• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia

Wioletta Kakowska-Mehring
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa.

Stoczniowa działkaMapka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy w tej części miasta nadal powinna odbywać się produkcja stoczniowa?

Jak się dowiedzieliśmy, umowa jest już finalizowana. Nabywcą jest duńska firma Karstensen Shipyard Poland, a sprzedaje Polska Grupa Zbrojeniowa.

- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela



Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.


Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.

Majątek stoczniowy spółki Synergia 99

  • Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
  • Treny przemysłowe: 8,0198 ha
  • Place: 2,4349ha
  • Pochylnie: 2
  • Dźwigi: 7
  • Łoża: 4
  • Suwnice: 8
  • Nabrzeża: 160 m

Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.

Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej? Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?

Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu IndyjskimMapka w Porcie Gdynia.

Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE



Na terenie Synergii 99 stoi 7 dźwigów KONE. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985 w Finlandii. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 metrów. Na terenie Synergii 99 stoi 7 dźwigów KONE. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985 w Finlandii. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 metrów.

Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.

Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.

Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.

Miejsca

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • Jak Kartensen to dobrze! (1)

    Miałem okazję obserwować jak wygląda praca w tej duńskiej stoczni w Gdyni .Podczas gdy jeden statek rybacki był wodowany w halach i na placu trwała produkcja następnych .Zakład pracował pełną parą w trybie ciągłym bez przestoi. Międzynarodowa profesjonalna załoga ogarniała temat budowy statków całościowo. Pracownicy byli zapraszani na delegacje do Danii. Czułem się trochę w Gdyni na Indyjskiej jakbym pracował na zachodzie .

    • 7 0

    • Spoko ale skąd wiesz co im w duszy gra? Deweloperka zapłaci za te tereny setki milionów.

      • 1 0

  • Danziger

    Widać,jak te hieny deweloperskie chcą przekształcić tereny stoczniowe pod zabudowę wieżowców.Jestem przeciwny,ale co zrobi pani prezydent to my mieszkańcy już wiemy.

    • 8 1

  • z Tuńczykami to się dobrze na spólkach wychodzi ! (2)

    swego czasu jak nastąpił b.żywiołowy szaber PLo . to Transport Kontenerowy PLO ok.120 ciągników VOLVO plus Naczepy ,kontenery
    , cała infrastruktura transportowa ,serwis , logistyka cFaniaczki pospólkowali' z duńską firma Frank Tobiesen ! ,długo nie trwało i -tuńczyki 'wyparowali a z majątku plowskiego nie zostało nic ! więcej , dokładniej i precyzyjniej opisali by to=ą "akcje" ci którzy w niej uczestniczyli ...

    • 6 1

    • O, to to.

      • 1 0

    • jeden z bardzo wielu epizodów specyfiki kontaktów gospodarczych północ - południe.

      Specyfika polegała na łapaniu opóźnień i kompensacji należności za pomocą kar umownych.
      Pomagały w tym "skrzywione" kontrakty i "sformatowany" nadzór, szczególnie jakości...
      Nie było to trudne.
      Układ ukształtowany za komuny, przetrwał ją i funkcjonuje do dzisiaj.

      • 1 0

  • A ich juz raz nie sprzedal ex prezydent miasta? (2)

    • 4 2

    • te tereny zostały "wyjęte" długo przed...

      Sprawdź kalendarz i roadmapę firm Synergia.

      • 1 0

    • Nie. On tylko GPEC sprzedał niemcom.

      • 3 0

  • (3)

    Kurcze, mamy tyle świetnych terenów stoczniowych. Tyłu młodych, wykształconych i starszych doświadczonych pracowników branży okrętowej, że w Gdańsku powinien być wodowany statek za statkiem. Nie powinno się w ogóle mmyśleć jak przerobić tereny na imprezownie/noclegownie czy inne osiedla. To jest takie marnotrawstwo potencjału, że w głowie się nie mieści...

    • 15 0

    • Ale po co stocznia w Polsce skoro jest w niemczech?

      • 3 0

    • to jest likwidacja konkurencji (1)

      tak, aby kamień na kamieniu nie został...

      Mieszkaniówka do tego nadaje się najlepiej.

      • 3 0

      • likwidacja konkurencji, ale używa się innego terminu: "solidarność europejska"

        w imię "europejskich wartości". A głąby łykają

        • 3 0

  • Duny...

    Wszyscy znawcy i hejterzy... to jest jedyna szansa na to że tem bedzie przemysł stoczniowy!!! Za czasów Nauty na tym terenie pracowało 500 Polaków i przy odrobinie szcześcia dalej tak bedzie. Nikt tam nic nie potnie na żyletki a będą powstawać tam piękne statki!!!

    • 11 1

  • To dobrze bo poszłyby na złom

    Żeby nie było niczego. A jak tam sprzedany GPEC? Lipsk grzeje się na wasz koszt. Gdańszczanie, lubicie to?

    • 8 2

  • Sprzedajecie swoje matki i dzieci (2)

    Nigdy nie powinno być żadnej sprzedaży obiektów przemysłowych! Nie wy którzy to sprzedajecie żeście to budowali ! Tylko nasi dziadkowie i ojcowie. I to nie jest wasza własność ! Wszystkie stocznie powinny być w rękach państwa Polskiego.Jako strategiczne obiekty przemysłowe.Aby pracowały na przyszłość naszych przyszłych pokoleń.Ci którzy to sprzedają powinni zaliczyć kryminał i wszyscy którzy sprywatyzowali Polskę a wcześniej doprowadzając do celowego bankructwa tysiące zakładów pracy.Powinien powstać Narodowy Fundusz Odbudowy Kraju.Jego głównym zadaniem powino być odkupienie wszystkich zakładów z rąk zachodnich.Niech ktoś spróbuje kupić coś w Norwegii.Jakiś kawałek przemysłu.Wszystko w rękach państwowych każdy zakład,każda stocznia.Tam się nikt nie dostanie.Dlatego Norwegia jest bogata i jej społeczność !

    • 10 0

    • (1)

      No właśnie. Kto właściwie przytulił te 80 baniek i jak wszedł w posiadanie tej infrastruktury i za ile?

      • 1 0

      • została przekazana przez wydzielenie do odrębnego podmiotu przez własciciela, Stoczniowy Fundusz Inwestyczyjny

        reprezentowanego przez prezesa Stoczni Gdynia. Składniki majątkowe stoczni wydzielono do firm Synergia99 i Synergia2000. Sprawdź sobie, kto był stroną i jakie grono się wokół tej sprawy kręciło...
        W celu dość niejasnym ale tak wyszło, że prawie zgodnym z dotychczasowym przeznaczeniem.
        Bo będzie się budować...
        Co prawda, nie statki a domy ale kto by w szczegóły wchodził...

        Prokuratura była i nic nie wykazała...

        • 3 0

  • Przecież od razu wiadomo że chodzi o to żeby niskim kosztem zdobyć prawo do gruntu

    następnie dzwigi jak wiadomo są z metalu a ten jest ekstremalnie łatwopalny i tym sposoem zostanie za bezcen przejęty teren w centrum Gdańska pod deweloperkę, bloki o przepraszam apartamentowce z pokojami na doby a nawet godziny...

    • 6 3

  • (1)

    W propagandowym terroryzmie polskojęzycznych marks-mediów obowiązuje za­sada: im któryś z eurofolksdojczy więcej naszkodził Polsce, to jest kreowany w me­diach na tym większego biznesmena, geniusza ekonomii. Przykłady są liczne.

    • 7 1

    • To Twój nie-rząd to sprzedaje

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane