- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia
Stoczniowa działka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.
- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela
Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.
Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.
Majątek stoczniowy spółki Synergia 99
- Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
- Treny przemysłowe: 8,0198 ha
- Place: 2,4349ha
- Pochylnie: 2
- Dźwigi: 7
- Łoża: 4
- Suwnice: 8
- Nabrzeża: 160 m
Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.
Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?
Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia.
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.
Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-12 05:45
Osiedle Doki
No to mają przerąbane. Hałas, pył i obloki farby.
- 2 2
-
2022-10-12 05:39
Jak Karstensen to dobrze!
Miałem okazję obserwować jak wygląda praca w tej duńskiej stoczni w Gdyni! Kiedy jeden statek rybacki był wodowany w halach i na placu trwała produkcja następnych w sposób ciągły bez zbędnych przestojów. Międzynarodowa profesjonalna załoga ogarniała budowę statków bez problemu. W Gdyni na Indyjskiej czułem się trochę jakbym obserwował przemysł stoczniowy na zachodzie.
- 6 0
-
2022-10-11 11:16
(1)
Oby ich tylko nie przerobili na żyletki
- 12 1
-
2022-10-12 00:12
Przerobią, na pewno przerobią i obojętnie kto, PO czy PiS, bo im się będzie należało, a kasa płynąć musi jak woda w Motławie, nieprawdaż?
- 0 0
-
2022-10-11 11:06
(3)
Dziwne ,że nie sprzedali terenu żeby zaraz betonować Pani O smutna
- 44 25
-
2022-10-11 23:36
Dunczycy to zrobia
Nie PO to kupili
- 0 1
-
2022-10-11 12:08
To pani O sprzedała, czy tłuste koty z PGZ?
- 2 4
-
2022-10-11 11:18
Teren wokół dźwigów jest w cenie
- 2 1
-
2022-10-11 23:16
I po dzwigach... a takie ładne były, nasze (1)
"amerykańskie" potem duncy wysła je do Finlandii i znikną na zawsze
- 0 2
-
2022-10-11 23:33
ale one fińskie są właśnie
po co drewno do lasu wysyłać?
- 1 0
-
2022-10-11 18:22
z Tuńczykami to się dobrze na spólkach wychodzi ! (2)
swego czasu jak nastąpił b.żywiołowy szaber PLo . to Transport Kontenerowy PLO ok.120 ciągników VOLVO plus Naczepy ,kontenery
, cała infrastruktura transportowa ,serwis , logistyka cFaniaczki pospólkowali' z duńską firma Frank Tobiesen ! ,długo nie trwało i -tuńczyki 'wyparowali a z majątku plowskiego nie zostało nic ! więcej , dokładniej i precyzyjniej opisali by to=ą "akcje" ci którzy w niej uczestniczyli ...- 6 1
-
2022-10-11 22:40
jeden z bardzo wielu epizodów specyfiki kontaktów gospodarczych północ - południe.
Specyfika polegała na łapaniu opóźnień i kompensacji należności za pomocą kar umownych.
Pomagały w tym "skrzywione" kontrakty i "sformatowany" nadzór, szczególnie jakości...
Nie było to trudne.
Układ ukształtowany za komuny, przetrwał ją i funkcjonuje do dzisiaj.- 1 0
-
2022-10-11 21:58
O, to to.
- 1 0
-
2022-10-11 11:24
(4)
Czy widział ktoś kiedys filmik, na którym te żurawie się ruszają? Czesto widzę, że stoją w innych pozycjach, a przez tyle lat nie miałam okazji widzieć ich przy pracy. Będę wdzięczna za namiary ;)
- 3 8
-
2022-10-11 22:07
To są hologramy. Zmieniają pozycję losowo a transformacja wiązki trwa niecałą sekundę, więc nie jest łatwo to uchwycić.
- 0 0
-
2022-10-11 13:17
Wichury je niekiedy napędzaja.
- 0 0
-
2022-10-11 12:08
Między...
1.45 a 2.38 je przestawiają.Musisz nastawić budzik.
- 0 0
-
2022-10-11 12:05
Wszystkie są sprawne.
Czasem je widać jak jadą ale to trzeba w dni powszednie do 14 podejsx
- 1 0
-
2022-10-11 11:59
Dociekliwy (3)
A jak kupią, to będą mogli te dźwigi rozebrać i oddać do huty na przetop? Jak tam jest w umowie?
- 10 2
-
2022-10-11 13:40
a jaki w tym... (2)
interes?
Stocznia Gdańsk praktycznie nie istnieje i nie jest dla Karstensens żadną konkurencją.
Stocznia przejmuje infrastrukturę a nie teren. Złom to dla nich żaden interes.
Pewnie mają większe zlecenie i będą je realizować w Gdańsku, wynajmując "stoczniowy plankton" znad Martwej Wisły i przybyszy zza wschodniej granicy. Tanio! Więc po co wozić "drewno do lasu"?
W ostateczności zdemontują i wywiozą do własnych lokalizacji, bo to dobre konstrukcje a na półce nie leżą.- 3 0
-
2022-10-11 22:03
No. To jest dziwne, że tylko infrastrukturę. To takie gruszki na wierzbie.
- 0 0
-
2022-10-11 15:43
byle nie Fairplayem...
- 0 0
-
2022-10-11 15:17
Ankieta. (1)
Brak wyboru: tak, bo Polsce potrzeba przemysłu, a nie klitek dla hipsterów.
- 11 1
-
2022-10-11 22:01
Ale po co w Polsce przemysł skoro jest w niemczech?
- 3 0
-
2022-10-11 17:57
Jak Kartensen to dobrze! (1)
Miałem okazję obserwować jak wygląda praca w tej duńskiej stoczni w Gdyni .Podczas gdy jeden statek rybacki był wodowany w halach i na placu trwała produkcja następnych .Zakład pracował pełną parą w trybie ciągłym bez przestoi. Międzynarodowa profesjonalna załoga ogarniała temat budowy statków całościowo. Pracownicy byli zapraszani na delegacje do Danii. Czułem się trochę w Gdyni na Indyjskiej jakbym pracował na zachodzie .
- 7 0
-
2022-10-11 21:57
Spoko ale skąd wiesz co im w duszy gra? Deweloperka zapłaci za te tereny setki milionów.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.