- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (72 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia
Stoczniowa działka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.
- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela
Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.
Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.
Majątek stoczniowy spółki Synergia 99
- Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
- Treny przemysłowe: 8,0198 ha
- Place: 2,4349ha
- Pochylnie: 2
- Dźwigi: 7
- Łoża: 4
- Suwnice: 8
- Nabrzeża: 160 m
Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.
Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?
Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia.
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.
Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-11 17:57
Jak Kartensen to dobrze! (1)
Miałem okazję obserwować jak wygląda praca w tej duńskiej stoczni w Gdyni .Podczas gdy jeden statek rybacki był wodowany w halach i na placu trwała produkcja następnych .Zakład pracował pełną parą w trybie ciągłym bez przestoi. Międzynarodowa profesjonalna załoga ogarniała temat budowy statków całościowo. Pracownicy byli zapraszani na delegacje do Danii. Czułem się trochę w Gdyni na Indyjskiej jakbym pracował na zachodzie .
- 7 0
-
2022-10-11 21:57
Spoko ale skąd wiesz co im w duszy gra? Deweloperka zapłaci za te tereny setki milionów.
- 1 0
-
2022-10-11 18:13
Danziger
Widać,jak te hieny deweloperskie chcą przekształcić tereny stoczniowe pod zabudowę wieżowców.Jestem przeciwny,ale co zrobi pani prezydent to my mieszkańcy już wiemy.
- 8 1
-
2022-10-11 18:22
z Tuńczykami to się dobrze na spólkach wychodzi ! (2)
swego czasu jak nastąpił b.żywiołowy szaber PLo . to Transport Kontenerowy PLO ok.120 ciągników VOLVO plus Naczepy ,kontenery
, cała infrastruktura transportowa ,serwis , logistyka cFaniaczki pospólkowali' z duńską firma Frank Tobiesen ! ,długo nie trwało i -tuńczyki 'wyparowali a z majątku plowskiego nie zostało nic ! więcej , dokładniej i precyzyjniej opisali by to=ą "akcje" ci którzy w niej uczestniczyli ...- 6 1
-
2022-10-11 21:58
O, to to.
- 1 0
-
2022-10-11 22:40
jeden z bardzo wielu epizodów specyfiki kontaktów gospodarczych północ - południe.
Specyfika polegała na łapaniu opóźnień i kompensacji należności za pomocą kar umownych.
Pomagały w tym "skrzywione" kontrakty i "sformatowany" nadzór, szczególnie jakości...
Nie było to trudne.
Układ ukształtowany za komuny, przetrwał ją i funkcjonuje do dzisiaj.- 1 0
-
2022-10-11 18:34
A ich juz raz nie sprzedal ex prezydent miasta? (2)
- 4 2
-
2022-10-11 21:41
te tereny zostały "wyjęte" długo przed...
Sprawdź kalendarz i roadmapę firm Synergia.
- 1 0
-
2022-10-11 21:52
Nie. On tylko GPEC sprzedał niemcom.
- 3 0
-
2022-10-11 19:22
(3)
Kurcze, mamy tyle świetnych terenów stoczniowych. Tyłu młodych, wykształconych i starszych doświadczonych pracowników branży okrętowej, że w Gdańsku powinien być wodowany statek za statkiem. Nie powinno się w ogóle mmyśleć jak przerobić tereny na imprezownie/noclegownie czy inne osiedla. To jest takie marnotrawstwo potencjału, że w głowie się nie mieści...
- 15 0
-
2022-10-11 21:55
Ale po co stocznia w Polsce skoro jest w niemczech?
- 3 0
-
2022-10-11 23:36
to jest likwidacja konkurencji (1)
tak, aby kamień na kamieniu nie został...
Mieszkaniówka do tego nadaje się najlepiej.- 3 0
-
2022-10-12 10:13
likwidacja konkurencji, ale używa się innego terminu: "solidarność europejska"
w imię "europejskich wartości". A głąby łykają
- 3 0
-
2022-10-11 19:41
Duny...
Wszyscy znawcy i hejterzy... to jest jedyna szansa na to że tem bedzie przemysł stoczniowy!!! Za czasów Nauty na tym terenie pracowało 500 Polaków i przy odrobinie szcześcia dalej tak bedzie. Nikt tam nic nie potnie na żyletki a będą powstawać tam piękne statki!!!
- 11 1
-
2022-10-11 19:58
To dobrze bo poszłyby na złom
Żeby nie było niczego. A jak tam sprzedany GPEC? Lipsk grzeje się na wasz koszt. Gdańszczanie, lubicie to?
- 8 2
-
2022-10-11 19:58
Sprzedajecie swoje matki i dzieci (2)
Nigdy nie powinno być żadnej sprzedaży obiektów przemysłowych! Nie wy którzy to sprzedajecie żeście to budowali ! Tylko nasi dziadkowie i ojcowie. I to nie jest wasza własność ! Wszystkie stocznie powinny być w rękach państwa Polskiego.Jako strategiczne obiekty przemysłowe.Aby pracowały na przyszłość naszych przyszłych pokoleń.Ci którzy to sprzedają powinni zaliczyć kryminał i wszyscy którzy sprywatyzowali Polskę a wcześniej doprowadzając do celowego bankructwa tysiące zakładów pracy.Powinien powstać Narodowy Fundusz Odbudowy Kraju.Jego głównym zadaniem powino być odkupienie wszystkich zakładów z rąk zachodnich.Niech ktoś spróbuje kupić coś w Norwegii.Jakiś kawałek przemysłu.Wszystko w rękach państwowych każdy zakład,każda stocznia.Tam się nikt nie dostanie.Dlatego Norwegia jest bogata i jej społeczność !
- 10 0
-
2022-10-11 20:05
(1)
No właśnie. Kto właściwie przytulił te 80 baniek i jak wszedł w posiadanie tej infrastruktury i za ile?
- 1 0
-
2022-10-11 21:32
została przekazana przez wydzielenie do odrębnego podmiotu przez własciciela, Stoczniowy Fundusz Inwestyczyjny
reprezentowanego przez prezesa Stoczni Gdynia. Składniki majątkowe stoczni wydzielono do firm Synergia99 i Synergia2000. Sprawdź sobie, kto był stroną i jakie grono się wokół tej sprawy kręciło...
W celu dość niejasnym ale tak wyszło, że prawie zgodnym z dotychczasowym przeznaczeniem.
Bo będzie się budować...
Co prawda, nie statki a domy ale kto by w szczegóły wchodził...
Prokuratura była i nic nie wykazała...- 3 0
-
2022-10-11 20:00
Przecież od razu wiadomo że chodzi o to żeby niskim kosztem zdobyć prawo do gruntu
następnie dzwigi jak wiadomo są z metalu a ten jest ekstremalnie łatwopalny i tym sposoem zostanie za bezcen przejęty teren w centrum Gdańska pod deweloperkę, bloki o przepraszam apartamentowce z pokojami na doby a nawet godziny...
- 6 3
-
2022-10-11 20:02
(1)
W propagandowym terroryzmie polskojęzycznych marks-mediów obowiązuje zasada: im któryś z eurofolksdojczy więcej naszkodził Polsce, to jest kreowany w mediach na tym większego biznesmena, geniusza ekonomii. Przykłady są liczne.
- 7 1
-
2022-10-14 08:38
To Twój nie-rząd to sprzedaje
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.