• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek polarny ze stoczni Crist już gotowy

VIK
26 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Suchy dok stoczni Crist. Proces wodowania polarnego statku logistycznego.


Stocznia Crist przekazała armatorowi niezwykły statek. Jest to polarny statek logistyczny, który będzie służył m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią.



Ma 72 m długości i 16 m szerokości i może obsłużyć aż dwa helikoptery. C 325 Piriou właśnie został przekazany francuskiemu armatorowi. Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające dotychczas pod banderą Republiki Francuskiej - patrolowiec L'Albatros oraz lodołamacz L'Astrolabe.

- C325 to nie tylko specjalistyczna jednostka transportowa. Będzie on też wykorzystywany jako patrolowiec francuskiej marynarki wojennej - podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist.
Jednostka będzie służyła m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią. Stacja nazwana na część francuskiego podróżnika i badacza Stacja Dumont D'Urville została założona 60 lat temu. Związany z marynarką wojenną Francji d'Urville szczególnie upodobał sobie Antarktydę, gdzie prowadził wieloletnie badania. Z kolei australijski Hobart jest największym miastem Tasmanii i drugim na kontynencie. To także jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych i morskich Australii. Właśnie tam jednostka zbudowana w stoczni Crist będzie spełniała swoje zadania.

Statek ten to kolejna jednostka specjalistyczna wychodząca ze Stoczni Crist spełniająca wyjątkowo wysokie normy lodowe. Miejsce wykorzystywania C 325 sprawia, że będzie on musiał sprostać najtrudniejszym warunkom pogodowym. Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki stosowaniu specjalistycznych materiałów spawalniczych, nowoczesnych technologii oraz wypełnieniu wymagających procedur. Statek wyposażony jest w pojemną ładownię mieszczącą aż do 1 200 ton ładunku. C 325 wyposażony jest w cztery silniki, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów.
VIK

Miejsca

Opinie (44) 7 zablokowanych

  • Ktore biurkiem projektowalo? (5)

    ?

    • 8 3

    • (4)

      Projekt techniczny robili finowie z Aker-a, a roboczą robił Seatech z Gdańska.

      • 9 1

      • Dzięki. Nie wiedziałem że oni jeszcze mają robotę.

        • 6 1

      • Z tym Akerem to bym az tak nie przesadzal (2)

        • 0 2

        • Aker robił PT kadłuba a Francuzi poprawili (1)

          Cześć maszynowa w całości Francuska

          • 1 2

          • Chyba nie bardzo, całość PT (kadłubowe i maszynowe) robili Finowie.

            • 0 1

  • Czemu tylko

    dwie linie wałów? Dowolną ich ilość można sobie dobrać w W-wie na Wiejskiej

    • 31 8

  • (14)

    Polskie stocznie w ruinie. Na pohybel Pisowskiej bandzie trolli.

    • 44 51

    • (5)

      Crist jest prywatny i nie ma związków z polityką!

      • 21 7

      • I dlatego żyje i prosperuje.

        I jeszcze się im opłaca!

        • 27 7

      • montex (2)

        tak samo

        • 4 7

        • montex

          a co ma jakas nieznana firma do cristu?

          • 5 6

        • montex

          co to za firma czy to nie tych dwoch cwaniaczkow bialego i wieprza co okradli poprzednie firmy gdzie pracowali

          • 0 0

      • Tak nie do końca jest prywatny.....
        Kiedyś był.

        • 12 1

    • Takie (1)

      Motorówki to w Turcji na plaży bezposrednio budują !!! Nie wierzysz ? To jedz i zobacz..I przekonasz się!

      • 6 7

      • To ciekawe czemu francuzi nie zamówili statku tam, jak myślisz?

        • 10 3

    • (1)

      Facet z zaspy Trolem to jestes ty dziecko Kiszczaka i bolka.

      • 1 11

      • lepiej być dzieckiem Bolka

        niż Stasia Piotrowicza hehe

        • 8 2

    • Żenada (1)

      Stocznie sprzedała platforma. Jak narazie pis chce dofinansowanie zrobić na polskie stocznie. Jak ktoś niewie to po co się wypowiada. Idiotyzm ludzki niekiedy bawi.

      • 6 7

      • Hmm, a mi się wydawało, że obecna struktura własnościowa stoczni nie zmieniła się od grudnia 2006, przypomnij nam wszystkim kto wtedy rządził, bo nie pamiętam :) No i kto był prezesem stoczni w tym czasie?

        • 4 0

    • i tak i nie (1)

      Dziennikarz celowo lub z niewiedzy nie pisze, że to kontrakt norweskiej stoczni a my odwalamy tylko czarną robotę i za niewielki procent wartości kontraktu - kadłub. To, co stanowi o największej wartości czyli wyposażenie - będzie miało miejsce już we Norwegii... A kiedyś statku w Polsce budowano "pod klucz".

      • 2 2

      • Ile razy można pisać, że statek będzie wykańczany we Francji a nie w Norwegii? I nie jest to sam kadłub.

        • 3 0

  • (2)

    A kto to projektował? Czemu artykuł o tym nie mówi?

    • 10 4

    • kto to jest autr VIK ? (1)

      w ukryciu VIK, facet-ka, nie ma zielonego pojęcia,
      o budowie statków i tematu stoczni,
      dziennikarski VIK-owski heyt.

      • 3 4

      • Vik, początkowo skojarzył mi się z Sandvikami czyli albo Wartsila albo Salt.... ale oni pewnie by się bardziej chwalili ;)

        • 3 1

  • podobnej wielkosci (2)

    to jeszcze za komuny wybudowali u Nas 40 sztuk w jednym roku jak były stocznie ..do dzisiaj pływają ! śmiech na sali..

    • 26 8

    • dlaczego napisałeś "nas" wielką literą "N"?

      • 2 3

    • Teraz to wielkie wydarzenie, że zwodowali. W latach 70 wodowali średnio jeden na miesiąc. Większy. Bo i stocznia była duża. A stoczni było kilka. Niedługo każdą motorówkę będą fetować na głównej.

      • 9 2

  • Gdańskie Stocznie (1)

    Nigdy nie wybaczę wam zniszczenia przemysłu stoczniowego w Gdańsku!

    • 32 14

    • Do kogo pijesz konkrety.

      • 0 0

  • A ja myślałem, że Hobart jest na Tasmanii. Człowiek uczy się całe życie.

    • 12 0

  • statek z cristu (3)

    szanowny autorze artykulu o statku z cristu przed publikacja artykulow o statkach nalezy skontaktowac sie z ludzmi znajacymi sie na budowie jednostek plywajacych by uniknac dziwacznych zapisów jak np ". Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające.. " itp.

    • 21 3

    • (2)

      "Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki (...) wypełnieniu wymagających procedur"
      To taki po prostu korpo-język.

      • 4 4

      • jezyk artykulu o statku z cristu (1)

        to po prostu belkot a nie jezyk techniczny nie sluzy przyblizaniu wiedzy o statkach a wprost przeciwnie wprowadza metlik i zmieszanie. pisanie ze konstrukcja statku gwarantuje niezawodnosc jednostki dla armatora , dzieki zastosowanym materialom uzytym do budowy jest nieprawda. Pan prof. A. Rylke mawiał , ze najlepsze narzedzie pracy nie da nalezytego wyniku jezeli znajdzie sie ono w reku pracownika nie zdajacego sobie sprawy ze wszystkich jego wlasciwosci i ze sposobow nalezytego poslugiwania sie nim.Czyli mówiacx prosciej zaloga statku musi posiadac wiedze o wlasciwosciach nawigacyjnych statku jak tez o wplywach na te wlasciwosci wszystkich okolicznosci wynikajacych ze zxmiennosci slakow wodnych i zjawisk atmosferycznych. A konstrukcja statku musi odpowiadać odpowiednim przepisom zarowno towarzystwa klasyfikacyjnego, przepisom konwencji i praw danego kraju.

        • 7 6

        • Z kolei język komentarza..

          Pozostawia wiele do życzenia.

          • 3 5

  • To nie statek !! Tylko kadłub (2)

    przepraszam ale to nie kompletny statek tylko kadłub z częściowym wyposażeniem rurarskim i mechanicznym. Norwegowie dopiero zrobią z niego prawdziwe pływające cudo. Na hol i do Norway To zlepek żelastwa produkcji typowo Ukraińskiej !!! Gdyby nie spółki kooperujące i marnie opłacani Ukraińcy to CRIST już dawno by padł !!

    • 35 10

    • Prawie to prawda, a prawie to spora różnica, bo statek trafi do Francji, bo to statek dla francuzów a nie norwegów.

      • 12 1

    • kończą to raczej we Francji, nie w Norwegi, i dodatkowo nadal przy współpracy firm kooperujących z Cristem. Ekipa od nas tam jedzie to kończyć.

      • 2 1

  • do autora

    Z tego co wiem i można sprawdzić w internecie, ten statek będzie się nazywał "L'Astrolabe" natomiast "Piriou" to nazwa stoczni która ma go wykończyć.
    C 325 to pewnie nr kadłuba.

    • 21 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane