- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
Słynne stoczniowe dźwigi KONE sprzedane. Nabywcą inna stocznia
Stoczniowa działka z pochylniami i słynnymi dźwigami KONE będzie miała nowego właściciela. Duńska stocznia Karstensen, kupi udziały w spółce Synergia 99, która jest właścicielem tej infrastruktury.
- W marca 2022 r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego, dotyczące zbycia wszystkich udziałów Spółki. Wobec zgłoszenia kompletnej i bezwarunkowej oferty przez Karstensen Shipyard Poland, PGZ dokonała wyboru oferty Karstensen Shipyard Poland jako nabywcy udziałów. W chwili obecnej trwają ustalenia ostatecznej treści umowy sprzedaży udziałów. W związku z powyższym w najbliższym terminie zostanie dokonania transakcja sprzedaży udziałów spółki Synergia 99 - poinformował nas Jacek Matuszak z biura prasowego Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Stoczniowe dźwigi KONE będą miały nowego właściciela
Synergia 99 to spółka, której podstawowym przedmiotem działalności jest wynajem, zarządzanie i dzierżawa nieruchomościami. Jednak kupując ją, można stać się właścicielem bardzo atrakcyjnej działki i słynnej stoczniowej infrastruktury, czyli pochylni i zielonych dźwigów KONE, które wrosły w gdański krajobraz.
Od 2019 roku spółka Synergia 99 należała do PGZ, po tym jak udziały w niej przekazała Stocznia Remontowa Nauta, która prowadziła tam Zakład Nowych Budów. PGZ kilka razy ogłaszała przetarg na sprzedaż udziałów w Synergii 99, ale wciąż brakowało chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 83 mln zł. Niestety nie był to "łatwy temat". Mówiło się, że powodem są m.in. obawy ewentualnych oferentów przed obostrzeniami wynikającymi z wpisania tego terenu w rejestr zabytków. Kolejna sprawa to "trudne sąsiedztwo". Działka wciąż jest przeznaczona pod produkcję, a wokół ulokowali się deweloperzy. W sąsiedztwie powstaje projekt Młodego Miasta, który tę poindustrialną przestrzeń ma przeistoczyć w tkankę miejską.
Majątek stoczniowy spółki Synergia 99
- Łączna powierzchnia terenów: 10,4847 ha
- Treny przemysłowe: 8,0198 ha
- Place: 2,4349ha
- Pochylnie: 2
- Dźwigi: 7
- Łoża: 4
- Suwnice: 8
- Nabrzeża: 160 m
Po wycofaniu się stoczni Nauta z Gdańska od 2019 roku dzierżawcą działki i infrastruktury była stocznia Crist. Umowę zawarto na pięć lat. Już wówczas mówiło się, że produkcją na tym terenie zainteresowana była także stocznia Karstensen.
Młode Miasto. Nowe otwarcie w Stoczni Cesarskiej?
Co ciekawe, jednym z powodów, dla których Nauta zrezygnowała z korzystania z infrastruktury w Gdańsku, było to, że jeden z głównych jej kontrahentów, czyli właśnie stocznia Karstensen, uruchomiła własną stocznię w zakładzie wydzierżawionym od Vistal Offshore przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia.
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft ma być nowym właścicielem stoczniowych dźwigów KONE
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft pojawiła się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Najpierw w Gdyni, a teraz w Gdańsku. Mówi się, że ma się przeprowadzić jeszcze w tym roku.
Wszystko wskazuje więc na to, że słynne dźwigi KONE znów będą pracowały, bo kupiła je spółka stoczniowa. Przypomnijmy, że w 2013 roku spółka Synergia 99 odkupiła je od Stoczni Gdańsk.
Dźwigi i pochylnie na terenach po Stoczni Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-11 20:13
(1)
No i bardzo dobrze. Od tego są pochylnie i dźwigi żeby budować tam statki.
- 8 2
-
2022-10-11 21:47
Szkoda tylko, że to obcy będą budować i zarabiać, a nasi tyrać za grosze. Chyba nie tak to miało być.
- 2 0
-
2022-10-11 23:16
I po dzwigach... a takie ładne były, nasze (1)
"amerykańskie" potem duncy wysła je do Finlandii i znikną na zawsze
- 0 2
-
2022-10-11 23:33
ale one fińskie są właśnie
po co drewno do lasu wysyłać?
- 1 0
-
2022-10-12 05:02
Synergia to była jednoosobowa sp z oo (3)
Z punktem ostrzenia nart. Jeden z cudów prywatyzacji....
- 8 0
-
2022-10-12 12:39
Próbowałem doczytać o synergii i coś z tego zrozumieć (2)
Nie da się. Tzn. nie można się połapać.
Zaprawdę ciekawie śmierdzi ...- 2 0
-
2022-10-12 13:07
a co tam skomplikowanego? (1)
Model żywcem przeniesiony z USA, gdzie bogate i posażne firmy przy najmniejszym zachwianiu stają się ofiarą złotoustych "optymalizatorów". Mają skoncentrować się "core business" a cały dotychczas zgromadzony majątek oraz potencjał (w tym ludzki) "zoptymalizować". Czyli wyprowadzić poza struktury i spieniężyć. Nawet za ułamek wartości, co i tak dawało ogromne dla wygłodniałego drapieżnika kwoty.
Najczęściej organizacje poddane takim działaniom ginęły rozszarpane przez chętnych na te "uwolnione zasoby".
Proceder był tak drapieżny i agresywny, że został obwarowany legislacją federalną i definicjami klauzul zabronionych... Za których przekroczenie ląduje się obecnie w pierdlu (działanie na szkodę). Jednak zdążył wykończyć większość podmiotów amerykańskiej, klasycznej gospodarki.
Więc byznes przeniósł się w strony bardziej nieświadome.
Poszukaj w googlu "NPP Rutkowski Gdanska Osmiornica"
To opisuje sytuację, motywacje i powiązania.- 4 0
-
2022-10-13 10:46
Dzięki
Z przyjemnością się zapoznam
- 0 0
-
2022-10-12 05:39
Jak Karstensen to dobrze!
Miałem okazję obserwować jak wygląda praca w tej duńskiej stoczni w Gdyni! Kiedy jeden statek rybacki był wodowany w halach i na placu trwała produkcja następnych w sposób ciągły bez zbędnych przestojów. Międzynarodowa profesjonalna załoga ogarniała budowę statków bez problemu. W Gdyni na Indyjskiej czułem się trochę jakbym obserwował przemysł stoczniowy na zachodzie.
- 6 0
-
2022-10-12 05:45
Osiedle Doki
No to mają przerąbane. Hałas, pył i obloki farby.
- 2 2
-
2022-10-12 05:56
I tak znika w oczach SG. Zaczęło się po cichu od koncertu JM Jarra na 25 lat Solidarności. Wtedy trzeba było zburzyc jakiś budynek bo przeszkadzał w koncercie. Potem już ruszyło. Szkoda stoczni, kiedyś Polska miała plo, transocean, dalmor itd. Była widoczna na rynku morskim. Teraz wszystko znika. Po co nasi dziadkowie walczyli o dostęp do morza skoro my nie potrafimy z tego dostępu korzystać ? Wszystko likwidujemy,sprzedajemy. Nic nam się nie opłaca. Tylko dziwne, że Duńczykom się jakoś opłaca?
- 7 1
-
2022-10-12 08:41
Zagraniczne podmioty niszczą lokalny rynek i lokalnych drobnych przedsiębiorców, a oddawanie dzisiaj strategicznych terenów (nabrzeża), chociażby w temacie węgla, czy działaności obronnej, świadczy że ktoś chyba śpi od złej strony... swoją drogą, sugeruję porozmawiać ze stoczniowcami, co im obiecywały zagraniczne podmioty, a co w konsekwencji dostali...
- 2 0
-
2022-10-12 08:48
KONE najlepsze windy, suwnice i żurawie portowo/ stoczniowe
- 5 0
-
2022-10-12 11:18
Osłabiony (1)
A może by sprzedać zarządców miasta Dunczykom? Albo Chinczykom?
- 4 1
-
2022-10-14 08:37
A to rząd sprzedaje
Oddaj go komuś błagamy
- 0 0
-
2022-10-12 11:27
oddać wszystko w obce łapy to polityka nieudolnej władzy
- sami nic nie potrafią i nie chcą ...czy tu jeszcze jest coś Polskiego ????
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.