-26 17:15
I po choinkę te łapki w dół? (2)
Przecież dla Gdyni to jest już ketchup po frytkach! Gdynia jako port przeładunkowy przespała swoje szanse i teraz zostało jedynie zabudować tereny okołoportowe marinami i apartamentami.
- 12 16
-
2018-11-26 23:31
A Ty to z ekipy Szczurka czy deweloper? (1)
- 4 1
-
2018-11-27 08:48
Ja to jedynie Gdynianin od 47 lat i do tego realista, zwyczajnie-realista- który nie daje sobie kitu wciskać.
- 2 7
-
2018-11-26 16:57
(1)
kadrę kierowniczą i pracowników ma najlepszych
- 9 10
-
2018-11-26 17:43
Najlepsi pracownicy
Bo przejęli z upadłej Hydrobudowy Gdańsk, dlatego mają najlepszych.
- 6 2
-
2018-11-26 17:00
Przebudowa kosmopolita (7)
Pamiętam czasy jak na tym nabrzeżu "czechosłowackim" stały małe urządzenia przeładunkowe "dźwigi" masowe. To czasy byłego Gomułki i Gierka mienionej epoki gdzie przy nabrzeżu stały statki burta w burtę.
- 20 3
-
2018-11-26 17:11
Zgadza się ... i na redzie kolejka następnych ... (1)
- 8 0
-
2018-11-28 17:24
Statki czekające na redzie są oznaką niewydolności portu..
- 0 0
-
2018-11-26 17:38
To dlaczego teraz przeładunki są kilkukrotnie większe niż wtedy? (1)
- 5 6
-
2018-11-26 17:47
Zdzichu idź o swoich wnioskach koniowi na Helu zamelduj.
- 6 4
-
2018-11-27 01:48
To ty młodziutki jesteś boja pamiętam czasy Bieruta.
- 0 0
-
2018-11-27 07:57
(1)
A co nabrzeże Czechosłowackie ma wspólnego z nabrzeżem Słowackim? Popatrz na mapkę, nabrzeża ci się pomyliły.
- 1 0
-
2018-11-27 09:10
Teraz statki większe i wszystko w kontynerach,a nie jak na 3 świecie wszystko ręcznie
- 4 0
-
2018-11-26 17:01
Ręce opadają nabrzeże będę przerabiać. (2)
Nie mają na po pieniędzy wydawać, to niech wspomogą jakiś szpital albo biedną parafię, albo dzieciom na święta prezenty kupią.
- 6 60
-
2018-11-26 18:05
(1)
podoba mi się twój sarkazm
- 6 0
-
2018-11-26 19:47
Bóg zapłać!
- 0 1
-
2018-11-26 17:25
Porty portami a statkiem większym nie ma gdzie zakotwiczyć na redzie. Kotwicowisko przed Gdańskiem pośrodku toru podejściowego, statek 200m+ się nie mieści i … kilka wraków w granicach kotwicowiska!!!
- 13 1
-
2018-11-26 17:31
Pani Premierze Pinokio!
To UE daje również na przebudowę nabrzeża, a nie tylko na remont chodników.
- 24 5
-
2018-11-26 17:36
(7)
szczekajcie dalej burki a w Gdyni robią swoje a jak zachrypniecie to do michy i kości ogryzać.
- 21 15
-
2018-11-26 17:48
W Gdyni to robią pod siebie burku. (2)
- 5 5
-
2018-11-27 08:46
(1)
Mógłbyś wymyślić jakąś bardziej oryginalną dla mnie nazwę bo z Burkiem to byłem pierwszy.
- 0 1
-
2018-11-27 08:53
Pierwszy byłeś z burkami z małej litery a teraz już bardziej oryginalnie - z Burkiem z dużej?
- 0 0
-
2018-11-26 20:31
Moja Gdynia (3)
W Gdyni powinna władza zabrac się za łatanie dziurawych chodników i ulic
- 2 4
-
2018-11-27 08:33
(2)
Nie rozumiem ,macie chyba adhd lub dysleksję z dysgrafią .Czy potraficie utrzymać się w jednym temacie?Artykuł jest o remoncie nabrzeża a ty wyjeżdżasz z dziurami na drodze co ma Port Gdynia do dziur na drodze.Będzie artykuł o remoncie wieży kościelnej to walniesz tekst o stanie szkolnictwa artystycznego ze wskazaniem na balet?Przeczytaj tekst,pomyśl co Gdynia -miasto- ma do portu i inwestycji,a tak walisz bez ładu ,mieszasz miód ze smalcem .Wiem że większość czyta nagłówki i z tego wyciąga wnioski z tezą.
- 2 1
-
2018-11-27 08:55
A ty się mądralujesz jak pan z telewizora. (1)
- 2 1
-
2018-11-27 09:25
Oglądając TVP i podpatrując ich techniki człowiek nabiera nawyków.
- 0 0
-
2018-11-26 18:19
Ad hoc (3)
To ciekawe ! Po co pogłębiać do 16 - tu metrów jak tor wodny w Cieśninach Duńskich ma 12.3 metra ? Może od razu te pieniądze wrzucić w błoto, będzie szybciej..
- 7 18
-
2018-11-26 20:21
15 metrów. (1)
To jakim cudem do Gdańska mogą dopłynąć?
- 7 0
-
2018-11-27 11:31
Bo te do Gdańska przez Wejherowo płyną a nie przez Cieśniny Duńskie.
- 8 0
-
2018-11-27 17:02
tam głębokość jest 16, ale zamontowali spowalniacze
tam głębokość jest 16, ale zamontowali spowalniacze, bo tankowce za szybko pływały i fale zalewały Kopenhage. Teraz żyją z fotoradarów w cieśninach. Wielka Dania pff.
- 6 0
-
2018-11-26 18:22
(4)
W którym miejscu w porcie jest nabrzeże SŁowackiego. Nigdy o takim nie słyszałem
- 5 12
-
2018-11-26 20:35
Port w Gdyni
Ja tez miałem podobne uczucie ,lecz skojarzyłem ,ze chodzi o nabrzeze czechosłowackie. Nie ma Czechosłowacji to nie ma i nabrzeża czechosłowackiego
- 3 0
-
2018-11-26 21:01
są nietoperze i są też gacki, są imbecyle i Juliusz Słowacki!
- 4 0
-
2018-11-26 22:41
Nabrzeże Słowackie. Nabrzeża Słowackiego tak jak Francuskiego, Rumuńskiego itp.
- 2 0
-
2018-11-27 07:24
Łączy nabrzeże Rumuńskie z Bułgarskim
- 1 0
-
2018-11-26 19:47
Ciekawe kiedy powstanie normalna droga dojazdowa do portu???? (1)
Teraz to co się dzieje to kpina. TIR wyjezdza z portu i ciągnie przez 3 ronda i 10 światel zakorkowaną ulicą Janka Wiśniewskiego. Na końcu tego bajzlu dopiero zaczyna się najlepsze czy zapchana estakada, a później podjazd pod 100 metrową górę w kierunku obwodnicy. Zimą nie ma na to szans. Równie dobrze możnaby wybudować lotnicze centrum logistyczne na Witominie... a to że nie ma tam lotniska to drobiazg. Gdyńska logika.
- 31 3
-
2018-11-26 20:03
masz racie w 100 %
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.