- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (61 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (52 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (210 opinii)
Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia
Stoczniowa działka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.
- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela
Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.
Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.
Majątek stoczniowy spółki Synergia 99
- Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
- Treny przemysłowe: 8,0198 ha
- Place: 2,4349ha
- Pochylnie: 2
- Dźwigi: 7
- Łoża: 4
- Suwnice: 8
- Nabrzeża: 160 m
Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.
Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?
Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia.
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.
Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-13 13:25
pANIE jarku rozumiem , że celowo sprzedajecie
tereny z infrastrukturą obcemu kapitałowi, żeby za tą kasę kupić żabki ...no i to ja rozumiem, szacun
- 1 0
-
2022-10-12 05:02
Synergia to była jednoosobowa sp z oo (3)
Z punktem ostrzenia nart. Jeden z cudów prywatyzacji....
- 8 0
-
2022-10-12 12:39
Próbowałem doczytać o synergii i coś z tego zrozumieć (2)
Nie da się. Tzn. nie można się połapać.
Zaprawdę ciekawie śmierdzi ...- 2 0
-
2022-10-12 13:07
a co tam skomplikowanego? (1)
Model żywcem przeniesiony z USA, gdzie bogate i posażne firmy przy najmniejszym zachwianiu stają się ofiarą złotoustych "optymalizatorów". Mają skoncentrować się "core business" a cały dotychczas zgromadzony majątek oraz potencjał (w tym ludzki) "zoptymalizować". Czyli wyprowadzić poza struktury i spieniężyć. Nawet za ułamek wartości, co i tak dawało ogromne dla wygłodniałego drapieżnika kwoty.
Najczęściej organizacje poddane takim działaniom ginęły rozszarpane przez chętnych na te "uwolnione zasoby".
Proceder był tak drapieżny i agresywny, że został obwarowany legislacją federalną i definicjami klauzul zabronionych... Za których przekroczenie ląduje się obecnie w pierdlu (działanie na szkodę). Jednak zdążył wykończyć większość podmiotów amerykańskiej, klasycznej gospodarki.
Więc byznes przeniósł się w strony bardziej nieświadome.
Poszukaj w googlu "NPP Rutkowski Gdanska Osmiornica"
To opisuje sytuację, motywacje i powiązania.- 4 0
-
2022-10-13 10:46
Dzięki
Z przyjemnością się zapoznam
- 0 0
-
2022-10-11 14:43
przypłynęły na pontonach z Finlandii w latach 70 tych XX w (3)
podtorza były przygotowane , zostały zamontowane i pracowały , teraz popłyną do Danii . Tego Gierek nie przewidział. Historia , ale zawsze żal.
- 13 3
-
2022-10-13 10:35
A czy 2 żurawie Kone z wydziału K2 nie odpłynęły do Stoczni Gdynia?
- 0 0
-
2022-10-12 07:29
pontony(barki) były poziomowane i dźwigi wpychane na przygotowane podtorza
- 0 0
-
2022-10-11 22:08
Czym je zamontowali?
- 0 0
-
2022-10-11 11:11
(7)
Najpierw Lotos teraz dźwigi. Co następne?
- 47 13
-
2022-10-11 11:23
Nie mąć. (5)
Inny właściciel, inna produkcja, inna forma prawna. Tam konsolidacja tu zmiana właściciela. Najważniejsze by nadal istniała produkcja. Sama deweloperska i korporacje to słaby rozwój.
- 8 7
-
2022-10-11 11:29
To najlepszy rozwój jaki może być. (3)
Po co truć się ciężkim przemysłem, kiedy usługi generują więcej PKB?
- 5 9
-
2022-10-11 20:11
(1)
Dokładnie. Domówki z widokiem na stocznię to najlepsza inwestycja.
- 3 0
-
2022-10-13 09:45
Widok na pracujące dźwigi stoczniowe i rosnące statki jest o niebo lepszy i bardziej romantyczny niż widok na ruchliwa ulicę.
- 0 0
-
2022-10-13 09:39
I w razie np wojny takie firmy zabierają krzesło i laptop i tyle je zobaczymy.A my będziemy z papierów,które po tych firmach zostaną robić kulki i strzelać nimi przez słomkę.
- 0 0
-
2022-10-11 15:37
sprzedaje Polska Grupa Zbrojeniowa na wsparcie Orlenu.moze ktos Obajtka kupi z Sasinem w gratisie.
- 5 3
-
2022-10-11 20:14
Nie zapomnij o GPEC-u.
- 1 1
-
2022-10-13 09:24
Karstensens
Nie kupił dźwigów, tylko teren z dźwigami. To różnica.
- 3 0
-
2022-10-13 09:23
oni te dzwigi wywalą na złom i tyle z nich pozostanie
- 0 0
-
2022-10-12 20:55
(2)
To symbol Gdańska Jeszcze Neptuna z dlugej sprzedajcie Wstyd To nasze miasto
- 3 2
-
2022-10-13 09:00
nie miasto je sprzedalo! polska grupa zbrojeniowa,,wstyd,wstyd".
- 1 0
-
2022-10-13 00:04
symbolem miasta to były dopóki pracowały.
teraz są jedynie symbolem POstkomuny.
- 2 0
-
2022-10-13 08:58
dobre!,beda je konserwowac i wycieczki do lampy sygnalizacyjnej organizowac.
- 0 0
-
2022-10-12 21:28
.
To żurawie a nie dźwigi.
- 1 0
-
2022-10-12 20:46
I bardzo dobrze. Może Lecha wezmą w pakiecie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.