• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia

Wioletta Kakowska-Mehring
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa.

Stoczniowa działkaMapka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy w tej części miasta nadal powinna odbywać się produkcja stoczniowa?

Jak się dowiedzieliśmy, umowa jest już finalizowana. Nabywcą jest duńska firma Karstensen Shipyard Poland, a sprzedaje Polska Grupa Zbrojeniowa.

- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela



Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.


Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.

Majątek stoczniowy spółki Synergia 99

  • Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
  • Treny przemysłowe: 8,0198 ha
  • Place: 2,4349ha
  • Pochylnie: 2
  • Dźwigi: 7
  • Łoża: 4
  • Suwnice: 8
  • Nabrzeża: 160 m

Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.

Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej? Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?

Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu IndyjskimMapka w Porcie Gdynia.

Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE



Na terenie Synergii 99 stoi 7 dźwigów KONE. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985 w Finlandii. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 metrów. Na terenie Synergii 99 stoi 7 dźwigów KONE. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985 w Finlandii. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 metrów.

Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.

Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.

Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.

Miejsca

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • Co na to Panowie Skiba, Majewski czy Płażyński? (1)

    Zawsze mają dużo do powiedzenia a tu milczą? Państwowa firma sprzedaje swój grunt w atrakcyjnej lokalizacji.

    • 15 7

    • Innej stoczni

      Dzbanie

      • 4 1

  • Miejmy nadzieję, że nie dadzą ich na żyletki.

    • 9 0

  • hmm

    no to czekamy kiedy KONE się same "przewrócą"

    • 6 4

  • Re (1)

    Już widzę tabuny pracowników które idą do pracy, nie ma ludzi na rynku którzy będą pracować za 3500 , bo tyle to daje e Biedronce

    • 3 2

    • czyli za 7k dkk

      Tyle to dostaje dunski student obligatoryjnego stypendium.

      Wiec nawet dwa razy tyle, to tanio.

      • 0 0

  • Gdzie Wałęsa? (3)

    Czy Pan Wałęsa będzie bronić wszystkiego co należy do stoczniowców czy jak zwykle oleje temat.

    • 16 9

    • Biedronka też należy do kasjerów? (1)

      • 1 3

      • a to coś

        dziwnego?

        Rozproszony, planktonowy akcjonariat jest normą na której żywią się walenie, "dyktatorzy do wynajęcia", czyli zarządcy bez odpowiedzialności ale za to ze "złotym spadochronem".

        • 1 0

    • co ma jakis walesa do stoczni?

      agent nie byl nigdy stocziowcem.

      • 3 0

  • Dociekliwy (3)

    A jak kupią, to będą mogli te dźwigi rozebrać i oddać do huty na przetop? Jak tam jest w umowie?

    • 10 2

    • a jaki w tym... (2)

      interes?

      Stocznia Gdańsk praktycznie nie istnieje i nie jest dla Karstensens żadną konkurencją.
      Stocznia przejmuje infrastrukturę a nie teren. Złom to dla nich żaden interes.
      Pewnie mają większe zlecenie i będą je realizować w Gdańsku, wynajmując "stoczniowy plankton" znad Martwej Wisły i przybyszy zza wschodniej granicy. Tanio! Więc po co wozić "drewno do lasu"?

      W ostateczności zdemontują i wywiozą do własnych lokalizacji, bo to dobre konstrukcje a na półce nie leżą.

      • 3 0

      • byle nie Fairplayem...

        • 0 0

      • No. To jest dziwne, że tylko infrastrukturę. To takie gruszki na wierzbie.

        • 0 0

  • (2)

    Te dzwigi sa niesprawne.

    • 1 8

    • Nieprawda. (1)

      • 1 1

      • Prawda. Jestem byłym pracownikiem.Strach cokolwiek z tymi dźwigami robić,do niczego się nie nadają.

        • 3 3

  • Stoczniova, Dźvigova, Żuraviova Lofts mmm....

    ajajaj, budowałoby się...

    trzeba wkraść się w kręgi pracowników, zdobyć kumpli, pewnego razu pójść na papieroska i... puścić z dymem :)

    • 6 2

  • (2)

    Szkoda slow, wszystko sprzedac, zniszczyc, a zaczelo sie od tej spolki szemranej i interesow pod parasolem ochronnym uczciwego prezydenta Adamowicza.

    • 16 3

    • oraz Szlanty, prezesa stoczni Gdynia, który przejął Gdańsk

      wtedy powstała Synergia, bypass do wyciekania majątku ze stoczni.

      • 5 0

    • No nasz nie-rząd sprzedaje

      PiSowcy

      • 0 0

  • Pan Kacper Płażyński... (1)

    Nie znam się na tym a do Pana mam zaufanie. Co o tym sądzić?

    • 9 2

    • nie ma to jak bezrobotny znający się na wielkim biznesie

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane