- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (48 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (204 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Spółka z Grupy SKOK chce mieć kanał telewizyjny na multipleksie
27 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat)
Gdyńska spółka Apella, zajmująca się m.in. obsługą medialną spółek Grupy SKOK, wydawca "Gazety Bankowej" oraz udziałowiec spółki Fratria - wydawcy m.in. tygodnika "W Sieci" i portalu wpolityce.pl, chce mieć kanał telewizyjny. Firma złożyła wniosek o koncesję na nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Ma to być kanał edukacyjno-poznawczy.
Konkurs na ostatnie cztery miejsca na multipleksie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła w 2012 roku. Chodzi o 4 programy o charakterze: społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Przyjmowanie wniosków zakończyło się w poniedziałek 25 lutego br. Dotąd wpłynęło 12 zgłoszeń. O miejsca na MUX-1 oprócz Apelli stara się też m.in. TV Trwam, Agora z Kino Polska, PMPG z Astro, 4fun Media.
Analizując rynek mediów dostrzegamy wyraźną lukę w ofercie skierowanej do grupy odbiorców poszukujących rzetelnych opinii i programów o tematyce chociażby społeczno-gospodarczej - wyjaśnia decyzję spółki Romuald Orzeł, prezes Apelli. - Największe stacje telewizyjne usiłują sprzedać widzom programy o znikomej wartości merytorycznej, co powoduje coraz większy niedosyt widzów znużonych monotematycznością. Jestem przekonany, że nowa stacja uruchomiona przez Apellę traktować będzie widzów poważnie i zapewni im to, czego obecnie w telewizji brakuje.
Jeszcze nie zdecydowano, gdzie będzie siedziba nowej telewizji - czy w Trójmieście, czy w Warszawie. Wiadomo, że stacja ma mieć charakter edukacyjno-poznawczy ze szczególnym naciskiem na poruszanie kwestii historycznych, gospodarczych, społecznych i popularnonaukowych. Oferta programowa stacji będzie zawierać programy popularyzujące polską kulturę i historię, ale będą także audycje o lżejszej, poradnikowej formie. Jednak jak zaznacza spółka, na lifestylowe programy, którymi przepełniony jest polski rynek telewizyjny nie będzie miejsca. Grupa docelowa stacji to grupa wiekowa 4+, ale profil kanału będzie ukształtowany także dla widza mieszkającego poza dużymi miastami. Stacja wyemituje zarówno programy na licencji, jak i produkcje własne oraz programy przygotowane na zlecenie stacji. Dwie ostatnie pozycje stanowić będą ok. 40 proc. emisji.
- Dążymy do uzyskania jak najszerszego zasięgu stacji, między innymi poprzez transmisję cyfrową w ramach multipleksu. Biorąc pod uwagę jak wybiórczo media traktują dziś informację, chcemy budować własny, niezależny ośrodek - niezależne i rzetelne media - dodaje Romuald Orzeł.
Prezes Romuald Orzeł ma doświadczenie "telewizyjne". Od połowy grudnia 2009 do marca 2011 roku, ale z przerwami, pełnił funkcję prezesa TVP SA.
Apella powstała w maju 2012 roku z przekształcenia spółki Media SKOK w spółkę akcyjną. Dziś ponad stuosobowy zespół Apelli realizuje zlecenia od koncepcji i opracowania strategii, poprzez kreację i zakup mediów, po emisję materiałów promocyjnych w skali ogólnopolskiej. Dla swoich klientów pełni także funkcję domu mediowego. Spółka zarządza również treścią sieci ponad pół tysiąca wewnętrznych i zewnętrznych monitorów LCD w oddziałach Kasy Stefczyka, emitujących przekaz informacyjny i reklamowy. Spółka Media SKOK należała do Grupy SKOK. W jej skład wchodzi kilka podmiotów oferujących usługi i produkty finansowe oraz ubezpieczeniowe. Od kwietnia 2006 roku Media SKOK jest też wydawcą "Gazety Bankowej".
Miejsca
Opinie (62)
-
2013-02-27 14:49
Tylko do biznes planu niech nie wynajmują tych samych co Trwam.
- 17 20
-
2013-02-27 14:49
Nareszcie!
....cos normalnego na tym oceanie lewactwa i libertynizmu!
- 56 39
-
2013-02-27 14:41
... rzetelnych opinii i programów ..., no, no
- 16 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.