- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia
Stoczniowa działka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.
- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela
Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.
Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.
Majątek stoczniowy spółki Synergia 99
- Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
- Treny przemysłowe: 8,0198 ha
- Place: 2,4349ha
- Pochylnie: 2
- Dźwigi: 7
- Łoża: 4
- Suwnice: 8
- Nabrzeża: 160 m
Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.
Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?
Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia.
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.
Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-11 15:02
Dunczycy
Kupią teren i sprzedadzą , będę nowe mieszkania.
- 2 6
-
2022-10-11 15:15
(1)
wszystko na sprzedaz w Gdansku, wstyd!
- 6 2
-
2022-10-14 08:40
Taki mamy rząd w Warszawie
że chce zniszczyć gdańską gospodarkę
- 0 1
-
2022-10-11 15:17
Ankieta. (1)
Brak wyboru: tak, bo Polsce potrzeba przemysłu, a nie klitek dla hipsterów.
- 11 1
-
2022-10-11 22:01
Ale po co w Polsce przemysł skoro jest w niemczech?
- 3 0
-
2022-10-11 15:45
Tak w PiSowskiej praktyce wygląda wstawanie polskiego przemysłu okrętowego z kolan.. (3)
Zaprzaństwo i zakłamanie!
- 8 9
-
2022-10-11 16:03
PiS wypłoszył katarskiego inwestora. (2)
- 3 3
-
2022-10-11 16:12
I odkupił co sam sprzedał ruskim (1)
- 1 5
-
2022-10-11 21:48
Niemce też wykupili swoje stocznie od Rosjan i Ukraińców
mniej więcej w tym samym czasie.
I weszli w układ z Chińczykami.
Przynajmniej coś się dzieje.- 2 0
-
2022-10-11 15:59
Spółka kupuje wszystko. To że jest "stoczniowa" też nie implikuje że nie przerobią dźwigow na żyletki
- 2 1
-
2022-10-11 16:25
Ile płacą w tym Karstensenie ?
Robota na działalności ? Warte zachodu ?
- 4 2
-
2022-10-11 16:32
co wy wyprawiata do cholery!!!
- 5 0
-
2022-10-11 16:40
Na złom ?
Czy dźwigi są wpisane na listę zabytków? Żeby nie było, że za jakiś czas pójdą na złom...
- 4 0
-
2022-10-11 17:53
Niszczenie Stoczni zaczął
w latach 80 ub.w. premier Mieczysław Rakowski wydając decyzję o całkowitej likwidacji Stoczni im Lenina w Gdańsku. Broniono Stoczni ale na "pożyczanych pieniądzach" na wypłaty "trzynastek" daleko się nie zajedzie. Po wieloletnich przepychankach, pomysłach ... postanowiono, że chociaż dźwigi pozostaną jako symbol ale te symbole zaczęły znikać:( Ostatecznie ustalono, że pozostałe dźwigi zostaną wpisane do rejestru zabytków i będą przez miasto konserwowane. Jakim prawem znalazły się w rekach prywatnych to tylko one wiedzą:( Dawnych pracowników stoczniowych już nie ma jako pracowników: część przeszła na emeryturę, część na zasiłki przedemerytalne a inni młodsi podjęli pracę w spółkach tworzonych na terenie postoczniowym. Dźwigi wpisały się w krajobraz i teraz drżą o swój los:(
- 13 0
-
2022-10-11 17:54
a co z tymi cegielkami na ratunek stoczni gdanskie? staly sie czescia majatku kosciola katolickiego? (1)
- 4 5
-
2022-10-11 18:33
a wplaciles chociaz zlotowke?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.