• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadł zysk LPP. Firma wciąż otwiera nowe sklepy

erka
21 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
- Będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych - twierdzi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - Będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych - twierdzi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

LPP odnotowało 99,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2015 roku wobec 152,74 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym, zysk netto wyniósł 135,62 mln zł wobec 193,96 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka kontynuuje ekspansję zagraniczną, otwierając m.in. pierwsze salony Reserved w Egipcie, Kuwejcie i Katarze oraz trzy kolejne salony w Niemczech. Do końca roku sklepy Reserved będą obecne już w 17 krajach.


Czy kierujesz się dokonując zakupu odzieży?


W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, osiągając 100 mln złotych zysku netto. Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-czerwiec 2015 roku wyniosła 2 294 mln zł, czyli o 8 proc. więcej w ujęciu rocznym. W analizowanym okresie spółka rozwinęła też swoją sieć sprzedaży. W I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. m kw. (1 594 sklepów), czyli o 16 proc. rok do roku.

- W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10 proc. przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych. W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15 proc. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój Reserved na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.
W I półroczu spółka LPP rozpoczęła ekspansję w nowym regionie. We współpracy z lokalnym franczyzobiorcą otwarto salony Reserved w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a we wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. Tym samym na koniec bieżącego roku sklepy Reserved będą już w 17 krajach na 3 kontynentach.

W 2015 roku LPP koncentruje się także na rozwoju w Niemczech, pierwszym dla spółki rynku w Europie Zachodniej. W I półroczu sieć marki Reserved zwiększyła się z czterech do siedmiu salonów. Wszystkie placówki mają ponad 2 tys. m kw i otwierane są w atrakcyjnych lokalizacjach. W III kwartale firma otworzy kolejne salony: jeden przy prestiżowej ulicy w Lipsku i drugi - flagowy - w Stuttgarcie.

Mimo sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie, dynamika sprzedaży w tych krajach pozostała dwucyfrowa. Rozwój sieci LPP na tym obszarze jest wstrzymany między innymi ze względu na wysokie ryzyko kursowe.

Spółka ograniczyła koszty operacyjne dzięki mniejszym wydatkom na marketing oraz redukcję kosztów usług obcych. Koszty funkcjonowania sklepów własnych w I półroczu 2015 roku zmniejszyły się o 16 proc. w przeliczeniu na m kw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie.
erka

Miejsca

Opinie (130) 2 zablokowane

  • (7)

    Najgorsze jest to, ze żaden sklep nie produkuje normalnych koszulek.

    Większość wzorów jest dla debili. Najgorszą koszulką jaką widziałem w ostatnim czasie była z Croppa : anioł, który wygladal jak dziecko, pił wino i mial penisa na wierzchu. Jak można takie cos nosić ? Toż to chore.

    • 93 0

    • (1)

      dlatego kupuję na rynku i lumpie :)

      • 3 1

      • nie, nie dlatego

        • 0 0

    • Sa takie marki ale sa drogie i nie ma w Pl

      gap american apparel chociażby

      • 1 0

    • ja lubię koszulki bez żadnych napisów (1)

      a bardzo ciężko kupić koszulkę bez napisów z jakiegoś dobrego materiału w ładnym fasonie

      • 10 2

      • to zapraszam do sklepów z BHP

        one sprzedają sporo (i taniej niż w "zwykłych" sklepach) odzieży promocyjnej czyli takiej jak np. t-shirty, polo, bluzy, polary itp.

        • 1 0

    • co ty mówisz!!! przecież taka koszulka jest taka cool i nie jest mainstreamowa!!!

      • 6 1

    • może chodzisz do złych sklepów?

      • 3 5

  • Lubię jak pod artykułem sponsorowanym (4)

    podpisze sięautor - "erka" :)
    Artykuł o niczym, wygląda jak żywcem wyciągnięty z pulsu biznesu czy money.pl
    W ogóle dziwne, że spadł zysk skoro koszty (otwieranie nowych placówek) kosmicznie wzrosły, tylko zarząd wie jak jest naprawdę i czy jest do przodu czy nie :)
    Jak już wchodzicie na grząski grunt to napiszcie, że koncerny paliwowe mają kosmiczne marże, cena benzyny na stacji jest niewsółmierna do tego ile powinna wynosić, a lotos i orlen biją rekordy sprzedaży. Baryłka kosztuje około 46$ (niżej niż przy poprzednim dołku), wtedy dolar kosztował 4 PLN, dzisiaj jest to około 3,75 PLN za dolara. Wtedy benzyna 95 dochodziła nawet do 4PLN, a dzisiaj ? Ledwie poniżej 5 PLN :) Something is fishy around here :)

    • 52 6

    • do powyższego warto przdstawić porównanie cen w Niemczech i w Polsce (3)

      gdzie w Niemczech przy znacznie wyższych kosztach prowadzenia działalności gospodarczej (w tym opodatkowania) ceny produktów są od 50 do 15% niższe niż w Polsce
      * po przeliczeniu obu cen na jedną walutę.

      • 5 1

      • nie trzeba przeliczać na walute wystarczy porównać ceny cukru

        w niemczech około 2.5 zł/kg przy czym niemieckie cukrownie płacą pracownikom więcej. U nas zniszczyli cały przemysł i ludzie myślą że mamy dobre PKB ale czy ktoś się zastanowił skąd się bierze wysokie PKB naszego kraju skoro nie ma produkcji? Bierze się właśnie z niskich płac, cudów nie ma i zysk trzeba wypracować a pieniądze się znikąd nie biorą i nie ma jakiegoś zamkniętego obiegu pieniądza jak myśli w tym kraju wiele osób.

        • 1 1

      • a co to ma do rzeczy

        przeciez produkuje sie i tak w Azji ... A co do cen w Niemczech i Polsce, to konkrety prosze .. bo koszt wynajmu powierzchni w Warszawie, Krakowie czy Trojmiescie jest wyzszy niz w jakiejs niemieckiej pipidowie ...

        • 4 1

      • bo polaki cebulaki wszystko łykną

        • 3 1

  • Nic dziwnego, że zyski spadły

    Kiedyś bardzo lubiłam Reserved i często tam kupowałam. Niestety - w ostatnim czasie jakość ciuchów pogorszyła się dramatycznie. Letnia sukienka nie wytrzymała 2 miesięcy i kilku prań - kolor wypłukał się całkowicie i pojawiły się dziury. Ceny w tym momencie absolutnie nie przystają do jakości. Z przykrością, bo lubię wzornictwo Reserved, ale nie będę już w tym sklepie kupować. Szkoda pieniędzy. Lubiłam też Mohito, ale wszechobecny poliester (nawet w letnich rzeczach!) niestety dyskwalifikuje tę markę.

    • 16 0

  • Ja już przestałem kupować chłam z Reserved (2)

    Jakość ich ubrań względem ceny jest żałośnie niska. Zdarzyło mi się niestety kilka razy ulec bo coś mi się po prostu spodobało i wydawało się w miarę solidnie wykonane, ale po kilku miesiącach nadawało się do wyrzucenia - w spodniach za prawie 200zł rozpruła się nogawka, odpadł guzik a kolor wyblakł na prawie całej długości. W Tesco zdarzało mi się kupić lepsze, wcale nie gorzej wyglądajace rzeczy za 10x mniej.

    • 21 1

    • kupiłem kurtkę letnią

      dwa razy założyłem na chwilę, odpruła się podszewka rękawa i dwa guziki

      kupiłem koszulę, sprawdzam w domu, a pod pachą szew przeszyty na lewą stronę. idę do sklepu na wymianę, a tam ani jedna nie ma prawidłowo wykonanego szwu. wymieniłem na spodnie, trochę szybko wypłowiały, ale rok się trzymają jako tako. Cottonfield to to nie jest, ale ze wszystkich porażek, jakie tam zakupiłem, one jedne nie wróciły na gwarancji.

      NIGDY WIĘCEJ RESERVED

      • 4 0

    • Zgadza się

      szmaty, a wchodząc do niektórych ich sklepów czuc stęchliznę. Masakra

      • 4 0

  • Hej!

    Nie dość, że szyją ze szmat, wszystko jest jednorazowe,w żaden ciuch ostatnio nie włożę ręki, bo za ciasne po pachami i do tego paskudne pomysły. Kto tam zarządza projektantami i odpowiada za pomysły i wybiera projekty?????Jakaś osoba pozbawiona gustu i wyobrażni?????Żeby klient nie przymierzył nawet ciucha, bo żle uszyty, kiedyś tego nie było, zawsze tam kupowałam.Najgorzej jak szef jest debilem i i nie pozwala na rozwijanie skrzydeł i nie słucha mądrzejszych od siebie, głupi są wszędzie i myślą,że są cudowni..Dziadostwo ,totalne!!!!!!!

    • 17 0

  • Reserved - ultradrogie szmaty z chin, ktorych produkcja kosztuje ziko dwadziescia

    a sypią się jak gity na psiarni

    • 8 0

  • Wyprowadzają zyski za granicę. Ta firma nie jest zarejestrowana w Polsce (9)

    olać ich

    ps. dlaczego pod tą reklamą nikt z pracowników trójmiasto.pl się nie podpisał ?!

    • 55 21

    • wstydził się

      chociaż to dziwne

      • 0 0

    • ogladałem ostatnio na Style TV film dokumentalny o fabrykach odzieżowych w Bengladeszu (1)

      o warunkach finansowych prcowników, stanie technicznym budynków w których pracuja za miskę ryżu, socjalu w postaci butelki wody za prace w wysokich temeraturach i ogolnym ponizeniu w jakim pracują - i powiem tak:

      JUZ WIECEJ NIE KUPIE NIC CO NA METCE NAPIS, ze wyprodukowano to w BENGLADESZU - czyli wiecej niz polowa produktów marki w/w firmy

      • 14 4

      • minusują jedynie ci co nie oglądali widać...

        • 3 0

    • Generalnie jak chchesz... (2)

      cos pisac to najpierw zorientuj sie w temacie ... LPP wrociło do Polski ....

      • 1 5

      • to nie przeszkadza nadal płacić zerowe podatki

        • 6 1

      • vice versa... LPP jest od początku w rękach hiszpańskiego koncernu, najbogatszego biznesmena w europie...

        • 3 5

    • rozumiem że kupujesz TYLKO polskie produkty? (1)

      • 3 5

      • polskie to tez sciema produkowana w chinlandii

        przepakowana w karton z nadrukiem made in poland

        • 6 1

    • LPP dostalo cynk od trójmiasto.pl i teraz warują i minusują negatywne wpisy na swój temat

      • 26 7

  • Ja przestałem kupować produkty LPP... ze względu na ich niską jakość. (2)

    • 120 4

    • (1)

      to nie jest polska firma

      • 8 8

      • a co to ma wspólnego z komentarzem?

        • 6 0

  • Ta szmaciarnia jest do likwidacji (2)

    Przeszli na tandetę i spodziewają się dużych zysków. Te czasy już za nami. Lepsze ciuchy są w lumpeksach.

    • 34 2

    • (1)

      a powiedz kiedy oni nie byli tandetą?

      • 2 2

      • nie, no na poczatku kiedy jeszcze sie starali to mieli OK asortyment

        ale teraz nałapali frajerów na markę i spuscili z tonu (czytaj zjechali do sredniej rynkowej)

        • 3 0

  • Bardzo kiepska jakość sprzedawanego towaru

    dawniej ubrania były lepszej jakości, dzisiaj na rynek wypuszcza się bubel i szmelc, który po dwóch lub trzech praniach nadaje się na śmietnik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 25 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane