• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadł zysk LPP. Firma wciąż otwiera nowe sklepy

erka
21 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
- Będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych - twierdzi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - Będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych - twierdzi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

LPP odnotowało 99,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2015 roku wobec 152,74 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym, zysk netto wyniósł 135,62 mln zł wobec 193,96 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka kontynuuje ekspansję zagraniczną, otwierając m.in. pierwsze salony Reserved w Egipcie, Kuwejcie i Katarze oraz trzy kolejne salony w Niemczech. Do końca roku sklepy Reserved będą obecne już w 17 krajach.


Czy kierujesz się dokonując zakupu odzieży?


W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, osiągając 100 mln złotych zysku netto. Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-czerwiec 2015 roku wyniosła 2 294 mln zł, czyli o 8 proc. więcej w ujęciu rocznym. W analizowanym okresie spółka rozwinęła też swoją sieć sprzedaży. W I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. m kw. (1 594 sklepów), czyli o 16 proc. rok do roku.

- W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10 proc. przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych. W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15 proc. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój Reserved na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.
W I półroczu spółka LPP rozpoczęła ekspansję w nowym regionie. We współpracy z lokalnym franczyzobiorcą otwarto salony Reserved w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a we wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. Tym samym na koniec bieżącego roku sklepy Reserved będą już w 17 krajach na 3 kontynentach.

W 2015 roku LPP koncentruje się także na rozwoju w Niemczech, pierwszym dla spółki rynku w Europie Zachodniej. W I półroczu sieć marki Reserved zwiększyła się z czterech do siedmiu salonów. Wszystkie placówki mają ponad 2 tys. m kw i otwierane są w atrakcyjnych lokalizacjach. W III kwartale firma otworzy kolejne salony: jeden przy prestiżowej ulicy w Lipsku i drugi - flagowy - w Stuttgarcie.

Mimo sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie, dynamika sprzedaży w tych krajach pozostała dwucyfrowa. Rozwój sieci LPP na tym obszarze jest wstrzymany między innymi ze względu na wysokie ryzyko kursowe.

Spółka ograniczyła koszty operacyjne dzięki mniejszym wydatkom na marketing oraz redukcję kosztów usług obcych. Koszty funkcjonowania sklepów własnych w I półroczu 2015 roku zmniejszyły się o 16 proc. w przeliczeniu na m kw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie.
erka

Miejsca

Opinie (130) 2 zablokowane

  • Tyle odpowiedzi w ankiecie i nie ma mojej

    W wyborze po pierwsze kieruję się tym czy mi się ubranie podoba.

    Następnie jak na mnie wygląda/czy jest wygodny, jakość i cena.

    • 14 1

  • Mam bluze RESERVED z początku ich istnienia czyli ok 1995 roku (3)

    Po za tym że straciła kolor to nic jej nie jest. Używam ją ciągle do jazdy na rowerze itp. Chce ja zajechać a tu nawet szew nie puścił.
    A obecnie w RESERVED nie kupuje. Ostatnio rok temu kuiłem spodnie które wytrzymały 5 miesięcy !!! Co się stało z marką ?

    • 39 1

    • mam tak samo kamizelke z 2002, od dawna tam nie kupuje

      • 2 1

    • właściciele zaczęli optymalizować zyski (1)

      • 7 1

      • i pracowników

        • 4 0

  • LPP - dziekujemy tej firmie. Szmateks jak każdy inny

    • 22 2

  • Jacy jesteśmy ?

    Wtopa z ujawnieniem na czym stoi /tragedia w Azji/ potęga LPP- firmy rodem z miasta SOLIDARNOŚCI , mimo ofensywy PR by pokazać ludzkie wyretuszowane oblicze nie dało efektu.
    Klient jak widać wbrew schematom nie kieruje się tylko ceną.

    • 11 0

  • powinni zmienić nazwę na ragged

    bo bardziej by pasowała. Ciekawe że ładują się na inne rynki, ciekawe dlaczego? Może w Polsce już nikt nie chce kupować szmat?

    • 17 1

  • LPP to teraz gorzej niż szmateks. Porażka

    • 79 5

  • To nie jest polska firma. (1)

    Minusuja wpisy na swoj temat za szmate z przeceny.

    • 53 12

    • a mieli niby znów zacząć płacić podatki w Polsce.... nic się w tej sprawie nie zmieniło?

      • 6 2

  • Najlepsze są przeceny! (1)

    Jeśli ktoś się interesuje i pilnuje cen , to łatwo dostrzec, że Np. kurtki z oszczędnościowego materiału trzymają cenę Np. 299 zł Nagle mamy off sale 70% a te fifrajki dalej wiszą za 299 zł. przecenione niby z 349 zł. Hitem są sale od męskich rozmiarów S. Generalnie bardacha o tandeta na kolorowo.

    • 78 3

    • dawno przestałam tam kupować
      poza tym to już nie polska firma

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane