• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Staną autobusy PKS Gdańsk? Większość pracowników za strajkiem

Robert Kiewlicz
17 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kierowcy z PKS Gdańsk domagają się podwyżki płac. Jeśli nie dojdzie do porozumienia z zarządem spółki, dojdzie do strajku. Kierowcy z PKS Gdańsk domagają się podwyżki płac. Jeśli nie dojdzie do porozumienia z zarządem spółki, dojdzie do strajku.

Pracownicy spółki PKS Gdańsk domagają się podwyżek i grożą strajkiem. Większość załogi opowiedziała się za tą formą protestu w referendum. Jeśli związkom zawodowym nie uda się porozumieć z zarządem spółki, na czas strajku zawieszonych może zostać prawie 500 kursów na terenie całego województwa. Spółka obsługuje też linie miejskie na terenie Gdańska.


Czy strajk jest dobrym sposobem na rozwiązanie konfliktu w spółce?


Pracownicy PKS Gdańsk domagają się podwyżek, których jak sami twierdzą, nie było w firmie od pięciu lat. Chodzi o podwyższenie stawki godzinowej do 13 zł, czyli o 2 zł więcej niż dotychczas. Jeśli zarząd nie zgodzi się na żądania pracowników, może dojść do strajku. Zarząd PKS Gdańsk twierdzi, że spółki nie stać na takie podwyżki.

- W referendum strajkowym wzięło 105 osób. 79 poparło protest - mówi Stanisław Bielicki, przewodniczący NSZZ Solidarność w PKS Gdańsk. - Nie dążymy za wszelką cenę do strajku. Śmielibyście zakończyć konflikt na poziomie mediacji. Kierowcy dostają 11 zł za godzinę. Za postojowe dostajemy jedynie 4,25 zł, a postojów mamy coraz więcej. W jeszcze gorszej sytuacji są mechanicy, sprzątaczki, czy pracownicy administracyjni. Oni nie mogą nawet dorobić sobie przez nadgodziny.

- Mediatora wyznaczą związki zawodowe. Na wtorek zaplanowane mam spotkanie z przewodniczącym związków - mówi Piotr Topolewicz, prezes PKS Gdańsk. - Wierzę w to, że uda nam się porozumieć i do strajku nie dojdzie. Jednak jeśli strajk się odbędzie to jesteśmy także przygotowani na taką sytuację.

PKS Gdańsk świadczy usługi w zakresie komunikacji zwykłej, pośpiesznej oraz międzynarodowej. Codziennie autobusy należące do spółki wykonują około 500 kursów na 107 liniach lokalnych. Obsługiwane są także linie dalekobieżne z Gdańska do Suwałk, Płocka, Białegostoku, Świnoujścia i Siemiatycz. W komunikacji międzynarodowej utrzymywane są całoroczne połączenia do Wilna i Kaliningradu. Pozostała działalność przedsiębiorstwa obejmuje obsługę i naprawę pojazdów mechanicznych, wynajem nieruchomości, dzierżawę powierzchni z przeznaczeniem na reklamy. Źródłem przychodów spółki są również prowizje od wjazdów autobusów innych przewoźników na jej dworce autobusowe.

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • Ta firma to doskonały przykład patologi.Coraz mniej kursów,jezdzą jak chca,wielu kierowcom daleko do ideału.Jak ta firma ma zarobic jak sama robi klientom pod góre?!Mieszkam na wiosce na Kociewiu od ponad 10 lat jezdziłem z psem autobusem i nikomu to nie przeszkadzało-oczywiscie problem był tylko taki jak "skasowac"psa wiec albo mnie nie kasowano albo sprzedawano bilet na bagaż.Ale ktos wpadł na swietny pomysł i zeby pozbyc sie problemu wogóle zakazano przejazdu z psem!!!!Ciekawe swoja droga jak maja ludzie niewidomi z psem przewodnikiem.Niestety ani nie udało mi sie w PKSie z nikim o tym porozmawiac ani zainteresowac prasy sprawą.

    • 40 9

  • Konkurencja na to czeka.

    Oni pewnie myślą że jest rok 1980.
    Wszystko zatrzymało się w tej firmie w tamtym czasie.

    • 54 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane