- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (37 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (68 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (80 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (88 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (19 opinii)
Spółka kolejowa Lotosu pójdzie pod młotek?
Gdański koncern paliwowy Lotos przymierza się do sprzedaży spółki kolejowej - Lotos Kolej. W pierwszym kwartale 2012 uzyskała ona pozycję wicelidera w rynku przewozów towarowych w Polsce. Spółka kolejowa to jednak nie "core biznes" Grupy Lotos, jest więc jednym z potencjalnych aktywów do procesu dezinwestycji.
Lotos Kolej jest prywatnym przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos. Podstawowym zadaniem spółki jest kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Grupy Lotos. W pierwszym kwartale 2012 spółka uzyskała pozycję wicelidera w Polsce, na rynku przewozów towarowych w Polsce. Jej udział w rynku wynosi obecnie 7,77 proc.
- Lotos Kolej to dynamicznie rozwijająca się spółka, która w ciągu dekady została wiceliderem na rynku przewozów towarowych w kraju. Z roku na rok rośnie jej znaczenie. Spółka dysponuje nowoczesnym taborem kolejowym oraz nowatorskim systemem logistycznym - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos. - Grupa Lotos na bieżąco prowadzi analizy w zakresie optymalizacji funkcjonowania swojej grupy kapitałowej. To proces, który zaczął się już kilka lat temu. Lotos jedną transakcję dotyczącą sprzedaży (Lotos Parafiny) już zrealizował z bardzo dobrymi efektami społecznymi i biznesowymi.
Jak zaznacza Zachowicz dzisiaj czas na dezinwestycje nie jest optymalny, dlatego z kolejną nie wolno się spieszyć. - Ewentualne zmiany w tym temacie muszą być rozpatrywane nie tylko w kontekście ekonomicznym czy społecznym, ale również bezpieczeństwa pracy rafinerii w Gdańsku - dodaje Zachowicz.
Lotos Kolej powstała w 2003 roku. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Dzisiaj ma potencjał, który umożliwia przewiezienie ok. 11-12 mln. ton. Eksploatuje blisko 100 lokomotyw. Wszystkie lokomotywy, które wykonują pracę pociągową są w długoletniej dzierżawie lub w leasingu. Lokomotywy leasingowane są systematycznie spłacane i w efekcie część z nich będzie mogła zostać wykupiona po 10 latach. Ponad połowa lokomotyw pociągowych spółki ma ok. dwóch lat.
Wraz z rozpoczęciem realizacji Programu 10+ spółka dokonała między innymi rozbudowy układu torowego oraz elektryfikacji toru dojazdowego. Oddała też do eksploatacji nowoczesną oczyszczalnię cystern.
Lotos Kolej powstała w 2003 roku. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Dzisiaj ma potencjał, który umożliwia przewiezienie ok. 11-12 mln. ton.
Miejsca
Opinie (88) 2 zablokowane
-
2012-11-02 08:30
Lokomotywa. (2)
Najpierw powoli ,jak zolw ociezale ,sprzedaje sie spolke i czeka wytrwale.Jak nikt sie nie kapnie -to drugi kawalek kolesi jest paru a kazdy wytrwale jest chetny i tak ponad miare.a kto to a kto a kto to tak gna -to cwaniak cwaniaka do tego wciaz pcha a po co a po co a po co ten ruch -to paru kolesi swoj wprowadza duch.By sprzedac za bezcen drugiemu co ma,by drugi cos zyskal a przy tym i ja.
- 28 2
-
2012-11-02 11:37
bu ha ha ha...
100 % prywaty, teraz rozumiem
- 4 0
-
2012-11-03 20:54
bu ha ha ha...
taka jest właśnie Polska
- 0 0
-
2012-11-02 08:48
I kto kubi tę "prywatną" spółkę?
Inna "prywatna" np. PGE albo Orlen
- 14 1
-
2012-11-02 09:04
czy wszystko co dobre musi być nie nasze
Dlaczego sprzedawać coś co przynosi zyski i jest wiceliderem?.Lepiej coś mieć swojego niż być zależnym od innych.!!!
- 18 1
-
2012-11-02 09:13
"polskość to nienormalność" (Donald Tusk)
Ciekawe kto "kupi" - kolesie przyjaciela Putina czy sojusznicy przysłani przez Anielę? Ta (przynosząca największe zyski) spółka oczywiście na dobry początek. Tory naprawiać będziemy my, Polacy.
- 19 2
-
2012-11-02 10:25
nie dalo sie sprzedac Lotosu jako calosci to teraz beda sprzedawac po kawalku ???
jedna z niewielu firm która działa , rozwija sie , zatrudnia i przynosi zysk .teraz nazwano to optymalizacja a nie wyprzedarza .nie "optymalizuje sie " w ten sposób przynoszących zysk firm .
- 22 3
-
2012-11-02 10:54
Strategia wyprzedawania tego co cenne. (1)
I przynosi mili Państwo zyski jest karkołomna i jest działalnością na szkodę spółki.
- 14 3
-
2012-11-02 12:02
a jeśli "kupiec" będzie niepolski to i na szkodę państwa polskiego
- 3 0
-
2012-11-02 11:31
kkk
PO PO POpierd......kraj
- 10 4
-
2012-11-02 11:34
hhh
a kto kupi synalek Tuska za zyski z Amber Gold albo kolesie PO
- 11 4
-
2012-11-02 15:41
To tylko Polska (1)
swoich rodziców by sprzedali gdyby mogli, tak w tym kraju się żyje !!!!!!!
- 10 2
-
2012-11-02 15:46
Nie mylmy pojęć
Sprzedaliby popaprańcy i lewacy, a nie Polacy.
- 2 0
-
2012-11-02 16:09
Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili (E. Burke)
My, Polacy biernie przyglądaliśmy się, jak byli towarzysze się uwłaszczali, jak prezydenci, posłowie i senatorowie z żydokomuny (głównie UW, SLD i PO - patrz "Nocna zmiana") współpracując z bolkami prawie za darmo oddali różnym INNYM i OBCYM polskie banki, media, fabryki... wmawiając nam w polskojęzycznych, g-wnianych brukowcach i swoich telewizorach, że to wszystko jedno czy jakiś zakład jest polski, czy właścicielem jest Niemiec, Rosjanin czy Żyd.
Czy wyciągnęliśmy wnioski z przeszłości? Czy ostatnie zakłady będące jeszcze w polskich rękach, dające dochód polskiemu budżetowi - takie jak spółka kolejowa Lotosu - pójdą pod młotek? Czy będziemy mieli tylko godło, flagę narodową i hymn... i do zamiatania ulice?- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.