• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór zbiorowy i groźba strajku w Gdynia Container Terminal

erka
26 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Związkowcy twierdzą, że dalszy brak reakcji ze strony zarządu GCT może doprowadzić do strajku. Związkowcy twierdzą, że dalszy brak reakcji ze strony zarządu GCT może doprowadzić do strajku.

Niespokojnie w Gdynia Container Terminal. Związki działające w spółce weszły w spór zbiorowy z pracodawcą. Konflikt może doprowadzić do strajku. Powodem jest brak reakcji zarządu GTC na żądanie przystąpienia do negocjacji zakładowego układu zbiorowego pracy. W połowie lutego 2018 r. na płocie firmy zawisły flagi związkowe i transparenty informujące o sporze z władzami spółki.



Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" Gdynia Container Terminal od kwietnia 2017 roku stara się o rozpoczęcie negocjacji nad układem zbiorowym pracy. Ma on zawierać regulamin pracy i wynagrodzenia, regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz zasady współpracy pomiędzy związkami zawodowymi a zarządem firmy.

Na trzy pisma wysłane do zarządu spółki w tej sprawie związkowcy nie otrzymali jednak żadnej odpowiedzi. Dlatego w październiku 2017 roku weszli w spór zbiorowy z władzami GCT, a w lutym 2018 roku powiesili na płocie zakładu banery oraz flagi związkowe.

Związkowcy twierdzą, że dalszy brak reakcji ze strony zarządu może doprowadzić do strajku.
Do związków w GCT należą głównie dokerzy i inni pracownicy zajmujący się bezpośrednią obsługą kontenerów.

GCT, czyli Gdynia Container Terminal należy do Hutchison Port Holdings z Hong Kongu. Terminal rozpoczął działalność przeładunkową kontenerów w marcu 2006 roku. GCT obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi Europy Zachodniej. Spółka zatrudnia obecnie ok. 150 pracowników.

Stanowisko zarządu GCT

Z dużym zdziwieniem przyjęliśmy publikację na Państwa portalu z dnia 26.02.2018 r. pt. "Spór zbiorowy i groźba strajku w Gdynia Container Terminal", albowiem publikacja ta nie była konsultowana z Zarządem Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) i niestety przedstawia jednostronne stanowisko Komisji Międzyzakładowej NSZZ "Solidarność", działającej na terenie GCT od lutego 2017 r. Treść Państwa publikacji nie jest zgodna ze stanem faktycznym.

Przede wszystkim nie jest prawdą, że do rzekomego sporu zbiorowego przystąpiły obydwie organizacje związkowe działające na terenie terminalu GCT, tj. Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" i Związek Zawodowy Pracowników Gdynia Container Terminal S.A., i że Zarząd GCT nie przystąpił do rozmów na temat Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. W styczniu 2018 r. Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność", w rezultacie prowadzonych rozmów z Zarządem GCT, złożyła aktualizację projektu dwóch pierwszych działów Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Stanowisko Zarządu GCT zostało już przedstawione w dniu 19.02.2018 r. w odpowiedzi na zapytanie dziennikarki "Magazynu Solidarność":

"Gdynia Container Terminal S.A. zatrudnia obecnie 153 pracowników. Nie współpracujemy z agencjami pracy tymczasowej. Prowadzimy dialog ze wszystkimi organizacjami związkowymi działającymi na terenie naszego terminalu. Rozmowy dotyczące zakładowego układu zbiorowego są w toku. W styczniu 2018 związek NSZZ Solidarność przedstawił aktualizację 2 pierwszych działów projektu zgłoszonego układu zbiorowego. Pracodawcy zależy na prowadzeniu rozmów na temat układu z jak najszerszą reprezentacją pracowników terminalu."
erka

Miejsca

Opinie (140) 4 zablokowane

  • Sałata brawo może utrzesz nosa rodzinie Czarnowski gerardom i innym d*po wkretom

    • 6 5

  • Na temat czy kapitalizm jest dobry, czy zły?

    „Pracownik nie jest winien swemu pracodawcy służalczości i posłuszeństwa. Jest mu jedynie winien usługę, za którą otrzymuje zapłatę, będącą nie łaską, lecz zasłużonym wynagrodzeniem”.
    Ludwig von Mises – autor cytatu - to austriacki ekonomista, światowej sławy autorytet w tej dziedzinie, który żył w latach 1881–1973 a więc w czasach światowej ekspansji kapitalizmu.
    Dzisiaj słychać głosy, że kapitalizm jedynie wykorzystuje i gnębi pracowników, dając menedżerom wszechstronny bat na nich. A tu proszę – wychodzi na to, że pojęcie kapitalizmu jest dzisiaj celowo wypaczane przez menedżerów dla ich własnej wygody, zagłuszania kompleksów i przede wszystkim dla trzymania pracowników za twarz.

    • 15 1

  • Jak mawiał klasyk : "Tylko w kupie siła".

    Jak zarządowi postawi się wiekszość (najlepiej zdecydowana), to ugracie co sobie założyliście i żaden prezes nie będzie taki odważny, żeby większośc z roboty powyrzucać. Taki prezio - jak mu się robota przy nabrzeżach zatrzyma - sam będzie się trząsł o swój stołek, bo zadzwoni jeszcze ważniejszy prezesunio z Singapuru i zapyta, dlaczego nie radzi sobie z problemami a jeszcze straty powoduje.

    • 22 2

  • Takie tam

    Wszystkie zwiazki zawodowe w kraju powinny się połączyć i zrobić porządek z tą bandą złodziei tak dalej być nie może

    • 14 5

  • Do autora artykułu - korekta w tekście

    GTC to Gdańsk Transport Company, spółka zarządzająca pomorskim odcinkiem A1.
    pozdrawiam

    • 12 4

  • Wiadomo może co powstanie na ruinach portu Gdynia? (1)

    • 11 5

    • Zasypią to wszystko i powstanie największe w Europie pole golfowe dla mieszkańców nadmorskich apartamentów.

      • 9 1

  • Jakby się więcej branż postawiło na raz to odrazu by sobie przypomniano o godnych pensjach

    Mamy teraz taki czas. Niestety ludzie dają się judzic zwykłymi nadmuchanymi "problemami". Ci z wyżej grają na naszych uprzedzeniach, wszystko po to byśmy zapomnieli o niewolniczych klimatach w gospodarce. Jest też nagonka na związki i środowisko pracownicze.

    • 44 6

  • No pięknie

    Powinni wszyscy stanąć wszędzie na raz wtedy by się może biznesmeni obudził. Brawo walczyć i nie dać się gnoic we własnym kraju

    • 65 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane